יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:16

דופלנטיס ניצח במוט, זהב לת'ומפסון-הרה ב-200

השבדי זכה בזהב אך לא שבר שיא עולם, הג'מייקנית שניצחה ב-100 מ' השלימה דאבל עם 21.53 שניות. את'ינג מו חגגה ב-800 מ', ליילס כמעט פישל בענק

|
מונדו דופלנטיס (רויטרס)
מונדו דופלנטיס (רויטרס)

תחרויות האתלטיקה בטוקיו ממשיכות לספק רגעים נהדרים ואחרי שלפנות בוקר (שלישי) סיפק לנו קרסטן ורהולם את אחד הרגעים הגדולים בהיסטוריה על המסלול, הגיעו התחרויות של אחר הצהריים (ערב ביפן) עם מדליות בקפיצה במוט לגברים, ב-200 מטר , ב-800 מטר וביידוי פטיש לנשים, וגם נקבעו העולים לגמר ב-200 מטר.

בגמר הקפיצה במוט, השבדי הנהדר בן ה-21 מונדו דופלנטיס, ששבר לפני שנה וחצי את שיא העולם והציב אותו על 6.18 מטרים, זכה לראשונה בקריירה במדליית זהב אולימפית כשעבר 6.02 מטרים. המתחרים הגדולים של דופלנטיס, בהיעדרו של אלוף העולם סם קנדריקס שחלה בקורונה, היו אמורים להיות רנו לאבילני, טיאגו בראז וכריסטופר נילסן. לאבילני, שיאן העולם לשעבר והאלוף האולימפי מ-2012, שכבר נמצא הרבה מעבר לשיאו, לא הצליח לעבור 5.70 מטרים וסיים במקום השמיני. בראז, האלוף האולימפי מריו, נעצר ב-5.87 מטר והסתפק במדליית הארד ואילו נילסן האמריקאי קבע שיא אישי חדש של 5.97 מטר, שהספיק רק למדליית הכסף.

מונדו דופלנטיס (רויטרס)מונדו דופלנטיס (רויטרס)

לאחר שדופלנטיס, שהגיע ל-6.02 מטרים ללא פסילות, הבין שהזהב מובטח, הוא החליט לנסות ללכת על שיא עולם חדש והציב את הרף על 6.19 מטרים. בניסיון הראשון שלו הוא היה קרוב מאוד ולמעשה כבר עבר את הרף, אך פגע בו עם רגלו והוא נפל, ואותו דבר קרה גם בניסיון השלישי. כך דופלנטיס לא הצליח לקבוע שיא עולם חדש (וגם לא שיא אולימפי, שעומד על 6.03 מטרים), אבל כן זכה בזהב אולימפי והוא רק בתחילת דרכו בקריירה המפוארת שוודאי צפויה לו. 

מונדו דופלנטיס אחרי שלא הצליח לקבוע שיא עולם (רויטרס)מונדו דופלנטיס אחרי שלא הצליח לקבוע שיא עולם (רויטרס)

בגמר ל-200 מטר נשים איליין ת’ומפסון-הרה, שרק לפני שלושה ימים זכתה במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר, עשתה את זה גם במקצה הכפול עם ריצה נפלאה וזמן של 21.53 שניות, שיא אישי חדש ושיא לאומי. הג’מייקנית הנפלאה השלימה דאבל-דאבל – דאבל בריצות הקצרות בטוקיו, בפעם השנייה ברצף, אחרי שהיא עשתה זאת גם בריו עם זהב ב-100 וב-200 מטרים.

אליין ת'ומפסון-הרה (רויטרס)אליין ת'ומפסון-הרה (רויטרס)

היא הקדימה את כריסטינה אמבומה מנמיביה, האצנית עליה נאסר להשתתף בריצה ל-400 מטרים בגלל עודף טסטוסטרון, שהוכיחה שגם בריצות הקצרות יותר היא חזקה, עם 21.81 שניות, שיא עולם מתחת לגיל 20. אמבומה הקדימה בשש מאיות את גבי תומאס האמריקאית, שזכתה במדליית הארד. שלי-אן פרייז’ר-פרייס הג’מייקנית סיימה רק במקום הרביעי וללא מדליה, עם 21.94 שניות.

גבי תומאס, איילין תומפסון-הרה וכריסטינה אמבומה (רויטרס)גבי תומאס, איילין תומפסון-הרה וכריסטינה אמבומה (רויטרס)
גבי תומאס חוגגת את הזכייה בארד (רויטרס)גבי תומאס חוגגת את הזכייה בארד (רויטרס)

בגמר ריצת ה-800 מטר לנשים, האמריקאית בת ה-19 את’ינג מו זכתה כבר בגילה הצעיר במדליית זהב אולימפית כשרצה את שני הסיבובים של המסלול בזמן נהדר של 1:55.21 דקות, שיא אמריקאי חדש. מו הקדימה את קילי הוג’קינסון הבריטית, גם היא בת 19, שסיימה עם מדליית הכסף עם 1:55.88 דקות – שיא בריטי חדש. רייבין רוג’רס סיימה עם הארד עם 1:56.81 וסגרה פודיום עם שתי אמריקאיות, בעוד הבריטית ג’מה ריקי נותרה מחוץ לתמונות המדליות.

את'ינג מו חוגגת זהב אולימפי (רויטרס)את'ינג מו חוגגת זהב אולימפי (רויטרס)
את'ינג מו עם הוג'קינסון ורוג'רס (רויטרס)את'ינג מו עם הוג'קינסון ורוג'רס (רויטרס)

בגמר הנשים ביידוי פטיש מדליסטית הזהב מלונדון 2012 ומריו 2016 אניטה ולודרצ’יק עשתה את הלא ייאמן כשלקחה זהב שלישי ברצף עם יידוי ל-78.48 מטרים. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ספורטאית זכתה בשלוש מדליות זהב אולימפיות ברצף. בת ארצה מלווינה קופרון זכתה במדליית ארד עם יידוי ל-75.49 מטרים בעוד ביניהן מי שזכתה במדליית הכסף הייתה ז’נג וואנג הסינית עם יידוי ל-77.03 מטרים.

אניטה ולודרצ'יק (רויטרס)אניטה ולודרצ'יק (רויטרס)

נואה ליילס, הפייבוריט הגדול לזכות בזהב ב-200 מטר, כמעט ולא עלה לגמר. בכל אחד משלושת המקצים שני האצנים עם הזמן הטוב ביותר עלו אוטומטית לגמר, ואליהם הצטרפו השניים הנוספים עם הזמן הטוב ביותר אחרי שלושת המקצים. אלוף העולם מדוחא ב-2019 רץ במקצה השני, פרץ מצוין והוביל בבטחה לקראת הסיום, אבל בדיוק כמו שריקה ג’קסון הג’מייקנית במקצה המקביל לנשים, האט לקראת הסיום ולא עלה אוטומטית. הוא סיים עם 19.99 שניות, כשארון בראון הקנדי וג’וזף פאנבולה הליברי עוברים אותו באלפיות שנייה, ממש על קו הסיום.

נואה ליילס (רויטרס)נואה ליילס (רויטרס)

למזלו של ליילס, במקצים המקבילים האצנים שסיימו מתחת למקום השלישי לא ירדו מ-20 השניות, והוא סיים כרץ עם הזמן הטוב ביותר שלא עלה אוטומטית והעפיל לגמר. שני המעפילים עם הזמן הטוב ביותר היו אנדרה דה גראס הקנדי וקנת’ בנדרק האמריקאי, שרצו במקצה השלישי וקבעו 19.73 שניות ו-19.83 שניות בהתאמה. גם אריון נייטון הצעיר העפיל לגמר אחרי שסיים ראשון במקצה הראשון, כך שבגמר יהיו שלושה אמריקאים.

במוקדמות הריצה ל-5,000 מטר לגברים שיאן העולם ג’ושוע צ’פטגיי, שזכה רק במדליית הכסף במרחק הכפול, העפיל לגמר מהמקום החמישי במקצה השני, כשהוא רואה את הגב של חברו למשלחת האוגנדית, מדליסט הארד ב-10,000 מטר ג’ייקוב קיפלימו, שעלה מהמקום הרביעי. גם אוסקר צ’לימו מאוגנדה עלה לגמר, מהמקום הרביעי במקצה הראשון, והגמר יכלול שלושה רצים מאוגנדה. מדובר בהצלחה למשלחת האוגנדית, מה שלא ניתן להגיד על המשלחת מאתיופיה, שהרץ הבכיר שלה גטנט וייל לא הצליח להעפיל לגמר. רק אתיופי אחד, מילקסה מנגשה, יהיה בגמר. הספרדי המצוין מוחמד קאתיר העפיל לגמר עם הזמן הטוב ביותר, 13:30.10 דקות.

במוקדמות הריצה ל-110 מ’ משוכות המועמד המוביל לזכייה בזהב, גרנט הולווי האמריקאי, עלה לחצי הגמר עם הזמן הטוב ביותר, 13.02 שניות. חברו למשלחת האמריקאית דבון אלן, שמועמד גם הוא למדליה, עלה עם הזמן השלישי בטיבו, 13.21, כשבשני הצדדים שלו, במקום השני והרביעי במוקדמות, הגיעו שני ג’מייקנים – רונלד לוי והנזל פרצ’מנט. שונסוקה איזומיה המקומי, שהיפנים בונים עליו למדליה על המסלול, עלה לחצי עם הזמן השישי בטיבו.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */