יום שלישי, 16.04.2024 שעה 13:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מכבי תל אביב מודל 2021/22: תמונת מצב

הזרים, הישראלים, המושאלים והמועמדים: רגע אחרי הזכייה בגביע המדינה על חשבון הפועל ת"א, זה הזמן לבדוק כיצד נראות התכניות הצהובות לעונה הבאה

|
. (חגי מיכאלי)
. (חגי מיכאלי)

סיום מתוק לעונה לא פשוטה של מכבי תל אביב. הערב (רביעי) הצהובים הניפו את גביע המדינה אחרי 1:2 דרמטי על הפועל תל אביב וקטפו תואר שלישי עבורם העונה, אחרי שזכו בשני תארים מוקדמים (אלוף האלופים וגביע הטוטו), הגיעו לפלייאוף ליגת האלופות, עברו משם לשלב הבתים של הליגה האירופית והודחו בשלב 32 האחרונות על ידי שחטאר דונייצק.

העונה הסתיימה עם המקום השני בליגת העל וגביע המדינה וכבר בעוד כמה שבועות יחזרו הצהובים-כחולים לפעילות. אז זה הזמן לבדוק, איך אמורה להיראות מכבי ת"א של העונה הבאה, שתצא לדרך בעוד קצת יותר מחודש עם מוקדמות הקונפרנס ליג.

מצב הזרים: לשלושה יש חוזה, שאלת סבוריט ופשיץ’ עוד פתוחה

העונה הזו מסתיימת כאשר מכבי תל אביב נותרת עם אנדרה ז'רלאדש ואדוארדו גררו להם יש חוזה לעונה הבאה. במצב הדברים הנוכחי, הם גם היחידים שאפשר להגיד הערב כי מקומם במכבי ת”א מובטח. לואיס הרננדס קיבל שנה נוספת לחוזהו באופן אוטומטי אך עדיין לא ברור אם ימשיך שכן הבלם לא היה נלהב להישאר במכבי ת”א בעיקר מסיבות אישיות. משפחתו לא התאקלמה בישראל והדבר הזה יכול להשפיע. כרגע פרידה היא אופציה שאכן קיימת על המדף והימים הקרובים יכריעו. 

לואיס הרננדס - צפוי לעזוב (רדאד ג'בארה)לואיס הרננדס - צפוי לעזוב (רדאד ג'בארה)

אנריק סבוריט קיבל ממכבי ת”א הצעה טובה לחוזה לשנתיים עם אופציה לעוד עונה, אך ביקש אפשרות להביט בהצעות אחרות לפני שיקבל החלטה. ההערכה היא כי אם לא יקבל משהו מספיק מעניין בחוץ, הוא יחתום וימשיך. הצהובים ימתינו לו שבועיים-שלושה לפני שיקבלו החלטה. אלכסנדר פשיץ' כבר היה נראה בדרך הבטוחה החוצה אך ביקש להישאר ופטריק ואן לוון שאמור להתרכז בעונה הבאה רק בקבוצה הבוגרת ובאימון שלה, יקבל החלטה לגביו בימים הקרובים. אורוש ניקוליץ' עדיין תחת הסכם עם הצהובים, אך נראה כי הם יחתרו לסיים את הרומן בין הצדדים על ידי התרה הדדית בכפוף לפיצוי כספי. מהלך דומה צפוי להתרחש מול אנדראס יאניוטיס. 

למכבי ת"א יש שחקן זר מאוד מעניין בבית"ר ת"א/בת ים, גויאגון פארפה, שאמור לפתוח את העונה עם הקבוצה, אך סביר להניח שימצא את עצמו מושאל ברגע בו הצהובים יבנו את מצבת הזרים שלהם ויבססו אותה.

גייאגון פארפה (רדאד ג'בארה)גייאגון פארפה (רדאד ג'בארה)

ישראלים בלי חוזה: הוותיקים ממתינים, דן ביטון אמור להמשיך

נכון לכתיבת שורות אלה, מספר מסיימי החוזים במכבי ת"א משמעותי. דניאל טננבאום, איתן טיבי, אבי ריקן, דור פרץ, דן ביטון, איתי שכטר וניק בלקמן ללא חוזה לעונה הבאה. 

מבין כל הרשימה, נראה כי טננבאום, טיבי וייני יקבלו הצעות להמשיך וגם ימשיכו. מבין שאר השחקנים (שעם כולם אגב עדיין לא ישבו) לא ברור מי יקבל הצעה חדשה. את דן ביטון פועלים  להשאיר במכבי ת"א שכן הם מאמינים ביכולות שלו לפרוח בעונה הבאה, אך מדובר בעסקה לא פשוטה מול לודוגורץ. הצהובים ביקשו מסוכנו דודו דהאן לעבוד מול הבולגרים על מתווה שיאפשר חתימה שלו במכבי ת”א בתמורה לסכום נמוך מהאופציה בחוזה שלו (1.2 מיליון אירו). 

דן ביטון (רדאד ג'בארה)דן ביטון (רדאד ג'בארה)

הישיבה מול השחקנים האלה תתרחש בכל מקרה החל ממחר. דור פרץ ייפגש שוב עם מכבי ת"א, ישמע מה יש לה להציע לו אחרי שפטריק ואן לוון כבר הצהיר כי יש לו תכניות עבור השחקן לעוד עונה אחת, ואם יקבל הצעה כלכלית מתגמלת מספיק לא מן הנמנע כי יישאר. פרץ ירצה להרוויח כמו שחקן מרכזי ומוביל במכבי ת”א אך יש גם הנחה שכחלק מהתנאים יבקש סעיף שחרור הוגן כדי שיוכל לצאת לקבוצה גדולה בחו”ל כאשר ההצעה הכספית תגיע עליו בהמשך. אם יונחו בפניו הצעות טובות מחו”ל, עם דגש על קבוצות שמשחקות בליגת האלופות זה יכול לשנות את התמונה. 

המועמדים: בעיקר בשוק השחקנים הזרים ושאלת יונתן כהן

בשוק הישראלי ההיצע מוגבל. יש שמות כמו גיא מלמד שנמצא מעבר לים וניר ביטון, אך שום דבר קונקרטי לא קרה מול אחד מהם, אם כי השמות שלהם על השולחן של ואן לוון וברק יצחקי. במכבי ת"א מבינים שהם צריכים להישאר כלי משחק בשוק הישראלי, במיוחד מול ליגיונרים, אך לא נראים בשלב הזה ככאלה. 

מתוך ליגת העל נראה כי הספקולציות על גבי קניקובסקי ועידן נחמיאס עומדות להתנפץ, שכן השניים בדרך לחתום בליגה השנייה באנגליה ובבלגיה בהתאמה. שמות נוספים כמו מאוויס צ'יבוטה לא באים בחשבון. בין הצדדים יש תהום גדולה על רקע הדרך בה הוא בחר לעזוב, כאשר יצא נגד מכבי ת"א בצורה מאוד חריפה ולא מכובדת. נראה כי בכל מקרה ואן לוון ימקד את מאמצי החיזוק הזר דרך זרים כנגזרת ישירה להחלטות של\על סבוריט, הרננדס ופשיץ’. במשבצות אשר יישארו פנויות נראה כי מכבי ת”א תחפש להוסיף שחקן כנף איכותי נוסף. כמובן שאם דור פרץ לא יחתום על חוזה חדש, נראה כי למשבצת שלו יגיע שחקן זר.

גבי קניקובסקי (שחר גרוס)גבי קניקובסקי (שחר גרוס)

שאלת יונתן כהן תהיה מרכזית מאוד כמובן. השחקן נחוש לעבור לאירופה וכפי שפורסם ב-ONE, הצהובים החליטו להתגמש בדרישות עליו. סוכניו יצטרכו להביא הצעה סביב 1.5 מיליון אירו כדי שניתן יהיה למכור את השחקן, שעד כה ההצעות עליו, כולל בינואר האחרון, היו השאלות עם אופציית רכישה ומכבי ת”א לא הסכימה לכך. כמובן שעזיבה של כהן תוביל באופן ודאי לצירוף של זר לעמדת הכנף. 

המושאלים: חלקם יקבלו הזדמנות בקדם העונה

פרויקט בית"ר ת"א/בת ים היה מוצלח מאוד העונה וחלק מהשחקנים ביצעו קפיצה משמעותית. יחד עם זאת, מבין השחקנים שם, נראה כי נדב נידם ורונן חנציס יחד עם פארפה, יהיו חלק מהאימונים בתחילת העונה אך לא סביר כי לא יהיו חלק מהסגל בהמשך. זה יהיה מאוד תלוי בהשתלבות שלהם וגם בהזדמנויות בליגת העל בקבוצות אחרות. המטרה הגדולה במכבי ת”א היא כי מרבית הסגל של בית”ר ת”א/בת ים העונה יושאל לקבוצות ליגת העל השונות. שחקנים שכבר עשו את המסלול בליגת העל ויקבלו הזדמנות אולי משמעותית יותר הם עידו שחר ותמיר גלזר. גם שמו של מופלח שלעאטה על הפרק אחרי עונה טובה מאוד בסכנין. 

תמיר גלזר (נעם מורנו)תמיר גלזר (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */