יום רביעי, 24.04.2024 שעה 18:40
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
73%1828-206722הפועל ת"א
62%1646-171721הפועל ירושלים
55%1750-181022הפועל חולון
50%1859-181922עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
29%1786-159421הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
23%1950-180722הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 82 - 88
  • הפועל עפולה
  • בני הרצליה
  • 62 - 76
  • עירוני קריית אתא
  • הפועל גליל עליון
  • 108 - 101
  • עירוני רמת גן
  • מכבי ת"א
  • 82 - 86
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ירושלים
  • רביעי, 24/04, 18:30
  • הפועל אילת
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • חמישי, 25/04, 18:30
  • הפועל חולון

כספי פרש: הפיזיות והאחריות שלי למכבי הכריעו

הישראלי הראשון ב-NBA וכוכב מכבי ת"א הודיע על פרישה במסע"ת מרגשת: "הגעתי למקומות שלא חלמתי עליהם, עובר לדבר הבא". מזרחי: "הוספת ליוקרה שלנו"

|
עומרי כספי במסע
עומרי כספי במסע"ת הפרישה (חגי מיכאלי)

אחד מגדולי השחקנים של הכדורסל הישראלי, עומרי כספי, דיבר הערב (ראשון) עם התקשורת על המשך עתידו המקצועי. הפורוורד בן ה-33 סבל מפציעות חוזרות ונשנות בשנתיים האחרונות, מאז חזר מתקופה ארוכה ומוצלחת ב-NBA ישירות למכבי תל אביב, והודיע על סיום דרכו כשחקן מקצועי. מסיבת העיתונאים שודרה באתר ובערוץ ONE.

כספי הפך לישראלי הראשון בדראפט ה-NBA לאחר שנבחר במקום ה-23 בדראפט 2009 ושיחק בסקרמנטו קינגס, כאשר במהלך עונתו הראשונה הוא נבחר למשחק השחקנים הצעירים בסוף שבוע האול-סטאר. הוא שיחק בהמשך הקריירה גם בקליבלנד, יוסטון, ניו אורלינס, מינסוטה, גולדן סטייט וממפיס בנוסף לתקופות במכבי ת”א ובהפועל גליל עליון. כספי שיחק ב-588 משחקי NBA במהלך הקריירה.

כספי: הגעתי לפסגות אבל הגוף הכריע

עוד לפני שהחל כספי לדבר, מכבי ת”א הציגה על המסכים רגעים בולטים מהקריירה של כספי. מההתחלה בצהוב, דרך ההיסטוריה ב-NBA והרגעים הגדולים שרשם בליגה הגדולה בעולם, נבחרת ישראל – ועד החזרה המרגשת וסגירת המעגל בהיכל. בנוסף, הוצג בפני כספי וידאו של כל המאמנים, השחקנים והמנהלים שעברו איתו לאורך הדרך גם בישראל וגם ב-NBA.

עומרי כספי במסע"ת הפרישה (חגי מיכאלי)עומרי כספי במסע"ת הפרישה (חגי מיכאלי)

כספי אמר: “משחק הכדורסל נתן לי באמת המון לאורך השנים. הגעתי לפסגות כדורסל אירופי ולעולמי שלא חלמתי עליהם. להתחרות מול אגדות כדורסל, מלברון ג’יימס דרך קובי בראיינט ועד הבית הלבן. אשמח לעבור על כמה נקודות ציון חשובות שהיו מיוחדות מבחינתי בקריירה. כילד צעיר מיבנה ששיחק כדורסל בשכונה עם חברים ואחי הגדול שדחף אותי לכדורסל, עד לאותו נער בן 13 בטיול בר מצווה במדיסון סקוור גארדן שלא ממש ידע מה הוא אומר אבל יצא עם 18 על החולצה, שאמר להורים שעוד אשחק פה. לפעמים חלומות מתגשמים. לעבור מיבנה לראשון לציון תחת המאמן זיו ארז ומשם למכבי ת”א בנערים. באותו היום שפגשנו את מוני ז”ל, דייויד פדרמן ושמעון מזרחי שקיבלו אותי כמו משפחה. מכבי ת”א היא קבוצה שלימדה אותי על מקצוענות ועבודה קשה, ניצחון בכל מחיר הם תמיד אמרו, זה נפל על אוזניים רעבות ואני מעריך את מה שלמדתי. היו פה אגדות כדורסל שאני גדלתי עליהם ובהמשך גם שיחקתי עם כאלה שעזרו לי להתקדם בקריירה. הייתה לי אפשרות לשחק ברמה הכי גבוהה עם מקצוענים, לשאול שאלות כילד צעיר ולהתפתח”.

עומרי כספי (חגי מיכאלי)עומרי כספי (חגי מיכאלי)

עוד אמר: “ב-26 ביוני 2009, דראפט ה-NBA, מספר 23 של סקרמנטו קינגס. אחד הרגעים שאני הכי גאה בהם. גדלתי להיות שחקן מקצועי במכבי ת”א, להיות ב-NBA זה היה דבר שמאוד רחוק, הגשמה מטורפת כילד, המטרה שלי הייתה להגיע לליגת העל ולהתקדם. אם יש לי חלק קטן עבור ילדים שמסתכלים היום על ה-NBA ועל מכבי ת”א ורוצים להצליח, ובעזרת השם יצליחו, אז רוצה לומר שצריך עבודה קשה, התמדה, לדעת לאטום אוזניים ממחשבות ודעות כאלה ואחרות שמסיתות אותך מהדרך שלך. לדעת גם להקשיב ולקבל הדרכה נכונה, להבין שאנחנו שווים והכל אפשרי”.

כספי הרחיב: “כל מה שעברתי ב-NBA זה היה מדהים. להיות 10 שנים בליגה הטובה בעולם ולהתחרות עם הגדולים ביותר שזו הייתה המטרה שלי, האפשרות לשחק לצד ונגד גדולי השחקנים אי פעם. האפשרות ללמוד גם ממאמנים מדהימים. הרגע הכי זכור לי מהנבחרת זה הכבוד הענק ללבוש את המדים מגיל 13 בטרום קדטים, להיות קפטן נבחרת ישראל, בסוף סגרתי מעגל במכבי ושמח שהייתה לי אפשרות לשחק בבית מול הקהל המדהים בהיכל. תמיד היה לי כבוד ועונג לייצג את מדינת ישראל בחלק הקטן שלי. להקים עמותה ללא כוונת רווח, חשבתי איך אני יכול לתרום למדינה. לאורך השנים הבאנו משלחות וגם את ארגון ה-NBA לטובת שיפור התדמית של ישראל בעולם, הגענו למעל 250 מיליון אינטרקציות ברשת. זה משהו שאני גאה בו מאוד. 

עומרי כספי (רויטרס)עומרי כספי (רויטרס)

“השבועות האחרונים היו מאוד לא פשוטים, מצד אחד אני מרגיש שהיכולת והתפקוד אני עדיין יכול לתת אבל כל ההיבטים הפיזיים, המנטליים והנפשיים שלי ושל משפחתי, וגם אחריות כלפי המועדון שאני מאוד אוהב, הובילו אותי להחלטה לפרוש ממשחק פעיל ולהתחיל את השלב הבא. המשחק הזה נתן לי הרבה דברים טובים, אני יוצא בתחושת סיפוק גדולה מההחלטה. שלם מאוד מאיפה שאני נמצא. אני רוצה להודות למספר אנשים שלאורך הקריירה עזרו לי ובזכותם אני פה. לאשתי שגרנו ביחד. רוצה להודות למכבי ולכל הצוות. הרגשתי שאני חלק ממערכת תומכת לאורך כל השנה האחרונה. מודה למאמן הראשון שלי ב-NBA שהכניס אותי לעלם הזה”.

כספי המשיך: “משפחה יקרה –  הקרבתם המון למעני, אני מאוד מעריך את זה. אחי ואחותי גרו איתי, קיבלתם החלטות לא פשוטות בגלל הקריירה שלי. אחרונים – אבא ואמא. כולם יודעים את המשמעות של ההורים בחיים שלי ובקריירה. תמיד היה חשוב לכם שנשאף להצלחה. מה שמלווה אותי זה משפט מעירוני ט’ ‘המעז מצליח’. כל מה שאני היום זה אך ורק בזכותכם, על האמונה שנתתם בי לאורך הדרך. לא משנה באיזה משחק, ליגה או מגרש, בנערים לאומית או מול לברון ג’יימס. תמיד המדד הראשון היה אהבה למשחק, השני צניעות ושלישי האמונה שהכל אפשרי. אני אוהב אתכם ותודה על הכל”.

עומרי כספי (אמיר לוי)עומרי כספי (אמיר לוי)

כספי הוסיף: “עוד שני אנשים שמאוד היו קרובים אליי – גיא הראל שהיה הסוכן הראשון שלי והיה איתי בטיסה הראשונה לארה”ב, ועם כל המורכבויות תמיד היה באלגנטיות ובקלאס וכיוון אותנו. אני אוהב אותו. השנייה היא לירון פנאן שהייתה בת משפחה שלנו, היום היא התקדמה בעולמות שלה ב-NBA ואני שם לעזור לה כי היא הייתה שם בשבילי תמיד”.

מה יעשה בעתיד: “אולי נצא המשפחה לחופשה קצרה כדי לנקות את הראש, לחזור נקי ואני חושב שתמיד הכדורסל זה מקום שארצה להיות סביבו. זה הדבר שאני הכי אוהב, חוויתי שחקני וארגוני כדורסל הכי טובים שיש. אשמח להיות קרוב לתחום. עולם ההשקעות מעניין אותי מאוד. עם הפודקאסט ברור שממשיכים”.

עומרי כספי (איציק בלניצקי)עומרי כספי (איציק בלניצקי)

תחילת הדרך ב-NBA והעובדה שפרץ את תקרת הזכוכית: “יש שינוי חשיבה ביחס למה שהיה פעם. ברגע שנשבר משהו אז זה הופך להיות נחלת הכלל שכולם מאמינים ודוחפים ומאמינים, שזה מבורך בעיניי ואם יש לי חלק בתהליך הזה אז אני שמח וגאה בכך”.

ההישג הקבוצתי הכי גדול: “המון שנים, בטח מבחינת הקריירה והפיק בארה”ב והתחריתי בליגה מטורפת, מצד אחד היה שיגעון לשחק מול הכי טובים ומצד שני ידעתי שזה כלול בהקרבה של זכייה בתארים ולהיות מוביל במקומות אחרים. אני גאה גם באליפות אירופה ועליית שלב עם נבחרת ישראל, גם הזכייה שלנו בגביע ובאליפויות וגמר אליפות אירופה עם מכבי ת”א. אליפות עם גולדן סטייט זה משהו שמרגש אבל באיזשהו מקום גם פספוס בגלל הפציעה. אבל להיות חלק מקבוצת כדורסל אולי הכי גדולה בהיסטוריה של המשחק, זה משהו שאזכור לנצח. לא יכול להצביע על הרגע הכי גדול. לא הייתי משנה שום דבר בקריירה, שלם על כל ההחלטות”.

שמעון מזרחי ועומרי כספי (חגי מיכאלי)שמעון מזרחי ועומרי כספי (חגי מיכאלי)

עד כמה מרגש מבחינתך שהמשחק האחרון היה מול קהל: “מיוחד מאוד, עברנו שנתיים מאוד קשות מנטלית ופיזית באופן אישי, וכך גם הקבוצה והקהל. העבודה הטובה שהמועדון והממשלה עשו כדי להחזיר את הקהל החזירה את האנרגיה למכבי, זה יכול היה להתבטא גם ביורוליג מבחינתנו אם היה קהל תמיד מההתחלה. העוצמה שלה היכל הוא יוצא דופן. לסיים עונה עם אליפות וגם בתנאים שלא היו פשוטים, זו זכות ופריבילגיה שאני מכבד אותה מאוד. לא לכל שחקן יש את הזכות הזו. לסיים באליפות מול האוהדים שלנו, לגזור אתה רשת, זה משהו שאני שמח עליו”.

עומרי כספי ושמעון מזרחי (חגי מיכאלי)עומרי כספי ושמעון מזרחי (חגי מיכאלי)

שמעון מזרחי אמר: “אני מאוד נרגש, לא בכל יום נפרדים מספורטאי בסדר גודל של עומרי ואדם כמוהו. את הישגיו ופועלו הספורטיבי של עומרי ראיתם על גבי המסך ולא אחזור ואפרט הועיל וקצרה היריעה. זכורות מספר אנבי דרך מהקריירה שלו, ההצטרפות למכבי ת”א ב-2001, הכרזתו של דייויד סטרן ב-2009 על הצטרפותו של עומרי בסיבוב הראשון במקום ה-23 של הדראפט על ידי סקרמנטו. בכך היה לישראלי הראשון שעושה זאת ועל כך גאוותנו כמועדון. רגע נוסף זכור לי זה חזרתו של עומרי למכבי. מברך אותו ואת משפחתו שמלווה אותו לאורך הדרך בהצלחה רבה. תודה על השנים הטובות שלך איתנו, הוספת ליוקרה של המועדן שלנו”.

שמעון מזרחי: התברכנו באדם שמהווה דוגמא

אביו של עומרי, שמעון כספי, הודה לאשתו לאילנה והרחיב: “היינו נוסעים לסקרמנטו ועוזרים לעומרי שם, אח שלו עזב הכל כדי לעזור לעומרי ולהיות איתו ובהמשך מיכל כלתי הצטרפה. תודה לאיתן ומיכל. מודה גם לאביב שבלעדיה, בלי השיחות והביקורים, כל העזרה, זה היה קשה. לסבא אלי שעזר לנו המון בהסעות בשיחות בעזרה, אהב את עומרי אהבת נפש ויודע שהוא כאן איתנו עכשיו. מודה לזיו ארז מאמן מכבי ראשל”צ, לאריק קובלסקי, אירית, יגאל שצקי שלא אשכח את שיחת הטלפון הראשונה שרציתי להעביר את עומרי ואיתן כספי להעביר והוא אומר לא מתאימים ובאותה שנה הוא בא יחד עם שמעון להעביר את עומרי למכבי. מודה למוני פאנן ז”ל, להנהלת מכבי ובראשה שמעון ופדרמן, עם כל מה שהיה בנינו דייויד, עשיתי מה שעשיתי כאבא ולא משהו אישי, מה שהיה היה. מודה לכל המאמנים של עומרי ולקהילה הקהילה היהודית בארצות הברית שחיבקה את עומרי מעל ומעבר. תודה עומרי על פרק חיים נהדר, מקווה שהצעירים ילמדו ויקחו את הצניעות”. 

עומרי כספי במסע"ת הפרישה (חגי מיכאלי)עומרי כספי במסע"ת הפרישה (חגי מיכאלי)

דייויד פדרמן אמר: “ב-2005 במוסקבה חבר שלי אמר לי בוא נלך לראות את הנוער. הסתכלנו אחד על השני ואמרתי מי הילד הזה? זו הפעם הראשונה שראיתי אותו משחק. אמרנו זה יהיה שחקן NBA כבר אז. זה היה כבוד בשבילנו להיות איתכם בקשר כל השנים האלה, אני מקווה שזה לא סוף הדרך. אני מאחל לעומרי כל מה שרק אפשר. לפני שלושה ימים כשישבנו עם כל הבעלים במכבי, אמרנו דבר אחד – זה הבית שלך. אתה נכנס ויוצא מתי שאתה רוצה. ההחלטה היא שלך ושל המשפחה שלך אם להמשיך או לא. כל דבר אחד שנאמר במדיה, על כסף או דברים אחרים, לא דיברנו אף פעם. אני מקווה שהבחירה לטובת כל המשפחה, תמשיכו להיות ביחד וזה יהיה כבוד להכיר אתכם גם בעתיד”.

דני פדרמן אמר: “בדרך לפה ניסיתי להיזכר בכל הפעמים ב-10 השנים שלך ב-NBA כמה פעמים נפגשנו וניסיתי לשכנע אותך לחזור. בין אם זה היה בניו יורק, בתל אביב ואפילו בלילה בו פגשת את שני. באותו הזמן רציתי מאוד שתחזור, בכל שנתיים-שלוש היינו מדברים וחשבתי שזה הדבר הנכון בעיקר לנו. היום בראייה לאחור אני מבין שבמידה רבה טוב עשית שלא נתת לי לשכנע אותך כי חלילה היית מפספס קריירה מדהימה ופרצת גבולות שאף אחד לא, וגם בגלל שהתרומה של למכבי שם הייתה לא פחות ואולי יותר מעוד ניצחון או זכייה איתנו. מה שעשית עבור מכבי והספורט הישראלי וגם עבור המדינה מעבר לים, זה היה קשה לעשות אם הייתה משחק כאן. נזכרתי בשיחה שלנו לפני שבועיים בערב כשהתלבטת אם להמשיך ושיתפת אותי במחשבות והשיחה שלך עם ניקולה ווייצ’יץ’. שאלת מה אני חושב, אמרתי לך שקשה לי לתת לך תשובה כי יש לי כובע של אוהד, בעלים של מכבי וחבר. בכל אחד מהכובעים התשובה שונה. אחרי שקיבלת את ההחלטה אני יכול בשלושת הכובעים לומר מילה אחת – תודה”.

דני פדרמן במסע"ת הפרישה של עומרי כספי (חגי מיכאלי)דני פדרמן במסע"ת הפרישה של עומרי כספי (חגי מיכאלי)

עמי ביטון, מנהל הקבוצה, סיפר: “אנחנו הולכים דרך ארוכה מאוד. הגעת למכבי ילד חצוף. טוב אבל חצוף. זוכר את מחנה האימונים הראשון שבו לא עשית חשבון לאף אחד. אף זר לא יכול היה לעשות מה שהוא עושה לאחרים. החלטת ללכת ל-NBA ועשית קריירה מפוארת. אני שמח על זה. חזרת אלינו, לשנתיים מאוד קשות ומאתגרות לנו ולך. עברת דברים רציניים. אם זה פציעות, וירוס שאני לא יודע מאיפה הגיע, והמשכת להיות חזק. המשכת בכל הכוח ורצית להמשיך ואני מאוד גאה בך על זה. כמה ימים לפני סוף העונה התחלתי להבין שתפרוש. שבוע אחרי העונה דיברתי עם ההורים ואמרנו איך נגרום לך להמשיך לשחק. האמנתי שתמשיך עד שבוע שעבר, ואז לפני כמה ימים כשדיברנו הבנתי שאתה רציני. אמרת לי משפט זכור ‘רוצה לפרוש בתנאים שלי’. התקשרת אליי אתמול בלילה, אמרת מה שאמרת, התרגשתי מאוד. מאוד שמח בשבילך, סומך עליך שתמשיך לעשות רק טוב, שיהיה בהצלחה, תהיה עם המשפחה המדהימה שלך. תעשה מה שאתה אוהב, מאחל לך את הטוב ביותר, אולי תזכור שיש גם כדורסל ותעסוק גם בזה. היום בבוקר שלחתי לך הודעה אם שמת לב לתאריך. 18.7, המספר בארה”ב 18, 7 המספר במכבי. אין לנו עכשיו אף שחקן לצום איתו בכיפור במחנה האימונים”.

צפו בכספי מתחמק משאלה על עתיד פוליטי
אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */