יום שישי, 29.03.2024 שעה 15:14

מלך החימר: נדאל עלה לרבע גמר הרולאן גארוס

השור הספרדי גבר 0:3 חלק על יאניק סינר ועלה בקלות שלב. ג'וקוביץ' ניצל מסנסציה כשגבר 2:3 על מוסטי, שפרש לקראת הסיום. גוף וסקארי העפילו בנשים

|
רפאל נדאל מאושר (רויטרס)
רפאל נדאל מאושר (רויטרס)

אחרי שקיבלנו לא מעט הפתעות וחדשות סוערות, כמו הפרישה של רוג’ר פדרר וההדחה של סרינה וויליאמס, שלב שמינית הגמר ברולאן גארוס מתנהל היום (שני) ובו קיבלנו את הסנסציה הצעירה, קורי גוף, שממשיכה לטפס ולהגיע להישגים בעולם הטניס. בנוסף, סופיה קנין עפה בשלב רבע הגמר אחרי הפסד 2:0 למריה סקארי ומרתה קוסטיוק הפסידה 2:0 לאיגה סוויאטק.

מאוחר יותר, נובאק ג’וקוביץ’, המדורג ראשון בעולם והמועמד מספר שתיים אחרי רפאל נדאל לזכות ברולאן גארוס, כבר נראה היה בדרך להדחה סופר מפתיעה מול לורנצו מוסטי, טניסאי אלמוני בן 19 המדורג 76 בעולם, שכבר הוביל על הסרבי בשתי מערכות.

הטניסאי הטוב בעולם לא נבהל, השתלט על המשחק, עשה מהפך גדול, ניצח 2:3, כשבמצב של 0:4 במערכה האחרונה האיטלקי הצעיר פרש בעקבות פציעה והסרבי העפיל לשלב רבע הגמר. בנוסף, רפאל נדאל, השחקן הטוב בהיסטוריה על משטח החמר, ניצח את המדורג 19 בעולם,  יאניק סינר האיטלקי 0:3 חלק ועלה גם הוא לשלב הבא.

לורנצו מוסטי (רויטרס)לורנצו מוסטי (רויטרס)

רפאל נדאל – יאניק סינר 0:3

המערכה הראשונה נפתחה טוב עבור הספרדי שעלה ל-0:2 אך האיטלקי הדהים כשהשיג 4 משחקונים רצופים בדרך ל-2:4. נדאל חזר לעצמו, ולמרות שכבר היה מרחק נגיעה מהפסד במערכה השיג שבירה וניצח 5:7.

המערכה השנייה גם היא הייתה צמודה ודווקא אחרי שהספרדי כבר עלה ל-0:4, סינר חזר וצימק ל-4:3, אך המדורג מספר 3 בעולם לא התרגש, התעשת על עצמו, השיג שני משחקים וניצח 3:6 במערכה השנייה. המערכה האחרונה הייתה לפרוטוקול בלבד, נדאל שייט ל-0:6 חלק והעפיל לרבע הגמר.

רפאל נדאל מאושר (רויטרס)רפאל נדאל מאושר (רויטרס)

 

נובאק ג’וקוביץ’ – לורנצו מוסטי 2:3

במשחקון הרביעי נראה היה כי ג’וקוביץ’ הולך לטייל כששבר את מוסטי ועלה ל-1:3. האיטלקי לא הרים ידיים, השיג שני משחקונים והשווה. מכאן המערכה הייתה צמודה לכל אורכה והגיעה לשובר שוויון. מוסטי הפתיע את הסרבי, ניצח 7:9 ועלה ליתרון 0:1 במערכות. במערכה השנייה הנער הצעיר שבר את ג’וקה ועלה ל-1:3. הסרבי לא נבהל וחזר במהירות שיא ל-3:3. מכאן, כל אחד מהטניסאים השיג משחקון ולא הייתה שבירה עד שובר השוויון. האיטלקי פירק את ג’וקוביץ’ בשובר השוויון, ניצח 2:7 ועלה ל-0:2 פשוט מדהים במערכות.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

האיטלקי הכעיס את המדורג ראשון בעולם שעלה כמו מלוע של תותח למערכה השלישית. כבר בפתיחה, ג’וקוביץ’ שבר ועלה ליתרון 0:3 מהיר. האיטלקי עוד הצליח להשיג משחקון אחד אך זה לא הספיק מול הטוב בעולם שחזר לעצמו ובגדול וניצח 1:6 חלק בדרך ל-2:1. הסרבי המשיך לפרק את האיטלקי שעושה רושם כי התעייף גם בפן הפיזי ובעיקר בפן המנטלי. ג’וקוביץ’ עלה ל-0:3 מהיר וחלק. לאיטלקי לא היו תשובות ובסוף המערכה, המדורג ראשון בעולם השווה ל-2:2 במערכות. מכאן הסרבי בן ה-34 לא יכול היה לתת למשחק לברוח לו, ועם כל הניסיון רב השנים שלו עלה ליתרון 0:4 מהיר האיטלקי הרגיש שהוא לא יכול לחזור ולשחק בעקבות פציעה, פרש וג’וקוביץ’ רשם ניצחון נפלא מבחינתו.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

 

האמריקאית הצעירה  קורי גוף, רק בת 17, וכבר הוכתרה כדבר הבא בטניס העולמי. היום היא גם החלה להוכיח זאת כשהשיגה לראשונה בקריירה שלה את הכרטיס לשלב רבע הגמר בטורניר גראנד סלאם, כאשר היא ניצחה את אונס ג’אבור בתוך 53 דקות בלבד, עם 3:6 ו-1:6. בשלב הבא היא תפגוש את ברבורה קרייצ’יקובה, שניצחה 2:6 ו-0:6 את סלואן סטיבנס.

קורי גאוף (רויטרס)קורי גאוף (רויטרס)

סופיה קנין, המדורגת חמישית בעולם, הפסידה למדורג 18 בעולם, מריה סקארי היווניה כאשר הובסה על ידה בשתי מערכות. במערכה הראשונה סקארי פתחה חזק מאוד ועלתה ל-0:4 מהיר. האמריקאית בת ה-22 השיגה משחקון אחד בלבד וסקארי ניצחה 1:6 במערכה הראשונה. המערכה השנייה הייתה מעט צמודה יותר אך בסופה מריה ניצחה 3:6 ועלתה לשלב רבע הגמר ברולאן גארוס. 

מריה סקארי בטירוף (רויטרס)מריה סקארי בטירוף (רויטרס)

המדורגת תשיעית בעולם, איגה סוויאטק רשמה ניצחון 0:2 במערכות אחרי 3:6 בראשונה ו-6:4 במערכה השנייה ולא התקשתה יתר על המידה מול המדורגת 81 בעולם, האוקראינית מרתה קוסטיוק, ועלתה לשלב רבע הגמר.

כוכב: צפו בביצועי בנו של מרסלו בפרומיסס
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */