יום שישי, 29.03.2024 שעה 17:45
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

ריקן: מכבי זה ביזנס, לא דיברו איתי בסיום החוזה

הקשר שסיים חוזה במכבי ת"א בראיון ל-ONE: "על הנייר זה נגמר, אבל לא יודע אם באופן סופי". וגם: מיכה ואצילי, חזרה לבית"ר, הקורונה וסיכום תקופה

|
אבי ריקן (רדאד ג'בארה)
אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

בימים האחרונים הטלפון של אבי ריקן לא מפסיק לצלצל ולקבל הודעות. הרבה אוהדים מתעניינים מה קורה עם הקשר שסיים את חוזהו במכבי תל אביב, שואלים האם הוא ימשיך בצהוב-כחול או שיעבור לקבוצה אחרת אחרי שש שנים מוצלחות במועדון. כרגע, עדיין אין לו תשובות.

ריקן הפך לשחקן חופשי בקיץ הזה, אחרי שהחוזה שלו הגיע לסיומו, ולפי הפרסומים ישנה התעניינות גדולה בו בעיקר מצד מועדון נעוריו בית"ר ירושלים. רגע לפני שהוא מקבל את ההחלטה היכן לשחק בעונה הבאה, בראיון ל-ONE הוא מסכם את התקופה שעבר אצל מחזיקת הגביע אם כי הוא עדיין לא נפרד סופית, מתייחס להתעניינות מבית"ר, מדבר על ההצלחות והתארים, מספר גם על הקשיים שחווה בגלל מגפת הקורונה, חושף את ההצעה מאלי טביב שכמעט שינתה לו את הקריירה ואיך היו היחסים עם קרויף.

אבי ריקן. סופה של תקופה? (רדאד ג'בארה)אבי ריקן. סופה של תקופה? (רדאד ג'בארה)

"סיימתי חוזה, לא קיבלתי הצעה. על הנייר זה נגמר, כן, אבל אני לא באמת יודע אם זה נגמר באופן סופי. מה שכן אני יודע זה שהיו לי שש שנים טובות במכבי תל אביב. לקחתי תארים, שיחקתי באירופה וקשה לתאר תקופה כל כך ארוכה במשפט או שניים. מה שבטוח זה שהיה לי כיף ונהניתי מכל רגע", אמר ריקן כאשר ניסה להתייחס למצבו בקיץ הנוכחי.

מדובר בסיטואציה מוזרה עבורו ונדמה כי הוא עדיין מנסה לעכל אותה. בכל זאת, מדובר באחד מהשחקנים הבולטים בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, כזה שתרם למכבי תל אביב וכזה שהיה חלק מההצלחה שלה. ולא מדובר רק בתארים מקומיים או במעמדים גדולים אליהם הוא הגיע בארץ, אלא גם בקמפיינים מרשימים באירופה בהם הוא היה שותף.

אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)אבי ריקן חוגג (רדאד ג'בארה)

“אמרתי למנספורד: ‘לא אלך עד שניקח אליפות’”

"כשחזרתי מציריך חיפשתי מועדון ששואף למצוינות ומכבי תל אביב זה היה המקום שלי. לקחתי בקבוצה הזו כל תואר ישראלי אפשרי ואני שמח שזה קרה. אני זוכר גם את כל הדרך לליגת האלופות, זה היה בשבילי משהו מרגש כי בתוך שבועיים או שלושה מהרגע שחתמתי בקבוצה ישר עלינו לשלב הבתים. המשחק נגד באזל היה מיוחד עבורי פי כמה גם כי באתי משווייץ ושיחקתי נגדה קודם לכן”.

“זה היה מטורף. רובנו רואים את המשחקים האלה בטלוויזיה ולהיות חלק מזה? זה להרגיש שאתה על הפסגה של הכדורגל העולמי. שם הבנתי שאנחנו עושים משהו גדול. אני שמח שגם היה לי חלק משמעותי במפעלים האלה, כמו למשל עם הפנדל נגד היידוק ספליט שעזר לנו להעפיל לליגה האירופית. כשאני אראה את זה בעוד עשר שנים עם הילדים שלי זה יהיה כיף לא נורמלי".

עומר אצילי מול אבי ריקן (עמרי שטיין)עומר אצילי מול אבי ריקן (עמרי שטיין)

אבי, סיימת את החוזה שלך במכבי. איך אתה מסכם את התקופה האחרונה?
"אני בעיקר שמח שהצלחתי לזכות בגביע האחרון עם הקבוצה הזו. זה היה לי מאוד חשוב גם כי גביע זה התואר היחיד שהיה חסר לי בארץ. בשש שנים הספקנו לעשות המון דברים גדולים. התבגרתי מאוד, התחשלתי והתעצמתי במועדון הזה. חווינו גם קשיים ואתגרים רבים, וככה זה כשאתה במועדון שהוא ברמה הכי גבוהה שיש".

מה היה קשה?
"היה קשה בשלוש השנים הראשונות, השנים שבהן הפועל באר שבע זכתה באליפויות. הרי באתי למכבי תל אביב כדי לקחת אליפויות וזה לא קרה בהתחלה, אבל כשישבתי להאריך את החוזה עם בן מנספורד אמרתי לו 'בן, אני לא הולך מפה עד שאני לוקח אליפות', ואז הגיעו שתי אליפויות מתוקות ועוצמתיות. אני לא חושב שתהיה עוד קבוצה כל כך דומיננטית כמו זו שזכתה באליפויות האלה".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

אומנם הרבה פעמים פתחת בהרכב, אבל אני חושב שבעיקר תיזכר כסופר-סאב האולטימטיבי. כלומר, השחקן הזה שעולה מהספסל, משנה את המשחק, וגם מבקיע שערים במשחקים החשובים והגדולים. גם אתה מרגיש ככה?
"בכל עונה שנפתחה ידעתי שיש הרבה שחקנים שנמצאים על העמדה שלי, כולל זרים, והבנתי שבאופן תיאורטי אין לאף אחד מקום בטוח בהרכב במכבי תל אביב. אף פעם לא דיברו עליי כשחקן הרכב. אם אתה בא בגישה כזאת שאתה אומר לעצמך 'אני שחקן הרכב' ואתה פתאום בחוץ פעם או פעמיים, אז אתה לא יכול להצליח בקבוצה כזאת. כשאומרים לי שאני לא בהרכב יש לי שתי אפשרויות - או להוריד את הראש ולהתאכזב, או להגיד לעצמי שגם בדקות המעטות שאקבל אני יכול להשפיע אולי אפילו הרבה יותר מאשר אלה שפתחו בהרכב, כי בדקות האחרונות ההגנות כבר עייפות, כי אתה בקבוצה דומיננטית וכי אתה בא עם כוח משמעותי. כשהסתכלתי על זה ככה, גם הבקעתי שערים כמחליף וגם תרמתי במשחקים הגדולים".

מה זאת אומרת, לא רצית לפתוח בהרכב ולשחק יותר?
"לא היה אכפת לי מי פותח בהרכב. ברגע שהשלמתי עם העובדה שבמכבי תל אביב המקום של כל שחקן לא מובטח, כך שכולם יכולים לשחק בכל עמדה ובכל משחק נתון, אז הפכתי לשחקן הרבה יותר משמעותי. ידעתי שאם אשחק 90 דקות, עשר דקות או דקה, אני בא לתרום לקבוצה באותה המוטיבציה בדיוק".

ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)ולדימיר איביץ' (רדאד ג'בארה)

“הקורונה פגעה בי, משתמש במשאף”

ולדימיר איביץ' דווקא כן השתמש ונתן לך לשחק יחסית יותר מהמאמנים האחרים. מה היה מיוחד אצלו?
"היה לי איתו חיבור מיוחד. הוא הרשה לעצמו לדבר איתי קצת יותר. היה לו דיסטנס עם כולם, אבל אולי האופי שלי עזר לי. ועדיין, גם אצל איביץ' יכולתי להבקיע צמד ושבוע אחרי זה לא לשחק דקה. שחקן יכול להתבאס מזה, אבל אצלי זה לא קרה. ידעתי גם שהייתה לי את אחת מהתחרויות הכי קשות שיש, כי שיחקתי בסגל עם שחקנים כמו דור מיכה, דור פרץ, דן גלזר, אייל גולסה, עומר אצילי שהיו משמעותיים עבורנו ואפילו זרים כמו חוסה רודריגס, כך שהבנתי שאני צריך לתת הכל בכל דקה על המגרש".

היה נדמה שבעונה האחרונה גאורגיוס דוניס ופטריק ואן לוון לא השתמשו בך באותה תדירות כמו זו שהייתה לך אצל איביץ'. היו רגעים בכל זאת שהרגשת שאתה בצד?
"לא, אף פעם לא הרגשתי בצד. דוניס דווקא נתן לי לשחק בהתחלה, שיחקתי את כל המשחקים הראשונים בהרכב, זומנתי מחדש לנבחרת והכל הלך מצוין, עד שחליתי בקורונה. מאז שחליתי היה לי קשה יותר לחזור, גם הסגל כבר התגבש ולי אישית היה הרבה יותר קשה מאחרים כי התסמינים שלי מהווירוס היו יותר קשים. אפילו היום אני לפעמים משתמש במשאף כי הייתה לי ירידה של 20 אחוז בתפקודי הריאות בגלל המחלה, כך שיש מקרים שאני חייב את זה לפני אימונים. הקורונה פגעה בי בצורה יותר קשה מאחרים וזה היה עוד מכשול להתמודד איתו, כי פתאום הפכתי ללא רלוונטי אצל דוניס בגלל הקושי הפיזי".

פטריק ואן לוון עם הגביע (איציק בלניצקי)פטריק ואן לוון עם הגביע (איציק בלניצקי)

היו מקרים שבהם עלית לשחק במצב פיזי לא טוב?
"כן. עם פטריק ואן לוון היה לי חיבור טוב עוד לפני שהוא מונה למאמן והוא השתמש בי מתי שצריך, גם מהספסל. ושוב, להיות מחליף זה לא דבר רע. עדיין נתתי תפוקה, למרות שגם בתקופה שלו סבלתי מפציעה בגב והגעתי למצב שאני כמעט לא מתאמן בגללה ובכל זאת עולה לשחק. יכולתי להרוס לעצמי את הקריירה כי לא הרגשתי הכי בריא, אבל שיחקתי ונתתי הכל כי הבנתי שהקבוצה הייתה צריכה אותי בפלייאוף. זו הייתה עונה קשה, אבל לא ויתרתי לעצמי. גם אם יכול להיות שעשיתי טעות כששיחקתי ככה בשנת חוזה, עדיין הייתי עושה את זה שוב למרות הסיכון שהיה כרוך בזה".

התאכזבת מאיך שהעונה האחרונה הסתיימה בליגה?
"תמיד כשאתה מסיים במקום השני אז זה מאכזב, אבל גם זכינו בגביע הטוטו, באלוף האלופים, בגביע המדינה ועשינו מסע יפה בליגה האירופית עם 32 הגדולות. מעבר לזה, בליגה היינו במלחמה על האליפות עד הרגע האחרון ולהיות בסיטואציה כזאת בעונה כמו זו שעברנו זה ראוי להערכה. וגם לזה יש סיבות, אגב".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

למה באמת לא הצלחתם לזכות באליפות לדעתך?
"כי הפכנו להיות יותר דלילים בסגל בסוף, אחרי שפתחנו את העונה עם בערך 13 שחקנים שחלו בקורונה וכשהתחלנו לשחק כבר היינו בפער מהמקום הראשון. ועדיין, להיות שם עד לרגע האחרון זה הישג מאוד ראוי. היינו שם עד לרגע האחרון בזכות חדר ההלבשה שלנו, שהיה הטוב ביותר שהייתי בו בקריירה שלי. שמעתי שהיו דיבורים ורחשים על חדר ההלבשה שלנו, אבל האמת היא שגם דוניס קיבל מהשחקנים את כל הגיבוי, הלכנו איתו עד הסוף וההחלטה להיפרד ממנו לא הייתה קשורה אלינו. כקבוצה, היה לנו חיבור שלא היה לי אף פעם בחיים וזה היה חדר הלבשה מדהים שלא יחזור".

גם עזבו אתכם בקיץ שעבר שני שחקנים משמעותיים כמו דור מיכה ועומר אצילי אחרי הפרשה שלהם. כמה זה השפיע על העונה האחרונה?
"כל שחקן שעוזב קבוצה הוא חסר מבחינה מקצועית, בטח אם מדובר בשני שחקנים כאלה. אין מחלוקת על התרומה המקצועית שלהם ושניהם שחקנים שאני מאוד מעריך. זו הייתה החלטת מועדון והגדולה של חדר ההלבשה שלנו הייתה להתאושש מהעזיבה שלהם ולעשות עונה טובה עם תארים ומאבק אליפות שהיה עד הסוף. כולם המשיכו הלאה".

איתי שכטר, עומר אצילי, דור מיכה ואבי ריקן (חגי מיכאלי)איתי שכטר, עומר אצילי, דור מיכה ואבי ריקן (חגי מיכאלי)

“לא קיבלתי הודעה ממכבי ת”א”

איך היו היחסים שלך עם ג'ורדי קרויף, מי שהביא אותך למכבי בזמנו ועכשיו אתה רואה אותם פתאום בברצלונה?
"הלוואי שייקח אותי שוב, אני אעזור לו (צוחק). האמת שלפני שיצאתי לשווייץ היה לי איתו משא ומתן ראשוני כדי להגיע למכבי תל אביב, אבל רציתי לצאת לחו"ל והוא קיבל את זה. בפעם השנייה שדיברנו, הייתי אחרי משא ומתן שהתארך מול קבוצות אחרות, אבל מהרגע שדיברנו? אחרי דקה וחצי כבר הייתי על המטוס בדרך לארץ. לא בגלל הצעה כספית או משהו כזה, אלא כי יש באדם הזה משהו נעים והוא שימש עבורי כמקור הישענות. הרגשתי טוב להגיע ולעבוד איתו. כל בקשה או עניין שצץ, הוא תמיד היה זמין עבורי. יש שקוראים לדמויות בתפקידים האלה 'אנשי מערכת', אבל לא פעם הוא היה בעד שחקן מסוים מול מאבק עם מאמן, או לטובת שחקן אחר במשא ומתן שלו מול המועדון, פשוט כי הוא חשב שזה מה שנכון היה לעשות. הוא תמיד אמר את האמת. אנחנו בקשר טוב עד היום".

ג'ורדי קרויף (רויטרס)ג'ורדי קרויף (רויטרס)

החוזה שלך במכבי תל אביב הסתיים, כפי שקרה בקיץ הזה גם עם איתי שכטר ואיתן טיבי. מה דעתך על גל העזיבות הנוכחי בקבוצה?
”אני לא יודע מה קורה בתוך המועדון ואני לא יודע אם זה באמת גל עזיבות, כי אפשר לבחון כל מקרה לגופו. עובדתית, זה סוף תקופה לשחקנים משמעותיים בחדר ההלבשה כמו דור פרץ ואיתי שכטר, חדר הלבשה שלא יחזור להיות מה שהיה. דור פרץ לקח הצעה שהייתה טובה לו, אני גם מסיים חוזה ולגבי האחרים אני לא יודע בדיוק מה היו השיקולים שלהם, אבל דברים כאלה קורים בכדורגל ועדיין יש במכבי תל אביב בסיס טוב של צעירים טובים, אם כי הם עדיין יצטרכו כמובן סגל רחב ואיכותי כדי להתמודד עם מעל 40 משחקים בעונה".

קיבלת איזו הודעה או טלפון ממכבי תל אביב בסיום החוזה?
"לא".

כלום?
"כלום. הייתה לי רק שיחה אחת לפני כמה ימים עם ברק יצחקי וזהו".

ומה הוא אמר לך?
"נשאיר את זה בנינו".

ברק יצחקי (חגי מיכאלי)ברק יצחקי (חגי מיכאלי)

אבל הבנת ממנו שזה הסוף, או שעדיין הוא השאיר אותך באוויר?
"לא הבנתי ממנו שזה הסוף, לא קיבלתי הודעה רשמית על פרידה וגם לא חתמתי במקום אחר בינתיים, כך שמבחינת העובדות הקיימות, לא בטוח שזה סוף התקופה שלי במכבי תל אביב".

ובכל זאת, אתה לא תשב עכשיו ותחכה עד שמכבי תל אביב תודיע לך אם היא רוצה אותך או לא. הרי נגמר החוזה שלך וכבר יש עונה חדשה בפתח.
"כרגע אני במשא ומתן עם כמה קבוצות".

זאת אומרת, במובן מסוים, אפשר לומר שאתה כן נפרד ממכבי תל אביב במחשבה שלך?
"תראה, גם אם עדיין לא קיבלתי הצעה להארכת החוזה שלי בקבוצה וגם אם עדיין לא אמרו לי 'תודה ושלום', אני יכול לנהל משא ומתן עם קבוצות אחרות".

איתי שכטר חוגג (איציק בלניצקי)איתי שכטר חוגג (איציק בלניצקי)

ציפית למשהו אחר מהמועדון הזה?
"אחרי כל כך הרבה שנים בכדורגל, אין לי ציפיות. איתי שכטר חתם בקבוצה אחרת והמועדון נפרד ממנו כמו שצריך ואמר לו תודה, ויכול להיות שזה מה שיקרה גם איתי, אין לדעת. כשלא מודיעים לך כלום, מה אתה מבין מזה? מכבי תל אביב זה ביזנס וכשמדובר בעסקים אני לא אחד שאפגע מזה שלא מדברים איתו. המועדון הזה נתן לי כל כך הרבה והחזרתי לו, וזה עסק לכל דבר. הייתי שכיר, באתי בבוקר לעבודה והכל היה בסדר".

אתה מרגיש שיש לך עוד מה לתרום לקבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב?
"חד משמעית, כן. ואם אני לא אשחק במכבי תל אביב בעונה הקרובה, אז זה יהיה באחד המועדונים הגדולים האחרים".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

“לחזור לבית”ר ירושלים זו אופציה”

אתה בן 32, בגיל כזה לשחקנים לפעמים עוברות מחשבות בראש על המשפחה ואיך למקסם את הקריירה מבחינת כסף. לאן אתה הולך מפה?
"קודם כל, אני לא אוהב שמדברים על הגיל. יש שחקנים יותר מבוגרים ממני שמחזיקים נבחרות ואפשר לראות את זה גם ביורו, כך שהגיל לא משנה באמת אלא רק היכולת. ההחלטה שלי איפה לשחק לא תהיה תלויה בכסף, אני רוצה לקחת את ההחלטה הכי טובה שאפשר מבחינה מקצועית ובימים הקרובים אני אקבל אותה אחרי שאשב עם הסוכן שלי מאיר ריפמן והמשפחה שלי. אני רוצה להרגיש שהקבוצה שאבחר בה תאמין שאוכל לתרום לה. אגב, אני לא מחליט מהר אך ורק בגלל זה”.

“אני מעדיף לכבד את כל מי שפונה אליי ורוצה לחשוב על כל הצעה בכובד ראש. במשך שש שנים נלחמתי והוכחתי את עצמי, לא פספסתי אימון אחד, לא נתתי לעצמי להראות חולשה או לעצור. גם אם לא הייתי שחקן הרכב דחפתי אחרים לקצה, דחפתי את הקבוצה לתארים והרמתי אנשים אפילו בשיחות מחוץ למגרש. זה לא פחות חשוב. תמיד הרגשתי תחושת שליחות וידעתי שלכל פעולה שלי יש חשיבות".

אבי ריקן חוגג עם עמית בן שושן (יוסי ציפקיס)אבי ריקן חוגג עם עמית בן שושן (יוסי ציפקיס)

התחילו לדבר לאחרונה על האפשרות שתחזור לבית"ר ירושלים. מישהו שם פנה אליך ודיבר איתך?
"תמיד אני אומר שיש לי סימפטיה גדולה למקום שגדלתי בו. אני לא מתבייש לומר את זה, אני גם לא חגגתי נגד בית"ר כששיחקתי בקבוצות אחרות. כן, יש דיבורים, אבל אני מעדיף לשמור את זה לעצמי".

ובכל זאת, לחזור לבית"ר ירושלים זו אופציה מבחינתך?
"זו אופציה. גם עם מכבי תל אביב הכל עוד פתוח. אומנם אני כבר לא תחת חוזה במכבי תל אביב, אבל עדיין לא סיכמתי באמת את התקופה שלי שם. אני חושב שיש לי עוד הרבה שנים לתרום לכל קבוצה שאגיע אליה והרגשתי שגם הקהל יודע להעריך את מה שאני נותן".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

בזמנו, עזבת את בית"ר לציריך ופתאום נותרה לך הזדמנות גם לסגור מעגל ולחזור למקום שגדלת בו.
"נכון. בתיאוריה, לחזור לבית"ר זו תמיד הייתה אופציה מבחינתי. מהרגע שעזבתי את המועדון ועד לרגע בו אפרוש זו תהיה אופציה".

אתה מהדור של שי חדד, קובי מויאל, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי ועמית בן שושן. מיד אחרי שעזבת לשווייץ, בדיוק אלי טביב קנה את הקבוצה ואמר שאם הוא היה במועדון הוא לא היה נותן לך ללכת.
"האמת שהיה לי איתו איזה משא ומתן קטן, אבל חתמתי מהר מאוד בציריך וזה לא התקדם איתו. אם לא הייתי חותם שם כל כך מהר אז יכול להיות שהייתי נשאר בבית"ר. הוא ניסה לעשות הכל כדי שזה יקרה, אבל הייתה לי הצעה כזאת שהייתי חייב לקבל ובחרתי לעזוב לשווייץ אחרי עונה טובה כי הרגשתי שזה היה הזמן שלי להתקדם".

אופואדו ודסה חוגגים עם אבי ריקן (איציק בלניצקי)אופואדו ודסה חוגגים עם אבי ריקן (איציק בלניצקי)

בימים כאלה אתה מקבל גם הודעות ושיחות מאוהדי בית"ר?
"הקהל של בית"ר זה משהו בלתי רגיל. מספיק שיש ידיעה קטנה עליי בהקשר של הקבוצה ופתאום מגיע גל של הודעות מאוהדי בית"ר, אבל כמו שאני מקבל מהם הרבה הודעות זה בדיוק אותו הדבר גם עם אוהדי מכבי תל אביב. באופי שלי, אני מאוד טוטאלי למקום שאני נמצא בו ולכן תמיד יש לי חיבור טוב עם האנשים והקהל".

כמה זמן עוד תחכה? מתי תקבל את ההחלטה איפה תשחק בעונה הבאה?
"אני לא מגביל את עצמי בזמנים. אני מדבר עם מועדונים אחרים אבל זה תלוי במיצוי המשא ומתן עם הקבוצה שיהיה לי הכי נכון להיות בה. הכדורגל השתנה מהקצה אל הקצה מהרגע שבו התחלתי את הקריירה שלי ועד היום. אני אחד שחשוב לו שיהיה טוב בחדר ההלבשה, החיבור עם הקהל, ההזדהות עם המועדון והרצון להיאבק על תארים. מבחינתי כדורגל זה לא רק ללכת לאימון ולחזור, זה לחשוב על מה שקורה בקבוצה גם בבית, לדבר עם החברים לקבוצה כל הזמן ולנסות לעזור לכולם אפילו בשיחות אישיות. זה מה שאני אוהב ואני מוכן לאתגרים חדשים".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

אומנם אתה עדיין משאיר פתח לקבוצה שבה שיחקת עד לעונה האחרונה, אבל מה תזכור הכי הרבה מהתקופה שלך בצהוב-כחול?
"את האליפות הראשונה עם איביץ'. היינו דומיננטיים מאוד וכבשתי בה גם שמונה שערים. שם הבנתי שיש לי יכולת להשפיע על מה שקורה ולתרום המון, גם אם אני על המגרש וגם אם אני מחוץ למגרש".

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */