יום שבת, 04.05.2024 שעה 15:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"עוזב בלב חצוי, נחנקתי והדמעות הכניעו אותי"

שיחת העזיבה, הסיבות, הרגע המאושר, הרגע הקשה, העתיד, אלונה, בכר וז'וסוואה. אסי רחמים נפרד מהפועל באר שבע אחרי 12 שנה וסיכם הכל בראיון ל-ONE

|
אסי רחמים (האתר הרשמי של הפועל ב
אסי רחמים (האתר הרשמי של הפועל ב"ש)

העונה המורכבת של הפועל באר שבע הסתיימה שלשום בטעם מתוק עם המקום הרביעי, אבל גם בטעם מר. אחרי כמעט 12 שנה בתפקיד, שוער וקפטן בעבר וכעת גם המנכ"ל לשעבר בהפועל באר שבע, אסי רחמים, סיים את תפקידו לבקשתו ומשאיר אחריו חור גדול אותו יצטרכו למלא בהקדם.

לא מעט דמעות זלגו בבית האדום אתמול (שני). עובדי המועדון במלואם הגיעו למתחם המשרדים של הפועל באר שבע כדי להיפרד מרחמים בטקס מרגש במיוחד. "הלב של המועדון והמנכ"ל מספר 1", כך אומרים כולם בבאר שבע, יוצא לדרך חדשה בסיום עונה קשה שלקחה ממנו הרבה אנרגיות.

לא ברור מה יהיה היעד הבא של רחמים, אבל מה שבטוח זה שהשחקנים ואנשי המועדון יתגעגעו אליו וזה ללא ספק עוד אתגר שיש לבאר שבע בעונה הקרובה, להסתדר בלעדיו. המנכ"ל התפנה אתמול לראיון פרידה מיוחד, בו הוא אומר בפה מלא שהוא לא התעייף ולא התייאש, אבל צריך כמה חודשים כדי להאט את הקצב בו היה בזמן שתפקד כמנכ"ל הפועל באר שבע.

אסי רחמים וגיא פרימור (מרטין גוטדאמק)אסי רחמים וגיא פרימור (מרטין גוטדאמק)

ביום שישי האחרון ניסית להיפרד מהשחקנים ונחנקת מהדמעות.
"לא הצלחתי. באתי עם כל כך הרבה דברים בראש, אמנם לא כתובים אבל עם הרבה דברים בראש להגיד לשחקנים ויש לי המון המון מה להגיד להם. גם על העבר, חלקם חוויתי רגעים קסומים ומרגשים ועם חלקם הייתה לי היכרות קצרה מאוד רק של השנה הזו. חלקם גם נעדרו מהשיחה לצערי, מיגל לא היה פה, שגיב וז'וסוואה לא היו פה, אבל ברגע שהתחלתי לדבר זה לא יצא. אני 30 שנה במועדון בתפקידים שונים, כשחקן, כקפטן, כמאמן שוערים תקופה קצרה וכמעט 12 שנים כמנכ”ל והמילים לא יצאו מהפה. באמת נחנקתי והדמעות הכניעו אותי. הצלחתי להוציא חצאי משפטים ורחוק ממה שרציתי לומר להם, אבל בסוף מצאתי הזדמנות ביום שבת להיפרד מהם באופן אישי כי ידעתי שאתמול בסמי עופר יהיה קשה ופחות אינטימי. זהו, עוד אחד מרגעים מאוד מרגשים שחוויתי אתמול, גם עם עובדי המועדון בטקס מאוד מרגש שערכו לכבודי ואני מוקיר תודה לכולם".

למה עזבת?
"אני לא תמיד מקבל בחיים את ההחלטות הפופולאריות. היה לי פה קונפליקט בין הלב לראש. מצד אחד אני מאוד אוהב את העבודה שלי. אני לא עייף, אני לא שבע, לא נגמר לי הרעב. אבל מנגד אני יודע שאם חייב לקחת החלטה בנקודת הזמן הזו, אחרי שחוויתי עונה מאוד מורכבת עם עזיבת אלונה, לקיחת אחריות מאוד גדולה, תקופת הקורונה וכל מה שקרה פה בקיץ ולפני הקיץ שעבר עם עו"ד יונגר. עברנו תלאות יחד כדי להעמיד את המועדון על הרגליים בעת ההיא, דרך זכייה בגביע והעפלה לשלב הבתים ואני שמח שסיימנו בטעם מתוק עם עונה שמינית ברציפות באירופה. כל אלה מביאים אותי לנקודה שבה אני אומר – זהו אני שלם מאוד עם מה שעשיתי וזה רגע נכון מבחינתי להגיד תודה לפנות מקום לרעיונות חדשים, לאנשים אחרים שיקחו את המועדון הזה ויצעידו אותו קדימה. אני עושה את זה בלב חצוי, אבל שלם מאוד עם ההחלטה".

היו פעמים שרצית דברים ושמו לך ברקס?
"אם אני אגיד שלא אני אשקר. בכל מערכת ובכל ארגון יש היררכיה. אני כאן לנהל את ענייני המועדון השוטפים, אבל אחד הסודות שהיו בשיתוף הפעולה עם אלונה הוא שהרבה פעמים אמרתי משהו והוא התקבל והצלחתי להשפיע ולניע מהלכים. היו גם פעמים שלא כל מה שרציתי התקבל ובשביל זה יש בעלים בשרשרת ההיררכיה במקרה הזה אלונה מחליטה וזה בסדר גמור. גם אם יש מחלוקות, מיישרים קו ברגע הנכון ודוהרים למטרה".

אלונה ברקת ואסי רחמים. "לפעמים שמו לי ברקס, זה קורה בכל מקום עם היררכיה" (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת ואסי רחמים. "לפעמים שמו לי ברקס, זה קורה בכל מקום עם היררכיה" (מרטין גוטדאמק)

מה הלאה? אתה מכוון לעולם הכדורגל או למקום אחר?
”האמת שאני לא יודע. הרבה שואלים אותי איך אתה עוזב תפקיד כל כך נחשב והאמת אף פעם לא הסתכלתי עליו ממקום גבוה של כמה הוא נחשק וכמה מעמד וכוח יש בו. לא חוויתי את זה בזווית שלי. הייתי עסוק כל כך בנתינה ועשייה, 24/7 ולא הסתכלתי על זה. רק כשהתחלתי לקבל קורות חיים, הבנתי כמה אנשים רוצים את זה וכמה בעיני כולם זה תפקיד נחשק ומסמל המון מעמד וכוח. לא חוויתי את זה מהצד הזה. מברכים אותי על אינספור תפקידים, בעירייה כבר ביצעתי את כל התפקידים ברחוב הבאר שבעי. באמת שאין לי שום דבר ביד. אני הולך לאתגר אחר שאני לא יודע מהו. חודש חודשיים לנשום עמוק להיות עם המשפחה. זורמות לי הצעות כאלה ואחרות, אני בסוף אשב עם עצמי ואחליט מה הכי מאתגר אותי. אני לא יודע באיזה עולם זה יהיה, כן בעולם הספורט, לא בעולם הכדורגל או בכל עולם אחר. אקח לעצמי נשימה ארוכה, מה שבטוח - לנוח אני לא רוצה. אני לא מחפש תפקיד שבו אני אוכל לנוח אחרי שנים אינטנסיביות. אני אסמן את האתגר הבא ואסתער עליו כמו עשינו בהפועל באר שבע ומפה נמשיך הלאה".

מהו הרגע הכי מאושר והרגע הכי קשה שלך?
"חווינו המון אליפויות ורגעים מרגשים, אבל מבחינתי הרגע הגדול ביותר מבחינתי היה בסנט מארי סאות'המפטון. תיקו שערים שהפועל באר שבע צריכה להשיג מול קבוצת פריימרליג בבית שלה, כשסאות'המפטון צריכה לעלות על חשבוננו. מעבר לזה זכייה באליפויות, גביע, אלוף האלופים ושלב בתים, זה רגע אחד שבו אתה אומר 'שמע אנחנו מול ואן דייק ומול עוד שמות שהיו שם בבית שלהם צריכים תיקו שערים, משיגים אותו ואני זוכר את עצמי מגיע יום אחרי לניון עם 32 חולצות על הקיר ביניהן הפועל באר שבע ואני אומר וואו'. עשינו משהו באמת גדול וזה רגע שזכור לי יותר מכל הרגעים האחרים. רגע קשה? האמת שרגעים פחות טובים אני לא יכול לציין אחד כזה. היו מן הסתם. נבניתי בתוך התפקיד הזה במחזורי סיום עם ביתר ירושלים ומכבי פתח תקווה בווסרמיל. במחזור הישרדות מול נתניה בנתניה. היו המון רגעים מרגשים וקשים לאורך ה-12 שנה האלה וכל אחד מהם אני יכול לציין כרגע פחות נעים או מותח. אמנם הם לא הסתיימו ספורטיבית-טראגית, אבל הם היו רגעים פחות נעימים כשהמועדון חיפש את דרכו ונלחם על חייו בליגה הראשונה. גדלתי בתוך התפקיד עם ההצלחות, בהתחלה ביססנו את עצמנו כשחקן ואז פרשתי, היו שנות הישרדות בתחילת דרכי כמנכ"ל ואחר כך העפלה למוקדמות הליגה האירופית עם ת'ון ונ.ק. ספליט, ואז לתוך אליפויות, בתים גביע ועוד הרבה רגעים גדולים".

אמרת שאתה לא רוצה לנוח, תוכל להחזיר אותנו לכמה רגעים שאשתך אמרה לך די?
"לא יכולתי לבקש אישה תומכת יותר מחגית אשתי. אני יכול להגיד על הקרבות רבות לקום מהקידוש ולקום לדבר בטלפון, בחגים, לחזור בלילות ולטוס לאירופה ולהגרלות וכל העולם סביב זה. אני טוטאליסט לטוב ולרע וכל מה שקשור לעבודה שלי אני לא יכול להשאיר שום דבר פתוח. בהתחלה היה קשה לי להצדיק את זה כי ראיתי את המשפחה המון, אבל זכיתי בילדים טובים מאוד ובאשתי שהם עזרו לי לעבור את זה ולהגיע לנקודה הזו. לא יכולתי להיות כל כך מוערך אם לא הייתה לי את התמיכה והשקט מהבית".

אסי רחמים וגביע המדינה. עוד אחד מהתארים בתקופתו (שחר גרוס)אסי רחמים וגביע המדינה. עוד אחד מהתארים בתקופתו (שחר גרוס)

יש מצב שנראה אותך מנכ"ל של קבוצה אחת בארץ? למרות החיבור העמוק עם באר שבע?
"לא אציין את השם, אבל כבר הייתה לי פנייה. בכל אופן לא בשלב הזה. יכול להיות מאוד שיהיה משהו בכדורגל בשלב מאוחר יותר. לעזוב את הפועל באר שבע היום ומיד ללכת לקבוצה אחרת לא, כי אז הייתי נשאר בתפקיד הזה. אני כן רוצה את האתנחתא של כמה חודשים, שנה או עונה במושגי כדורגל מהעולם הזה והתפקיד ככל שיאתגר אותי בכל מקום ואני אדע שכל הכלים שקיבלתי מאלונה ומכל הצוות שהיה לימני לכל אורך השנים יינתנו לי גם במקומות אחרים וזה יעניין אותי אני לא אפסול".

מה דעתך על מה שקרה עם ז'וסוואה?
"לגבי הכישרון אני מניח שכולכם תסכימו שזה אחד הזרים הטובים אם לא הטוב ביותר שנחת פה בישראל. יכולות אדירות שעזרו לנו גם השנה באירופה ובגלל זה המועדון גם כל הזמן בין כל השיקולים שהיו לו תמיד להתמודד או לא להתמודד, בחר לנסות להתמודד. כולנו מסכימים שמדובר בשחקן טוב, בסופו של דבר גם ז'וס וגם המערכת צריכים להחליט האם להתמודד עם האתגר בשלל מרכיביו וזה לא פשוט. בסופו של דבר במועדון כדורגל יש חדר הלבשה, יש אוטוריטה של צוות מקצועי, יש הנהלה ויש גם שחקן ואוהדים. ברגע שהגבולות האלה נפרצים יותר מדי, כל מערכת שואלת את עצמה והיו לי הרבה שיחות עם ז'וס עד כמה נשלם את המחירים האלה. אני חושב שהוא גם הגיע לנקודה במקרה האחרון והפועל באר שבע גם הגיעה לנקודה הזו ששני הצדדים צריכים רגע לשבת ולהחליט פנינו לאן. זו התמודדות לא פשוטה והחלטה לא פשוטה, אבל מי שיישא כאן בנטל ההחלטות בזמן הקרוב יצטרכו להחליט".

עשית תפקיד גדול ומשמעותי, אתה חושב שיהיה קל לגיא פרימור שייכנס לנעליך?
"קל לא היה לאף אחד כי התפקיד מאוד מאוד דורש ממך להיות כל הזמן. אחד הטיפים שנתתי לגיא זה פשוט לדעת ולשלוט בכל. בפעם היחידה לאורך הקריירה שלי כמנכ"ל שלא שלטתי בכל זה נגמר באירוע מכירת הכרטיסים נגד מכבי תל אביב אי שם בוסרמיל, פשוט לא ידעתי ולא שלטתי. אז הבנתי שאם אני לא מבין ושולט בכל לא במובן הכוחני, אלא פשוט הדברים יצאו מכלל שליטה, אני צריך לדעת ולנהל את הסיטואציה ואני לא אוכל לעשות אותם על הצד הטוב ביותר. אם גיא מסוגל ואחרים מסוגלים זה בטוח, הרי לכל אחד יש מחליף ולא המצאתי כלום בעולם הזה. יש מוכשרים וטובים ממנו, הכל עניין של יכול ההשתלבות זה הטיפ הכי גדול שיכולתי לתת לגיא. יכולה הכלה והשתלבות למקום מאוד חם מחבק אוהד וגם מאוד לחוץ כי המועדון יצר לעצמו רמת ציפיות בשנים האחרונות ושם תהיה ההתמודדות. מבחינת ניהול והבנת עולם הכדורגל גיא לא פחות טוב ומוכשר ממני ואין לי ספק שהוא יעשה עבודה מצוינת".

ז'וסוואה וטל בן חיים מתעמתים (מרטין גוטדאמק)ז'וסוואה וטל בן חיים מתעמתים (מרטין גוטדאמק)

מה היה השיקול בבחירה של גיא פרימור ולא באבי כליף או כל מועמד אחר?
"קצת קשה לי לענות כי לא הייתי לחלוטין חלק לא מהמועמדות של אבי ולא מהבחירה של גיא. בדבר הזה אך ורק אלונה התעסקה והיא זו שהחליטה בסופו של דבר על מינויו של גיא ואני חושב שצריך לתת לה את כל ההערכה והכבוד לדעת שהיא רוצה לעשות טוב להפועל באר שבע. נותר לנו לעזור לגיא ולאחל לו בהצלחה רבה".

היית שלשום בסמי עופר בזמן הכתרת האליפות למכבי חיפה, כמה שמחת בשביל ברק בכר והצוות שהיה עד לא מזמן בבאר שבע וכמה ידעת שברגע שהם מצטרפים לשם הם ישברו את תקרת הזכוכית?
"התהליך שלהם דומה לשלנו. הם התחילו בשנה שעברה והיו כבר שם במאבק האליפות אחרי כמה שנים פחות טובות. היה ברור שברגע שברק מגיע עם הצוות שלו, אחת המעלות הגדולות מכל מעלותיו של ברק היא היכולת הפנומנלית להשתמש בצוות שלו. הוא יודע להביא את האנשים הנכונים, במקרה הזה זה אנשים שהוא מכיר שעבדו איתו, להאציל סמכויות ולהפיק את המקסימום מכל אחד מהם כך שיוצא צוות באמת מנצח שמשפיע מאוד על כל מהלך ומהלך גם בחדר ההלבשה ומחוצה לו. מגיע לכל הצוות שידע ימים יפים בבאר שבע שאפו גדול, כמובן שבירכתי את כולם. האליפות הזו מרשימה מאוד ומגיע להם".

למה הכי תתגעגע?
"כל מי שעוסק בספורט הזה יודע שאין תחליף לאדרנלין הזה, לבוא אחרי משחק לשכב בספה ולא להצליח להירדם. זה מה שמניע אותנו, זה מה שנותן לנו את הכוח לקום למחרת ולחפש את האתגר הבא והניצחון הזה. כל מי שאוהב את הניצחון וההישגים כמו שקרה כאן שאפנו כל הזמן לעוד הישג ולעוד יעד. את הרוב הגשמתי כאן יחד עם המועדון כולו אבל לצערי ליגת האלופות היה חסר לנו שער אחד ולא הצלחנו. הרצון לנצח ולהיות הכי טובים זה מה שעשינו ובשביל זה קמים כל יום בבוקר".

אצטדיון טרנר. אסי רחמים: "יהיה לי קשה להגיע" (חגי מיכאלי)אצטדיון טרנר. אסי רחמים: "יהיה לי קשה להגיע" (חגי מיכאלי)

נראה אותך חוזר ליציע בטרנר עם צעיף אדום?
"הרבה שאלו אותי את זה. יהיה לי קשה להגיע לא כי אני לא רוצה או לא כי אני לא אוהב. כמובן שאני אצפה בבית ואם יהיו לי הכוחות הנפשיים להגיע, זה צובט לי. ההחלטה עבורי קשה מאוד, אני עוזב משהו שאני באמת אוהב וזה היה חלק בלתי נכבד מחיי, אני לא יודע כמה יהיו לי הכוחות להגיע בתור צופה לפחות בהתחלה, אבל כמובן שאני לרשות המועדון אוהב אותו מאוד ואאחל לו הצלחה מכל לבי".

בכר: "עד הרגע האחרון לא ידענו שזה שלנו"
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */