יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:23

קאנסניקי זכתה בזהב בג'ודו, היסטוריה הונגרית

מי שחגגו: הג'ודאית מקוסובו סיימה ראשונה במשקל של עד 48 ק"ג, טאקטו היפני לקח זהב (עד 60 ק"ג), וגם: השיא השלילי של ארה"ב ביום הראשון בטוקיו

|
ארון צ’ילאגי (רויטרס)
ארון צ’ילאגי (רויטרס)

שיא שלילי והיסטורי לארה”ב

ארצות הברית, מעצמת הספורט ומי שזכתה ביותר מדליות אולימפיות יותר מכל חמש הבאות אחריה גם יחד, פתחה את היום הראשון בטוקיו באופן מאוד הזוי, ללא מדליה. הפעם האחרונה שזה קרה במשחקי הקיץ האולימפיים הייתה אי שם ב-1972, אז המשלחת האמריקאית סיימה את יום הפתיחה ללא מדליה על הצוואר, אך ככל הנראה גם הפעם האמריקאים ישתלטו על שלל הענפים ויסיימו עם הכי הרבה זכיות.

הרמת משקולות

המשחקים האולימפיים יצאו לדרך באופן רשמי וכבר הלילה (בין שישי לשבת) קיבלנו שיאים אולימפיים ראשונים. מדליית זהב הוענקה ליו זחיחוי, שזכתה בקטגוריית משקל של עד 49 ק”ג, כשהרימה משקל של 94 ק”ג בהנפה, המהווה שיא אולימפי בקטגוריה שלה. היא שברה בנוסף עוד שיא עם 116 ק”ג בדחיקה ושיא שלישי – 210 ק”ג בסך הכול, אף אחת לא עשתה זאת קודם. מרבאי צ’אנו ההודית הגיעה למקום השני ואסיה ווינדי מאינדונזיה סיימה במקום השלישי.

יו זחיחוי (רויטרס)יו זחיחוי (רויטרס)
יו זחיחוי (רויטרס)יו זחיחוי (רויטרס)

ג’ודו

אז מלבד דריה בילודיד האוקראינית, שהשאירה את שירה ראשוני מאוכזבת, גם אורנצצג מונקאבאט המונגולית זכתה במדליית הארד השנייה במשקל של עד 48 ק”ג. בגמר הגדול ניצחה דיסטריה קאנסניקי מקוסובו עם הזהב היוקרתי אחרי ניצחון של ווזארי על פונה טונאקי היפנית המקומית, שהסתפקה במדליית הכסף. בגברים עד 60 ק”ג – נאואיסה טאקטו היפני הוא האלוף האולימפי עם ניצחון על ווי יאנס הטייוואני בגמר היוקרתי. לוקה מיקדזה הצרפתי וילדוס סמטוב הקזחי זכו בארד.

קליעה

מדליית הזהב הראשונה בתחרות הוענקה ליאנג קיאן, הקלעית, שגם היא סינית. קיאן הצליחה לעלות למקום הראשון במהלך מאבק ארוך וקאמבק מרשים, ולזכות במדליה היוקרתית במקצה של ירייה באמצעות רובה אוויר ממרחק עשרה מטרים כששברה שיא אולימפי.

קיאן סיימה את הגמר עם 251.8 נקודות, שיא אולימפי ומרחק 1.9 נקודות בלבד מהשיא העולמי. היא הייתה בפיגור לכל אורך שלבי הגמר אחרי אנסטסיה גלסינה הרוסייה (שמשתתפת במשלחת של הוועד האולימפי הרוסי) שזכתה במדליית הכסף עם 251.1 נקודות, בעוד נינה כריסטן השווייצרית זכתה במדליית הארד עם 230.

יאנג קיאן (רויטרס)יאנג קיאן (רויטרס)

טניס שולחן

במקביל, אחד הסיפורים המיוחדים ביותר של המשחקים האולימפיים בטוקיו הגיע לסיומו כאשר הנד זאזא, טניסאית שולחן בת 12 ממוצא סורי, הודחה במשחקה הראשון בטורניר האולימפי.

זאזא בת ה-12 הובסה 11:4, 11:9, 11:3, 11:5 על ידי ג’יה ליו האוסטרית והודחה בשלב המוקדמות הראשון של טורניר הנוק-אאוט, בסיום 24 דקות בלבד. הנד עלתה ליתרון של 4 נקודות במהלך המערכה השנייה, אך לא ניצחה בסופו של דבר.

היא הפכה לספורטאית הצעירה ביותר שמשתתפת במשחקים מאז ביאטריס הוסטליו שהשתתפה בגיל 11 במשחקים האולימפיים של החורף ב-1968. הנד נחשבת לסנסציית טניס שולחן ועלתה דרך המוקדמות, ולא בזכות כרטיס חופשי.

הנד זאזא (רויטרס)הנד זאזא (רויטרס)

באותו ענף קיבלנו אולי את הסיפור המרגש ביותר, כזה שגם מעורר השראה. נטליה פרטיקה, טניסאית השולחן הפראלימפית שנולדה ללא יד ימין, כבר מזמן הפכה למובילה בתחומה אך היום גם הגיע עוד רגע שיא עבורה – כאשר ניצחה 0:4 (3:11, 5:11, 5:11, 7:11) בסיבוב הראשון את מישל ברומלי האוסטרלית, בדרך לסיבוב השני.

סייף

מדליית הזהב הוענקה לארון צ’ילאגי ההונגרי, שהוכתר לאלוף אולימפי בפעם השלישית ברציפות ובכך שבר שיא אולימפי בענף הסייף.

בנשים, סאן איוון הסינית זכתה במדליית הזהב. אנה מריה פופסקו מרומניה זכתה בכסף וקטרינה להיס מאסטוניה סיימה עם הארד.

קשתות

יום גדול לקוראה בענף המעורב לנשים וגברים. קים ג’ה דאוק ואן סאן זכו בזהב אחרי תחרות גדולה והותירו במקום השני את גבריאלה שלואסר וסטיב ווילג’ר ההולנדים. במקום השלישי סיימו לואיס אלברס ואלחנדה ולנסיה ממקסיקו.

אילנה ואנקי אלמנות מינכן אחרי הטקס המרגש
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */