יום שלישי, 19.03.2024 שעה 11:48

המומנטום יימשך? היום השני של המשלחת בטוקיו

אחרי הארד של סמברג וההצלחות של דולגופיאט, ראשוני וזילברמן,  האקשן בכחול-לבן ממשיך. בתפריט: גלישה, ג'ודו וגם קליעה. אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
היום ה-2 (נעם מורנו, חגי מיכאלי ואביב חופי, יח
היום ה-2 (נעם מורנו, חגי מיכאלי ואביב חופי, יח"צ)

התחרויות רק החלו ואחרי יום מוצלח מאוד למשלחת הישראלית, שבמרכזו כמובן מדליית הארד של אבישג סמברג בטאקוונדו, כבר הלילה (בין שבת לראשון) ישתתפו ישראלים נוספים במשחקים האולימפיים בטוקיו במגוון רחב של ענפים, כמו קליעה, ג'ודו, גלישת רוח, אופניים ואפילו גלישת גלים. ללא ספק, צפוי יום מגוון למשלחת הישראלית שנמצאת ביפן.

החל מהשעה 5:40 בלילה ועד לשעות הבוקר, גולשת הגלים ענת ליליאור תתחרה בחוף הים בסיבובים הראשון והשני של תחרות הגלשן הקצר. היא תהיה רק אחת מ-20 מהגולשות הטובות ביותר שהעפילו לאולימפיאדת טוקיו וכולן ינסו לסיים על הפודיום, בניגוד אגב לאליפות העולם שם משתתפות 120 גולשות, כך שזו תהיה תחרות מצומצמת ואיכותית למדי.

אבישג סמברג עם חילי טרופר לאחר הזכייה

ליליאור שובצה למקצה השלישי בסיבוב הראשון, בבית עם סטפני גילמור האוסטרלית שזכתה שבע פעמים בתואר אלופת העולם, סילבנה לימה הברזילאית ופאולין אדו הצרפתייה שזכתה בעבר באליפות העולם לנוער.

ענת ליליאור (שוקה כהן)ענת ליליאור (שוקה כהן)

השיטה עובדת כך שיש חמישה בתים בהן מתחרות ארבע גולשות, כאשר השתיים הטובות ביותר ממשיכות לשלב הבא. בסופו של דבר, עשר גולשות יעלו לסיבוב השני, שם יהיו שני בתים של חמש גולשות ושוב רק הטובות ביותר ימשיכו הלאה. ב-30 דקות יש לכל גולשת אפשרות להשיג כמה שיותר נקודות על 25 גלים לכל היותר, כאשר הניקוד ניתן לפי התרגילים על כל גל.

"אולימפיאדת טוקיו זה סיפור אחר מכל תחרות שהשתתפתי בה קודם", אמרה ליליאור, שהעפילה בטוקיו לחצי גמר אליפות העולם, כך שיש לה זיכרונות נעימים מהעיר הזו. "אני לא ממש יודעת למה לצפות הפעם, אבל המטרה שלי היא להגיע כמה שיותר רחוק. אין לי ציפיות למדליה, אבל אני רוצה להוכיח שאני שווה את המעמד שאליו הגעתי ולעשות את הטוב ביותר שלי במים. אני כאן גם כדי ללמוד. זו תהיה עבורי הכנה ראויה גם לאולימפיאדת פאריס, מבחינת התחרות מול המתחרות שלי אותן אפגוש גם בעוד שלוש שנים במשחקים, כי כולן יילחמו בשיניים והולך להיות מעניין".

בבדמינטון, בשעה 4:40 ייפתח שלב הבתים בתחרויות הבדמינטון עם וקסניה פוליקרפובה שעלתה לישראל מרוסיה לפני ארבע שנים ורושמת הופעת בכורה בטורניר האולימפי במדים בכחול-לבן. בדומה למישה זילברמן, פוליקרפובה קיבלה גם כן יריבה הודית, בדמותה של סגנית האלופה האולימפית פוסארלה ונקאטה סינדו. רק אחד יעלה מכל בית ומדובר במשימה לא פשוטה עבור השחקנים הישראלים.

קסניה פוליקרפובה (עמית שיסל, הוועד האולימפי)קסניה פוליקרפובה (עמית שיסל, הוועד האולימפי)

ב-5:00 לפנות בוקר יימשכו תחרויות הג'ודו בבית של אומנויות הלחימה היפניות, בהיכל ניפון בודוקאן, בו התחרו גם באולימפיאדת טוקיו 1964. שני ג'ודאים ישראלים יעלו למזרן, כאשר ברוך שמאילוב יתחרה במשקל של עד 66 ק"ג לגברים בקרב ראשון מול קווין לופורטה וגילי כהן תתחרה במשקל של עד 52 ק"ג לנשים מול גולבדאם באבמוראטובה.

שמאילוב, שלא התחרה הרבה בתקופה האחרונה בעקבות פציעה במפשעה, יחזור לטוקיו במטרה להגיע אל הפודיום: "אני נמצא במצב טוב מאוד ואני הולך להתחרות במאה אחוז יכולת. כשאגיע לשם, אקח את זה צעד אחר צעד, קרב אחרי קרב, בשאיפה כמובן להגיע כמה שיותר רחוק", הדגיש הג'ודאי הישראלי.

ברוך שמאילוב (נעם מורנו)ברוך שמאילוב (נעם מורנו)

בנוסף, בשעה 6:00 יחלו שיוטי גלישת הרוח בדגם ה-RSX עם קטי ספיצ'קוב ויואב כהן, שני הנציגים הישראלים, שיבצעו שני שיוטים בים. עוד בענף השייט, גם שי קקון תצא לשיוטים ראשונים בלייזר. לשייטים צפויות רוחות ערות עקב טייפון שחולף מדרום-מערב לאתר התחרות אנושימה שנמצא מחוץ לעיר טוקיו.

יואב כהן ציין: "אני מגיע שווה בין שווים, בא לתת את הכול ומרגיש שיש לי מה להציע. בתקופה האחרונה נהייתי יותר ורסטילי ברוחות, חיזקתי הרבה דברים שהיו טעונים שיפור, גם מנטאלית ופיזית אני גולש הרבה יותר טוב. בהחלט עברתי שנה אינטנסיבית, אני חושב שלקחתי אותה בשתי ידיים ואני מאוד מרוצה מהמקום שהגעתי אליו. זה היה החלום שלי להיות בטוקיו, אני רוצה לקחת את ההתרגשות הזו למקום טוב ולהוציא מעצמי את המיטב".

יואב כהן (חגי מיכאלי)יואב כהן (חגי מיכאלי)

בשעה 7:00 בבוקר, רוכבת האופניים עומר שפירא תתחרה במסלול אופני הכביש למרחק של 110 קילומטר. "אני אגיע מרוכזת כדי לעשות את הכל בדרך שלי. בסופו של דבר זו הגשמת חלום", אמרה רגע לפני כן.

בשעה 7:00 בבוקר, ייפתח שלב המוקדמות בקליעה ברובה אוויר למרחק של 10 מטרים, בו ישתתף גם סרגיי ריכטר. הקלע בן ה-32 ינסה להעפיל לגמר, אחרי שפספס אותו ממש במעט באולימפיאדת לונדון 2012 ובאולימפיאדת ריו 2016. רק שמונה יעפילו לגמר האולימפי ורק שלושה יזכו במדליה, ולשם הוא שואף. הגמר, אגב, ייערך בשעות הבוקר המאוחרות של שעון ישראל באותו היום בדיוק.

סרגיי ריכטר (נעם מורנו)סרגיי ריכטר (נעם מורנו)

סרגיי ריכטר ציין: "זו האולימפיאדה השלישית שלי. המטרה שלי היא להגיע לגמר ולהיאבק על מדליה. אין טעם להשוות בין אולימפיאדה אחת לשנייה, הפעם זה דף חדש. אגיע כדי לעשות את המקסימום ואני מקווה שהכל יתחבר. הרבה דברים השתנו בשנים האחרונות שלי ואני מקווה שזה ישחק לזכותי. הכל תלוי בעיקר בי. אני מגיע בכושר טוב, אין משהו שאני זקוק לו והתאמנתי חזק כדי להצליח".

ב-11:05 יחלו המוקדמות בהתעמלות מכשירים לנשים בבית בו תתחרה ליהיא רז הצעירה, שתנסה לבצע את התרגילים הטובים ביותר שלה בקרב רב לנשים. מדובר במתעמלת בת 17 בלבד שזכתה בעבר במדליית הארד באליפות אירופה בתרגיל הקרקע, שנחשב לחזק ביותר שלה, והיא תנסה להפתיע לצד הטובות ביותר בעולם.

כמו כן, את היום הגדוש הזה הישראלים יסיימו שוב במים, רק שהפעם זה יהיה בבריכת השחייה. בשעה 13:00 יחל שלב המוקדמות בבריכת השחייה, שם מיכאל לייטרובסקי ויעקב טומרקין ישתתפו במשחה ל-100 מטר גב בשעה 13:54. טומרקין, שמחזיק בהישג השיא לשחיין ישראלי עם המקום השביעי אליו הגיע באולימפיאדת לונדון 2012 במרחק הכפול, ינסה לתת הכל במשחה הזה.

יעקב טומרקין (רדאד ג'בארה)יעקב טומרקין (רדאד ג'בארה)

בנוסף, גם השחיינית אנסטסיה גורבנקו הצעירה תתחרה לראשונה במשחה למרחק של 100 מטר גב לנשים בשעה 13:09. דניס לוקטב ישתתף במשחה המוקדמות ל-200 מטר חופשי לגברים וינסה להעפיל לחצי הגמר ב-13:21 שעון ישראל.

דולגופיאט: מרוצה מהתרגיל שלי
אסור לפספס
נגןהצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
הצצה לחופשה החלומית של משפחת רונאלדו
נגןהסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
הסדרן נרדם בזמן המשחק, הקהל המציא לו שיר
נגןספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
ספיד כובש שער מרהיב עם סלטה במספרת
נגןחלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
חלטורה: רונאלדו הולך במרפסת ומצלם פרסומת
/* LAST / NEXT ROUNDs */