יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:33

עיר הספורט: רגע לפני המשחקים, מבט על טוקיו

המארחת של אולימפיאדת 2020 היא אחת הערים הצבעוניות ביותר בעולם. רגע לפני ההתחלה, כל מה שצריך לדעת על העיר. וגם: הקשר המפתיע לספורט האמריקאי

|
טוקיו (רויטרס)
טוקיו (רויטרס)

ב-23 ביולי, באיחור אופנתי של שנה, אולימפיאדת טוקיו 2020 תצא סוף סוף לדרך. זה לא היה פשוט בלשון המעטה, לעתים אף הייתה תחושה שלבסוף זה לא יקרה ונצטרך לחכות עד 2024, אך ממש בעוד רגע זה כבר מגיע וכעת הגיע הזמן לדבר על המקום שבו הכל הולך לקרות - טוקיו.

העיר

טוקיו היא עיר עצומה בממדיה, שטחה הוא 2,187 קמ”ר והיא מהווה 0.6 אחוז משטחה של יפן. מתגוררים בעיר כ-14 מיליון בני אדם, מה שהופך את המטרופולין של העיר לאחד האזורים השוקקים והפעילים ביותר בעולם. כ-8 מיליון אנשים נוסעים בכל יום ברכבות העיר, גם על פני השטח וגם במטרו ובתחנה העמוסה ביותר עוברים כ-3 מיליון נוסעים ביום. קו הרקיע של טוקיו עמוס בגורדי שחקים מודרניים והאופי של העיר נע באופן תמידי בין היותה מערבית ואחד ממרכזי המסחר הגדולים בעולם, לבין היותה מסורתית עקב התרבות היפנית עתיקת השנים.

טוקיו (רויטרס)טוקיו (רויטרס)

הקשר לספורט

כיאה לעיר בירה, כזאת המשמשת כמרכז תרבותי, טוקיו היא מרכז של ספורט. אז נכון שמבחינת יכולת בענפים השונים יפן אינה מהאיכותיות בעולם וגם לא עיר הבירה שלה, אך כשמדובר באירוח טורנירים, הכל קורה בטוקיו. העיר מארחת באופן קבוע תחרויות שחייה, ג’ודו, קראטה ומרתונים. אחד מטורנירי הגברים ב-ATP בטניס מתרחש בה מדי שנה, כאשר היא גם מארחת קבועה בסבב ה-WTA של הנשים. בניגוד לתחרויות הספורט שמגיעות מדי שנה ליפן, במשחקים האולימפיים הקרובים לא הולך להיות קהל. 

קראטה ביפן (רויטרס)קראטה ביפן (רויטרס)

בנוסף, זאת לא הפעם הראשונה שבה העיר מארחת את המשחקים האולימפיים כאשר עשתה זאת ב-1964 והייתה לעיר האסייתית הראשונה שמארחת את המשחקים היוקרתיים. אגב, העיר הייתה אמורה לארח גם במשחקים של שנת 1940, אך התפרצות מלחמת העולם הראשונה מנעה זאת ממנה והמשחקים בוטלו. 

טוקיו (רויטרס)טוקיו (רויטרס)

באופן שישמע די מפתיע לרבים, ענף הספורט הפופולרי ביותר ביפן הוא דווקא אמריקאי. היפנים משוגעים על בייסבול, ברמה שהענף הזה הפך למושרש אצלם בתרבות כמעט כמו האמריקאים. מגיל צעיר, היפנים מחנכים לתרבות בייסבול בבתי הספר וליגת התיכונים שלהם מאוד מזכירה את מודל הקולג’ים האמריקאי לפוטבול וכדורסל, כאשר היא זוכה לסיקור תקשורתי רחב והאליפות משודרת במדינה כולה.

ומה עם טוקיו? קבוצת הבייסבול של העיר, “יאקולט סוואלווס” זכתה ב-5 אליפויות מקומיות ושיחקו בשורותיה אמריקאים רבים שנטשו לטובתה את ה-MLB כמו טוני בארנט, וארון גיאל הקנדי, לעומת יפנים רבים ששיחקו בשורותיה והתקדמו ממנה לליגה האמריקאית הבכירה.

נורי אאוקי היפני בניו יורק מטס (רויטרס)נורי אאוקי היפני בניו יורק מטס (רויטרס)

האטרקציות 

אז למרות שכמעט ולא יהיו תיירים עקב מצב התחלואה ביפן וההודעה כל כך שלא יוכל להיכנס קהל למשחקים האולימפיים, טוקיו מלאה באטרקציות שהושפעו גם הן מהקורונה.

אחד הדברים היותר מעוררים השראה בטוקיו הוא נקודת התצפית על מרכז הסחר העולמי בעיר. במגדל בן 40 קומות, הקומה האחרונה מאפשרת תצפית רחבה על העיר דרכה אפשר לצפות ממרחק בשני המגדלים הגבוהים ביותר בעיר: מגדל טוקיו ו”עץ השמיים”- המגדל הגבוה היותר בעיר המשמש לשידורי טלוויזיה ורדיו. 

מגדל "עץ השמיים" בטוקיו (רויטרס)מגדל "עץ השמיים" בטוקיו (רויטרס)

ואם כבר מדברים על ספורט, אחת האטרקציות השוות ביותר בעיר הוא מוזאון הסמוראים המציג מסורת סמוראים יפנית עתיקה בת 700 שנים. בנוסף, אחד המקומות היותר מלהיבים לחובבי הספורט המעוניינים להיחשף לענפים עתיקים בעלי מסורת רבת שנים הוא זירת “ריוגוקו קוקוגיקן”- זירת הסומו המרכזית בטוקיו, שברגעים המכריעים בתחרויות מרכזת 10,000 יפנים במחזה שאסור לפספס. בשנת 2019, אפילו ביקר בזירה במהלך ביקורו ביפן, הנשיא האמריקאי לשעבר דונאלד טרמאפ.

זירת ריוגוקו קוקוגיקן (רויטרס)זירת ריוגוקו קוקוגיקן (רויטרס)
דונאלד טרמאפ בזירת הסומו (רויטרס)דונאלד טרמאפ בזירת הסומו (רויטרס)

כמו כל עיר בירה גדולה שמכבדת את עצמה, גם בטוקיו יש “דיסנילנד”. “דיסנילנד” טוקיו הוא פארק ענק המכיל שבעה אזורים, אך נראה שאטרקציית ה-“דיסני” האמיתית בעיר הוא דווקא פארק ה-”Disneysea” הייחודי שלה המאפשר לשייט בסירה ולעבור בין עולמות שונים. בנוסף, אחת האטרקציות היותר מוזרות אך מרהיבות בעיר שמתגאה בחדשניות שלה היא מסעדת מופע הרובוטים, שמציגה מופעי ניאון ופירוטכניקה של דמויות עתידניות ורובוטים משונים.

טוקיו דיסנילנד (רויטרס)טוקיו דיסנילנד (רויטרס)

המראה המרהיב ביותר בעיר מתרחש לתקופה מאוד קצרה, אך הוא הקסום ביותר. פריחת הדובדבן מתרחשת במשך שבוע אחד בלבד באביב, כאשר לרוב בין ה-26 במרץ ל-3 באפריל טוקיו נצבעת כולה בוורוד ופרח הסאקורה, הפרח הלאומי של יפן ממלא את העיר כולה בצבעיו. בחלקים רבים בעיר, בינהם פארק אינוקשירה, ניתן לחזות בפריחה בתפארתה כאשר היא מכוסה בעננה ורודה מיוחדת מאוד.

פריחת הדובדבן בטוקיו (רויטרס)פריחת הדובדבן בטוקיו (רויטרס)

לאורך השנה, מתקיימים בעיר עשרות פסטיבלים מקומיים הנקראים בשפתם “מצורי” ובהם ניתן לראות ולחוות את התרבות המקומית באמצעות מיצגי רחוב ותהלוכות צבעוניות, המפורסם שבם הוא פסטיבל הסנג’ה. בנוסף, בטוקיו נמצא שוק טויוסו, שוק הדגים הגדול בעולם אליו מגיעה מדי יום כמות אסטרונומית של כאלפיים טון של מאכלי ים.

פסטיבל הסנג'ה בטוקיו (רויטרס)פסטיבל הסנג'ה בטוקיו (רויטרס)

האוכל 

המטבח היפני נחשב מאוד בעולם וידוע ביכולת שלו להשתמש בטעמים חזקים אך יחד עם זאת לייצר איזון בין כל המרכיבים הקיימים, כאשר כל חובבי האוכל האסייתי בישראלי ימצאו בטוקיו גן עדן למבוקשם. העיר מלאה בסיורים קולינריים בשווקים, בהם ניתן ליהנות מהמאכלים היפנים המסורתיים וממסעדות מיוחדות.

סושי בטוקיו (רויטרס)סושי בטוקיו (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */