יום חמישי, 18.04.2024 שעה 15:06

דהאן ישלם כ-873 א' ש"ח לטוברוק על עסקת סייף

הבורר עו"ד טמיר ביקר את התנהלות הסוכן וקבע שעליו לשלם למועדון בשל מעבר השחקן לאנדרלכט, בנוסף לעוד כ-102 אלף ש"ח הוצאות. דהאן פנה לביהמ"ש

|
קני סייף (רויטרס)
קני סייף (רויטרס)

סוכן השחקנים דודו דהאן צריך לשלם סכום של 873,900 ש”ח למועדון בית"ר טוברוק, כך נקבע במסגרת הליך בוררות שנפסק נגד דהאן בגין המעבר של קני סייף לקבוצת אנדרלכט הבלגית.

כמו כן הבורר, עו"ד בנימין טמיר, קבע כי דהאן בנוסף ישלם סכום של כ-75 אלף ש”ח בגין שכר טרחה והוצאות וכן עוד 32 אלף ש”ח נוספים בגין שכר טרחת הבורר. טוברוק יוצגו ע"י עורכי הדין זאב ליאונד ואלון נדב ממשרד זאב ליאונד ושות’.

קני סייף ודודו דהאן (מערכת ONE)קני סייף ודודו דהאן (מערכת ONE)

הצדדים כבר הגיעו להתדיינות משפטית בפני הבורר עו"ד טמיר עוד בחודש מאי 2015,  והוא אז אישר הסכם פשרה מוסכם בין הצדדים, לפיו דודו דהאן התחייב לשלם 50% מכל סכום שיהיו זכאים לקבל מקבוצת הכדורגל גנט הבלגית בגין כל עסקה שתעביר את השחקן למועדון אחר, עד לסך כולל של 5% מסכום המכירה הכולל של כל העסקה. כזכור, השחקן עבר מרמת השרון לקבוצה הבלגית ב-2014.

בשנת 2018 גנט מכרה את זכויותיה בכרטיס של סייף לאנדרלכט. במסגרת התביעה צירפה טוברוק את המכתב של עו"ד רועי רוזן המייצג את דהאן לעו"ד ליאונד המייצג כאמור את טוברוק, בו כתב בין השאר כי: “מרשי אינו בחר שלא לקבל דבר ממועדון הכדורגל גנט והוא אכן ציפה ומצפה לקבל תמורה מגנט, אותה הוא יחלוק עם מרשתך אם וכאשר תתקבל”.

בהמלצת הבורר, דהאן הגיש בבלגיה תביעה נגד גנט והתברר כי הטענות של גנט לדחיית התשלום הן כי התחייבותה לתשלום בגין מכירת השחקן הייתה תקפה רק עד 30 ביוני 2016. כמו כן, התברר כי הסכם 2014 הוחלף בהסכם משנת 2016 שאינו כולל את חובת תשלום העמלה לנתבעים. בהסכם 2016 קיבלו הנתבעים סך של 140 אלף אירו שקיבלו מגנט עבור "ליווי ותמיכה" של השחקן ואשר מכסה את כל העלויות והשירותים שניתנו על ידם לשחקן.

זאב ליאונד (סטיב ארד-אלן)זאב ליאונד (סטיב ארד-אלן)

הבורר בהחלטתו מבקר את ההתנהלות של דהאן וכותב בין השאר: “לאורך תקופה ארוכה בחרו הנתבעים שלא לחשוף את דבר קיומו של הסכם 2016 ולא הזכירו אותו אף בתביעה שהגישו בבלגיה. דבר קיומו של הסכם 2016 נתגלה לתובעת לראשונה מכתב ההגנה שהגישה גנט. תנאיו של הסכם זה מהותיים ביותר לבוררות ומשליכים בבירור על זכויות וחובות הצדדים כמו גם על ההכרעה בשאלות שבמחלוקת. הסתרת קיומו של הסכם הפשרה מיום 18.3.2020 בין הנתבעים לגנט עד לגילויו המאוחר ביום 1.7.2020 במסגרת הודעה שמסרו הנתבעים על מתן פסק הדין בבלגיה, יצרה אצלי תחושה קשה של רצון מצד הנתבעים להכשיל את גילוי האמת ולנצל לרעה את ההליך המתנהל בפני תוך ‘משיכת זמן’”.

קני סייף בועט (רויטרס)קני סייף בועט (רויטרס)

עוד כותב הבורר: “במשך תקופה ארוכה לאחר הגשתו של הסכם הפשרה לבית המשפט בבלגיה, בהתייחס לבקשות שונות שהוגשו על ידי התובעת והחלטות שניתנו על ידי, התנהלו הנתבעים כאילו הסכם זה אינו קיים. הרי הסכם הפשרה אותו הסתירו הנתבעים היה מהווה סיבה מכרעת לקבל את בקשת התובעת לחידוש הליך הבוררות מניה וביה ולא בכדי בחרו הנתבעים שלא לגלותו”.

עוד כותב הבורר ומבקר את דהאן על כך שהודיע שהוא חולה כדי לדחות דיון וכתב על כך כי: “בשולי פרק זה אך לא בשולי החשיבות, נמצאת בקשתו הבהולה של הנתבע (דודו דהאן, ג.ל.) לדחות את דיון ההוכחות שהיה קבוע ליום 11.8.2020 ותוך צירוף אישור מחלה לפיו אינו מסוגל לעבוד מיום 9.8.2020 עד ליום 20.8.2020, ללא פירוט המחלה. בשל אישור המחלה הוריתי על דחיית הדיון. התברר, כי ביום 11.8.2020 לא שהה הנתבע במיטת חוליו, אלא עסק במלוא מרצו בעבודתו כסוכן שחקנים. אין בדעתי להוסיף על כך, שהרי הנתבע הודה במעשהו הנפסד”.

דודו דהאן (חגי מיכאלי)דודו דהאן (חגי מיכאלי)

דהאן פנה באמצעות עו"ד רוזן לבית המשפט השלום בכפ"ס בבקשה להתנגדות לבקשה לאישור פסק הבוררות, ובקשה למחיקה על הסף ובקשה לביטול פסק הבוררות. הוא מנמק זאת בין השאר כי הבורר: “התעלם מהעובדה הקרדינלית כי המבקשים עצמם לא זכו לתמורה כלשהי מגנט בגין עסקה זו. הבורר התעלם מגורמים מהותיים שעמדו בבסיס התחשיב של המשיבה לקביעת סכום התביעה, וכן התעלם מראיות ברורות שהובאו בפניו, מהדין הקיים ומהוראותיו המפורשות של ההסדר המוסכם”.

עו"ד רועי רוזן (מערכת ONE)עו"ד רועי רוזן (מערכת ONE)

עוד מאשים עו"ד רוזן: “אין דרך אחרת לומר את הדברים, למקרא פסק הבוררות, קשה להשתחרר מהתחושה כי הבורר לא הצליח לדון במקרה זה לגופו של עניין ופסיקתו נבעה, במידה רבה, מגופו של אדם ותחושותיו כלפי דהאן. התוצאה אליה הגיע הבורר הנה אבסורדית, מקוממת, בלתי צודקת ונוגדת את תקנת הציבור”.

אוהדי ריאל מדריד מקללים את ראמוס
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */