יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:50

מגיע להם: השמות שיופיעו בשדרה מהפועל פ"ת

הפרויקט הגיע לסופו ו-11 שחקני העבר מהקבוצה יופיעו בשדרה הייחודית באצטדיון שלמה ביטוח החל מהעונה הקרובה. סטלמך, ויסוקר, קקון, בסון ועוד נבחרו

|
בסון, סטלמך ולוין (אולפני פוקס, ארכיון ניסים קלדרון)
בסון, סטלמך ולוין (אולפני פוקס, ארכיון ניסים קלדרון)

פרויקט שדרת הכוכבים של קבוצות הכדורגל של העיר פתח תקווה הגיע לסיומו, והיום (שישי) נחשפו כל 11 השמות של שחקני העבר מהפועל פתח תקווה שיופיעו בשדרה הייחודית והמכובדת באצטדיון שלמה ביטוח לקראת עונת המשחקים הקרובה.

כזכור, ביוזמת החברה לפיתוח פתח תקווה ועיריית פתח תקווה, ובהשתתפות המועדונים עצמם, אתר ONE וחברת שלמה ביטוח - הציבור בחר את ההרכב הגדול בכל הזמנים בשני המועדונים. במסגרת הפרויקט, גולשי ONE הצביעו לשחקן האהוב עליהם - תחילה מבין רשימה של 33 שחקני עבר מכל מועדון, בהמשך הרשימה צומצמה ל-22 השחקנים שזכו למירב הקולות בשלב הראשון, ומהם נבחרו 11 שחקנים מכל מועדון. להצבעת האוהדים היה משקל שווה לזה של ועדת היגוי שהתכנסה לאחר סגירת הצבעת הגולשים והורכבה מנציגי המועדונים, נציגי ONE ומנציגי החברה לפיתוח פתח תקווה.

איתן בודניוק
אחד מהשחקנים הבודדים שרשמו 16 עונות במדי הפועל פתח תקווה – שיחק במועדון לראשונה בעונת 1975/76 ונשאר עד עונת 1990/91. היה קפטן, מנהיג ובלם מוביל בקבוצה. בזכותו, בין היתר, הפועל פתח תקווה חזרה להיות קבוצת צמרת לגיטימית וסיימה שלוש פעמים כסגנית האלופה, עם העפלה נוספת לגמר גביע המדינה. אמנם הוא לא סיים את הקריירה עם תואר משמעותי, אך זכה להניף שלוש פעמים את גביע הטוטו.

איתן בודניוק (ארכיון ניסים קלדרון)איתן בודניוק (ארכיון ניסים קלדרון)

מני בסון ז"ל
חלוץ ששיחק בין השנים 1985-1996. היה אחת מהדמויות האהובות בקרב שחקני העבר והאוהדים של המועדון, כזה שתמיד היה אפשר לסמוך עליו שיפציע ויבקיע שער חשוב ברגעי הדרמה, כפי שקרה בין היתר גם בגמר הגביע של 1992 נגד מכבי תל אביב בו הוא הוביל את הקבוצה לניצחון 1:3 עם צמד שערים בהארכה. לאחר מכן היה זה שהבקיע את השער הראשון בגביע אירופה במשחק נגד סטרומגודסט בנורבגיה.

מני בסון (אולפני פוקס)מני בסון (אולפני פוקס)

יעקב ויסוקר ז"ל
יענקל'ה פתח את הקריירה כשחקן התקפה בהפועל פתח תקווה, עבר לשער במקרה בגלל הרחקת השוער הראשון ומאז הפך לאחד השוערים הגדולים בהיסטוריית המועדון. שיחק בקבוצה בימים בהם היא שלטה ביד רמה בכדורגל הישראלי. ביחד איתו, הפועל זכתה בשש אליפויות ובחמש עונות נוספות סיים עם הקבוצה במקום השני, כאשר בכל אחת מן העונות הללו הוא מיעט להוציא כדורים מהרשת ובחלקן אף שימש כבועט הפנדלים של הקבוצה. היכולת שלו להיות שוער בלתי ניתן להכנעה הובילה אותו גם לנבחרת ישראל ובשנים בהן הוא שיחק בליגה הפועל שמרה על יציבות ובקושי ספגה.

יעקב ויסוקר (ארכיון ניסים קלדרון)יעקב ויסוקר (ארכיון ניסים קלדרון)

משה (ג'רי) חלדי ז”ל
גדל בהפועל חיפה ועבר לאזור המרכז בגיל צעיר כדי לשחק בהפועל פתח תקווה. הוא זכה איתה בארבע אליפויות ובגביע. למרות גילו הצעיר, היה מכוכבי רצף האליפויות המרשים של הקבוצה. שיחק באוסטרליה, בהכח סידני ובמלבורן, חזר לארץ ופרש במדי הפועל פתח תקווה, אחרי שסיימה כסגנית האלופה וכפיינליסטית בגמר הגביע, בעונה הכפולה של 1966-1968.

ג'רי חלדי (ארכיון ניסים קלדרון)ג'רי חלדי (ארכיון ניסים קלדרון)

ניר לוין
אחד מהחלוצים הבולטים בתולדות הקבוצה. הגיע אליה בשנת 1984, הבקיע בצרורות והיה מלך השערים של הקבוצה במשך חמש עונות רצופות, מה שהוביל אותו לצאת לחו"ל ולחתום בגנט הבלגית, אך הוא נפצע וחזר לארץ אחרי עונה אחת. הוא שב לפתח תקווה ב-1990, סיים כמלך השערים של הליגה עם 20 כיבושים והקבוצה סיימה כסגנית האלופה וסגנית מחזיקת הגביע. עונה לאחר מכן לקח חלק בזכייה בגביע המדינה השני של המועדון. כמו כן, זכה בגביע הטוטו.

ניר לוין (אולפני פוקס)ניר לוין (אולפני פוקס)

שלמה נהרי
שחקן התקפה ששיחק במועדון מ-1956 עד 1965. ניחן ביכולת הבקעה מרשימה, כבר מימיו הראשונים כשחקן. עזר לקבוצה לזכות בגביע המדינה הראשון בתולדותיה והיה חלק מהרצף המרשים של זכייה בחמש אליפויות רצופות. כמות השערים הגדולה שהבקיע הובילה אותו להיות בין ששת הכובשים הגדולים במועדון מאז קום המדינה.

שלמה נהרי (ארכיון ניסים קלדרון)שלמה נהרי (ארכיון ניסים קלדרון)

נחום סטלמך ז"ל
מהחלוצים הבולטים בכדורגל הישראלי בכל הזמנים, בעיקר בשל משחק הראש המשובח שלו שזיכה אותו בכינוי "ראש הזהב". שיחק בקבוצה בשנים 1951-1969 ובשנים אלו הקבוצה הייתה בשיאה, כולל הישג ענק של זכייה בחמש אליפויות רצופות. בסך הכל הוא זכה בשש אליפויות, הגיע עם הקבוצה לשש סגנויות והניף גביע אחד. בגמר הגביע, אגב, הוא כבש את שער הניצחון שקבע 1:2. התרומה הגדולה שלו התבטאה כמובן בכך שהפך למלך השערים הבלתי מעורער של המועדון עם 197 שערים וגם שיחק במדים הללו 16 עונות, יותר מכל שחקן אחר. מעבר לכך, היה קפטן נבחרת ישראל ושערו המפורסם ביותר במדים הלאומיים היה מול שוער נבחרת ברית המועצות, לב יאשין, בהפסד 2:1 ב-1956. לאחר פרישתו, אימן את הקבוצות הבכירות בארץ, מונה לעוזרו של שלמה שרף בנבחרת וכאשר שהה איתה בספרד נפטר במפתיע מדום לב.

נחום סטלמך (ארכיון ניסים קלדרון)נחום סטלמך (ארכיון ניסים קלדרון)

בני קוזושווילי
אחד הסמלים הגדולים הגדולים של המועדון והשחקן בעל כמות ההופעות הגדולה ביותר במדי הפועל פתח תקווה עם 432 הופעות בליגה ובגביע המדינה. המגן הימני שיחק 15 עונות בקבוצה, בהן הוא זכה בגביע המדינה ב-1992, עם סרט הקפטן על היד. לאורך רוב שנותיו במועדון גילה יציבות, כושר גופני נהדר ורשם כמות הופעות גדולה מידי עונה. כמו כן, זכה שלוש פעמים בגביע טוטו.

בני קוזושווילי (אולפני פוקס)בני קוזושווילי (אולפני פוקס)

בועז קופמן ז"ל
מהחלוצים המרשימים של הפועל פתח תקווה. שיחק בקבוצה בימי הזוהר שלה, בין השנים 1951-1968, והבקיע 150 שערים בכל המסגרות. היה אחד מהשחקנים שהובילו את הקבוצה לזכייתה הראשונה באליפות ב-1955 בעונה שבה הוא כבש 16 פעמים. היה זה שכבש את השער הראשון באצטדיון האורווה בעיר והבקיע לא פחות מעשרה שערים במשחקי הדרבי בליגה. בסופו של דבר, זכה בשש אליפויות ובגביע אחד.

בועז קופמן (ארכיון ניסים קלדרון)בועז קופמן (ארכיון ניסים קלדרון)

מוטי קקון
החלוץ שזכה לכינוי "העיט" היה לאחד מהכובשים הבולטים של הקבוצה, בזכות מהירות גבוהה וסיומת קטלנית. פרץ בתחילת שנות ה-90 והיה שותף לזכייה בגביע המדינה ב-1992, אף שלא השתלב בהרכב באותה עונה. הקבוצה בה שיחק הייתה בצמרת הליגה, ב-1997 היא סיימה במקום השני בטבלה והוא עצמו סיים כמלך שערי ליגת העל. בהמשך כבש שערים במסגרות אירופאיות ועבר לשחק במרידה הספרדית, אך העסקה נפלה בגלל שהקבוצה לא שילמה והוא חזר לאצטדיון האורווה על מנת להוביל את הקבוצה בהתקפה.

מוטי קקון (אולפני פוקס)מוטי קקון (אולפני פוקס)

זכריה רצאבי ז"ל
היה אחד מכוכביה של הפועל מחנה יהודה, הקבוצה השכונתית של פתח תקווה שדבק בה הכינוי "ברזיל הקטנה", ומהר מאוד עבר לשחק כקשר שמאלי בקבוצה הגדולה של העיר, הפועל פתח תקווה, בין השנים 1955-1963. כבר אחרי שנתיים בקבוצה, הוביל אותה לזכייה בגביע המדינה תוך שכבש בגמר, הפך לגורם משמעותי וקיבל את הכינוי "היהלום השחור". החל מ-1959 היה שותף מלא להישג ההיסטורי של המועדון, עם הזכייה בחמש אליפויות רצופות. הוא הוכתר למלך השערים של הקבוצה ארבע פעמים, היה מלך שערי הליגה הבכירה והפך למלך השערים במשחקי הדרבי העירוניים בין הפועל למכבי פתח תקווה עם 11 כיבושים. לאחר האליפות האחרונה ב-1963 הוא עזב, חזר למחנה יהודה, הוביל את הקבוצה להצלחה וחסרונו הורגש בהפועל פ”ת.

זכריה רצאבי (ארכיון ניסים קלדרון)זכריה רצאבי (ארכיון ניסים קלדרון)
ראש העיר מודיע על בחירת בסון ושפיגל
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */