יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מתחילה מחדש: התהיות סביב מכבי ת"א 21/22

שחקנים בולטים עזבו וצעירים נכנסו לתפר. חלאילה מרשים עד כה וה"מושאלים" יקבלו צ'אנס. אך האם זו גרסת בטא שתקבל חותמת או פנטזיה שגויה על 18/19?

|
מכבי תל אביב מודל 2021/22 (גרפיקה: ניסים ימין)
מכבי תל אביב מודל 2021/22 (גרפיקה: ניסים ימין)

מכבי תל אביב תצא לדרך באופן רשמי מחר (חמישי, 21:30) כאשר הקבוצה של פטריק ואן לוון תעלה על כר הדשא בפודגוריצה, שם תפגוש את סוטייסקה המונטנגרית, למשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. מדובר במפעל השלישי של אופ”א, הליגה החדשה שנכנסה לפעולה העונה ומשמשת כבית של הקבוצות הישראליות. דווקא אחרי שבעונה שעברה העפילה עד שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, הגיע שינוי הפורמט והצהובים יקוו כמובן להעפיל לשלב הבתים של המפעל החדש שמתגמל כספית בצורה דומה למה שהכירו. 

לא מעט תהיות עולות בשבועות האחרונים בקרב הקהל והפרשנים השונים בכל הנוגע לסגל של מכבי תל אביב, רגע לפני הפתיחה הרשמית. הצהובים נפרדו בקיץ האחרון מאיתן טיבי ומאיתי שכטר, ראו כיצד דור פרץ עוזב לוונציה, לא המשיכו את ההתקשרות עם אלכסנדר פשיץ’ וניק בלקמן, ונכון לימים אלה גם לא הצליחו להגיע לסיכום אשר משאיר את דן ביטון בקבוצה. אל התפר שנפתח בסגל הקבוצה נכנסו בינתיים שני שחקני רכש חדשים – עידן נחמיאס ואוסמה חלאילה, ושאר הסגל התמלא בשחקנים אשר חזרו מהשאלות בעיקר בבית”ר ת”א/בת ים בליגה הלאומית.

אוסאמה חלאילה עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אוסאמה חלאילה עם הכדור (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

אל כל אלה התווסף עידו שחר שהיה בהפועל חיפה ונובאטוס מירושי ששיחק עם קבוצת הנוער. רכש נוסף, כרגע אין, ולמען האמת, אף אחד לא יודע להגיד באמת כמה בכלל יגיע עד לסיום חלון ההעברות. ההערכות מדברות על חלוץ זר ואולי עוד קשר זר או ישראלי שיעבה את הסגל. על דלתות הקבוצה הבוגרת דופק פארפה גויאגון, וצריך לראות כיצד ילך לו במשחקים האולימפיים בטוקיו עם נבחרת חוף השנהב, אך בכל מקרה הוא אינו רלוונטי לפתיחת המשחקים באירופה ובמסגרת אלוף האלופים\גביע הטוטו.

עידו שחר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)עידו שחר (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

במכבי ת”א מבחינתם, טוענים כי סגרו מחנה אימון מוצלח עם כמה שחקנים שהצליחו להרשים מאוד. ההפתעה הגדולה הייתה נובאטוס מירושי, מי ששיחק בעונה שעברה בקבוצת הנוער כקשר בכל עמדות הקישור, ובמחנה לפתע בלט דווקא כמגן שמאלי וכבלם שמאלי. אלו לא עמדות המוצא שלו, לא ה”פורטה” האישי, אך מירושי היה מצוין לדברי הצהובים. במכבי ת”א מספרים על שחקן שהגיע, נלחם, עשה כל מה שאומרים והראה המון פוטנציאל, וזה כשהוא ברוב הזמן תורגל דווקא בעמדות שזרות לו ולא בקישור, איפה שהוא אמור להיות חזק. מירושי שחקן צעיר ועוד אפשר לעצב ולסגל לו עמדות אחרות בקריירה. 

נובאטוס מירושי עם הכדור (חגי מיכאלי)נובאטוס מירושי עם הכדור (חגי מיכאלי)

שחקן נוסף שקיבל לא מעט פוקוס הוא בר כהן, שאומנם שיחק בבית”ר ת”א בת ים רוב הזמן בכנף ימין, אך דווקא במכבי הנוכחית שחסרה שחקנים יצירתיים בקישור ההתקפי, קיבל הזדמנויות במשבצת של ה-10 והראה דברים מעניינים להמשך. גם נדב נידם הוא פוטנציאל גדול, רונן חנציס כמובן, אך לגבי השלישייה הזו עוד מוקדם לחרוץ שיהיו חלק מהסגל ולא יושאלו שוב. על עידו שחר למשל בונים עוד מהעונה שעברה כשחקן שצריך לחזור ולהיות שחקן לגיטימי לגמרי בסגל של מכבי ת”א, והוא אכן יכול להיות כזה.

בר כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)בר כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

ויש גם את אוסמה חלאילה ועידן נחמיאס. על החלוץ מספרים כי הוא הגיע מאוד צנוע, בחור של עבודה קשה, שחקן שלא מפסיק לרוץ ולעבוד על הדשא בזמן המשחקים, שיודע לפרגן ולמסור ולא מחפש רק לבעוט ולפאר את עצמו. “הוא לא סטטי כמו שפשיץ’ היה בעונה שעברה בלא מעט משחקים. הוא שחקן שזז כל הזמן, הוא לוחץ על הבלמים, במשחק מול הבלמים ההולנדים הגבוהים הוא לקח להם כל כדור בגובה, יש לו כוח, הוא עושה הרבה דברים מעניינים ומה שנקרא הוא רק צריך לקחת את זה”. על נחמיאס משוכנעים בקבוצה שהוא יצליח להתפתח ולהיות בלם טוב וגם משוכנעים שהוא יוסיף כוח במצבים הנייחים: “היו פה בלמים בשנים האחרונות שלא הצליחו לעזור לנו כלל מהבחינה הזו, יש תחושה שנחמיאס ישלח כמה כדורים לרשת בקרנות ובכדורים חופשיים”.  

עידן נחמיאס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)עידן נחמיאס (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

ולצד כל האופטימיות הפנימית השופעת באופן טבעי לפני משחק ראשון של העונה, במכבי ת”א ערים כמובן לרחשים מבחוץ. חלקים גדולים בקהל מאוד לא מרוצים ממצב הסגל, מה שצריך להגיד לא משפיע על מכירת המנויים של הקבוצה שמכרה כבר כ-17 אלף מנויים. לצד זאת הפרשנים קוטלים את הצורה שבה הקבוצה נבנית, אך במועדון הצהוב מבחינתם שומרים על איפוק ולא ממש מתרגשים. “פטריק ואן לוון הוא האדם שבמשך ארבע עונות היה אחראי על פיתוח כל השחקנים שחזרו מהשאלות, הוא מכיר אותם יותר טוב מכולם, ועם השאר עבד בצמוד בעונה שעברה”, הסבירו במועדון את הביטחון הגדול בחומר הקיים. המאמן ההולנדי בטוח בשחקנים שלו, בטוח במהלכים שבוצעו ולא נראה כי יש לחץ משמעותי מדי בנושא החיזוק. 

פטריק ואן לוון, בטוח בשחקנים שלו (איציק בלניצקי)פטריק ואן לוון, בטוח בשחקנים שלו (איציק בלניצקי)

מה שאולי מלחיץ את הקהל בחוץ, בינתיים לא מלחיץ בפנים. במכבי ת”א משדרים אמונה בשחקנים החוזרים מהשאלה ואפשר להגיד שהשבועות הקרובים יהיו סוג של גרסת הבטא של הקבוצה. בנו משהו שיודעים שצריך עוד כמה תיקונים קלים, וההרצה הקרובה תגלה האם התיקונים הקלים שכולם מודעים לצורך בהם (בעיקר חלוץ וקשר נוסף) הם חזות כל השינוי הנדרש או שמא יש עוד בעיות שצריך לטפל בהן. במילים אחרות – השחקנים שחזרו לקבוצה נמצאים תחת מבחן והשחקנים שהיו בקבוצה בעונה שעברה, אמורים לתת משהו קצת אחר. 

נדב נידם חוגג (האתר הרשמי של מכבי ת"א)נדב נידם חוגג (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

במכבי ת”א מסמנים מספר שחקנים משמעותי שמגיע אחרי עונה אותה ניתן להגדיר כלא טובה או לא טובה מספיק. חלק בגלל פציעות, חלק מסיבות אחרות כמו המאמנים השונים, הקורונה ועוד. מדובר בדן גלזר, שרן ייני, אבי ריקן, עדן קארצב, שחר פיבן, אייל גולסה, איילון אלמוג, טל בן חיים, יונתן כהן ומתן חוזז. חלקם היו טובים מאוד בעונה שעברה עד שנפצעו (כמו גולסה, כהן וחוזז), אבל זה כמובן היסטוריה וברור שכל מי שנמצא ברשימה הזו מגיע עם רשימה של נסיבות מקלות. כך או כך הציפייה, או האמונה אם תרצו, היא שכל אחד מהשחקנים האלה יצליח להיות טוב יותר בעונה הנוכחית. ובואו נהיה גם אמתיים, שיקום האדם האחד הזה בליגת העל שלא רוצה את השחקנים האלה אצלו בהרכב או לא חושב שמדובר בשחקני כדורגל מעולים.

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

“אם המזל יהיה קצת לצידנו בלי כל הפציעות והקורונה מהן סבלנו, אז השלד של העונה שעברה שעשה עונה טובה מאוד – הולך לשדרג את עצמו. השינוי בהחלט צריך לבוא מבפנים, בלי קשר בכלל לאם אתה מביא חיזוק או לא מביא חיזוק. אי אפשר להלביש את כל מכבי ת”א על 2-3 שחקנים שאתה קונה או רוצה לקנות. מכבי ת”א תמיד עשתה עונות גדולות כשכל הסגל שלה היה בעונה גדולה, וזו צריכה להיות המטרה המרכזית מהעונה הנוכחית”, כך אומרים גורמים במועדון.

טל בן חיים (חגי מיכאלי)טל בן חיים (חגי מיכאלי)

“יש עוד שחקן אחד שבעונה שעברה נתן גול אחד, נעלם ואז בפלייאוף התפוצץ. אדוארדו גררו אמור להיות הרבה יותר משמעותי העונה והוא כוח שבא ממקום לא צפוי”, המשיכו במועדון. לא מעט פעמים בשבועות האחרונים בשיחות עם גורמים במועדון הצהוב, עלתה העונה ההיא של ולדימיר איביץ’ ב-2018/19. התהייה המרכזית היא כמובן האם אותם אנשים במכבי ת”א חיים בפנטזיה מוגזמת או שבאמת חשים שהכיוון הוא לשם וכך זה גם יראה על הדשא ברגע האמת.

אדוארדו גררו (האתר הרשמי של מכבי ת"א)אדוארדו גררו (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

למי שכבר שכח, עונתו הראשונה של איביץ’ הייתה העונה שבה שחקנים כמו דור פרץ הרימו את עצמם אחרי תקופה רעה וארוכה ונתנו עונת שיא. זו הייתה עונה בה דן גלזר, יונתן כהן ושחר פיבן חזרו מהשאלות, פרצו והשתלבו אל תוך ההרכב שכבר רץ כמה עונות ביחד והביאו אליפות. זו גם הייתה עונה שבה שחקנים שכבר היו שם לפני כן כמו עומר אצילי, שרן ייני, אלירן עטר, אבי ריקן ודור מיכה לפתע שדרגו את עצמם ונתנו עונה גדולה. על חלקם צריך להגיד, נתנו חלק מהעונה בהגדרה כגדולה ובחלק ממנה כבר לא היו רלוונטיים, אבל השורה התחתונה היא אותה השורה.

רבים מדברים על “החיזוק של עונת איביץ’”, ומזכירים איך מכבי הביאה את ז’איר אמאדור, אנריק סבוריט, איתי שכטר וצ’יקו אופואדו חרף הפייר פליי. רק שאמאדור לא שיחק כמעט כל העונה, שכטר ואופואדו חלקו ביניהם את הדקות והניגרי לא היה דמות מרכזית באמת בסגל, ואיתן טיבי שעזב ומדברים עליו רבות בקרב הקהל, ישב כל העונה בחוץ בגלל הטעות ההיא מאירופה. זה עדיין נגמר עם 31 הפרש בפסגה ואליפות בחודש מרץ.

דן גלזר, גם הוא עשה את הפריצה אחרי עונת השאלה (רדאד ג'בארה)דן גלזר, גם הוא עשה את הפריצה אחרי עונת השאלה (רדאד ג'בארה)

אז מבחינת מכבי ת”א, לדברי אנשיה, הם חשים כי היא נמצאת בימים אלה במצב דומה. כן, היא איבדה דמויות חשובות, אין ספק בכך, אך היא גם מנסה לבנות דמויות חדשות. גם היום, כשהקהל או הפרשנים חושבים שהסגל לא מספיק, אם נעבור עמדה עמדה, נגלה שיש עליה לפחות שני שחקנים שיכולים לשחק בה. אם הם טובים או לא טובים, זה כמובן הם יצטרכו להוכיח. על כל אלה, ההערכה היא כי עדיין יולבשו עוד 1-2 שחקנים חדשים, אולי שלושה, אך נכון לכתיבת שורות אלה בהנחת העבודה הקיימת, ספק אם תהיה השתוללות כמו שהקהל ציפה לה.

אך בואו נשים כוכבית*. זו לפחות התכנית כעת. היא כמובן יכולה להשתנות. גרסת הבטא של הצהובים תצא להרצה מול סוטייסקה ואם ההתחלה תהיה טובה, אם המשחקים הבאים באלוף האלופים ובסיבוב השלישי יהיו טובים, זו תהיה אולי מראה לכך שאפשר לעשות דברים טובים עם השחקנים האלה. אבל כאן כל שחקן במכבי ת”א צריך לזכור – חלון ההעברות פתוח עד ה-14.9 וזה המון זמן. כמעט חודשיים מלאים. מי שלא יידע לקחת את ההזדמנות ולתפוס אותה ברגע שהוא עולה אל הדשא עם שריקת הפתיחה במונטנגרו, ועם שריקות הפתיחה שיבואו במשחקים שאח”כ, יצטרך לחשוב טוב מה זה יכול לעשות למעמדו עד סגירת החלון.

יונתן כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)יונתן כהן (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

התחלה טובה וריצה חזקה? וסביר שהדברים יישארו כמו שהם עם תוספות קלות. התחלה רעה? ובכן, זה דבר שבהחלט יוכל לדחוף את המועדון לעבר מהלכים נוספים שאולי כרגע לא חושבים שצריך לבצע. מחר האורות יידלקו, וכל התהיות סביב הקבוצה החדשה של ברק יצחקי ופטריק ואן לוון יעמדו אל מול מבחן המציאות. יהיה חם מעניין. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */