יום שישי, 29.03.2024 שעה 08:08

שטילוב: יש חוקים, אבל לפעמים אפשר להחריג

המתעמל החמיא לדולגופיאט ודיבר גם על סוגיית המיסוי. תנועת מכבי פנתה לליברמן: "על זכייה בלוטו יש אפילו מס מופחת". אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)
ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)

המתעמל האולימפי בן ה-34, אלכס שטילוב, שהתחרה אף הוא בטוקיו והודח בשלב המוקדמות, התראיין ל-ONE לאחר הזכייה במדליית הזהב ההיסטורית של ארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע.

“אני שמח בשביל ארטיום וכל הצוות שלנו. זה הצוות שהכי מגיע לו לזכות במדליה. זה ההישג הכי גדול בספורט, משהו שלא חלמנו עליו בכלל. מה שארטיום עשה זה הישג בלתי רגיל בכל המובנים. עזבו את זה שהוא זכה במדליה אולימפית, הוא סיים במקום הראשון לפני ארבעה סינים, מתעמלים רוסים חזקים ואמריקאים. זה לא מקרי, זה לא שהוא בא וניצח מישהו אחד, אלא סוללת מתעמלים מנבחרות גדולות שנשארו מאחוריו. הילד שלנו הפך למשהו ענק”. אמר שטילוב.

סוגיית המיסוי (מערכת ONE)סוגיית המיסוי (מערכת ONE)

מלבד זאת, שטילוב גם דיבר על סוגיית המיסוי: “יש חוקים במדינה, לפעמים אפשר לעשות החרגה וזה יהיה מצוין אם יעשו את זה. אני חושב שאנחנו מתעסקים בדברים מסביב. נותני החסות והכסף יגיעו. הוא הספורטאי הגדול במדינת ישראל. בואו נהנה מההישג”.

מתעמל המכשירים הוסיף: “כמו שידענו למנף את הפוטנציאל ולנצל הזדמנויות אחרי ההישגים שלי כדי לקדם קצת את ענף התעמלות המכשירים, אני מאמין שאפשר לעשות עוד צעד קדימה ולייצר עומק בנבחרת. צריך לדאוג שלא יהיו רק הברקות רק פה ושם, אלא שניקח על עצמנו משימה להעמיד נבחרת רצינית שתגיע עם כמה וכמה וכמה מתעמלים לקראת אולימפיאדת לוס אנג’לס 2028. זה אפשרי בהחלט. אם נצליח להעמיד נבחרת חזקה זה יפתח אפשרויות לעוד מתעמלים כמו אנדרי מדבדב, שהוא מועמד לא פחות חזק למדליה אולימפית בקפיצות אבל לא השיג את הקריטריון. צריכים לחשוב גם בכיוון הזה”.

איך מבטאים דולגופיאט? הציוצים מהמדליה

שטילוב ציין כי המדינה צריכה להשקיע עוד כספים בפיתוח המתקנים עבור המתעמלים בישראל: “אין ספק בכלל שצריך יותר מתקנים. יהיה המון ביקוש לחוגי התעמלות וצריך לבנות הכל באופן מסודר מלמטה. אפשר לקחת את ההצלחה ולמנף אותה לגידול דור העתיד שידברו עליו עוד שנים קדימה. אני מקווה שיבינו שזה ענף מדהים שיכול למשוך אליו המון ילדים, ענף שממנו אפשר להגיע להישגים גדולים”.

בנוסף גם מנכ”ל תנועת מכבי ישראל, נאור גלילי, שלח מכתב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, וכתב שם בין היתר: “מלבד האתגרים המקצועיים, ספורטאי הישג ישראלים מתמודדים עם קשיים ואילוצים כלכליים רבים ונאלצים לקושש מדלת לדלת בחיפוש אחרי תומך נוסף שיאפשר להם להמשיך ולהתאמן בתנאים הנדרשים למצוינות. ספורטאי אולימפי נדרש לשלם על זכייה במדליה אולימפית מס במלואו. בעוד למשל, בגין זכייה מקרית בלוטו מוחל מס מופחת, על זכייה באולימפיאדה חלים כללי המיסוי הרגילים ובסופו של יום נותר הספורטאי עם סכום הנמוך משמעותית מהמענק המקורי”.

נאור גלילי (רדאד ג'בארה)נאור גלילי (רדאד ג'בארה)

“תנועת מכבי ישראל מאמינה כי הערכת הספורטאים האולימפיים צריכה להשתקף גם במדיניות המיסוי ,כפי שנהוג ומקובל במדינות רבות בעולם כמו בארצות הברית, לפיכך, אנו מתכבדים ופונים לכבוד השר הנכבד בבקשה כי ישקול מתן פטור ממס על מענקי הזכייה של ספורטאים אולימפיים, כבר בחוק ההסדרים הקרוב”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */