יום שלישי, 16.04.2024 שעה 21:20

הראשון לרדת מ-46 שניות: שיא עולם לוורהולם

ריצה היסטורית לנורבגי, שזכה בזהב ב-400 מ' משוכות בזמן מטורף - 45.94 שניות. כסף לבנג'מין, שניפץ גם כן את השיא הקודם. זהב למיאמבו בקפיצה לרוחק

|
קרסטן ורהולם המום מהתוצאה שלו (רויטרס)
קרסטן ורהולם המום מהתוצאה שלו (רויטרס)

תחרויות האתלטיקה במשחקים באולימפיים בטוקיו 2020 הגיעו הבוקר (שלישי) לאחד מרגעי השיא שלהן, מה שאולי ניתן לסמן כרגע הכי גדול עד כה במשחקים האולימפיים בטוקיו, עם ריצת הגמר ב-400 מטר משוכות. גם בקפיצה לרוחק בנשים נערך גמר דרמטי במיוחד כאשר מלייקה מיאמבו זכתה בזהב. בנוסף, נערכו המוקדמות בריצה ל-1,500 מטרים גברים, מוקדמות ה-200 מטרים לגברים וחצי הגמר בקפיצה משולשת גברים. כמו כן, נערכו המוקדמות בריצת 400 מטר נשים.

קרסטן ורהולם (רויטרס)קרסטן ורהולם (רויטרס)

גמר 400 מטר משוכות גברים: 

עוד לפני הריצה היה ברור שהפוטנציאל עצום. קארסטן ורהולם הנורבגי, שיאן העולם המכהן, ריי בנג’מין האמריקאי, סגנו מאליפות העולם בדוחא ב-2019, עבדאלרחמן סאמבא הקטארי שזכה בארד באותה אליפות והברזילאי הנהדר אליסון דוס סנטוס עלו על המסלול באצטדיון האולימפי בטוקיו ובאוויר היה ריח של שיא עולם. אבל אף אחד לא ציפה לריצה הבלתי-נשכחת שקיבלנו.

קרסטן ורהולם במקצה 200 מטר משוכות (רויטרס)קרסטן ורהולם במקצה 200 מטר משוכות (רויטרס)

אחרי 45.94 שניות של ריצה פשוט אדירה, כנראה ריצת ה-400 מ’ משוכות הגדולה בהיסטוריה, וכשבנג’מין נושף בגבו, ורהולם ניפץ את שיא העולם שהוא בעצמו קבע והפך לראשון בהיסטוריה לרדת מ-46 שניות. הנורבגי, שכבר שבר את שיא העולם בתחילת חודש יולי בדיימונד ליג עם 46.70 שניות, זכה הפעם בזהב עם שיפור של 76 מאיות – פשוט בלתי נתפס.

קרסטן ורהולם לא מאמין להישג שרשם (רויטרס)קרסטן ורהולם לא מאמין להישג שרשם (רויטרס)

מי שסיים אחריו במרוץ היה בנג'מין האמריקאי שזכה בכסף עם 46.17 מדהים. גם הוא שבר בגדול את שיא העולם הישן, אך זה לא הספיק לו וכרגע הוא מחזיק “רק” בשיא האמריקאי ובזמן השני בטיבו בכל הזמנים. אליסון דוס סנטוס הברזילאי רשם גם הוא ריצה מדהימה כשזכה בארד עם זמן מצוין של 46.72 שניות – שיא אישי, לאומי ודרום אמריקאי והזמן הרביעי בטיבו בהיסטוריה.

ורהולם שובר את שיא העולם (רויטרס)ורהולם שובר את שיא העולם (רויטרס)
קרסטן ורהולם שובר את שיא העולם (רויטרס)קרסטן ורהולם שובר את שיא העולם (רויטרס)

גמר קפיצה לרוחק נשים:

דרמה גדולה בגמר הקפיצה לרוחק. מלייקה מיאמבו הגרמנייה הגיעה לקפיצה האחרונה בתחרות כשהיא במקום השלישי אחרי שקבעה 6.95 מטרים, וכשתי מתמודדות קפצו ל-6.97 מטרים. אך אז, ברגע המכריע שלה, מיאמבו עשתה את זה בגדול עם קפיצה ל-7 מטרים בדיוק וזכתה בזהב. אחריה עלו אסה ברום הניגרית ובריטני ריס האמריקאית, השתיים עם 6.97 מ’, ניסו לשפר את התוצאה שלהן אך לא הצליחו. ברום נאלצה להסתפק בארד וריס, שהייתה בטוחה שהזהב בידיים שלה, סיימה את התחרות עם מדליית הכסף.

מיאמבו מלייקה קופצת משמחה (רויטרס)מיאמבו מלייקה קופצת משמחה (רויטרס)

מוקדמות ריצת 200 מטר גברים:

אחד המקצים המסקרנים באצטדיון האולימפי יצא לדרך עם שבעה מקצים, שמכל אחד מהם עלו לחצי הגמר השלושה המהירים ביותר. אחד המועמדים הבכירים לזכייה, אלוף העולם האמריקאי נואה ליילס, סיים בזמן לא רע של 20.34 שניות והעפיל לחצי הגמר. קנת’ בדנרק האמריקאי רשם את הזמן הטוב ביותר במוקדמות עם 20.01 מרשים ומיד אחריו באותו מקצה סיים יאנקרלוס מרטינס עם 20.17 שניות, הזמן השני בטיבו במוקדמות. אל ליילס ובדנרק יצטרף בחצי הגמר אמריקאי שלישי, אחד האצנים המסקרנים בתחרות, אריון נייטון הצעיר, שעלה מהמקום הראשון במקצה הרביעי עם זמן של 20.55 שניות. ארון בראון על לחצי עם 20.34 שניות, ראשיד דוויר הג’מייקני סיים ראשון במקצה הראשון עם זמן מצוין של 20.31.

נואה ליילס (רויטרס)נואה ליילס (רויטרס)

מוקדמות ריצת 1,500 מטר גברים:

הקנייתי האדיר טימותי צ'רויוט, אחד מהטובים בעולם בריצה ל-1,500 מטרים, סיים במקום השני במקצה הראשון עם זמן של 3:36.01 והעפיל לחצי הגמר. מי שסיים במקום הראשון במקצה הוא איסמעיל דבג’אני הבלגי עם זמן נהדר של 3:36.00 והתוצאה הטובה ביותר מבין 48 הרצים במוקדמות. מת’יו סנטרוביץ האמריקאי שזכה בזהב בריו 2016 סיים שני במקצה השני בזמן של 3:41.12 והעפיל. מי שסיים ראשון במקצה שלו הוא הקנייתי אבל קיפסנג שקבע זמן של 3:40.68. ג’ייק הייוורד סיים ראשון במקצה השלישי בזמן של 3:36.14. רגע דרמטי התרחש כשמרצ’ין לבנדובסקי הפולני התרסק במהלך הריצה, התעקש לסיים את המקצה בזמן רע מאוד, אך קיבל את ההזדמנות בהחלטת שופט ויהיה בריצת חצי הגמר.

מרקין לבנדובסקי מתוסכל (רויטרס)מרקין לבנדובסקי מתוסכל (רויטרס)

מוקדמות ריצת 400 מטר נשים:

באחת מהריצות הקשות ביותר בעולם לא נרשמו הפתעות מיוחדות כאשר שאונה מילר–אויבו, האלופה האולימפית מריו, סיימה עם תוצאה טובה של 50.50 שניות. מיד אחריה סיימה רוקסנה גומס עם 50.76 שניות. במקצה השישי נרשמה הפתעה יחסית כאשר פאולינו מרילידי הדומיניקנית סיימה ראשונה בתוצאה מטורפת של 50.04 שניות עם התוצאה הטובה ביותר מבין כל המתמודדות במוקדמות. במקצה השני סיימה ראשונה ג’ודי וויליאמס הבריטית עם 50.99 שניות. אליסון פליקס הנפלאה שסיימה שלישית באליפות העולם ושנייה בריו, סיימה ראשונה במקצה השלישי עם 50.84 שניות. במקצה הרביעי קנדיס מקלאוד הג’מייקנית סיימה ראשונה עם זמן של 51.09 שניות. עוד ג’מייקנית, סטפני אן מקפרסון סיימה ראשונה במסלול 5 עם זמן של 50.89 שניות. 

שאונה מילר-אויבו (רויטרס)שאונה מילר-אויבו (רויטרס)

מוקדמות קפיצה משולשת גברים: 

בזמן שהאלוף האולימפי מלונדון ומריו, כריסטיאן טיילור אינו מתחרה, זאו יאמינג הסיני, אחד המועמדים המובילים למדליית זהב, סיים את מקצה המוקדמות הראשון בקפיצה המשולשת כשהוא במקום הראשון עם תוצאה של 17.11. מיד אחריו סיים כריסטיאן נאפולס הקובני עם ציון של 17.08. במקצה השני ישנה הצהרת כוונות מוחלטת ללכת עד הסוף מצד פדרו פיקארדו הפורטוגלי שסיים עם ציון מטורף של 17.71 כשהוא כמובן סיים במקום הראשון מבין 32 המתמודדים. 12 מתחרים עלו לגמר שיתקיים בעוד יומיים.

פדרו פיקארדו (רויטרס)פדרו פיקארדו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */