יום חמישי, 18.04.2024 שעה 20:44

איזו שיטת צום לסירוגין היתה יכולה להתאים לכם?

מגזין הבריאות healthline מפרט 6 שיטות שונות לפי דיאטת הצום לסירוגין - דיאטה המשלבת צמצום או הפסקת אכילה לפי לו"ז. הצביעו: מהי השיטה העדיפה?

|
איזו שיטה היתה מתאימה לכם? ( LYFE Fuel on Unsplash)
איזו שיטה היתה מתאימה לכם? ( LYFE Fuel on Unsplash)

אם יצא לכם להחליף מילה או שתיים אודות עולם הדיאטות, ספק רב אם חמק מעיניכם המונח “צום לסירוגין” – קרי מעבר מאכילה לצום לפי תזמון מסוים אשר משתנה על פי שיטות הדיאטות השונות. מדובר ללא ספק ב”דיאטת האופנה” של זמננו ונראה ששווה לצלול מעט פנימה ולראות במה מדובר.

נתחיל בכך שחסידי הדיאטה טוענים כי היא מובילה לירידה במשקל, לחילוף חומרים טוב יותר ואולי אפילו להעלאת תוחלת החיים. היא כבר נהייתה כה נפוצה, שהיא אף הספיקה להתפתח כאמור לשיטות שונות ע”פ אותה גישה, כאשר המגזין הפופולארי healthline בחר לפרט שש מהן – הנה הרשימה לפניכם.

הערה עור טרם הפירוט: הכתבה מסקרת את השיטות השונות ואיננה מהווה המלצה לשיטה זו או אחרת. בטרם אתם בוחרים לשנות את התזונה שלכם עליכם להיוועץ בגורם מוסמך ולהתאים אותה לאורח החיים שלכם. חלק מהשיטות המובאות נראות קשות מאוד לביצוע ויש אשר יטענו שהן קיצוניות מדיי על כל המשתמע מכך. הדבר מקבל משנה תוקף עבור אוכלוסיה הסובלת מהפרעות אכילה או מהתקפי חרדה הנובעים מצום כזה או אחר. הסקר בסיום הכתבה הוא להנאה בלבד. שמרו על בריאותכם.

שיטת 16/8

על פי שיטה זו 16 שעות ביום מוקדשות לצום ו-8 שעות מוקדשות לאכילה, אשר תהיה מורכבת משתי ארוחות לפחות. דוגמא לסדר יום כזה היא להפסיק לאכול אחרי ארוחת הערב (20:00) ולדלג על ארוחת הבוקר ביום שלמחרת (12:00). האכילה עצמה אמורה להיות מורכבת ממזונות מזינים בלבד ובחירה בדרך של אכילה חופשית (מזון מעובד, קלוריות מרובות) במשך 8 השעות המותרות פשוט לא תעבוד.

הלו הלו, גם כשלא צמים לא אוכלים בלי חשבון (Sander Dalhuisen on Unsplash)הלו הלו, גם כשלא צמים לא אוכלים בלי חשבון (Sander Dalhuisen on Unsplash)

עבור אלו אשר לא יכולים לפתוח את היום ללא ארוחת בוקר יהיה קשה להתמיד בשיטה, אך כמובן שמדלגי ארוחת הבוקר יקפצו עליה בקלות. מכל מקום, מים, קפה ומשקאות דיאטטים מותרים בזמן הצום – מה שמקל מעט את “הסבל”.

שיטת 5/2

כאן כבר לא מדובר בצום של ממש אלא בהפחתת קלוריות כפי שתראו מיד. במסגרת השיטה ניתן לאכול במשך חמישה ימים כפי שאתם אוכלים בשגרה, כאשר ביומיים הנותרים לגברים מותרות 600 קלוריות בעוד שלנשים 500 קלוריות בלבד (צריכת הקלוריות היומית עבור נשים נמוכה יותר ממילא בדר”כ).

היומיים בהם הינכם מוגבלים בקלוריות אינם צריכים להיות רצופים, ומומלץ כי בימים המוגבלים תאכלו שתי ארוחות של 250/300 בכל יום.

שיטת לאכול, להפסיק, לאכול

אם בשיטה הקודמת דיברנו על צמצום ולא על צום מוחלט, בשיטה הזו מדובר בדיוק על ההיפך – צום מלא במשך יום שלם בכל שבוע. בשיטה זו ניתן לצום מארוחת בוקר לארוחת בוקר ביום שלמחרת, או מכל נקודת זמן לנקודת זמן אחרת ביום שלמחרת, כאשר מים, קפה ומשקאות דיאטטיים מותרים גם כאן במהלך הצום.

יש לשים לב כי בימים שאינכם צמים עליכם לאכול את הכמות אותה אכלתם לפני שהתחלתם בשיטה, וכי אם יממה שלמה היא זמן ארוך מדיי עבורכם, ניתן להתחיל ב-14 שעות צום ומשם להתקדם לאט לאט.

שיטת יום כן יום לא

בדיוק כמו השיטה הקודמת גם כאן מדובר בגישה קיצונית. על פי שיטה זו יש יום של אכילה רגילה ולאחריו צום של 500 קלוריות ומטה. מדובר בשיטה שקשה מאוד להתמיד בה, מה גם שהקיצוניים אשר נוקטים בה כמעט לא אוכלים דבר בימי הצום.

שיטת דיאטת הלוחם

על פי שיטה זו יש לאכול במהלך היום כמויות קטנות של פירות וירקות נאים (לא עברו כל בישול כזה או אחר) וארוחה ענקית במהלך הערב/לילה. למעשה מדובר בצום עם הקלה קטנה של ירקות ופירות לאורך כל היום, וחלון של 4 שעות לטובת ארוחות בשעות המאוחרות של היום.

שיטת הדילוג הספונטני

כאן כבר מדובר בשיטה הרבה יותר מתונה. במקום להיצמד ללוח זמנים מבוקר, יש לדלג על ארוחות בכל פעם שאינכם מרגישים רעב או שאין לכם כוח לבשל. גם כאן, חשוב לוודא כי הינכם צורכים אוכל מזין בזמן שאינכם צמים.

כותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */