יום שישי, 19.04.2024 שעה 10:43

שמעון מזרחי: ניסו להרדים אותנו, פרי עשה טעות

מכבי חגגה את הגביע במסעדת 206, היו"ר: "היו חששות", ווייצ'יץ': "שנתיים קשות". כספי: "השלב הבא - אליפות". צפו בחגיגות ובווילבקין מנסה להרקיד

|
שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)
שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב זכתה אמש (חמישי) בגביע המדינה לאחר שניצחה 69:86 את מכבי ראשון לציון, וכמובן החגיגות החלו שניות לאחר הישמע הבאזר כאשר אנשי הקבוצה החלו בחיבוקים, הקונפטי נורה לאוויר, כשסקוטי ווילבקין העיף ממנו על יו"ר המועדון שמעון מזרחי, בין לבין ניקולה וויצ'יץ' צי'פח את יובל זוסמן (שניסה לחמוק אך ללא הצלחה) כחלק מהחגיגות כשלשניים חיוכים על פניהם לאחר שהאחרון סיים את המשחק כשחקן המצטיין עם 16 נקודות, 5 אסיסטים ו-6  ריבאונדים. 

החיבוקים נמשכו לאחר שכל הקונפטי כבר נחת על הפרקט, רגב פנאן ועוז בלייזר התחבקו גם כן, ואסיליס יראגוטליס רקד על הפרקט, ובסופו של דבר כולם ירדו לחדרי ההלבשה, רק כדי שעוז בלייזר יחזור עם טי ג'יי קליין, ג'ון דיברתולומאו וקליין עם הגביע להדרן עם הקהל שקרא בשמו של בלייזר. האוהדים נשארו גם לאחר המשחק והמשיכו לעודד מחוץ להיכל הטוטו שבחולון. בחדר ההלבשה נרשמו צהלות גדולות ואפילו סקוטי ווילבקין ניסה להרקיד את שמעון מזרחי. צפו:

לא תאמינו מי הוציא חיוך משמעון מזרחי

לראשונה מאז חגיגות האליפות של עונת 2018/19 מכבי תל אביב חזרה אמש למסעדת 206 לחגיגות הזכייה בגביע המדינה ה-45 במספר. כאשר השעון הראה שבע דקות לאחר חצות הגיעו השחקנים הראשונים – דרגאן בנדר ואנטה ז'יזי'ץ' יחד עם מנכ"ל המועדון עדלי מרכוס ומנהלה הספורטיבי של מחזיקת הגביע הטרייה ניקולה וויצ'יץ'. בזה אחר זה החוגגים המשיכו להגיע בזה אחר זה כשמספר שחקנים קיבלו אישור שלא להגיע (כריס ג'ונס, סנדי כהן, טי ג'יי קליין אנג'לו קלויארו, סקוטי ווילבקין) לארוחה החגיגית שהסתיימה לה לאחר כשעה וחצי.

כמיטב המסורת גם שלב הברכות הגיע כאשר הראשון לשאת מילים היה יו"ר המועדון שמעון מזרחי, לאחר מכן הגיע תורו של מאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס וג'ון דיברתולומאו, אך תוך כדי החגיגות אנשי הקבוצה שהיו מחויכים כמובן לאור הזכייה החגיגה הייתה מתונה בדיוק כשם ששחקני הקבוצה לא התעכבו בהיכל הטוטו יתר על המידה כך גם שכן במועדון כבר החלו לשוחח על מי תהיה יריבתה הבאה של הקבוצה בשלב הפלייאוף – הפועל באר שבע או עירוני נס ציונה שמחזיקות במאזן זהה כאשר נשאר לכל אחת מהן עוד משחק אחד.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

אנטה ז'יז'יץ' אמר עם הגעתו ל-206: "זה מדהים, זה הגביע הראשון שלי והייתה לי מוטיבציה גדולה בגלל שמכבי לא זכתה בשלוש השנים האחרונות ואני מאוד שמח שאני חלק מהקבוצה הזו, חלק ממכבי, והגביע הזה הוא מתנה טובה עבורנו אחרי עונה קשה". 

צפו במכבי ת"א חוגגת ב-206

במהלך הקיץ ניקולה ווייצ'יץ' סיפר שהבטיח לך כי תשחק מול האוהדים, אולי לא בשנה הראשונה, אבל בטח בשנייה, רצה הגורל ומשחק הגמר היה מול היכל מלא.
“זה היה מדהים, למען האמת זה היה המשחק הראשון שלי מול האוהדים בהיכל שהיה מלא והאוהדים שלנו כל כך נהדרים הם השחקן השישי על הפרקט ותומכים בנו ונותנים לנו אקסטרה ואני רוצה להודות להם”.

אנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)אנטה ז'יז'יץ' (איציק בלניצקי)

ז’יז’יץ’ התייחס גם לקושי שנבע מעזיבתם של אלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי, כמו גם לתצוגה הנהדרת של יובל זוסמן: "אלייז'ה וטיילר שחקנים נהדרים, ברוטציה שלנו, לרוע מזלנו הם לא סיימו את העונה איתנו והלילה זוסמן התעלה. אני חושב שכששחקן עוזב אחר ימלא את מקומו, הכדורסל הוא משחק של הזדמנויות. הוא עשה עבודה נהדרת הלילה, החל מסוף העונה שעברה היה לו בעיות עם הפציעות, וסוף סוף הוא מוכן ועושה עבודה נהדרת והוא חלק חשוב מהקבוצה שלנו ואני מקווה שממשחק למשחק הוא ישתפר כי אנחנו צריכים אותו כמו הלילה לקראת המשחקים הבאים". 

עומרי כספי הוסיף: "גביע זה אחלה. ממש כיף. צריך לתת קרדיט לראשון לציון ששיחקו משחק טוב מאוד, כל העניין מלפני המשחק היה לתת להם קרדיט. גיא עשה התאמות והם שיחקו יפה. הגביע חשוב והליגה ממשיכה והיא חשובה מאוד. זה חשוב לביטחון, השגנו יעד שני העונה, והשלב הבא זה האליפות. לא חושב שהיה משהו מיוחד, זה היה משחק אחד שצריך לנצח אותו, עליהם היה פחות לחץ זה די ברור. קרדיט לגיא ולשחקנים הם קיבלו החלטות ונראו טוב, אולי בשנה הבאה זה יהיה הזמן של הצעירים לקחת את המקום של המבוגרים”.

עומרי כספי (איציק בלניצקי)עומרי כספי (איציק בלניצקי)

ניקולה ווייצ'יץ' התראיין גם כן כאשר כמעט לכל אורכו של הריאיון הוא עונה לשאלות בעברית: "זה גביע, משחק אחד, כולם יודעים שזה לא משחק רגיל. לא משנה מול מי משחקים. אף משחק בגביע לא קל. מישהו צריך לתת משחק, זוסמן עשה משחק מצוין. זה לא עונה רגילה, היה בלאגן גדול, כשמכבי משחקת בלי קהל בבית זה לא מכבי. אנחנו לא יודעים לשחק ככה. אלה שנתיים קשות, לשחקנים ולכולם, גם לאוהדים. היינו צריכים להישאר צנועים ולעשות הכי טוב שיכולנו לעשות”.

עוד אמר: “אנחנו ננסה לעשות הכי טוב, אנחנו מקווים שיהיה לנו אולם מלא, שנוכל להופיע ברמה הגבוהה. בעונה לפני כן היינו 17-1 בבית, הקהל נותן לנו עוד כוח, נקווה שזה יחזור. נחמד לראות שישראל חוזרת, הקהל היה נהדר היום, זה קהל מלא. זה משפיע על השחקנים. זה פעם ראשונה בשנה וחצי שהיינו בלי מסכה באולם. אני עובד מספטמבר שנה שעברה, זו העבודה שלי. מה שאנחנו עושים זה עוד לא סגור. לא יכולנו לדבר עם שחקנים בזמן שירו פה טילים, והיו עוד כמה בעיות, אבל אנחנו מוכנים להתחיל. ראיתי שהחתמנו 3-4 שחקנים בכל שבוע בעיתונים. כולם ברשימות שלנו, כולם. אין מאה אלף שחקנים, אלא רק 50, וכולם ברשימה שלנו ושל כולם".

ניקולה ווייצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה ווייצ'יץ' (איציק בלניצקי)

שמעון מזרחי אמר: "היה ערב משמח לראות קהל של 5,000 איש, מהם למעלה מ-3,500 אוהדי מכבי, צבעו אותו בצהוב. הקהל ייחל לראות משחק כדורסל עם קהל. היו חששות. ראשון ניסו להרדים אותנו ולעשות את עצמם כאנדרדוג, ברור שההרכב שהם שיחקו בו היה ההרכב שהם שיחקו בשלושת משחקי הליגה האחרונים, ידענו שזה יגיע, לא התפתינו, ברבע השלישי הגדלנו את הפער. אני מכיר את פרי הרבה מאוד שנים, מאז שהיה בליגה נמוכה, הפעם הוא עשה טעות. הוא ראה את לוח המשחקים  שלנו, ידע שיש החלטה של האיגוד לא לשחק מעבר ל-15 בחודש, כשהאיגוד הודיע לו שאי אפשר לדחות בשבוע איפה אנחנו בתמונה? רק הצבנו עובדות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */