יום שבת, 20.04.2024 שעה 17:13

"אנחנו רק בחצי הדרך, עכשיו הפנים לאליפות"

במכבי ת"א שמחים מהזכייה בגביע: "עשינו את שלנו", אך מסתכלים לעבר התואר האחרון של העונה: "עכשיו יש פלייאוף". מחמאות לזוסמן שבחר לפרגן ליריבה

|
יאניס ספרופולוס חוגג (איציק בלניצקי)
יאניס ספרופולוס חוגג (איציק בלניצקי)

"עשינו את מה שהיינו חייבים לעשות", אמרו במכבי תל אביב לאחר הזכייה בגביע המדינה אמש (חמישי) בפעם ה-45 בתולדותיה אחרי 69:86 על מכבי ראשל”צ. בקבוצה נרשמו שמחה וחגיגות על הפרקט ולאחר שהניפה את הגביע, אלופת המדינה התפנתה לערב של חגיגה מתונה וכזו שלא התארכה יתר על המידה. לאחר הניצחון בקבוצה שפעו מחמאות ליובל זוסמן לאחר תצוגת התכלית שלו בשני צידי המגרש, ובמועדון כבר מסתכלים הלאה לעבר התואר האחרון של העונה: אליפות המדינה.  

הצהובים-כחולים הבהירו שוב ושוב (ושוב לאחר המשחק) כי בכל הנוגע לסוגיית הדחייה של משחק הגמר לא היה להם לאן לדחות את המשחק לאור כל הנסיבות, יחד עם זאת באותה הנשימה אנשי המועדון החמיאו לכתומים מעיר היין על הדרך בה שיחקו על הפרקט במשחק שהיה צמוד במשך לא מעט שלבים, עד שחניכיו של יאניס ספרופולוס הצליחו לעלות ליתרון דו ספרתי. 

חדר ההלבשה של מכבי ת"א אחרי הזכייה

"עכשיו יש פלייאוף", הבהירו בסביבת הקבוצה, ואכן הפלייאוף מתחיל ביום שני הקרוב כאשר הצהובים עדין ממתינים לראות מי תהיה יריבתם שמגיעה מהמקום השמיני: הפועל באר שבע או לחילופין עירוני נס ציונה. בקבוצה שמחו לראות שהשחקנים הגיבו להפסד להפועל ירושלים 48 שעות לפני משחק הגמר: "לקחנו את הגביע ואף אחד לא משלה את עצמו שהעונה הסתיימה כי ביום שני מתחיל הפלייאוף, אנחנו עוד בחצי הדרך כי יש עוד אליפות והפנים לשם".

יובל זוסמן סיפר לאחר המשחק על התחושות: "מסופק לא. מאושר מאוד כן. משחק שלא התחיל טוב כמו שציפינו, ברכות לראשון לציון הם הפתיעו אותנו מההתחלה, לא נכנסנו למשחק, לא היינו מוכנים לזה. סגל של ישראלים צעירים, הם שיחקו יוצא מן הכלל. כיף גדול לזכות בגביע, פעם ראשונה שאני זוכה בגביע בתור שחקן משמעותי, כיף גדול לעשות את זה מול הקהל שלנו. לא שיחקתי מול קהל מלא הרבה מאוד זמן, זה היה מרגש. אני מאושר”.

יאניס ספרופולוס ויובל זוסמן (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס ויובל זוסמן (איציק בלניצקי)

עוד אמר: “ראשון הביאו לנו את הזריקות, צופפו את הצבע, קיוו ליום לא טוב שלנו. פתחתי עם 1 מ-6, כל הזריקות היו טובות, לא זריקות קשות. המשכתי להאמין לעצמי. השחקנים אמרו לי להמשיך לזרוק, ידעתי שזה זריקות נכונות בשבילי. בסוף צריך להיות מי שאתה ולא לפחד לקחת את הזריקות האלה. זה זריקות טובות ואני שלם איתם. שמח שזה נכנס בחצי השני. ראשון באו להילחם ולא ויתרו מתחילת המשחק, הם שחקנים צעירים שלא הרבה שנים בליגה. בעיניי הם עשו עבודה יוצאת מן הכלל. כל הכבוד להם, הם באו להילחם, השחקן הישראלי צריך להראות שהוא בא להילחם ולשמור, אם תשמור טוב ותבנה את המשחק שלך על זה, זה ייצר לך אופציות לפתח את המשחק שלך משם”.

“בתור שחקן ישראלי, כשאני משחק מול כל שחקן, אני לוקח את זה אישית מולו. מי ינצח את הדו קרב בינינו, לא לוקח את האזרחות שלו, אני רוצה להיות יותר טוב ממנו ולעצור אותו, להוריד אותו מהממוצע שלו. אני בתחילת הדרך, חגגתי לא מזמן 23, הזמן טס, אין לי הסבר לזה. אי אפשר להחזיר את הזמן. אני מרגיש זקן וצעיר באותו הזמן. אקח את זה צעד אחרי צעד. אני מאמין שדברים טובים יגיעו. מקווה להישאר בריא”.

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם שמעון מזרחי (איציק בלניצקי)

על חידוש החוזה: "כשיגיע הזמן לקיץ, הוא יגיע. אני לא מתעסק בזה, אפילו לא קצת. אם אני אתחיל לחשוב על העתיד אני אהיה פחות טוב ברגע הנוכחי. כשיגיע המשא ומתן נדבר על זה. אני רוצה להיות הכי טוב ברגע הזה. יש לנו פלייאוף ורוצים להשיג אליפות, יש לזה זמן. זה לא הזמן עכשיו, לא חושב על זה אפילו".   
 

סקוטי ווילבקין עם הגביע (רדאד ג'בארה)סקוטי ווילבקין עם הגביע (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */