יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:04
איציק אהרונוביץ

ואן לוון פחדן ושמרן

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: מכבי ת"א ניסתה בכוח, חיפה במוח. בלי חיזוק הצהובים לא יגיעו רחוק, הירוקים ברמה גבוהה יותר מאשר עונת האליפות

מאמן מכבי תל אביב, פטריק ואן לוון הגיע למשחק על תואר מול האלופה מכבי חיפה, אך היה שמרן, קפדן, פחדן. בהתאם לכך נראתה קבוצתו על כר הדשא במשך 60 דקות. ואז המומחה ההולנדי שלא היה לו מה להפסיד החליט לפתע פתאום להכניס את כל השחקנים היצירתיים שלו שמסוגלים לעשות משהו עם הכדור. זה היה יותר מידי מאוחר, כי לא עברו מספר שניות וקבוצתו ספגה את השער השני.

בגדול ה-4:2:3:1 של מכבי ת"א היה רק על מנת לבוא ולהפריע לירוקים, שחקני הצהובים לא ניסו לשחק כדורגל. המגנים לא עברו את החצי, הפעם הראשונה שאנריק סבוריט עשה זאת הייתה בדקה ה-48 כאשר לא הייתה ברירה ושחקני קבוצתו נראו כמי שמנסים להציל את המולדת. על אנדרה ז'ראלדש אין לי על מה לדבר, כי הוא כמעט לא עבר בכלל את החצי.

עומר אצילי מול אנריק סבוריט (עמרי שטיין)עומר אצילי מול אנריק סבוריט (עמרי שטיין)

שחר פיבן ודן גלזר הם אולי גרזנים ששומרים על היריב וכל תפקידם ללחוץ ולהיות אגרסיביים, אך בכדורגל המודרני ומקבוצה כמו מכבי ת"א אתה מצפה שהקישור יהיה יצירתי ושלישיית הקישור תראה גם ורסטיליות. כל מה שקיבלנו מהם היה לשחק מאחור או לרוחב. גלזר עבר אולי פעם אחת עד דקה 60 את החצי, על פיבן אין מה לדבר.

מכבי ת"א באה לשחק על תוצאה ולא לשחק כדורגל.  יצירתיות לא ראינו משחקני הכנף, או מאוסאמה חלאילה, שבוגדן פלאניץ' ואורי דהן עטפו אותו בשמיכה שלהם וכמעט לא הורגש. נראה ששחקני מחזיקת הגביע לא ידעו מה המאמן ואן לוון רוצה מהם וכנראה שהמאמן לא ידע איך להסביר להם. 

אוסאמה חלאיילה מאוכזב (רדאד ג'בארה)אוסאמה חלאיילה מאוכזב (רדאד ג'בארה)

בגדול מכבי ת"א הציגה כישלון גדול.  סגל בלי שחקני הכרעה, מחפשים קרנות ופאולים כדי להבקיע, אין כמעט פעולות אישיות מאף שחקן ורק כאשר נכנסו השחקנים המחליפים,  כמו מתן חוזז שניסה לעשות כמה מהלכים ללא הצלחה גדולה, היה משהו. הסגל הזה בלי שני שחקנים יצירתיים בקישור ובהתקפה לא יגיע רחוק בליגה ולא בקונפרנס ליג.

לעומת זאת מאמן מכבי חיפה, ברק בכר, הכין את קבוצתו בצורה נפלאה. אם בעבר בכר השתמש בשיטת 4:3:3 ולפעמים 5:3:2, הפעם נוכחתי לדעת שהוא השתמש בשיטת 4:2:3:1 כי לא היה לו את נטע לביא והוא רצה לתת לחוסה רודריגס לנוח. לכן מוחמד אבו פאני ועלי מוחמד שיחקו מאחור, אבל  יחד עם זאת יצאו קדימה, שיחקו כדורגל, עברו באחד על אחד שחקנים ויצרו כל הזמן יתרון על הגנת מכבי ת"א.

מוחמד אבו פאני חוגג (עמרי שטיין)מוחמד אבו פאני חוגג (עמרי שטיין)

המגנים של מכבי חיפה, רז מאיר וסאן מנחם, תקפו מהצדדים, וגם הבלמים היו מצוינים. פלאניץ' הגיע הערב לסמי עופר ונתן הצגה כאשר הוא  חזר לשחק בצד שמאל. בצד ימין הוא חושב שהוא בקנבאוואר, אוהב להשוויץ עם הכדור, עם דריבלים וכו'. 

בגדול, בכר הוכיח את הוורסטיליות שלו, משתמש בכל השיטות האפשרויות בכדורגל, גם באירופה שיחק עם 4:4:2, זה נותן לו מרחב פעולה גדול לקראת ההמשך. ההחלטה לתת לבן שהר לשחקן בהרכב הייתה נכונה. הוא הוכיח כי יש לו את היכולת להשתלב בקלות במכבי חיפה. הוא אנרגטי, אגרסיבי, שמר את הכדור עם הגב, עם הפנים, היה מצוין.

בן שהר (רדאד ג'בארה)בן שהר (רדאד ג'בארה)

מכבי חיפה נראתה קבוצה ברמה גבוהה ביותר אפילו מעונת האליפות אשתקד, שחקנים שם מתורגלים בצורה בלתי רגילה, מאמינים אמונה עיוורת בבכר, מבצעים את הדברים הלכה למעשה במגרש.

כאשר הכדור אצל היריב שחקני הירוקים מתנפלים על הכדור בכל מקום, גם המחליפים המשיכו באותה דרך. הקבוצה ביחד, אין כוכב שעושה לבד את הדברים. אני צופה למכבי חיפה עתיד ורוד גדול העונה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים