יום חמישי, 18.04.2024 שעה 08:00

היורשים של פלפס: כוכבי ארה"ב בבריכת השחייה

דרסל ינסה להיות היורש של הגדול מכולם, לדקי תסתער גם על המדליות בטוקיו והכוכב הצעיר של הנבחרת יגיע בצל סערת החיסונים. מעצמת השחייה גרסת 2021

|
מייקל אנדרו, קיילב דרסל וקייטי לדקי (רויטרס)
מייקל אנדרו, קיילב דרסל וקייטי לדקי (רויטרס)

מייקל פלפס, ראיין לוכטה או אפילו נייתן אדיראן (שני האחרונים לא הצליחו להעפיל) לא יהיו הפעם בבריכת השחייה בטוקיו והותירו ואקום גדול בנבחרת השחייה האמריקאית לקראת המשחקים האולימפיים הנוכחיים, אך מי שינסה לקחת את הפוקוס אליו ולזלול מדליות, אולי לא כמו פלפס אבל הכי קרוב שאפשר, הוא קיילב דרסל – הכוכב הגדול של נבחרת השחייה המעוטרת, שבניגוד אגב לסגל הגברים שהשתנה בצורה דרסטית, סגל הנשים, כולל כמובן קייטי לדקי האגדית, יחסית שמר על כוחו.

ללא פלפס האגדי, אין ספק שזה כבר דור אחר מאותה נבחרת אדירה שקטפה 33 מדליות אולימפיות בריו, אך כידוע לכל חובב ספורט ממוצע ארצות הברית היא שם נרדף ליצרנית אלופים אולימפיים בבריכת השחייה – 549 מדליות סך הכל במשחקים האולימפיים, 246 מזהב, כשאחריה נמצאת אוסטרליה רק עם 182 מדליות אולימפיות סך הכל. אוסטרליה, מזרח גרמניה, יפן, בריטניה והונגריה שסוגרת את השישייה המובילה בכמות הזכיות לא גרפו יותר מארה”ב גם יחד.

קיילב דרסל, הכי קרוב לפלפס

פלפס האגדי זכה ב-28 מדליות אולימפיות (!) ויחסר כבר מאוד במשחקים האולימפיים בטוקיו, אך מי שינסה לקחת במקומו את הפוקוס בבריכת השחייה הוא קיילב דרסל. הכוכב האמריקאי בן ה-24, שכבר זכה בשתי מדליות בריו, יתחרה ב-50 ו-100 מטר חופשי, 100 מטר פרפר ובארבעת משחי השליחים כדי להוכיח שנמצא היורש. “הוא אתלט ברמה מדהימה, הכי גדול ודומיננטי שיש מאז מייקל. זה לא יהיה נכון להשוות בין הדורות, אבל לא האמנתי שיש בכלל מישהו שיכול להתקרב לפלפס”, אמר עליו איאן ת’ורפ, אגדת העבר האוסטרלי.

קיילב דרסל (רויטרס)קיילב דרסל (רויטרס)

דרסל, שאגב מחזיק גם בשיא העולם היוקרתי ב-100 מטר פרפר (49.50 שניות), נשאר צנוע למרות הישגיו (13 פעמים אלוף העולם) ואמר: “אני רק רוצה להפוך לאדם טוב יותר מיום ליום, ואחרי זה גם ההצלחה בשחייה תגיע”. לאור התוצאות שלו בתקופה האחרונה עושה רושם שמלבד הזהב, לפחות בפרפר, הוא גם בהחלט יכול לנפץ את שיא העולם שלו מ-2019, אותו שבר בתחרות בדרום קוריאה לפני שנתיים. בכל הקשור ל-50 ו-100 מטר חופשי מי שלא מתכוון לעשות לאמריקאי חיים קלים הוא קלימנט קולסניקוב הרוסי, שנמצא בכושר מצוין.

הטובה מכולן: קייטי לדקי לא מתכוונת לעצור בטוקיו

כוכבת בריכת השחייה שהדהימה את העולם בגיל 15 בלונדון עם הזהב ב-800 מטרים, רק בת 24 היום וגם בטוקיו היא תסתער על התארים. עם רזומה של 6 מדליות במשחקים האולימפיים, 5 מתוכן בזהב, אלופת העולם המעוטרת בהיסטוריה (!) הפעם תשחה ללא קהל (“אני בטוחה שכל הצופים בבית ייהנו גם דרך הטלוויזיה”), אך אחת המטרות העיקריות – להיות האמריקאית הראשונה עם יותר מ-10 מדליות זהב אולימפיות.

קייטי לדקי (רויטרס)קייטי לדקי (רויטרס)

מלבד השליחים כמיטב המסורת, לדקי גם תיקח חלק ב-200 מטר חופשי, 400 חופשי, 800 חופשי כמובן והמקצה ל-1,500 מטרים, כשב-400, 800 ו-1,500 מטרים הכוכבת האמריקאית גם מחזיקה בשיאי העולם (!). אולם הפעם נראה שיש יריבה רצינית ביותר לאמריקאית, אריאן טיטמוס, השחיינית האוסטרלית, שנמצאת בכושר אדיר חולמת להשאיר את לדקי הפעם רק עם המקום השני, היא תתחרה גם ב-200, 400, 800 בסגנון חופשי.

אליסון שמיט: למדה מפלפס, תביא שוב את הניסיון

השחיינית בת ה-31 היא מהיותר ותיקות שתייצג את ארה”ב בבריכת השחייה. זו תהיה אולימפיאדת הקיץ הרביעית שלה בקריירה (שיא לנשים), כשבעברה היא כבר הצליחה לקטוף 8 מדליות אולימפיות, 4 מתוכן בצבע זהב. שמיט התאמנה עם פלפס ב-2008, ואין ספק שהתקופה הזו עזרה לה להתפתח לאחת השחייניות הטובות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. למרות גילה, שמיט אמורה להיות מועמדת רצינית למדליות ב-200 מטר חופשי ובשני משחי השליחים (4X100 ו-4X200).

אליסון שמיט (רויטרס)אליסון שמיט (רויטרס)

סימון מנואל: חתומה על היסטוריה, עבדה קשה במשחי המבחן לטוקיו

השחיינית הצעירה והמוכשרת הזכורה לכולם מריו (4 מדליות אולימפיות, 2 מזהב), הגיעה לטוקיו כאחת המצליחות והמנוסות ביותר של נבחרת ארה”ב. מנואל בת ה-24, שכזכור הייתה לאפרו-אמריקאית הראשונה שזוכה בזהב בשחייה (במשחה אישי), עבדה קשה במהלך משחקי המבחן של ארצה, ודווקא לא הצליחה להשיג את הכרטיס ל-100 מטר, המשחה בו היא זכתה בזהב במשחקים האולימפיים בריו. למרות זאת, ב-50 מטר חופשי היא השיגה את הכרטיס עם הרבה מזל רק הודות למאית השנייה והבטיחה לבסוף הופעה יוקרתית ונוספת במשחקים האולימפיים, אולי שוב גם עם הזהב.

סימון מנואל (רויטרס)סימון מנואל (רויטרס)

על גב העולם: ראיין מרפי רוצה עוד זהב

אחרי שלוש מדליות זהב שקטף בריו, שיאן העולם ב-100 מטר גב (51.85 שניות) הגיע לטוקיו עם הרבה יותר ביטחון ויתחרה שוב ב-100 ו-200 מטר. הוא כזכור זכה גם בזהב ב-100X4 מעורב של ארה”ב והיה חלק מהרביעייה האגדית ההיא – פלפס, נייתן אדריאן וקודי מילר. בינתיים הוא נמצא גם בכושר טוב והשנה רשם 52.22 שניות ב-100 מטר, ספק אם יתקרב שוב לשיא העולם, אך על הזהב הוא בהחלט צריך לשמור. מי שגם כאן ינסה לעשות לאמריקאים צרות הם קולסניקוב ויבגני רילוב, שיתחרו תחת הוועד האולימפי הרוסי בשל העונש שספגו מ-WADA, הסוכנות העולמית נגד סמים בספורט.

ראיין מרפי (רויטרס)ראיין מרפי (רויטרס)

לילי קינג: הכל עניין של ביטחון

לילי קינג, השם הנרדף בשחייה האמריקאית לסגנון החזה, תהיה במשחקים האולימפיים השניים שלה בקריירה אחרי שבריו היא זכתה בזהב ב-100 מטר חזה וב-100X4 מעורב. היא אמנם רק בת 24, אבל בקבוצת השחייה האמריקאית היא נחשבת לאחת הוותיקות, זו שתסייע ותביא מהניסיון שצברה בריו. “אני באה לטוקיו עם ביטחון, זו הדרך להשיג את הדברים שאני רוצה. אם לא אהיה עם ביטחון יהיה לי קשה גם במשחים”, אמרה קינג שמחזיקה בשיא העולם ב-100 מטר חזה עם 1:04.13 שניות, כשגם השנה היא בכושר פנטסטי והפייבוריטית לסיים ראשונה.

לילי קינג (רויטרס)לילי קינג (רויטרס)

הספרינטרית של הנבחרת באה לתקן: אבי וייצל

את המבחנים לריו 2016 ב-50 ו-100 מטר בסגנון חופשי הספרינטרית (היום בת 24) סיימה ראשונה, אך בריו היא סיימה שביעית ב-100 מטר ואפילו לא העפילה לגמר במרחק הקצר ביותר. 5 שנים חלפו ואת המבחנים האחרונים של הנבחרת האמריקאית לקראת טוקיו היא סיימה במקום הראשון ב-100 ובשני ב-50 מטר, כשהפעם, אחרי שזכתה בריו ב-100X4 מטר מעורב (זהב) ו-100X4 מטר חופשי (כסף) היא רוצה גם להביא סוף סוף תואר אישי נוצץ ויוקרתי. 

אבי וייצל (רויטרס)אבי וייצל (רויטרס)

המטאור האמריקאי שמתנגד לחיסונים: מייקל אנדרו

אנדרו בן ה-22 ירשום בכורה במשחקים האולימפיים הנוכחיים, אך לפני שנגיע למספרים, לתוצאות וליכולת המצוינת שלו במים, יש סיפור שמעסיק את ארה”ב וזה השחיין ונושא החיסונים. “עומד מאחוריי ההחלטה שלי לא להתחסן, כל דבר שאנחנו מכניסים לגוף יכול לפגוע בנו, ובפרט משהו שיכול היה להשפיע על הגוף שלי בזמן המבחנים לטוקיו. לא רציתי לקחת שום סיכוי שיכול לפגוע בשחייה שלי”.

מייקל אנדרו (רויטרס)מייקל אנדרו (רויטרס)

“אני לגמרי שלם עם ההחלטה, אבל כמובן שיש כאן גם חשש ולא עצבים מאחוריי ההחלטה שלי”, אמר אנדרו, שגם טען שהוא מרגיש בטוח במיוחד תחת הפרוטוקולים של נבחרת ארצות הברית בנוגע לנגיף הקורונה. ולבסוף אנדרו גם ישחה, הוא יעשה זאת ב-100 מטר חזה, 200 מטר מעורב אישי ו-50 מטר חופשי, כשיעשה גם היסטוריה – השחיין הראשון שמלבד חזה לוקח חלק גם במקצה שהוא לא מעורב (כלומר חזה וחופשי). במבחנים האמריקאים הוא הרשים בגדול, ונראה שהוא יהיה אחד השמות החמים גם בבריכה וגם מחוץ לה עם נושא החיסונים.

הכוכב המשלים של הנבחרת: זאק אפל 

עד גיל 16 אפל בכלל לא ידע שהוא רוצה להיות שחיין, הוא התעסק בכדורגל ובכדורסל, עד שהגיע המפנה הגדול ומאותו הרגע הדרך לטופ הייתה די מהירה. אפל ייקח חלק ב-100 מטר חופשי ויהיה הצלע המשלימה גם 4X100 ו-4X200 חופשי. כבר ב-2017, בהיותו בן 20 בלבד, הוא ניצח בזירה המקומית את נייתן אדריאן וקיילב דרסל ב-100 מטר חופשי ומגיע לראשונה למשחקים האולימפיים בתקווה להשיג 3 מדליות.

טורי האסק: הדבר הבא של נבחרת השחייה

מי שגם בוודאי תיקח פוקוס בבריכה היא כנראה הדבר הבא של נבחרת השחייה, היפנית-אמריקאית הציגה יכולת שחייה משובחת במבחנים האמריקאים. בגיל 18 היא תערוך כמובן את הופעת הבכורה שלה במשחקים האולימפיים ותתחרה ב-100 מטר פרפר אחרי שסיימה במבחני ארה”ב במקום הראשון עם תוצאה מצוינת של 55.66 שניות, ככה שהיא גם אחת הפייבוריטיות לזכייה שם.

טורי האסק (רויטרס)טורי האסק (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */