יום שבת, 20.04.2024 שעה 05:02

הג'ודאי שהדיח את קוכמן זכה במדליית הזהב

לשה בקאורי, שהדיח את הישראלי בסיבוב השני, הפך לאלוף אולימפי. זהב גם לאראי. אנמיק ואן פלויטן, שהתרסקה על סף זכייה בריו, זכתה במרוץ נגד השעון

|
לשה בקאורי (רויטרס)
לשה בקאורי (רויטרס)

המשחקים האולימפיים בטוקיו ממשיכים לספק מגוון רחב של ענפי ספורט כל יום ושלל רגעים היסטוריים. גם היום (רביעי) נמשכו המשחקים בענפים השונים ואיתם הגיעו זכיות במדליות וסיפורים מרגשים.

ג’ודו: הגיאורגי שהדיח את קוכמן זכה בזהב

הג’ודו במשקל עד 90 ק”ג נערך היום, כאשר אחרי הדחתו של לי קוכמן הישראלי בסיבוב השני לשה בקאורי, אלוף אירופה המכהן ומי שזכה בגרנד סלאם שנערך בתל אביב, המשיך כל הדרך לזכייה במדליית הזהב. בקאורי ניצח את אדוארד טריפל הגרמני, בעוד בארד זכו דבלט בובונוב האוזבקי וכריסטיאן טות ההונגרי.

אצל הנשים היום הוקדש לקטגוריית המשקל עד 70 ק”ג, במסגרתה צ’יזורו אראי היפנית ניצחה בווזארי את מיכאלה פולורס האוסטרית בגמר. מדינה טיימזובה הרוסית ושיין ואן דייק ההולנדית זכו בארד.

לשה בקאורי בקרב על הזהב (רויטרס)לשה בקאורי בקרב על הזהב (רויטרס)

אופניים: באיחור של 5 שנים - ואן פלויטן סוף סוף זכתה בזהב אולימפי

ללא ספק אחד הסיפורים המרגשים של המשחקים האולימפיים בטוקיו. אנמיק ואן פלויטן, רוכבת האופניים ההולנדית הנפלאה שזכתה במעל 30 מרוצים בחייה השיגה סוף-סוף את הדבר האחד שחסר לה, מדליית זהב אולימפית. ואן פלויטן נכנסה לתודעה של רבים במהלך אולימפיאדת ריו 2016, כשהיא הובילה בבטחה במרוץ הכביש אך 12 ק”מ לסיומו לא בלמה בסיבוב חד והתרסקה לצד הכביש עם הראש קדימה. היא סבלה משלושה שברים בחוליות הגב התחתון וגם זעזוע מוח ותמונתה מוטלת בצד הכביש נותרה צרובה בראשם של רבים. שלשום היא חשבה שהגיעה הגאולה כשהגיעה לקו הסיום במרוץ הכביש וחגגה ניצחון – רק כדי לגלות שהייתה מישהי שהגיעה לפניה והיא זכתה רק בכסף.

היום כבר הגיעה הרגע הגדול שלה באמת, כשבמרוץ נגד השעון היא סיימה עם הזמן המהיר ביותר – 30:13.49 דקות, 56 שניות לפני מרלן רויסר שזכתה במדליית הכסף. הולנדית נוספת, אנה ואן דר ברגן, זכתה בארד עם זמן של 31:15.12 דקות. 

אנמיק ואן פלויטן (רויטרס)אנמיק ואן פלויטן (רויטרס)

במרוץ המקביל אצל הגברים פרימוש רוגליץ’ הסלובני, שאיכזב במרוץ הכביש לפני ארבעה ימים, זכה במדליית הזהב במרוץ נגד הזמן כשעצר את השעון אחרי מסלול באורך כ-44 ק”מ על זמן של 55:04.19 דקות, יותר לפני טום דומולין ההולנדי שזכה במדליית הכסף. את מדליית הארד אסף רוהאן דניס האוסטרלי, שהקדים ב-40 מאיות את שטפן קוונג השווייצרי שנותר ללא מדליה.

רוגליץ', דומולין ודניס (רויטרס)רוגליץ', דומולין ודניס (רויטרס)

סייף: זהב לדרום קוריאה, הונגריה זכתה בארד

גמר טורניר הנבחרות בסייף נערך היום, ודרום קוריאה הרשימה עם 26:45 מול הנבחרת האיטלקית. הנבחרות מורכבות מ-9 סייפים שנלחמים בסדרת קרבות קצרים עד ל-45 נקודות קבוצתיות של מדינתם.

נבחרת הסייף של דרום קוריאה (רויטרס)נבחרת הסייף של דרום קוריאה (רויטרס)

דרום קוריאה ניצחה בחצי הגמר את גרמניה בסיום מותחן, 42:45. הגרמנים הפסידו במשחק על הארד להונגריה שניצחה 40:45, בעוד מצרים זכתה במקום החמישי אחרי 24:45 מוחץ מול איראן. 

חתירה: מדליית זהב ראשונה לרומניה, ההולנדים והסיניות שברו שיאים

בתחרויות החתירה חולקו היום שש מדליות זהב, והמרגשת מכולן הייתה זו שחולקה בסירת משוטים לזוגות בנשים, שם צמד הרומניות אנקוטה בונדר וסימונה ראדיס זכו במדליית הזהב עם זמן של 6:41.03 דקות, בפער גדול של כמעט ארבע שניות על צמד הניו-זילנדיות שזכו בכסף, כאשר שנייה אחריהן הגיעו צמד ההולנדיות שזכו בארד. במקצה המקביל לגברים, הוגו בושרון ומתאו אנדרודיאס הצרפתים זכו בזהב בזמן של 6:00.53 דקות, 20מ מאיות לפני צמד ההולנדים שזכו במדליית הכסף, ואת הפודיום סגר הצמד הסיני שזכה בארד.

אנקוטה בודנר וסימונה ג'יאנינה ראדיס (רויטרס)אנקוטה בודנר וסימונה ג'יאנינה ראדיס (רויטרס)

בסירת משוטים לרביעיות, בתחרות הגברים ההולנדים זכו בזהב לאחר שקבעו את הזמן הטוב בהיסטוריה – 5:32.03 דקות, ושברו את השיא של הרביעייה האוקראינית שנקבע באמסטרדם ב-2014 ועמד על 5:32.26 דקות. הרביעייה הבריטית הגיעה במקום השני והאוסטרלים זכו במדליית הארד. במקצה המקביל לנשים, רביעיית הסיניות עשו בדיוק אותו דבר כשזכו בזהב עם הזמן הטוב ביותר אי פעם, 6:05.13 דקות, שיפור של יותר משנייה מהזמן של 6:06.84 שקבעה רביעיית גרמניות ב-2014. הן הקדימו ביותר מ-6 שניות את רביעיית הפולניות שזכו בכסף ואת הרביעייה האוסטרלית שגם כאן זכתה בארד.

האוסטרלים בהחלט התנחמו בסירות הרביעיות ללא הגאי, בהן הם זכו גם בגברים וגם בנשים במדליות הזהב. רביעיית הנשים שלהם עשתה זאת עם זמן שיא אולימפי של 6:15.37 דקות, לאחר שהקדימה את ההולנדיות שהגיעו לקו הסיום 34 מאיות השנייה אחר כך וזכו בכסף. הרביעייה האירית, שהגיעה כ-5 שניות אחרי שתי הראשונות, זכתה בארד. רביעיית הגברים קבעה גם היא זמן שיא אולימפי – 5:42.76 דקות, כחצי שנייה לפני הרומנים שזכו במדליית הכסף וכמעט שנייה לפני הרביעייה האיטלקית, שזכתה בארד.

טניס שולחן: מימה איטו, צ’ן מנג ופאן שנדונג עלו לחצי הגמר

טורניר טניס השולחן ליחידים מתקרב לשלבי ההכרעה ובינתיים הפייבוריטים הגדולים עדיין חזק במרוץ למדליית הזהב. בטורניר הנשים מימה איטו היפנית וצ’ן מנג וסון יינגשה הסיניות העפילו לחצי הגמר. איטו שמקווה להביא זהב ליפן ניצחה ברבע הגמר ללא בעיה 0:4 את ג’הון ג’יהיי, בעוד צ’ן גברה 2:4 על יריבה מהונג קונג וסון ניצחה 0:4 יריבה מגרמניה. הצלע הרביעית בחצי הגמר תהיה יו מנג יו מסינגפור.

מימה איטו (רויטרס)מימה איטו (רויטרס)

בטורניר הגברים, אחד משני הפייבוריטים הגדולים לזכייה, פאן ז’נדונג, העפיל לחצי הגמר עם 0:4 משלו על יריב דרום קוריאני, וגם יון ג’ו לין מטאיוואן כבר הבטיח עלייה לחצי. פייבוריט נוסף לזכייה, מא לונג הסיני, העפיל גם הוא לחצי הגמר לאחר שגבר 1:4 על עומאר אסר המצרי. מי שהשלים את תמונת ארבעת האחרונים הוא דימטרי אווטצ’רוב הגרמני שגבר 2:4 על יריב מברזיל.

קפיצה למים: הסינים ממשיכים לאסוף מדליות זהב

בתחרות הקפיצה למים זכה גם היום צמד סיני במדליית הזהב. חלקן של הקפיצות הסינכרוניות בטוקיו הגיעו לסיומן עם הקפיצה הסינכרונית מ-3 מטרים לגברים, ומי שלקחו את מדליית הזהב בפער גדול מהמתחרים שלהם היו זונגיואן וואנג וסיי שייה הסינים, שקיבלו 467.82 נקודות בשש קפיצות, הרבה יותר מה-444.36 של האמריקאים שסיימו במקום השני. במדליית הארד זכו הקופצים הגרמנים, שהקדימו ב-4 נקודות בלבד את המקסיקנים.

זונגיואן וואנג וסיי שייה (רויטרס)זונגיואן וואנג וסיי שייה (רויטרס)

הרמת משקולות: שיא עולם חדש

מרים המשקולות שיי זיונג קבע שיא עולם חדש בקטגוריית המשקל עד 73 ק”ג, לאחר שהבטיח את מדליית הזהב. הסיני, אלוף אולימפי מ-2016, הצליח לדחוק 198 ק”ג ולקבוע שיא בכמות המשקל הכללית שהונפה במהלך תחרות אחת, 364 קילוגרם. חוליו מיורה מוונצואלה זכה בכסף אחרי 346 ק”ג בסך הכל, בעוד רחמט עבדואללה האינדונזי הניף 342 ק”ג וזכה בארד.

שיי זיונג חוגג (רויטרס)שיי זיונג חוגג (רויטרס)
מתוך הסטורי של מסי: אנטונלה מתאמנת
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */