יום חמישי, 18.04.2024 שעה 03:09

זהב לבריטים בשליחים, ה-200 חופשי של טיטמוס

בוקר משוגע בבריכה: כמעט שיא עולם ב-4X200, ארה"ב לא בפודיום. האוסטרלית השלימה דאבל אחרי ה-400, אוהשי הדהימה ב-200 מ.א, לדקי והוסו ללא מדליות

|
הבריטים חוגגים (רויטרס)
הבריטים חוגגים (רויטרס)

היום החמישי של המשחקים האולימפיים בבריכת השחייה יצא לפנות בוקר (רביעי) לדרך, עם מקצי חצי הגמר והגמר, ואיזה שעתיים אלה היו. הגמר ב-200 מטר חופשי לנשים הביא דאבל של אריארנה טיטמוס על קייטי לדקי, שנותרה ללא מדליה במשחה זה אבל אחר-כך זכתה בזהב ב-1,500 חופשי בלי יותר מדי בעיה. בגמר ה-200 מטר מעורב אישי נרשמה סנסציה כשיוי אוהשי היפנית זכתה בזהב בעוד שיאנית העולם קטינקה הוסו נותרה מחוץ לפודיום. הגמר ב-200 מטר פרפר לגברים הלך, שלא במפתיע, לקרישטוף מילאק ההונגרי, ולסיום הבריטים זכו בזהב ב-200X4 חופשי בעוד האמריקאים נותרו ללא מדליה במשחה זה.

נתחיל עם גמר הנשים ב-200 מטר חופשי. יומיים אחרי שאריארנה טיטמוס ניצחה את קייטי לדקי בקרב הגדול ביניהן ב-400 מטר חופשי, היא עשתה זאת שוב והשלימה דאבל במקצים החופשיים. אלא שהפעם האמריקאית נותרה, במפתיע, ללא מדליה. טיטמוס קבעה שיא אולימפי חדש עם 1:53.50 דקות וחתכה 11 מאיות מהשיא האולימפי של אליסון שמיט מ-2012. סיובהאן ברנאדט הוגי מהונג קונג זכתה במדליית הכסף עם שיא אסייאתי של 2:53.92 דקות ופני אולקסיאק הקנדית זכתה בארד. קייטי לדקי איכזבה מאוד כשסיימה רק חמישית וכאמור, נותרה ללא מדליה.

אריארנה טיטמוס (רויטרס)אריארנה טיטמוס (רויטרס)
אריארנה טיטמוס (רויטרס)אריארנה טיטמוס (רויטרס)
קייטי לדקי מאוכזבת (רויטרס)קייטי לדקי מאוכזבת (רויטרס)

בגמר ה-200X4 חופשי נרשמה סנסציה גדולה. נבחרת השליחים של ארצות הברית, שזכתה בארבע מדליות זהב רצופות במשחה (מאז אתונה 2004) ועלתה על הפודיום תשע פעמים ברצף (מאז לוס אנג’לס 1984), שבע מהן בראש הפודיום, נותרה ללא מדליה. הרביעייה הבריטית, שהייתה פייבוריטית לזכות בזהב, עשתה את העבודה עם שיא אירופי של 6:58.58 דקות, מרחק של שלוש מאיות בלבד מהשיא העולמי של ארצות הברית. ארבעת הרוסים הגיעו למקום השני עם 7:01.81 דקות, אוסטרליה השתחלה לפודיום ברגע האחרון עם 7:01.84 דקות וארבעת השחיינים מארה”ב סיימו רק במקום הרביעי עם 7:02.43 דקות. אכזבה עצומה לאמריקאים.

הבריטים חוגגים (רויטרס)הבריטים חוגגים (רויטרס)

בגמר ב-200 מטר מעורב אישי לנשים נרשמה אחת ההפתעות הגדולות עד כה בבריכה. יוי אוהשי היפנית, ששחתה במסלול השני, הדהימה עם זכייה במדליית הזהב כשהקדימה את אלכס וולש האמריקאית בפיניש מטורף. היפנית עצרה את השעונים על 2:08.52 דקות, 13 מאיות לפני האמריקאית שהסתפקה במדליית הכסף. אמריקאית נוספת, קייט דגלאס, זכתה בארד עם 2:09.04, והקדימה ב-11 מאיות את אבי ווד מבריטניה, שסיימה רק רביעית ופספסה מדליה. שיאנית העולם והאלופה האולימפית מ-2016, קטינקה הוסו ההונגרייה, סיימה רק במקום השביעי ואיבדה את התואר שלה.

יוי אוהשי עם המדליה (רויטרס)יוי אוהשי עם המדליה (רויטרס)

לדקי, שכאמור יצאה מאוכזבת בפעם השנייה ברצף בגמר ה-200 מטר חופשי, החזירה לעצמה את החיוך עם זכייה בזהב במקצה שהוא 100% שלה – 1,500 מטר חופשי. האמריקאית שחתה את המרחק ב-15:37.34 דקות והקדימה ביותר מארבע שניות את סגניתה, אריקה סאליבן, שזכתה במדליית הכסף והשלימה צמד אמריקאי בראש הפודיום. שרה קוהלר זכתה במדליית ארד למשלחת הגרמנית עם 15:42.91 דקות.

קייטי לדקי חוגגת (רויטרס)קייטי לדקי חוגגת (רויטרס)

בגמר הגברים ב-200 מטר פרפר שיאן העולם, ההונגרי קרישטוף מילאק, לקח את מדליית הזהב בפער גדול עם זמן של 1:51.25 דקות, שיא אולימפי חדש. טומורו הונדה היפני הפתיע עם מדליית הכסף אחרי 1:53.73 דקות, בעוד פדריקו בורדיסו סיים שלישי עם 1:54.45 דקות וזכה בארד בפער של שבע מאיות מתמאש קנדרסי ההונגרי. צ’אד לה קלו מדרום אפריקה סיים רק במקום החמישי. 

קרישטוף מילאק בדרך לזהב (רויטרס)קרישטוף מילאק בדרך לזהב (רויטרס)

והיו גם שלושה חצאי גמר, לקראת גמרים שיהיו מחר לפנות בוקר בבריכה. בחצי הגמר ב-100 מטר חופשי לגברים קלימנט קולסניקוב הרוסי הפתיע כשסיים עם הזמן הטוב ביותר, 47.11 שניות (שיא אירופי חדש) והקדים את קיילב דרסל האמריקאי, שעלה לגמר רק מהמקום השני. האם יש איום ממשי על מדליית הזהב של דרסל? גם דויד פופוביץ’ הרומני, אלסנדרט מירסי האיטלקי וסאנוו הואנג הקוריאני עלו לגמר, שנחשב לאחד מאירועי השיא בתחרות.

במשחה הגמר ב-200 מטר פרפר לנשים נראה שתי סיניות ושתי אמריקאיות, אחרי שבחצי הגמר הן כיכבו. יופיי ז’אנג הסינית קבעה את הזמן הטוב ביותר, 2:04.89 דקות, וחברתה יו לייאן עלתה עם הזמן החמישי בטיבו, בעוד האמריקאיות האלי פליקינגר ורייגן סמית’ עלו מהמקומות השני והרביעי, בהתאמה.

מחצי הגמר ב-200 מטר חזה עלה איזק סטאבלטי-קוק האוסטרלי עם הזמן הטוב ביותר, 2:07.35, מרחק 13 מאיות מהשיא האולימפי. ג’יימס ווילבי הבריטי הפתיע כשעלה עם הזמן השני הכי טוב, לפני ארנו קמינגה ההולנדי וניק פינק האמריקאי. אנטון צ’ופקוב הרוסי, עוד מועמד לזהב, עלה לגמר מהמקום השביעי.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */