יום חמישי, 13.06.2024 שעה 20:35

מורשת שתיזכר לעד: שטילוב סחב לבדו את הענף

המתעמל מפנים שזו הופעתו האחרונה במשחקים האולימפיים: על החשיבות שלו, העזרה לדולגופיאט, והאם יקבל תפקיד אחרי הפרישה? אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
אלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)
אלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)

"זו כנראה האולימפיאדה האחרונה שלי", אמר אלכס שטילוב אחרי ההופעה שלו היום (שבת) בהיכל ההתעמלות אריקאה בטוקיו. המתעמל האולימפי המעוטר ביותר בתולדות המדינה, זה ששם אותנו על המפה, צפוי לפנות את הבמה לטובת הדור הבא, בו יככב ארטיום דולגופיאט שהעפיל לגמר תרגיל הקרקע באולימפיאדת טוקיו 2020 מהמקום הראשון, במקביל להופעתו האחרונה של שטילוב.

אלכס שטילוב יודע כי העפלה לאולימפיאדת פאריס 2024 לא תהיה קלה עבורו, משום שיריבו בתרגיל הקרקע הולכים ומשתפרים, ויהיה לו קשה לצמצם את הפער או להילחם על הכרטיס לשם דרך הקרב רב. בגיל 34 יש לו עוד המון מה לתרום כמובן, אבל הוא כבר לא בטוח שזה יקרה על המשטח ובשורה אחת עם המתעמלים הבכירים בעולם.

אלכס שטילוב (עמית שיסל, הוועד האולימפי)אלכס שטילוב (עמית שיסל, הוועד האולימפי)

אמנם שטילוב עדיין לא הודיע רשמית על פרישה אך הבהיר כי הוא ככל הנראה לא ימשיך לקמפיין אולימפי נוסף וייתכן שזוהי סוף הדרך לקריירה המפוארת שלו במשחקים האולימפיים. והוא היה מתעמל שסלל את הדרך בעצמו והשאיר תשתית מדהימה עבור רבים אחרים, המתעמל שכל הענף היה על הכתפיים שלו. את המורשת המדהימה שלו איש לא ייקח ממנו והוא תמיד ייזכר בין הגדולים בהיסטוריה.

בקריירה שלו שטילוב הצטיין בעיקר בתרגיל הקרקע והוא זכה בשתי מדליות ארד באליפויות העולם, בשבע מדליות באליפויות אירופה מתוכן אחת בצבע זהב, ובעוד שלל מדליות נוספות. ומעבר לזה, הוא היה ארבע פעמים במשחקים האולימפיים, החל מבייג'ינג 2008 ועד טוקיו 2020, שם הוא העפיל פעמיים לגמר אולימפי וסיים במקום השישי בגמר תרגיל הקרקע, מה שנחשב לדירוג הגבוה ביותר אי פעם של מתעמל מכשירים ישראלי. זה שעוד אולי יישבר בהמשך אולימפיאדת טוקיו.

אלכס שטילוב (שחר גרוס)אלכס שטילוב (שחר גרוס)

לשטילוב היה חשוב להגיע לטוקיו, גם כדי להופיע בפעם האחרונה באירוע הספורט הגדול בעולם וגם כדי לתמוך בחברו לנבחרת ארטיום דולגופיאט שהופיע לראשונה במעמד. שטילוב מכוון אותו, דואג לו ועוזר לו לעמוד בלחצים האדירים של הופעה בתחרות האולימפית, עליה העולם כולו מביט. שטילוב יודע שהתמיכה שלו חשובה, כי הוא הופיע כבר במעמד הזה של גמר אולימפי לבד כך שהוא מכיר את התחושה והוא יודע עד כמה תורמת נוכחות של אישיות כמו שלו עבור מתעמל צעיר יחסית.

שני המתעמלים נפגשו לראשונה ב-2009, בדיוק אחרי שארטיום עלה ארצה עם משפחתו והגיע ישר לאולם ההתעמלות. יש ביניהם פער של עשור, ושטילוב ככל הנראה מרגיש שבשלה העת לפנות את הבמה לדור הבא. ארטיום דולגופיאט, לדבריו של אלכס, נמצא כיום במקום בו נמצאים בכירי המתעמלים בעולם. הוא אחד מהם ללא ספק והוא גם הוכיח זאת כאשר העפיל לגמר האולימפי נראשון בחייו, בו הוא יתחרה ב-1 באוגוסט.

ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)ארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב (רדאד ג'בארה)

דולגופיאט בדרך להיות אחד מהספורטאים הגדולים ביותר בישראל. למעשה, ארטיום כבר הוכיח שהוא מסוגל להיות אחד מהגדולים ביותר בהופעותיו השונות בבמות הגדולות ביותר בעולם - וכל מה שהוא צריך זה רק לרשום הופעה טובה בגמר תרגיל הקרקע, לו תחכה מדינה שלמה. הפוטנציאל הענק שלו בדרך להתממש, ולאלכס שטילוב יש חלק גדול בהצלחה שלו.

שטילוב עוד לא יודע מה יעשה ביום שאחרי הפרישה, שהולכת ומתקרבת לדבריו, אבל באיגוד ההתעמלות יהיו חייבים להציע לו תפקיד רשמי ומשמעותי בצוות המקצועי כאשר יגיע הרגע. באמירות שלו לאחרונה הוא תמיד דיבר על בניית הנבחרת ועד כמה חשוב שהיא תהיה מגוונת ומצליחה. לניסיון שלו יש יתרון גדול ואין ספק כי הוא יוכל לתרום לענף הישראלי, ביחד עם המאמן סרגיי וייסבורג והפיזיותרפיסט אדם בדיר, שעברו ביחד כברת דרך ארוכה. שטילוב חייב לקבל הצעה מכובדת מראשי האיגוד, כדי לדאוג לעתיד שלו, לעתיד של הענף ובעיקר לעתיד של דור ההמשך.

שטילוב: זו כנראה האולימפיאדה האחרונה שלי
אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */