יום חמישי, 25.04.2024 שעה 21:55
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

קלינגר הורחק מ-6 משחקי ליגה, טועמה משניים

מאמן הפועל ת"א ספג עונש כבד בנוסף לקנס של 5,000 שקלים, עוזרו נקנס ב-1,500, המועדון נקנס ב-40 אלף ש"ח: "עונשו של קלינגר מוטעה, נגיש ערעור"

|
ניר קלינגר וסלים טועמה בבית הדין (שחר גרוס)
ניר קלינגר וסלים טועמה בבית הדין (שחר גרוס)

שבועיים בדיוק אחרי גמר גביע המדינה, בסיומו זכתה מכבי תל אביב בתואר עם 1:2 בהארכה על הפועל תל אביב, האדומים הגיעו לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל כאשר מאמן האדומים ניר קלינגר ועוזרו סלים טועמה עמדו לדין, כמו גם קבוצתם. קלינגר ספג את העונש הכבד ביותר כשהורחק משישה משחקי ליגה ונקנס ב-5,000 שקלים, עוזרו, טועמה, הורחק משני משחקים ונקנס ב-1,500 שקלים בעוד שהקבוצה עצמה, שעמדה לדין בעקבות התפרעות האוהדים, נקנסה ב-40 אלף שקלים. 

"מדובר בעונש כבד מאוד, נגיש ערעור. העונש של קלינגר מוטעה", אמרו בהפועל תל אביב בעקבות ההחלטה להרחיק את המאמן ל-6 משחקי ליגה.

באשר לעונשם של קלינגר וטועמה כתב הדיין ישראל שמעוני: “אשר לשחקני הקבוצה וממלאי התפקידים להם מיוחסת התגודדות סביב השופט בדקה ה-115, הרי שהקבוצה הציגה בפניי סרטונים המאששים את תיאור הדברים ונציגיה אף טכנו כי מר קלינגר נכנס מתוך חשש כי התגודדות זו תוביל להרחקת שחקנים מחמת התנהגות לא ראויה. בגין כך אני מרשיע את הקבוצה בהפרת סדר. מאמן הפועל ת”א, ניר קלינגר, מואשם בעבירות של הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות”.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)

“אשר להפרת הסדר, זו מיוחסת למר קלינגר בגין התפרצותו הכפולה למגרש. מר קלינגר מודה כי נכנס למגרש פעמיים, באירועים עם הפסקת המשחק בדקה ה-115, אך טען להגנתו כי כניסותיו אלה נעשו על מנת להרחיק את שחקניו שהתגודדו מסביב לשופט על מנת להגן על השופט ולסכל הרחקות של שחקניו, כל אלה כאשר המשחק לא שוחק”. 

“בכל הכבוד, טענה זו אינה טענת הגנה ראויה: מר קלינגר שהה בתחומי המגרש כמאמן, לא כחבר בצוות האבטחה ואין הוא יכול על דעתו לחדור לתחומי המגרש כל עוד לא נשרקה שריקת הסיום, תהא סיבת כניסתו למגרש אשר תהא. לדברים יש משנה תוקף, כאשר מר קלינגר מאשר כי בחדירתו למגרש בפעם השנייה אמר ‘את אשר על ליבו’ לשופט ולא הסתפק בהרחקת השחקנים”. 

“חמור ממנו האירוע אשר הונצח במצלמות ובמהלכו נראה מר קלינגר עושה תנועות מגונות לעבר שחקני מכבי. מר קלינגר מאשר כי גם לטעמו עסקינן בהתנהגות לא נאותה הראויה לעונש, אך מנסה להסביר זאת בקנטור הקשה לו נחשף מתחילת המשחק אשר הגיע לשיאו עת הורחק הוא ע”י השופט בדקה ה-115 למשחק. בעניין זה הציג מר קלינגר גם סרטונים המלמדים על היקף ועוצמת הקריאות אשר הגיעו בראש ובראשונה מיציע הזהב, מטרים ספורים מספסל קבוצתו”. 

ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)

“אין בדעתי להכשיר קריאות מבישות לעבר ממלאי תפקידים, ואם אכן קהל היריבה חצה את הגבולות בקריאותיו ראוי הדבר להיבחן ע”י התביעה ויש מקום לשקול הליכים משמעתיים בגין התנהגות זאת, אולם אין בכל אלה להכשיר התנהגות פסולה מצד ממלאי תפקידים ומר קלינגר בכלל כך. אופי הקריאות, דוחה ככל שיהיה, אין בו להצדיק פטור מאחריות, שאם נקבל גישה זו נמצא כי אני מכשירים התנהגות פסולה בגין התנהגות פסולה אחרת. זו אינה דרכנו. כל עבירה לכשעצמה ראוי כי תביא להעמדה לדין ולא ‘לקזזה’ כנגד עבירה אחרת”. 

“אציין כי לא זאת בלבד שתנועתו של מר קלינגר הייתה על המגרש החמור של סקאלת ‘התנהגות בלתי הולמת’, אלא שחומרה יתירה ויש למצוא ב’אכסניה’ בה נעשתה העבירה: גמר גביע המדינה, בנוכחות הנשיא, משודר בפריים טיים בערוצים ארציים, באירוע כזה יש לצפות מממלאי תפקידים כי ינהגו מנהג כפול ומכפול של ריסון בתגובותיהם, ואם הם כושלים עליהם ליתן את הדין בהתאם כאירוע ‘בנסיבות מחמירות’. סוף דבר, אני מרשיע את מר קלינגר בהפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות”.

עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)עו"ד ניר רשף (שחר גרוס)

עונשו של סלים טועמה: “נאשם זה אינו כופר כי עשה תנועה מגונה לעבר אוהדי היריבה, תנועה בגינה הורחק מהמשחק, אך לדבריו עסקינן בתגובה לקנטור העולה לכלל קריאות גזעניות מצד אוהדי היריבה. נוכח טענה זו אין אלא לחזור על הדברים שכתבתי לעיל בנוגע לאי הכשרת עבירה, מתוך עבירה של היריבה. אכן קריאות קשות יכולות להצדיק הקלה בענישה, אך אין בהם לפטור מאחריות. גם ממר טועמה מצופה היה לנהוג מנהג של ריסון, ומשכשל בכך באירוע הנדון כל מאפייניו החריגים, אין לי אלא להרשיעו בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות”. 

לבית הדין הופיעו מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר, עוזרו סלים טועמה, עו”ד משה בן דת ומנכ”לית הקבוצה אודליה פרידמן. מולם הופיע תובע ההתאחדות ניר רשף והדיין ישראל שמעוני. 

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)

קלינגר, שהתפרץ אל תוך המגרש ולעבר שופט המשחק ארז פפיר וסימן תנועות מגונות לעבר קהל אוהדי מכבי ת”א, עומד לדין בגין הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. עוזרו, שהניף אצבע משולשת לעבר האוהדים בצהוב, עומד לדין בגין התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות. בהפועל ת”א מקווים שהשניים לא ייצאו מהדיון עם עונשים כבדים. 

הפועל ת”א עומדת לדין גם בסעיף של הפרת סדר בשל התגודדות השחקנים ואנשי הצוות סביב פפיר לפני שהלך לבחון ב-VAR את חוקיות שער השוויון של שי אייזן לקראת סיום המשחק וכן לאחר החלטתו לפסול את השער. בנוסף, האדומים עומדים לדין בגין התפרעות האוהדים, שזרקו אבוקות למגרש וכן כוסות שתייה ובקבוקי שתייה. כמו כן האדומים עומדים לדין בגין התנהגות בלתי הולמת של אוהדים לאור קריאות “שתהיה שואה למכבי” והנפת שלטים עם כיתוב זה.

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

בנוסף, הפועל תל אביב הופיעה בבית הדין לאחר שהואשמה בגין התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים והפרת סדר. מה שהוביל לכך אלו קריאות "שתהיה שואה למכבי" ושלט שהונף עם משפט דומה ביציע 4-5 בבלומפילד, הדלקת אבוקות והשלכת כוסות שתייה מהיציעים האדומים.

הדיין שמעוני הבהיר בתחילת הדיון: “נכחתי במשחק עצמו, כך שיש דברים שגם אני יודע או לא יודע מחווייתי האישית”.

עו”ד משה בן דת הצהיר כי הוא מייצג את כל הנוכחים: “עם חלק מהאישומים אנחנו לא מסכימים. חלק גדול מהאירועים אירעו ביציע הזהב והייתי עד אליהם ממרחק נגיעה. הרבה פעמים כשאני מגיע לבית הדין, תיארנו את כל מה שעשינו, אבטחה, מודיעין, חיפוש אוהדים, משטרה וצלמים - ואחרי כל זה אמר לי הדיין ליובין בזמנו ‘באתם אליי עם ממצאים ותמונות של שני אוהדים אבל זה לא מספיק’. לבוא בטענות למועדון ולשאול איך בסוף הייתה אבוקה שם, אז גם אני שואל את זה. את המשחק הזה ארגנה, הפיקה והייתה אחראית לא אחרת מהמאשימה (ההתאחדות לכדורגל, א.מ) וכמו שהיא טוענת כנגדנו טענות ואומרת אל תספר לי סיפורים נכנסה אבוקה, אז גם אני טוען - אני לא אחראי על כניסת הקהל אלא ההתאחדות, אז איך נכנסו אבוקות? מי שחילק כרטיסים ביציע הזהב הייתה המאשימה”.

סלים טועמה (שחר גרוס)סלים טועמה (שחר גרוס)

הדיין: “אבל האוהדים שלכם שרו שירים. התחיל המשחק, האוהדים בשערים 4-5 מזוהים עם הקבוצה שלכם ועף שם ארסנל רציני”.

עו”ד בן דת השיב: “שילמנו למנהל אירוע שיהיה מטעמנו במגרש כדי שיעשה כל שביכולתו כדי לעזור ולבדוק. כך לדוגמה, הוא מנע מ-30 אוהדי מכבי להיכנס ליציע 2 של הפועל. ביקשו ממנהל האירוע שלנו להעביר אותם. אנחנו עושים פעולות בכל זאת”.

כמו כן הוסיף: “היה בלאגן במגרש. יש פה גוף, שזה לא אני, שארגן אירוע והיה אחראי עליו, נקט בקשיים של עד כדי עצימת עיניים עם קריאות לבעלי תפקיד מיציע הזהב. תמיד אומרים לי אתה אחראי. וכן, היה פה בלאגן”.  

הדיין: “אבל זה לא נכון. כל קבוצה אחראית לקהל שלה, גם במשחקי חוץ. כך תמיד היה בבית הדין. תמיד יש זיקה”.

עו”ד בן דת: “זה נכון ואני לא מתווכח עם אדוני, אבל צריך שהאבטחה תיעשה כמו שצריך. עשינו מה שיכולנו במגבלות שלנו, שכרנו מנהל אירוע שיהיה בעניינים וינסה לעשות מה שצריך. מבדיקה שערך מנהל האירוע שלנו, מתברר שמשטרת ישראל עד היום לא עשתה דבר וההתאחדות לא דרשה זאת, ולכן הונחה לבקש מהמשטרה את התמונות כדי שנוכל לפענח צילומים. עד היום לא נעשה דבר. נקווה שנקבל את התצלומים ואז נדע אם נצליח לאתר אוהדים”.

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

לגבי ההתגודדות סביב פסילת השער אמר עו”ד בן דת: “השחקנים הגיבו בצורה אמוציונלית, אף אחד לא הגיע למגע עם השופט. ניר קלינגר ראה את שחקניו נשברים ורץ למגרש כדי להרחיק אותם מהשופט ולמנוע מהם לבצע עבירה, כדי שלא יישלפו כרטיסים אדומים וכתבי אישום. ההתגודדות היא כפי שקורה בכל משחק אמוציונלי, בכל פסילת שער או כרטיס אדום בדקות סיום. זה לא חריג. לא הוגשו כתבי אישום נגד שחקנים ולא היו כרטיסים על שחקנים כי קלינגר הטיס אותם מסביבת השופט הצידה. בדקה ה-115, כשהמועדון מצליח להשוות וחוטף כזאת בומבה, אז אולי במוזיאון תל אביב היו נוהגים אחרת. הם קודם כל בני אדם וזו תגובה אמוציונלית”.

ניר קלינגר וסלים טועמה בבית הדין (שחר גרוס)ניר קלינגר וסלים טועמה בבית הדין (שחר גרוס)

עו”ד בן דת הציג קטעי סרטונים לגבי ההתנהלות במהלך המשחק. עו”ד בן דת אמר: “כשהגעתי למשחק הופתעתי לראות באיזו שורה אני יושב. חמש השורות הראשונות שצמודות לספסל הפועל היו מלאות באוהדי מכבי, עם חולצות וצעיפים צהובים. מעליהם ישבו אוהדי הפועל ובהם אני. מישהו חשב שכדאי להושיב אוהדי מכבי מרחק אפס מהספסל שלנו? 100 אוהדים. לא היו שם רק אוהדי מכבי שיושבים רק ביציע זהב, אלא אוהדי פנאטיקס. הייתי צריך להגן על הילד שלי בן ה-9. קטסטרופה. כזה דבר לא היה ביציע הזהב. ידענו על חלוקת הכרטיסים הזו מראש, הייתה ישיבה על כך בהתאחדות, ביקשנו להחליף שורות והושבה - ואמרו לא. מישהו לה כשל בעצימת עיניים. מהרגע השחקנים שלנו דרכו על כר הדשא עוד בחימום, התחילה ההופעה עם יריקות, קללות, איומים, מצתים וכוסות, זריקת בקבוק לכף הרגל של טועמה, הבטחות ואיומים מה יעשו לאשתו ולילדיו. הייתה שם הופעה של הטרלה מהרגע הראשון. דאגו להזכיר לו גם שהוא מחבל. 20 ומשהו שנה ככדורגלן ואיש צוות מקצוען, והוא עדיין מחבל”.

עו”ד בן דת המשיך: “ישב המשקיף במגרש במרחק של כלום ושום דבר מהספסל של הפועל ושום דבר לא קורה. שלומי ברזל לא עשה כלום. למה לא להזיז את אוהדי מכבי? אני לא מבין את זה. אנשינו עברו התעללות. אם יושב בעל תפקיד בכיר על הדשא ושומע קריאות מחבל לסלים, אז הוא כותב רק שורה בדו”ח וזהו? כל הצוות המקצועי חטף בלי סוף, לכל אורך הדרך, כולל דקה 115 עליה אנחנו דנים”.

סלים טועמה אמר: “מעבר לפן המשפטי, באתי לדבר על מה שאני עובר לאורך 20 שנה בכדורגל מיציעי אוהדים שהיו רחוקים ממני. במשחק הזה ספציפית חוויתי קריאות מהיציע הקרוב, וברגע שזה מאחורי היציע הזה ולא מפסיקים לקלל אותי כל המשחק, זה כנראה עובר את הגבול שאני יכול לספוג. כשזה רחוק ממני, הכל טוב. כשזה מאחורי הגב שלי, היה קשה יותר. אמרו לי נבוא לאשתך ולילדים וקיללו, זה מה שגרם לי להתעצבן ולעשות את מה שעשיתי. אני מתנצל על התנועה שעשיתי, זה לא הסגנון שלי ואני מקווה שתבינו את מה שחוויתי ועברתי במשחק הזה. יצא ממני משהו שלא יצא ממני במשך 20 שנה של שתיקה והבלגה. כל שנייה זרקו עליי דברים וקיללו, אז די, איבדתי את העשתונות. כמה אני יכול להתאפק. זה קרה תוך כדי משחק ברגע של עצבים וישבו לי על הראש כשאני איש צוות. אני יודע שעשיתי טעות פה ואני מתנצל על זה. כיבדתי את כולם. הרבה שחקנים קיללו אותי כמו עמית בן שושן וביקשו ממני לשלוח להם מכתב שאני סולח להם, ועשיתי את זה. הפעם יצא ממני משהו אחר ברגע של חולשה”.

הדיין ישראל שמעוני (שחר גרוס)הדיין ישראל שמעוני (שחר גרוס)

עו”ד בן דת התייחס לקלינגר: “יש שני אישומים, הפרת סדר והתנהגות בלתי הולמת. לגבי הפרת הסדר, הנאשם כופר מכל וכל באישום. הנאשם טוען שכל מה שעשה היה בניסיון דווקא לשמור על הסדר, להרחיק את שחקניו מהשופט באותה דקה רעה. בדקה ה-115, כשהוצא כרטיס אדום ונפסל שער, נוצרה מהומה על המגרש מטעם שני המועדונים ונכחו בה גם שחקני מכבי ואני צוות שעלו על הדשא. נכון שהשחקנים שלנו נשברו וניר פנה אליהם כדי להרחיק אותם מהשופט. ברגע שניר הצליח להזיז אותם מקרבתו, הוא זז מיד הצידה וירד מהר הדשא”.

הדיין שמעוני: “בסרטון זה לא נראה ככה”.

קלינגר: “הוא מראה את זה במדויק”.

בן דת: “הכרטיס האדום שהוצא לו זה היה בפער השנייה שניר עלה למגרש, אחרי החלטת ה-VAR. אחרי האדום של אייזן התחילה התגודדות וניר עלה למגרש כדי להרחיק את השחקנים. 23 שניות לסיום ניר אמר לשופט שהוא טעה ושלא ישכח את המשחק הזה לעולם. ועל השופט נמתחה אכן ביקורת בתקשורת. ניר לא קילל, לא גידף ולא איים. הוא לא אמר לשופט גם את כל מה שמיוחס לו כאילו שנאמר. הוא קיבל אדום, ירד לחדר ההלבשה וקיבל יריקה מהיציע. מאז ועד היום, הנאשם תחת מסך תקשורת בכתבה משתלחת של יו”ר איגוד השופטים שאמרה דברים שקריים על ניר ועל עברו, בניסיון להנחות את בית הדין כיצד לפעול”, אך הדיין שמעוני עצר אותו בשלב זה: “סליחה, לא אכנס לזה. העניין הזה לא יעלה לדיון באולם הזה. לא אשים לנגד עיניי את העונש שהיא טענה שצריך לנקוב בו”.

עו”ד משה בן דת ביקש להוציא את התקשורת מהאולם לפני שקלינגר מוסר את עדותו: “לגבי האישום של התנהגות בלתי הולמת כלפיו, הגשתי בקשה לבית הדין שזה ידון בדלתיים סגורות ללא תקשורת ואורחים נוספים בבית הדין. יש טענות אישיות שלא אמורות לצאת החוצה ולכן אני מבקש לכבד את בקשתנו”, אך הדיין שמעוני הבהיר: “דוחה את הבקשה. עניינים פרטיים לא מצדיקים זאת”.

ניר קלינגר התפרץ: “אז אני לא אטען בפני כולם את מה שרציתי לטעון. אני לא הפרתי סדר, לא התפרעתי במגרש. אני רוצה שיזכו אותי וזהו. לא אדבר מול התקשורת ומול כולם פה”. הדיין שמעוני נעתר לבקשתו. כולם הוצאו מהאולם כדי שקלינגר ימסור את טענותיו ללא תקשורת.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)

קלינגר מתייחס לסרטונים ומסביר לדיין את סדר האירועים: “נכנסתי למגרש ודחפתי את השחקנים שיזוזו מהשופט. כשהוא חזר מה-VAR אני כבר חזרתי לספסל, השחקנים שלי באו לשופט ונכנסתי שוב להרחיק אותם ממנו. רק אמרתי לו ‘אתה לא תשכח את המשחק הזה כל החיים’. על זה הוציא לי אדום. לא קיללתי. לא אמרתי כלום חוץ מזה. לא התפרעתי. לא הרבצתי לאף אחד. קיבלתי אדום, לקחתי את הז’קט שלי ועזבתי את המגרש. תנועת היד הייתה כשבאתי לרדת מהמגרש ואני לא אוהב לראות את זה שוב”.

עו”ד בן דת: “הפעולות של קלינגר הן לא כאלה שהביאו להפסקת המשחק אלא להפך. הוא עלה למגרש במטרה להגן על שחקניו ועל השופט. לא גרם להפסקת המשחק. קיבל אדום, הסתובב וירד”.

לגבי התנועה קלינגר טען: “התנועה נעשתה בתגובה לקריאות הקהל, לאור כל ההתנהלות שביעבעה ותוכן הדברים החמורים שנאמרו כלפיי. זה היה בהצטברות הדברים עם מה שהתרחש מסביב, והיריקות, והאיחולים והקללות, זה לא כמו שאתה יושב באצטדיון והקהל 20 מטר מאחורה - הם ישבו לנו על הראש במרחק של מטר. איחולים, קללות למשפחה, ‘שיידרסו’, ‘שימותו’, מנפחים לך את הראש. זה היה מגעיל. הגעתי לנקודת רתיחה לאור כל מה שקרה - וזה הסתיים בשירה העלובה הזאת של האוהדים של מכבי, שהגבתי אליה בתנועה שלא הייתי צריך לעשות אותה. הילד שבי יצא ממני ומגיע לי על זה עונש. אני מודע למה שעשיתי. מודע להכול. זה יצא ממני אחרי 23 שנה שאני מאמן ושחקן, וכנראה שאבליג על זה עוד 23 שנה מעכשיו. לא הפרתי סדר, ניסיתי לשמור עליו כשמנעתי משחקן לדחוף את השופט ואז המשחק היה מתפוצץ בכלל”.

ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)

עו”ד בן דת טוען לעונש: “כשיונתן כהן עשה תנועה של שיסוף גרון, ובתור אבא לילדים זה קצת יותר קשה לדעתי מהתנועה המגעילה שעשה ניר, התובע נתן לו רק אזהרה. כששחקן של מכבי חיפה שר שירי שואה אז נותנים לו הרחקה משלושה משחקים. קריאת נאצי זה יותר חמור מאצבע משולשת. אף אחד מהם לא עמד לדין בהאשמה בנסיבות מחמירות, למה כאן כן עשו זאת? למה הם הואשמו בנסיבות מחמירות? קטטה המונית, שיסוף גרון, קריאות נאצים זה גרוע יותר מאצבע משולשת”.

התובע ניר רשף: “חזיזה שר עם הקהל שלו בחגיגות, לא במגרש ותוך כדי מהלך משחק. לכל מקרה ולכל אירוע יש נסיבות משלו ושיקול דעת. אני סבור, עם כל הכבוד, האחריות של המבוגר האחראי על הקווים לנהוג אחרת מאשר שחקן שנמצא על המגרש. זה יותר קשה, זה נכון, אבל לטעמי הגיל והניסיון אמור לעשות את שלו. במדרג האחריות מאמן צריך להיות יותר אחראי למעשיו. זה אירוע כדורגל בצפיית שיא שהופסק למשך חמש-שש דקות בין ההחלטה לצפות ב-VAR לבין פסילת השער, במשחק שהוא גמר גביע ובמעמד של נשיא המדינה, אז יש פה דברים שמעמיסים יתר חומרה על בעבירות אבל כמובן שכל אחד יכול לשפוט זאת אחרת. “ראיתי את הסרטונים לגבי העובדה שלא הייתה פה הפרת סדר ושהוא בא להגן, אבל זה מחזק דווקא שכן הייתה הפרת סדר מצד שחקנים ובעלי תפקידים שניסו למנוע מהשופט לגשת למסך”.

“לגבי האבוקות, זה טענה לעניין עונש ולא לאחריות. התקנון קובע אחריות שילוחית של הקבוצה למעשי אוהדי בכל משחק. בן דת אמר שנאצי זה חמור מאוד, אבל אני לא ייחסתי חשיבות ברמה של נסיבות מחמירות לקריאה שתהיה שואה למכבי מצד אוהדי הפועל”.

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */