יום חמישי, 18.04.2024 שעה 14:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

סימן שאלה בכתום: הולנד חוזרת לטורניר גדול

בלי וירג'יל ואן דייק, עם מאמן שעדיין לא הוכיח את עצמו בקריירה ועם סגל לא מנוסה, נבחרת האוראנג' חוזרת אחרי שנעדרה מהיורו והמונדיאל האחרונים

|
שחקני הולנד (רויטרס)
שחקני הולנד (רויטרס)

אחרי דחייה של שנה, יורו 2020 יצא לדרך, כאשר במשך חודש שלם, 24 הנבחרות הטובות באירופה, עם השחקנים הטובים ביותר בעולם הכדורגל, יתחרו על התואר הכי יוקרתי ביבשת, ואחת הנבחרות הכי מסקרנות שנראה בחודש הזה היא כמובן נבחרת הולנד המסורתית, אחת מהכי אהודות על הציבור בישראל.

ספינה ללא רב חובל

לפני שנתייחס למי שכן יהיה חלק מהסגל של פרנק דה בור, אי אפשר לא להתייחס למי שלא יהיה שם, וזה כמובן וירג’יל ואן דייק. הבלם הטוב בעולם בשנים האחרונות, מי שהיה אחראי כנראה יותר מכולם לאליפות של ליברפול ולזכייה שלה בליגת האלופות, נפצע בחודש אוקטובר בדרבי מול אברטון, באחד האירועים הספורטיביים העצובים בשנה האחרונה.

הפציעה של וירג’יל הכניסה להלם מוחלט את ליברפול, ונראה שעד עכשיו בקבוצה לא באמת התאוששו מחסרונו של העוגן ההגנתי שלהם, והמנהיג הגדול בחלק האחורי. אוהדי המייטי רדס משוכנעים גם היום שלולא הפציעה שלו, הקבוצה שלהם הייתה נאבקת על האליפות גם העונה, וכעת גם נבחרת הולנד תצטרך להסתדר ללא הבלם הנפלא.

We Are the People: השיר הרשמי של היורו

"לפני שבעה חודשים נפצעתי ואני עובר דרך מאוד מאוד ארוכה כדי להחלים", אמר ואן דייק לאתר הרשמי של ליברפול בתחילת חודש מאי. "הייתי צריך לקחת את זה צעד אחר צעד, כמו שעשיתי. הדברים התנהלו כשורה, לא הייתה לי נסיגה או משהו, התקדמתי יפה ועדיין החלטתי שלא לשחק ביורו", הוסיף, כשאין ספק שעל הבלם היה לחץ לא פשוט מצד ליברפול ויורגן קלופ (שלא הסתיר את דעתו בנושא), לנצל את הקיץ הקרוב על מנת להתאושש.

עוד במהלך חודש מרץ, פרנק דה בור הודה שהוא לא בונה על ואן דייק לטורניר: "הגיוני שהמועדון נהג כך, אם הייתי קלופ גם אני הייתי נוקט בעמדה הזו. לווירג'יל עדיין נותרו שמונה שבועות לשיקום ואני לא יודע אם הוא יספיק. כרגע, אני לא בונה עליו”. כעת נותר יהיה לחכות ולראות האם חוליית ההגנה של הולנד, שתכלול בין היתר את מתיאס דה ליכט, יוריאן טימבר בן ה-19, דיילי בלינד שחוזר גם הוא מפציעה ארוכה, סטפן זה פריי וניית’ן אקה, תצליח להתגבר על חסרונו של וירג’יל הגדול.

וירג'יל ואן דייק (רויטרס)וירג'יל ואן דייק (רויטרס)

חוזרת לאן שהיא שייכת

רבים אולי שכחו זאת, אבל נבחרת הולנד, שהגיעה למקום השלישי במונדיאל ב-2014 והיא אחת הנבחרות שתמיד מסומנות כמועמדת לזכות בטורניר גדול (למרות שעשתה זאת רק פעם אחת בעבר), מתאוששת מאחת התקופות הרעות בתולדותיה, כאשר לא עלתה גם ליורו 2016 וגם למונדיאל 2018, נתון שקשה להאמין בו כשנזכרים בכמות הכשרונות שמעטרת את הכדורגל ההולנדי.

צריך להגיד את זה, הקרדיט לרנסנס של נבחרת האוראנג’ מגיע קודם כל לרונאלד קומאן, מי שמונה למאמן בפברואר 2018, העביר את הנבחרת לשיטה של שלושה בלמים על מנת לייצב את ההגנה, חזר לאחר מכן לשיטת ה-4-3-3 המסורתית והוביל את הנבחרת עד לגמר טורניר ליגת האומות, וכמובן בחזרה לטורניר היורו.

רונאלד קומאן (רויטרס)רונאלד קומאן (רויטרס)

קומאן הפך את ואן דייק למנהיג הבלעדי של הנבחרת, אבל הבלם כאמור לא ישחק, ומי שאמורים להוביל את הנבחרת הם שני השחקנים שפרחו גם הם אצל מאמן ברצלונה, מתיאס דה ליכט ופרנקי דה יונג, לצד ג’ורג’יניו ווינלאדום שעזב בסיום העונה את ליברפול, וממפיס דפאיי בהתקפה.

מי שיהיה אחראי על הסגל הזה הוא פרנק דה בור, שנכנס לנעליו הגדולות של קומאן שעזב בחודש אוגוסט האחרון את הולנד על מנת לקבל את תפקיד חלומותיו, מאמן ברצלונה, וסיים עונה בה נכשל בתפקידו ועל פי כל ההערכות, לא ימשיך אצל הספרדים בעונה הקרובה.

פרנק דה בור בתקופתו באינטר (רויטרס)פרנק דה בור בתקופתו באינטר (רויטרס)

סימן שאלה על הקווים

מי שמונה כאמור לתפקיד במקומו ומי שיוביל את הנבחרת בקיץ הקרוב, יהיה פרנק דה בור בן ה-50, שיקבל את ההזדמנות הגדולה בקריירה שלו, במינוי שעורר לא מעט ביקורות, כאשר המאמן הגיע אחרי תקופה בה הקריירה שלו הייתה בצניחה, עם קדנציה בת פחות מ-3 חודשים באינטר, ואחרי שפוטר מקריסטל פאלאס אחרי 10 שבועות בלבד.

הקדנציה של דה בור נפתחה עם 0:0 נגד בוסניה והפסד 1:0 למקסיקו בשני משחקי הכנה חלשים להחריד, כאשר בתקשורת ההולנדית לא חסכו בביקורות קשות על הנבחרת וטענו כי סגנון הכדורגל שלה “קשה לצפייה”. למעשה, לדה בור לקחו חמישה משחקים שלמים עד הניצחון הראשון שלו, נגד אותה בוסניה בליגת האומות.

שחקני הולנד חוגגים (רויטרס)שחקני הולנד חוגגים (רויטרס)

בשני משחקי ההכנה האחרונים החליט דה בור לעבור למערך של 5-3-2 והפתיע את רוב הפרשנים בהולנד, שלא ציפו לשינוי הזה. לפחות על פי המשחקים נגד סקוטלנד (2:2) וגאורגיה (0:3), הכדורגל של נבחרת האוראנג’ לא היה מלהיב במיוחד במלשון המעטה, וההגנה בהובלתו של מתיאס דה ליכט נראתה לא בטוחה ולא מחוברת. אבל הבעיות של המאמן מול התקשורת ההולנדית עמוקות יותר מתוצאות כאלה ואחרות במשחקים.

המאמן זכה לביקורות קשות על מסיבת העיתונאים האחרונה שלו בה הציג את הסגל, נראה מבולבל, לא מעורה בעובדות, כשבין היתר טען שדוני ואן דה בייק שיחק כ-4,000 דקות העונה, כאשר למעשה הקשר שחווה עונת בכורה לא מוצלחת במנצ’סטר יונייטד, שיחק בסך הכל 1,600 דקות בלבד. בסופו של דבר, הקשר של יונייטד יסגור שנה מסויטת וגם יחמיץ את הטורניר בעקבות פציעה כפי שהתברר מוקדם יותר השבוע.

דוני ואן דה ביק מתחמם (רויטרס)דוני ואן דה ביק מתחמם (רויטרס)

אם נוסיף לזה את הביקורות הקשות על כך שנכון לכרגע, שישה שחקנים בסגל ההולנדי מסרבים להתחסן נגד קורונה, נראה שנבחרת האוראנג’ רחוקה מלהגיע במצב אידיאלי לטורניר. דה בור עצמו ניסה להוריד קצת את הלהבות כשאמר: “לא הייתי בשיאי במסיבת העיתונאים, אבל אני רוצה לשים את זה מאחוריי ולהתעסק בטורניר”.

אז מה הסיכויים של הולנד להגיע רחוק בטורניר הזה? הכתומים קיבלו בית נוח על הנייר עם אוקראינה, אוסטריה ומקדוניה הצפונית ועל הנייר צפויים לעלות לשלב הבא, למרות שמצפה להם מאבק קשה עם האוקראינים על רשות הבית, אבל קשה לראות כיצד הם מגיעים לשלבים המאוחרים בטורניר. על פי סוכנויות ההימורים, הולנד שמינית במועמדות לזכות, ונראה שכל הישג מרבע הגמר ומעלה, יהווה בהחלט הישג לפרנק דה בור ושחקניו.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */