יום חמישי, 28.03.2024 שעה 00:32
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

כעס על קלינגר, ועל פפיר: זה שוד, גנבו אותנו

ביקורת בהפועל ת"א על המאמן ועוזרו טועמה אחרי ה-2:1 למכבי בגמר הגביע: "תת-רמה, ביישו אותנו". דוידה סימן בשיא הכאוס לשער 5 לעשות בלאגן

|
ארז פפיר מוציא אדום לניר קלינגר (רדאד ג'בארה)
ארז פפיר מוציא אדום לניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב כבר הרגישה את גביע המדינה מתקרב אליה וחוזר לארון האדום אחרי תשע שנים קשות מאוד שעברו על המועדון, אבל בערב כזה של איבוד עשתונות – זה פשוט לא יכול היה לקרות.

של ההגנה, של ניר קלינגר, סלים טועמה ושאר המשתוללים ואולי גם של ארז פפיר, שופט המשחק, שגנב את ההצגה וגרם לדרבי החם הזה להפוך לבלתי נשכח ולא מהסיבות הנכונות. לפחות לא אלה שקשורות לכדורגל. האדומים הפסידו 2:1 למכבי ת"א אחרי דרמה אדירה, במהלכה שער שוויון של שי אייזן נפסל בשל עבירה שביצע, (או שלא לטענת הפועל ת”א), על דור פרץ, ולבסוף הוא עצמו הורחק והשער נפסל. הגביע עוד יכול היה לחזור לוולפסון, אבל הצהובים שייטו עוד כמה דקות עד לניצחון המתוק. כמו כן, בשיא הכאוס בדשא, אושר דוידה סימן לשער 5 עם הידיים לעשות בלאגן.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)

עד הדקה ה-73 הובילה הפועל על מכבי הודות לשער הנהדר של עומרי אלטמן בדקה ה-31 אחרי הבישול הגדול של שלומי אזולאי. אז יונתן כהן השווה את התוצאה במהלך ש"זיכה" את ארנסטס שטקוס בביקורת מתוך המועדון ("הביא אותנו לגמר, אבל 'מכר' אותנו ברגע האמת") ולואיס הרננדס הפך לאחר מכן את התוצאה. ואז הגיעה הדרמה הגדולה באצטדיון ביפו.

כמה דקות אחרי שפפיר פסק על פסילת פנדל (שהוא עצמו שרק) לטובת מכבי ת"א אחרי התייעצות עם צוות ה-VAR, הוא גם פסל את שער השוויון הדרמטי של אייזן, הגיבור הטראגי של הפועל. הבחור הצעיר בן ה-20, עליו קלינגר הפיל את התיק אחרי הדרבי הראשון של העונה (בשל טעות בשמירה בגול של, לא אחר מאשר דור פרץ) וצעק עליו בחדר ההלבשה, רק רצה להמשיך את ההתאוששות מאז אותו רגע בו נמחק פחות או יותר מהרוטציה (עוד לפני הגעת דן איינבינדר ואופק ביטון על העמדה שלו), חשב שכבר קנה את עולמו בדרך אולי לדו קרב פנדלים שבו הכל פתוח, אבל לבסוף סיים את המהלך עם כרטיס אדום מפוקפק.

ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)

הדקות הללו בהשתוללות של ממש. קלינגר רתח ורדף אחרי השופטים בתוך המגרש, כמוהו גם עוזרו סלים טועמה. גם אושר דוידה, בן ביטון ועוד שחקני הפועל מחו בפני השופטים ולרגעים נדמה היה שאחד מהם, שחקן או איש צוות, עומד להכות את אחד מאנשי השיפוט. זו הייתה תחושה בבלומפילד, לא פחות. איציק ניסנוב, אחד מבעלי המועדון, היה צריך לרדת מהיציע כדי להרגיע את המאמן ואת אנשי הצוות שלו. אגב, בהפועל לוקחים בחשבון שקלינגר צפוי לספוג הרחקה כבדה מבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל על ההשתוללות חסרת התקדים שלו, וייתכן שיהיו לכך השלכות על תחילת העונה של הקבוצה.

מנהל הקבוצה דודי מגן התווכח עם יואב זיו ואיבד את זה לגמרי, קלינגר שמע את אוהדי מכבי ת"א (מולם שיחק, כיכב ואימן) צוחקים על הלקות בעינו ("קלינגר לא רואה") וביצע לעברם תנועה מגנה ברגע מביך ומביש עבורו ועבור הפועל ת"א. מיד אחריו, עוזרו טועמה סימן לעבר האוהדים שמקללים אותו כבר שנים וגם אמש ("מחבל"), אצבע משולשת, אחרי שחטף מטר של חפצים שנזרקו מהיציע ואף יריקות מאוהדי מכבי.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (רדאד ג'בארה)

"מישהו צריך לתת על זה את הדעת גם, הייתה תחושה שהכל מותר, אנשים איבדו שם צלם אנוש", ביקרו בהפועל. אגב, גם ביטון שהחל את העונה בקריית שלום ודן איינבינדר ששיחק בעבר במכבי ת"א ספגו קללות, אבל ידעו לשמור על איפוק, ועל זה לא מגיעה מדליה, ועדיין יש לציין ביחס לצוות שמאמן אותם.

בעוד אייזן הורחק מהמגרש, גם הם, ולאחר מכן השניים, אפילו לא הגיעו לטקס חלוקת המדליות (בניגוד לשחקנים שכיבדו וקיבלו מחיאות כפיים במסדרון משחקני מכבי), והמאמן אף לא התייצב לראיון אחרי המשחק ולא למסיבת העיתונאים, ולא כיבד אף חלק במעמד הכי יוקרתי שיש לכדורגל הישראלי להציע. בנוסף, הוא אף צעק על ביטון מהספסל, אחרי שהמגן הימני פנה אליו אחרי החילוף שלו בהארכה "מה אתה מוציא אותי?", כשענה לו: "שב בשקט, עוד רגע אני מעיף אותך גם מהספסל".

טל בן חיים ובן ביטון נאבקים על הכדור (חגי מיכאלי)טל בן חיים ובן ביטון נאבקים על הכדור (חגי מיכאלי)

"זה שוד, בושה של שיבוץ, זאת המצאה", זעם קלינגר בחדר ההלבשה לאחר המשחק, כשהוא חוזר שוב ושוב על הטעויות לטענתו של פפיר בשריקותיו לעבירות, הנמהרות מדי מבחינת המאמן. "גנבו לנו את הגביע, מכבי עשו את שלהם, אבל השופטים גמרו אותנו", זעמו בהפועל ת"א. "זה היה נראה קל מדי. הוא שרק נגדנו כמה פעמים ברצף ברגעי ההכרעה, בלי למצמץ ובלי לבדוק לעומק, והמשחק נגמר. הפסדנו תואר על החלטות פזיזות ועל אגו. המחשבה על מה איבדנו שורפת בלב".

לאחר המשחק, בהפועל ת"א ביקרו את המאמן, עוזרו ואת מנהל הקבוצה דודי מגן, שהשתוללו, כל אחד בתורו, על כר הדשא בצורה מחפירה לדעתם ואמרו: "ההתנהגות שלהם הייתה תת-רמה. הם ביישו את הפועל, בטח במעמד כזה. אחרי תצוגה כזאת של הקהל, הופעה של השחקנים, מלחמה, כל כך הרבה דברים חיוביים, בסוף מדברים על התנועות המגעילות שהם עשו. זה מה שיזכרו בסוף. אין באמת שניר ווינר, יש בזה הרבה צדדים טובים שעוזרים למועדון, אבל הוא לא יודע להפסיד, וצריך לדעת איך להתנהג גם במצבים כאלה. מה קורה לכם? תשמרו על פאסון. נכון, קיללו אתכם, לגבי ניר מדובר בקללה נמוכה ומכוערת, אבל עדיין אי אפשר להצדיק את ההתנהגות שלהם. מרגישים בושה".

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים (חגי מיכאלי)

חוץ מזה, למען האמת, התפאורה הייתה מושלמת. אחד הדרבים הכי חזקים שהיו אי פעם כנראה מבחינת הקהלים, ואחר כך גם עם איך שהערב התפתח. האדומים הובילו (בערך) 10:20 באבוקות (יש אוהדים שעבורם זו התוצאה החשובה באמת), וגם על המגרש, אבל המשיכו את הרצף ללא ניצחונות בדרבי (8 שנים והספירה נמשכת) ובעונה הבאה ימלאו עשור לפעם האחרונה שקפטן אדום הניף תואר, גביע. בהפועל באמת האמינו, ולא היו רחוקים מאפשרות לזכות, אבל לא הצליחו. גם המים שהביאו מהאר"י הקדוש לא עזרו.

מעבר לאייזן שמירר בבכי בסיום (וביקר באינסטגרם עם וידאו של המהלך שבו לטענתו לא ביצע עבירה מול פרץ: "לא ייאמן"), איאד אבו עביד פשוט התפרק על כר הדשא. הוא רצה לרדת לחדר ההלבשה ולא להישאר לטקס, אבל אדי גוטליב, חברו להגנה, השאיר אותו בכוח. האחרון אף הודה שבהתפרקות ההגנתית הוא "איבד ריכוז", מה שקרה לשחקנים נוספים בחוליה האחורית, ב-23 הדקות שבהן הצהובים הפכו את התוצאה.

איאד אבו עביד (חגי מיכאלי)איאד אבו עביד (חגי מיכאלי)

בכלל, השחקנים ההמומים של הפועל נשכבו על כר הדשא בסיום המשחק ולא האמינו. אנשי הצוות הגיעו כדי לנחם ולעודד אותם. הקפטן אלטמן קרא לחבריו ללכת ולהודות בסיום לקהל, שכמובן לא נשאר רובו ככולו לטקס הענקת מדליות הכסף (בוודאי שלא להנפה של הצהובים).

אייבינדר: רוצים לזכות בעונה הבאה
אסור לפספס
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
נגןכמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כמה סטייל: שחקני נבחרת צרפת מגיעים למתחם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */