יום רביעי, 17.04.2024 שעה 02:22
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

הטכני של חולון בוטל, מחר: משחק חוזר מול גליל

בדיון החוזר בעניין הסגולים נפסק כי הם לא נהגו כרוח הספורט, כאשר מנגד האדומים לא הכינו מגרש כראוי. רשמי: המשחק החוזר ייערך מחר ב-21:15 ברוממה

|
ג'ו תומאסון עם הכדור (עמרי שטיין)
ג'ו תומאסון עם הכדור (עמרי שטיין)

אחרי שעמדה אתמול לדין והבינה כי ספגה הפסד טכני בסדרת חצי גמר הפלייאוף מול גלבוע/גליל, היום (שישי) התקיים דיון נוסף בעניינה של הפועל חולון, שהערעור שלה על הפסיקה אמש התקבל בסופו של דבר והוחלט על משחק חוזר מחר ב-21:15 ברוממה וביטול ההפסד הטכני. כזכור, המשחק שנערך בין הקבוצות באולם גן נר הופסק בעקבות הפסקת חשמל. לאחר שחזר האור באולם, הסגולים סירבו לשוב לפרקט.

באיגוד הכדורסל הודיעו כי בית הדין העליון של האיגוד פסק משחק חוזר מתחילתו וביטל את ההפסד הטכני. בית הדין הגדיר את המקרה כקשה, וקבע שחולון ושחקניה לא נהגו כרוח הספורט. מנגד נטען כי גלבוע לא הכינה מגרש כראוי. כמו כן, הקנס של חולון עלה ל-50 אלף ש”ח והפחתת 2 נקודות על תנאי. מדובר בהישג לעו”ד רועי רוזן, שניהל היטב את קו ההגנה של חולון ועשה זאת בחוכמה רבה.

עו"ד רועי רוזן (חגי מיכאלי)עו"ד רועי רוזן (חגי מיכאלי)

ממנהלת הליגה נמסר: “משטרת ישראל לא אישרה את קיום המשחק החוזר ביום שישי בשעה 16:00 עם קהל. לכן החליטה המנהלת כי המשחק החוזר יתקיים במוצאי שבת בשעה 21:00 בהיכל רוממה בחיפה. אם יהיה משחק שלישי הוא יתקיים ביום ראשון ב-21:00 בהיכל טוטו חולון”. סדרת הגמר תחל בשני אם גלבוע תנצח בשבת, ואם חולון תנצח הסדרה תחל בשלישי.

מהצד של חולון נכחו בדיון בבית הדין העליון של האיגוד בפני השופט בדימוס עודד מודריק. המנכ”ל רועי דבורה, עורך הדין רועי רוזן, היו”ר איתן לנציאנו וסמנכ”ל השיווק של הקבוצה גדי רבינוביץ’. גם שלומי פרי ושמואל פרנקל מהמנהלת, וכן ירון אוחיון, טל אור ויוסי גאייר נכחו בדיון.

מהלך הדיון:

עו”ד רועי רוזן דיבר תחילה על הנחיות המשטרה שמחייבות שבאירוע ספורטיבי יהיה גנרטור, והזהיר את זה שכבר ביום המשחק היו ליקויים ובגלבוע שתקו ולא עשו עם זה שום דבר. רוזן הוסיף: “כבר לפני המשחק היה ידוע שיש ביקורת והיה ידוע שיש ליקויים, ומנכ”ל גלבוע שיושב על הספסל הוא זה שבמועצה ואחראי על האולמות”.

איתן לנציאנו (חגי מיכאלי)איתן לנציאנו (חגי מיכאלי)

רוזן טען: “גורל של עונה לא מוכרע על שולחן הישיבות”, והדיינים השיבו לו בתגובה: “הוא גם לא מוכרע בחדר השחקנים”. מודריק טען: “זה אבסורד מה שאתם אומרים, יש שופטים, הם קיבלו החלטה ואתם מנסים לשנות אותה עכשיו”. גדעון פרייטג הוסיף: “למה לא עליתם על המגרש לפני זה?” רועי דבורה ענה: “כשהמגרש מלא באוהדים ובמים?” ופרייטג השיב: “זה שאמרתם שההחלטה של השחקנים, זה מפריע לי”.

רוזן טען כי “בדו”ח השיפוט נפלה טעות אריתמטית מאוד דרמטית” בנוגע לשעון, מבחינת האם עברה שעה מרגע הפסקה החשמל ועד שחזר. פרייטג אמר: “עדיין לא ענית לנו על השאלה הספורטיבית, הורו לך לעלות, מה זה אומר לך כקבוצת כדורסל? למה לא עליתם לשחק?”, רועי דבורה השיב: “נקלענו פה לסיטואציה שלא באשמתנו, אם מישהו היה מנהל את הסיטואציה כמו שצריך בשעה 23:47 השופט היה שורק לסיום והיינו לוחצים ידיים ונפגשים היום ב-14:00”.

שמואל פרנקל ואנשי המנהלת בדיון על הפועל חולון (חגי מיכאלי)שמואל פרנקל ואנשי המנהלת בדיון על הפועל חולון (חגי מיכאלי)

רועי רוזן אמר: “אין שום היגיון קבוצתי חוץ מלשמור על בריאותם של השחקנים”. איתן לנציאנו הוסיף: “ההחלטה לא הייתה של השופטים לכל אורך הדרך”. מודריק השיב להם: “הכול היה אחרת אם הייתם עולים למגרש, והקפטן או אתה באים ואומרים שאי אפשר היה לשחק”.

גדי רבינוביץ’ טען: “היה לחץ לגמור את הליגה במועד מסוים מלחץ מטעם פיב”א בגלל הטורניר הקדם אולימפי. בסיטואציה אחרת המשחק היה מופסק אחרי חצי שעה, בגלל הלחץ הזה המשיכו לחכות”. 

רועי דבורה, איתן לנציאנו וגדי רבינוביץ' (חגי מיכאלי)רועי דבורה, איתן לנציאנו וגדי רבינוביץ' (חגי מיכאלי)

‏מודריק: "העניין של חולון ברור לנו. אני רוצה התייחסות לגלבוע. החלטת לא להעמיד לדין אותם. אם השופטים היו קובעים רק חצי שעה או 20 דקות ואין חשמל, עדיין לא היית מעמיד אותם לדין?". טל אור אמר: "היו פה נסיבות של כוח עליון. פסק החשמל בכל האזור". מודריק טען: "בחוקת המשחק יש דרישה לתאורה".

בהמשך הדיין אמר: נטען על ידי חולון שהמגרש לא קיבל אישור להפעלה”. טל אור: “זה דבר שעלה בערעור ולא בדיון עצמו, כי הקבוצה לא ידעה מכך וגם אני לא ידעתי מכך. ‏בחוקת הכדורסל של פיב"א, סעיף 20 לחוקת הכדורסל, כתוב שקבוצה תפסיד במשחק בהפסד טכני אם היא יכולה לשחק 15 דקות אחרי תחילת המשחק, פעולותיה מונעות ממנה לקיים את המשחק, הקבוצה מסרבת לעלות למרות הוראות של ראש צוות המשחק. העונש, ניצחון טכני של הקבוצה היריבה”.

שמואל פרנקל בדיון על הפועל חולון (חגי מיכאלי)שמואל פרנקל בדיון על הפועל חולון (חגי מיכאלי)

גאייר טען: “נניח שלא היה מיזוג אוויר, או היה מים על המגרש, זאת החלטה של חולון והדברים שגויים אם הם לא התלוננו. ההחלטה לחזור לשחק היא של השופטים”. רוזן השיב: “חברי גאייר לא התייחס לענישה. חברי טל אור שמחזיק בדעה שאין מקום להתחשב במתחם הענישה, וכשבית הדין הקשה עליו לגבי המחדל הבלתי נתפס של גליל הוא אומר שזה לא בתקנון. איגוד הכדורסל הוא לא אוטונומיה, אבל משחק כדורסל כפוף גם למשטרת ישראל ואם אין גנרטור תקין, גם אם זה לא מופיע בתקנון, אי אפשר להתעלם מזה. מתקיימות נסיבות מיוחדות וצריך לבקש עונש שהוא לא הפסד טכני”.

לנציאנו: ״רוח הספורטיביות הייתה מעל הכל״
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */