יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"זה מה שקורה למי שמנסה לגנוב כרטיס לגמר"

במכבי ת"א חגגו את ה-0:2 הגדול על מכבי חיפה: "בלי 10 שחקנים היינו 4 דרגות מעליהם כמו שבכר אמר. בסוף כולם ראו מי אמר אמת". קנדיל נותח בהצלחה

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

במכבי תל אביב חגגו את ה-0:2 על מכבי חיפה אמש (חמישי) בסמי עופר שהעניק לקבוצה כרטיס לגמר הגביע, ואיזה גמר זה הולך להיות - מול הפועל תל אביב. הציפייה במועדון היא כי ההתאחדות לכדורגל תודיע מוקדם ככל האפשר כי המשחק ישוחק באצטדיון בלומפילד ואחרי הפארסה סביב המפגש בסמי עופר, לכל הפחות, הקהלים של שתי הקבוצות מתל אביב יקבלו פיצוי ויוכלו להגיע לגמר במגרש הקרוב לביתן. 

הצהובים של פטריק ואן לוון הגיע למשחק ללא 10 שחקני סגל, שהם "הרכב" לכל דבר: מאור קנדיל (שעבר בהצלחה את ניתוח הבקע בבטנו בגרמניה ויתחיל שיקום בימים הקרובים), אנדרה ז'ראלדש, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, אייל גולסה, אבי ריקן, מתן חוזז, טל בן חיים, ניק בלקמן ואלכסנדר פשיץ' (ולמי שממש מתעקש, גם ללא אורוש ניקוליץ'), וכאשר הספסל מורכב ברובו משחקני קבוצת הנוער, מה שכמובן הגביל את ההולנדי מבחינת חילופיו, וזה לא היווה לרגע מכשול. להיפך. 

שכטר:בלי הצבא שלנו זה לא היה קורה

"אולי עכשיו במכבי חיפה מצטערים שלא הסכימו להעתיק את המשחק למועד אחר, הם חיפשו קונספירציות וכל כך פחדו לשחק נגדנו בסגל מלא ובסוף עלינו עליהם ב-4 דרגות כמו שברק בכר אמר. אותו בכר שלא הסכים להזיז את המשחק. בסוף אחרי שפורסם תאריך הגמר, כולם ראו בדיוק מי אמר אמת השבוע", סגרו במכבי ת"א חשבון עם הירוקים וגם עם ההתאחדות.

"אפשר להגיד עלינו מה שרוצים, שאנחנו "גורמים עלומי שם", ושאנחנו מתנהלים כך או אחרת, שמיהרנו לשלוח את הזרים הביתה ולמה לא העברנו אותם לגור בצפון. שיגידו הכול. יש בסוף מציאות ויש אמת. מי שהתעקש לשחק בטענה שקרית שהוא צריך את שרי ורוקאביצה, היה מגיע לגמר בלעדיהם, זה הרי נקבע בלו"ז, לא? אז מי אמר אמת? אנחנו או הם? בסוף, זה מה שקורה למי שמנסה לגנוב משחק", הוסיפו גורמים במועדון הצהוב. "הם התנהגו כמו שחצנים, חגגו על מה שקרה בבית הדין, שזה "הצליח להם". עכשיו הם יכולים להירגע, שרי ורוקאביצה כבר לא ישחקו בגמר, והמחמאות לאודי שוכוטוביץ', איזה נוקאאוט". 

שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

בסופו של יום, מכבי ת"א הציגה את המשחק הטוב ביותר שלה העונה מול מכבי חיפה. חמישה מפגשים ישירים, שני ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו, אבל זה היה המשחק המרשים ביותר ובלי 10 שחקנים משמעותיים במיוחד. עליונות מובהקת ברוב המשחק. דווקא דקות הפתיחה היו פחות טובות ועדיין הראו שיש לקבוצה של פטריק ואן לוון את היכולת לקחת את המשחק וככל שהדקות נקפו ומכבי חיפה לא הצליחה להיכנס לעניינים, זה גם הכניס למשחק שחקנים שלא שיחקו רבות העונה. 

שחר פיבן, בעמדה לא נוחה לו כמגן ימני, נתן הופעה אדירה בעיקר במחצית השנייה שיתק את דולב חזיזה לגמרי. אופיר דוידזאדה רשם את ההופעה הטובה ביותר שלו במכבי ת"א והעלים את עומר אצילי ורז מאיר. איתן טיבי הנהיג את החוליה מאחור ומתן בלטקסה הראה שוב שיש למכבי ת"א בלם ישראלי עם רגל שמאל שהיא חייבת, פשוט חייבת לטפח. דן גלזר ודור פרץ, אולי על רקע 10 ימים ללא כדורגל, נראו אחרת לגמרי, הרבה יותר רעננים, כאשר מספר 6 ניצח בכל מאבק על המגרש, וחברו לקישור באחד ממשחקיו האחרונים בישראל, שוב הפגין עליונות. 

דור פרץ (רדאד ג'בארה)דור פרץ (רדאד ג'בארה)

אבל על הקישור ואולי על המשחק אמש, ניצח הקפטן שרן ייני, השחקן שגורם לאנשים להאמין שהמושג הזה "רוח המועדון" באמת משפיע על השחקנים. ייני הנהיג את מכבי ת"א, הפגין עליונות אדירה על נטע לביא, בישל שער ועוד לפני כן כמעט כבש שניים בעצמו. הוא נכנס בין הקווים של מכבי חיפה וכמעט כל התקפה טובה של מכבי ת"א התרחשה בזכות מהלך מפתח שלו. "זו הייתה הופעה פשוט אדירה של ייני. אדירה", החמיאו במכבי ת"א לקפטן. 

איתי שכטר נבחר למצטיין של המשחק בזכות הצמד שלו, אך גם בזכות העבודה הגדולה שעשה על עופרי ארד במחצית הראשונה ואחר כך על בוגדן פלאניץ' ורמי גרשון. שכטר היה חלוץ בודד בחוד, וניצח כמעט כל מאבק. הרוויח כדורים, בנה התקפות ובסוף סיים פעמיים מקרוב, והיה במקום הנכון שחלוץ צריך להיות. למרות כל אלה, במצב הדברים כפי שהוא עומד היום, שכטר לא צפוי להמשיך במכבי ת"א. אולי על רקע ההופעה הזו ותרומתו הגדולה למכבי ת"א גם כשאינו משחק, צריך מישהו במועדון לגרום לפטריק ואן לוון להשתכנע שמגיע לשחקן חוזה לעוד עונה, וזה דבר שאפשר לסדר בשלוש שניות על ידי שיחה ביניהם. לאוהדי מכבי ת"א הנושא היה די ברור אמש. הפוסטים בלילה דיברו בצורה פשוטה ברשתות: זה משחק של חוזה חדש. 

איתי שכטר (רדאד ג'בארה)איתי שכטר (רדאד ג'בארה)

מכאן תעבור מכבי תל אביב לשלושת מחזורי הסיום של העונה. אליפות במצב הנוכחי היא משימה מאוד מאוד קלושה שכן מכבי חיפה צריכה להפסיד פעם אחת ולסיים בתיקו פעם אחרת, או פשוט לא לנצח בכל שלושת משחקיה כדי לאפשר למכבי ת"א את הפתח למהפך דרמטי. המשימה הראשונה תהיה לנצח את מכבי פתח תקווה ולראות מה קורה במשחק של מכבי חיפה מול מ.ס אשדוד. מכאן ייגזרו גם ההחלטות לגבי הצורה בה תשחק מכבי ת"א בשני מחזורי הנעילה שלה מול אשדוד ועירוני קריית שמונה כאשר ברקע כמובן הגמר ב-2.6. 

בשלב הזה המאמץ הגדול והקדחתני הוא להשיב את השחקנים הזרים ארצה. כבר מליל יום רביעי עובדים במכבי ת"א מול הזרים בניסיון שכנוע שניתן לשוב לישראל והפסקת האש שנכנסה לתוקפה הלילה ב-2:00 אמורה לעזור. הקושי של המועדון הוא הסברתי מול השחקנים וגם לוגיסטי במציאת טיסות, אך במועדון עובדים על כך ומקווים מאוד כי עד יום ראשון יצליחו להחזיר לכל הפחות את ז'ראלדש, הרננדס, סבוריט ובלקמן.

אנריק סבוריט (עמרי שטיין)אנריק סבוריט (עמרי שטיין)

לגבי פשיץ' קיימת בשלב הזה פסימיות, בעיקר בשל האמירות שלו כאשר עזב והתחושה שאולי הוא לא באמת רוצה להיות יותר בישראל. בכל מקרה, יש ניסיון כמובן גם להחזירו יחד עם השאר על מנת שיוכלו לעבות את הסגל ההולך ומתקצר של הצהובים. אייל גולסה ומתן חוזז ערכו אימונים חלקיים בשבוע האחרון וייתכן מאוד כי יצליחו להשיב אותם לכשירות לקראת הגמר. הנושא הזה עדיין לפתחו של הצוות הרפואי.

אגב אחרון לגבי המשחק מול מכבי חיפה, אירוע מביש ומביך נרשם כאשר ביציע שמאכלס את האוהדים מעוטף עזה, בוצעו נהמות לעברו של אדוארדו גררו שחקנה הפנמי של מכבי ת"א. שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, היה מי שניגש במהרה למקום ואיים לזרוק את הנוהמים מהיציע. יחד עם זאת, במכבי ת"א לא "סגרו חשבון" עם כל יושבי היציע, הבינו כי לכאורה מדובר באוהדים יריבים שנכנסו לשם (הנוהמים לבשו חולצות ירוקות) ובסיום המשחק יונתן כהן ביקש מכל חבריו לגשת לעבר היציע בו ישבו גם תושבי העוטף באמת, על מנת להעניק להם את חולצות המשחק, באירוע מרגש ויפה בפני עצמו.

נטע לביא מול אדוארדו גררו (עמרי שטיין)נטע לביא מול אדוארדו גררו (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */