יום שבת, 20.04.2024 שעה 13:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

זמן לשנות התנהלות: עוד קיץ איטי של גולדהאר

מכבי ת"א שוב לא מוכנה בפתיחת העונה וזה עלה לה בהפסד לחיפה אחרי שלוש שנים וחצי. ההתנהלות האיטית בכל קיץ חייבת להיות אחרת. אכזבה מלואיס הרננדס

|
ריקן וגלזר מנתחים בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)
ריקן וגלזר מנתחים בסיום המשחק (רדאד ג'בארה)

עוד עונה שמתחילה עם סגל לא סגור, עוד קיץ שנגרר, ומכבי תל אביב הפסידה אמש (ראשון) תואר ראשון לעונת 2021/22 ונראתה לא טוב בכלל מול מכבי חיפה. כבר כמה עונות טובות שהצהובים חווים את אותו הקיץ בדיוק. ההתנהלות איטית, העסקאות לא נסגרות מהר והקבוצה בא לא מוכנה לשלבים המוקדמים. בעבר ברוב המקרים הקבוצה הצליחה לחפות על כך בעזרת הסגל הישראלי החזק שלה שסיפק את הסחורה, העונה, לפחות בכל הנוגע לאלוף האלופים – זה כבר נזרק לפח, וכך גם המאזן הנקי מהפסדים מול מכבי חיפה במשך שלוש שנים וחצי. 

בכל פעם שמיץ’ גולדהאר מגיע לישראל (ולאחרונה מסיבות ברורות זה לא קורה, הקורונה מונעת ממנו את ההגעה ארצה), הוא נוהג לחזור על אותם המשפטים. על דרך, על הפרטים הקטנים, על הרצון להשתפר. אלו משפטים שעושים טוב לאוהדי מכבי ת”א, בעיקר כשהם באים אחרי אליפויות. לרדת לפרטים הקטנים ולהמשיך להשתפר זה משהו שהגיע הזמן שמיץ’ גולדהאר גם יישם בכל הנוגע לאיך שהמועדון שלו מתנהל בכל פגרה וכאן הביקורת היא כלפיו. אפשר גם להגיד את הדברים כמו שהם – אם כמעט בכל קיץ בשנים האחרונות מכבי ת”א לא מצליחה להתחזק בזמן ומחכה עם הרכש עד הרגעים האחרונים, וההנהלות התחלפו ואנשי המקצוע השתנו, אז מדובר בבעיה שמגיעה מהראש.

בכר:"כיף לקחת תואר"

זה בסדר לקחת את הזמן, ואף אחד לרגע לא יוריד ממה שעשה מיץ’ גולדהאר עבור מכבי ת”א שהוא ללא ספק בעלים שאוהדי מכבי ת”א חותמים שיהיה איתם גם עוד 50 שנה, אך גם הוא כבעלים יכול לשנות את פני הדברים ולהפוך את מכבי ת”א לטובה יותר בפרטים הקטנים של הקיץ. למעשה, הקיץ הזה הוא זעקה לכך שהוא חייב לשנותם ולו רק כי אמש הפסידו הצהובים למכבי חיפה שנהנתה מהופעה מעולה של שני שחקני שמכבי ת”א ניסתה להביא הקיץ ולא הצליחה (עלי מוחמד ודין דוד), אלא נכנעה במאבק למכבי חיפה. יש אומרים שמכבי ת”א הייתה במו”מ על שניהם עוד לפני מכבי חיפה, שנכנסה למו”מ אחרי הצהובים והצליחה לסגור את הנושא לפניהם.

גולדהאר כתב רק לפני כחודש כי הוא מאוכזב מהעונה הקודמת ונחוש לתקן את אשר קרה, אך מכבי ת”א איבדה תוך כמה עונות את הישראלים הטובים ביותר, וכדי לתקן את זה, אי אפשר רק להמתין לעלייה של החומר מהאקדמיה – צריך גם לקנות מבחוץ. ובכלל, אם שנה אחרי שנה במועדון מצביעים על כך ש-איקס הגיע מאוחר ולוקח זמן להתחבר, אז בעונה שבה רוצים להחזיר את האליפות, היה ראוי שהמאמן פטריק ואן לוון ייצא עם סגל סגור לקדם העונה שלו. 

מיץ' גולדהאר (נעם מורנו)מיץ' גולדהאר (נעם מורנו)

בחזרה למשחק עם מכבי חיפה. בדיוק כמו מול סוטייסקה, זו הייתה הופעה לא טובה של מכבי ת”א. היא דווקא התחילה בסדר, 30 הדקות הראשונות היו שקולות, אך אז מכבי ת”א יצאה מפוקוס, איבדה קצת את עצמה ומכבי חיפה זיהתה שהמומנטום עובר לרגליה. מכאן ועד השער השני, הצהובים לא היו על הדשא. ואן לוון ניסה להפוך את התמונה עם חילופים התקפיים ועבר לשחק 442, זה הוביל לכך שהצהובים כן היו מסוכנים יותר וכן בילו דקות ארוכות מאוד ליד הרחבה של ג’וש כהן, אך בשורת הסטטיסטיקה בסוף – בעיטה אחת למסגרת. במכבי ת”א מצידם התלוננו רבות על צורת השיפוט של לירן ליאני ומבחינתם הגיעו להם לפחות שני פנדלים במשחק. 

בכל הנוגע להופעות של השחקנים, לואיס הרננדס עם משחק מאכזב מאוד מעלה לא מעט תהיות לגבי האם הצהובים בכלל צריכים להתעקש ולהשאיר אותו בישראל. יכול מאוד להיות שבמצב הנוכחי, כשרואים כמה הבעיות של מכבי ת”א הן בעיקר בקישור ובהתקפה, יהיה נכון יותר לוותר על הרננדס ולהביא שחקן זר נוסף לעמדות מקדימה. בהגנה למכבי ת”א יש את שרן ייני שיחזור בקרוב מבידוד הקורונה שלו, את שחר פיבן, עידן נחמיאס ומתן בלטקסה ולצד מגנים מנוסים כמו אנריק סבוריט ואנדרה ז’ראלדש, לא בטוח שזה לא מספיק, בטח כשהצרות הן גדולות יותר במרכז המגרש. התכנית היא הרי להביא קשר זר אחד וחלוץ זר, עם דן ביטון לעמדת הקשר ההתקפי, אך לא בטוח בכלל שזה מספיק וגם בכנפיים מכבי ת”א מציגה משחק שני חלש מאוד. 

לואיס הרננדס מאוכזב (רדאד ג'בארה)לואיס הרננדס מאוכזב (רדאד ג'בארה)

גם ואן לוון לא חף מטעויות ומשחק שני ברציפות מעלה תהיות לגבי הבחירות שלו. לקראת יום חמישי הוא יצטרך לקבל כמה החלטות אמיצות יותר, כמו למשל לתת לעידו שחר את המקום באמצע אחרי שהראה שהוא יכול לשחק גם לצד דן גלזר ולא רק כקשר הקדמי יותר. ייתכן וזה גם הזמן לתת למאור קנדיל הזדמנות כי אנדרה ז’ראלדש נראה פחות טוב בפתיחת העונה הזו. ובכלל, אם מדברים על שילוב שחקני האקדמיה וגידול השחקנים הישראלים הטובים הבאים, אז שחר פיבן הוא בלם מעולה ועידו שחר הוא קשר מבטיח, ונדב נידם ואיילון אלמוג מוכשרים מספיק כדי להתחיל לראות דקות בעמדות שלהם ובלי אלתורים, ולא במשחק על מקומות 5-6 בגביע הטוטו, אלא כבר מול היריבה המונטנגרית החלשה שאותה צריכה לעבור מכבי ת”א בכל הרכב. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */