יום חמישי, 25.04.2024 שעה 17:47
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
74%1891-216923הפועל ת"א
74%1846-194623עירוני רמת גן
64%1731-182022הפועל ירושלים
55%1750-181022הפועל חולון
50%1859-181922עירוני קריית אתא
48%1922-189123בני הרצליה
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
38%2017-196224עירוני נס ציונה
27%1889-167922הפועל אילת
26%2055-188523הפועל גליל עליון
23%1950-180722הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 77 - 90
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • 102 - 63
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • 32 - 44
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 18:00
  • עירוני רמת גן
  • הפועל אילת
  • רביעי, 01/05, 18:45
  • הפועל חולון

"ליאניס היה קשה כי הוא חי על אנרגיות הקהל"

דני פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, בראיון: "אנחנו אחת מ-3 הקבוצות שהכי נפגעו", "נכנסים לעונה חדשה כמו לאזור של מלחמה", "השחקנים עברו טלטלה קשה"

|
דני פדרמן (איציק בלניצקי)
דני פדרמן (איציק בלניצקי)

עמוק אל תוך חגיגות הזכייה בגביע ה-45 של המועדון במסעדת 206, בשעות המוקדמות מאוד של יום שישי, התיישב לו דני פדרמן, מבעלי מכבי תל אביב, בחדר צדדי לראיון פתוח עם גופי התקשורת בישראל. פדרמן דיבר על השפעת הקורונה, החגיגה הראשונה ב-206 מאז יוני 2019 והארכת הפרי אייג׳נסי של ה-NBA, פרגן לשחקנים ולאנשי המועדון על התפקוד בכל התקופה, והבהיר שהוא בטוח שעם הסגל הנוכחי, אם לא הייתה קורונה, התוצאות היו הרבה יותר טובות.

מאז האליפות של 2019 לא חגגתם ככה, איך ההרגשה לחזור לפה?
"האמת שזו הרגשה של לחזור הביתה, תמיד כיף, זה אף פעם לא מרגיש שזה ממצה את עצמו או שזה נמאס, זה פשוט לחזור הביתה למקום הטבעי שלנו".

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

אחרי הקורונה, האי ודאות ורשת הביטחון, באיזה מצב מכבי הייתה ואיפה היא כעת?
"זו שאלה קשה, אני יכול לדבר על זה ימים כי עברנו תקופה שלהגיד עליה ‘מאתגרת’ זה האנדרסטייטמנט של השנה. אני חושב שכל המדינה וכל העולם עבר משהו מאוד מטלטל, לא משהו שמישהו מאיתנו ציפה או הכיר, והיו לנו ימים, שבועות וחודשים שישבנו וזו הייתה ממש אווירת מלחמה, ממש כמו לפתוח חמ"ל ולשבת ולנסות”. 

“האמת, אני יכול לחלק את זה לשניים כי הייתה התקופה שהכול נעצר ועונת היורוליג לצערנו הסתיימה למרות שהיא באמת נראתה כמו עונת פיינל פור, והיינו צריכים להתמודד עם הרבה דברים כמו אם אנחנו חוזרים לשחק או לא חוזרים, בין אם בארץ או ביורוליג. היו הרבה סימני שאלה – מה עושים עם השחקנים, עם הקהל, ואת הנקודה הזו עוד איכשהו פתרנו והעונה הסתיימה לפחות באקורד חיובי כשזכינו באליפות. אבל אז מהר מאוד איך שזה נגמר, וזה גם הסתיים מאוחר בתחילת אוגוסט, כבר מצאנו את עצמנו במצב שאנחנו מתכננים”. 

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

“אנחנו נכנסים בעוד חודש-חודשיים לעונה חדשה ויודעים מראש שאנחנו נכנסים לאזור מלחמה, ממש לעונה של קורונה, והיה מאוד קשה. לא ידענו מה עושים עם הקהל ולא ידענו מה עושים עם הכנסות, לא יודעים מה עושים עם שחקנים ועם חוזים של שחקנים, איך טסים, לא ידענו אם נוכל לארח בארץ משחקים, לא ידענו אם נוכל להתארח בחו"ל, באמת היה סימן שאלה ברמה התקציבית”.

“לא היה סעיף בתקציב שלא היו עליו סימני שאלה, לא היה סעיף בתפעול שלנו שידענו איך הוא ייראה וישבנו כמה שבועות ואפילו חודש-חודשיים, זה היה, אני לא רוצה להגיד מפחיד, אבל זה היה מאוד מטריד להיכנס לעונה כזאת, שדרך אגב, בדיוק שבועות בודדים אחרי שהחתמנו את הסגל הבכיר שלנו, החתמנו את סקוטי, הארכנו חוזה ליאניס והייתה לנו אופציה על האנטר שמימשנו”.

אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)

“הרי באמת השארנו את הסגל ורצינו ללכת לעוד עונה טובה. נכון, לקחנו על עצמנו התחייבויות מאוד גדולות שאנחנו רואים שאנחנו נכנסים לעונה של חוסר ודאות מטורפת והבנו שזה משבר מתגלגל וזה משהו שאנחנו כל יום נצטרך להתמודד איתו מחדש. זאת אומרת שמה שאנחנו יודעים באוגוסט זה לא מה שאנחנו נדע בספטמבר ולא מה שנדע באוקטובר ולא מה שנדע בינואר. ידענו שכל הזמן אנחנו נצטרך להגיב בתנועה ואני חושב שבסך הכול עשינו את זה בהצלחה באופן יחסי בהתחשב בנסיבות”. 

“צריך לקחת את הכול בפרופורציות במובן הזה, שהיינו באמת בתקופת מלחמה אמיתית וגם בתקופת מלחמה של מגיפה בין-לאומית, אז היה מאוד קשה ואנחנו במידה רבה עדיין מלקקים את הפצעים. באמת, אני חייב להגיד שכל המשרד וכל ההנהלה עשו עבודה מדהימה, כולם התגייסו, כולם חיפשו דרכים חדשות לייצר הכנסות, דרכים לצמצם הוצאות, דרכים להצליח לתפעל מערכת, של לקחת צוות של 25-20 אנשים ולהטיס אותם ל-17 יעדים שונים באירופה, להביא לפה 17 משלחות בזמן שזה לא טריוויאלי בכלל, אנשים לא מבינים את זה בכלל”.

שחקני מכבי ת"א מניפים את הגביע (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א מניפים את הגביע (איציק בלניצקי)

“יצא לי לטוס פעמיים-שלוש אולי במהלך העונה, זה היה סיוט, זה היה עינוי לעבור את כל מה שהשחקנים עוברים ברמת הבדיקות, להגיע לשדה תעופה כשהשדה ריק לחלוטין, לנחות במדינות שאתה יוצא משדה התעופה והכבישים ריקים, כמו אפוקליפטי, אתה מגיע לבית מלון חשוך, אין אף אחד בצ'ק אין, אתה מקבל את החדרים לפני, אתה יוצא מהמלון וחוזר למלון ולשדה. באמת מבחינת השחקנים, אם אני אומר כבר מילה טובה למשרד, אז לשחקנים מגיע באמת צל"ש על ההתמודדות עם עונת יורוליג כזאת, כי זה באמת לא קל. אבל עשינו את זה. אולי מבחינה מקצועית לא טוב כמו שהיינו רוצים, במיוחד אחרי עונה כל כך מוצלחת, אבל באופן יחסי אני חושב שבהתחשב בנסיבות עמדנו בזה בגבורה".

אחרי שהתחלתם למכור את המנויים, אתה רואה את המצב וחושש שאולי אתם לא לגמרי בחוץ?
"אני לא יכול לומר שיש לנו ודאות מוחלטת, אבל עוד פעם זה מתחבר למה שאמרתי קודם. אנחנו הבנו כל הזמן שזה משבר מתגלגל. אני יכול להגיד שהיו לנו שיחות חודשיים, דמיינו את העונה הבאה בצורה אחרת לגמרי ממה שאנחנו רואים אותה עכשיו, ולפני חודש ראינו את זה אחרת מאיך שראינו לפני חודשיים, אז כל יום שעובר הערפל מתבהר, ואין ספק שהוא מתפזר ואנחנו הרבה יותר בטוחים עכשיו והדברים נראים יותר בהירים, אבל עדיין העולם נמצא במצב מאוד קשה”.

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

“אפשר להגיד שישראל נמצאת אחרי הקורונה, אבל עדיין יש פה איזה משהו כזה, עננה כזאת די משמעותית, אבל צריך להתמודד עם זה ואין מה לעשות – זה מה שיש ואנחנו נעשה את הכי טוב שאפשר. אבל אין ספק שאנחנו בעולם אחר לגמרי ממה שהיינו לפני חצי שנה, חודשיים או חודש מהיום".  

מבחינה כלכלית, בעונה הבאה נכון לעכשיו יהיה אפשר להכניס יותר אוהדים. מבחינת המחשבה התקציבית לעונה הבאה, עד כמה זה עוזר לכם?
"אין ספק שאנחנו מדברים על עולמות אחרים לגמרי ואין ספק שזה מאוד מקל, זה בעיקר מקל על הבעלים כי העול שאנחנו צריכים לשאת בשביל להחזיק קבוצה תחרותית, אם אנחנו בעונת קורונה בעונה הבאה ואין קהל לעומת עונה שבה יש קהל, זה ברור שזה מקל עלינו. ועדיין יש לא מעט קשיים, יש גם כל מיני מגבלות שאנשים לא כל כך לוקחים בחשבון פה, כמו שהמדינה הטילה עלינו מגבלות של הורדת שכר כחלק מהתנאים לקבל את רשת הביטחון גם על השנה הבאה וצריך להתמודד עם זה”. 

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

“יש לא מעט דברים שעדיין צריך להתמודד איתם וגם כל המפרסמים – הם לא כולם כל כך יצאו מהקורונה בצורה מוחלטת. חלק כן יצאו וחלק פחות. גם המנויים שלנו, בוא נגיד שהרבה מאוד אנשים נפגעו מהקורונה מהבחינה הכלכלית וזה לא כל כך פשוט, אבל אין ספק בכלל שכשאתה יכול למכור 10,000 מנויים וכשמדברים על זה שלא יהיה תו ירוק אפילו, וגם ילדים יוכלו, אז אנחנו מדברים על עולם שיקל עלינו מאוד, בטח". 

בשנה הבאה יש לא מעט שחקנים שצפויים לעזוב את אירופה ולעבור ל-NBA, ובנוסף על כך ה-NBA דחה את הפרי אייג'נסי עד לאוגוסט. איך אתה רואה את זה משפיע על מפת הכדורסל האירופית בכלל ועל מכבי בפרט?
"זה משהו שכמעט ולא דיברו עליו בתקשורת בתחילת העונה שעברה, אנשים לא מבינים בכלל שכל שוק השחקנים קיבל זעזוע כי ה-NBA דחה את תחילת המשחקים לדצמבר. והשוק שאנחנו רגילים להיות בו ביולי-אוגוסט, למעשה בדרך כלל ב-15/7, נגמר פחות או יותר בתקופות האלו של ליגת הקיץ, וגם האופציות על השחקנים הן הרבה פעמים לתקופות האלו, כי אנחנו נותנים להם את האפשרות להיות בליגת הקיץ שבוע-שבועיים ולהחליט”.

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

“פתאום הכול זז לנו לדצמבר, שזה אמצע הליגה מבחינתנו, אז שוק השחקנים היה נורא קשה כבר אז ואין ספק שיהיו לזה השלכות גם בקיץ הקרוב. הם דוחים את הכול יותר קדימה ויהיה קשה להביא שחקנים מה-NBA, ובטח ובטח כשמדברים על זה שבאמת יש לא מעט שחקנים שכבר יודעים שככל הנראה ילכו מאירופה ל-NBA. אז השוק האירופאי, נאמר שאם הוא עבר קושי בשנה שעברה, אז השנה הקושי יהיה אולי פחות אמנם כי זה לא דצמבר, אבל עדיין זה הולך מאוד להשפיע על שוק השחקנים באירופה, וישפיע מן הסתם גם עלינו".

למה השנה האירופאית של מכבי לא הייתה מוצלחת, זה היה בגלל הקורונה או בעיה מנטלית/ מקצועית?
"לקורונה היו השפעות מנטליות, השפעות מקצועיות והשפעות של קהל, והיא פגעה בצורה רוחבית. אני אמרתי שטסתי פעמיים, ולי כבן אדם שלא צריך להתאמן ולא צריך לשחק, היה קשה, אז אני יכול להגיד שלשחקנים זה היה מטורף. נכון שזה בני אדם, אז יכול להיות שיש שחקנים שבקבוצה מסוימת זה פחות משפיע עליהם, ויש שחקנים שזה יותר משפיע עליהם. לנו יש שחקנים שלא צריך לנקוב בשמות, שהם מאוד אמוציונליים והם מאוד חיים על הקהל, וראינו את בשנה לפני כן”.

דני פדרמן (איציק בלניצקי)דני פדרמן (איציק בלניצקי)

“היינו ממש מבצר בהיכל, כי היו לנו שחקנים שניזונו מהקהל שלנו, ומרבית השחקנים האלו נשארו אבל הקהל לא נשאר, אז מהבחינה המנטלית במובן הזה הייתה פגיעה מאוד קשה ואני חושב שזה היה מרכיב מאוד משמעותי, אגב גם על המאמן. אני חושב שיש לנו מאמן שזה לא סוד שהוא חי את האנרגיות של הקהל, ואני חושב שגם עליו זה מאוד השפיע. היה לו מאוד קשה עם זה ואני חושב שאין בכלל ספק שאנחנו אולי הקבוצה שהכי נפגעה בצד של הקהל ובצד של ההכנסות”. 

“אם מסתכלים על היורוליג אנחנו בשלוש הקבוצות שהקורונה פגעה בהן בכל הפרמטרים. אני לא יכול לומר שדבר אחד השפיע יותר מהשני וכמובן שהרבה פעמים מתייחסים קצת כאילו זה תירוצים שיאניס כל הזמן אומר שאנחנו המשכנו את העונה לעומת קבוצות אחרות. עוד פעם, אנשים לא מבינים את זה, אבל אני רואה את השחקנים, והשחקנים האלה פה שנתיים בלי הפסקה, באמת שאני לא חושב שאנשים מבינים את זה. בוא נגיד שבעולם בלי קורונה, לשחק שנתיים רצוף זה קשה, תוסיף שנתיים לזה שאתה לא רואה את המשפחה שלך, שאתה לא יוצא מהבית שלך וגם כשהציבור יוצא – לך אסור לצאת”.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

“מנטלית, השחקנים עברו טלטלה מאוד קשה, ועוד פעם אני חושב שבאופן יחסי המעטפת שנתנו להם, גם המשרד, גם הצוות המקצועי וגם התפעול מסביב, נתנו להם מענה מקסימלי ואני חושב שהם עמדו בזה בסך הכול בסדר, אבל אין ספק שהייתה לזה השפעה מאוד מהותית על השחקנים וזה בא לידי ביטוי גם בתוצאות אין ספק בכלל". 

זה היה רק זה או שזה גם היה מקצועי?
"אני חושב שהסגל הזה בעולם נקי מקורונה היה עושה תוצאות יותר טובות, אם היינו לוקחים את הסגל הזה שבוא נגיע הוא 80% מהעונה שלפני כן, ואם מסתכלים על ה-20% שהתחלף אז אם מסתכלים ברמה הסטטיסטית אפילו על התרומה שלהם לעומת אלה שהם החליפו אז לא רואים הבדל. אבל כתלכיד הקבוצה נפגעה ואני חושב שהפגיעה המשמעותית בקבוצה הייתה בעיקר הקורונה, ברור שגם מקצועית נכנסים שחקנים חדשים אז הכל זז והכל משתנה אבל עוד פעם אם לא הייתה קורונה אני חושב שהתוצאות שלנו היו הרבה יותר טובות, אין לי ספק בכלל".              

אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */