יום חמישי, 28.03.2024 שעה 20:50
לוח משחקים
  • עירוני ק"ש
  • שלישי, 02/04, 19:30
  • הפועל נוף הגליל
  • מכבי פ"ת
  • שלישי, 02/04, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל פ"ת
  • רביעי, 03/04, 19:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • רביעי, 03/04, 20:00
  • מכבי נתניה

מאחורי הקלעים: המתיחות בין מכבי להתאחדות

הקשר מיום שני, ההבדל בין מועד ההודעה לתקשורת לבין התשובה שהוענקה למועדון, והמשחק עם מונטנגרו. תגובת ההתאחדות: "אלו סיפורי מעשיות לא ראויים"

|
רז מאיר ויונתן כהן (שחר גרוס)
רז מאיר ויונתן כהן (שחר גרוס)

מכבי תל אביב הודיעה היום כי פנתה באופן רשמי להתאחדות לכדורגל וביקשה כי חצי הגמר מול מכבי חיפה לא ישוחק מחר (חמישי) בסמי עופר וכי היא דורשת שהמשחק ייערך במועד אחר, אשר מאפשר לכולם להיערך אליו כמו שצריך, ושלא לנוכח המצב הקיים במדינה בכל הנוגע לפן הביטחוני. קצת אחרי שליחת המכתב שהועבר לתקשורת, המשחק נדחה רשמית

אלא שמאחורי ההודעה הזו של מכבי ת”א, שדקות אחריה הגיע האישור כי המשחק לא ישוחק בחמישי בסמי עופר, ישנו סיפור אשר מתגלגל כבר מיום שני האחרון. זוהי גרסת מכבי ת”א לדברים: כבר ביום שני כאשר התחילה ההסלמה, המועדון היה בקשר מול ההתאחדות בנוגע לקיום המשחק והבקשה לבדוק מה קורה ואיך, אלא שהצהובים למדו מהי תשובת ההתאחדות דרך התקשורת ביום שלישי בשעה 17:00 עם פרסום ההודעה לעיתונאים על קיום המשחק בסמי עופר והזזתו ביממה.

המועדון עצמו קיבל את תשובת ההתאחדות המנומקת רק ב-23:00 בלילה של יום שלישי. “הם טרחו להוציא לנו מכתב תשובה אחרי ששאלנו אותם מה הנימוקים ואיך ההחלטה התקבלה, התשובה שהתקבלה היא שמה שעמד לנגד עיניהם זה טובת הקהלים של כל הקבוצות, של ה-25 אלף כרטיסים שהם מחויבים אליהם, ושהקהל משווע לראות כדורגל אחרי כל כך הרבה חודשים”. 

אזעקות במהלך החתונה של גיא כהן

במכבי ת”א טוענים כי נאמר להם שאין תאריך חלופי להזזת המשחק, וזאת עוד לפני שנורה טיל אחד לעבר גוש דן, כי הלו”ז צפוף. אולם אחרי ירי הטילים לגוש דן, לפתע בהודעת ההתאחדות שבישרה על דחיית המשחק ממחר, כן נכתב כי עובדים על מציאת מועדים חלופיים בשיתוף מנהלת הליגות. אם כך, מאיפה צצו המועדים החדשים?

במכבי ת”א מספרים כי נמסר להם שבהתאחדות פנו למנהלת בניסיון למצוא סיוע אחרי שהגמר נקבע ל-30.5, אך אין אפשרות לאתר מועד כזה כי בין ה-31.5 עד ל-9.6 ישנם משחקי נבחרות, שאלו תאריכים בינלאומיים של פיפ”א שבהם מחויבים לשחרר את שחקני הצעירה והבוגרת, ובנוסף ב-7.6 מחויבים להעביר לאופ”א את רשימת הקבוצות שמשחקות בתחרויות הבינלאומיות.

אלא שמה שלא נכתב בתגובה שהועברה למכבי ת”א, היא שיש משחק מול נבחרת מונטנגרו בסמי עופר ב-5.6 וב-9.6 יש משחק ידידות נוסף מול פורטוגל. לטענת הצהובים, הפתרון היה נעוץ מהרגע הראשון בהתאחדות לכדורגל. משמע – אפשר היה לדחות את מועד חצי הגמר ולוותר על המשחק מול מונטנגרו, ולהספיק גם לעדכן את אופ”א עד ה-7.6 מי הקבוצות שמייצגות את ישראל באירופה בעונה הבאה. אלא שלטענת הצהובים, האינטרס שהניע הכל הוא הרצון של ההתאחדות לשמר את המשחק מול מונטנגרו ב-5.6 ולא לפגוע בו, משחק שמתקיים שלושה חודשים לפני המשחק הרשמי הבא של נבחרת ישראל, במסגרת רשמית, ולא בפורמט של משחק הכנה\ידידות.

שרן ייני ושרון תמם במעמד החתימה. במועדון טוענים שסיפרו סיפור על גבם (האתר הרשמי של מכבי ת"א)שרן ייני ושרון תמם במעמד החתימה. במועדון טוענים שסיפרו סיפור על גבם (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

כמו כן, במכבי ת”א ראו כהחלטה תמוהה להעביר את המשחק מרביעי לחמישי, עוד לפני שבסופו של דבר נורו הטילים לגוש דן והובילו לדחייתו של המשחק למועד לא ידוע. “איזה קהל ייסע מהדרום או המרכז לחיפה במצב כזה וישאיר משפחות בבתים תחת איום טילים? איך בדיוק העתקת המשחק מרביעי לחמישי שירתה את קהל האוהדים כפי שהם ענו לנו? הרי האוהדים שלנו בעצמם פנו להתאחדות וביקשו שלא יעתיקו את המשחק לחיפה. וגם, האם למכבי חיפה אין אוהדים שמגיעים מהאזורים האלה לסמי עופר? זו סיטואציה נורמלית להביא אותם לאצטדיון הזה כאשר בבתים בחלק נרחב מאוד של המדינה המשפחות שלהם נמצאות תחת איום טילים?”. 

בעקבות כל אלה, הגיעה היום ההודעה הרשמית של מכבי ת”א שנמסרה לתקשורת ובה כמובן הטענות לעבר ההתאחדות לכדורגל. הצהובים כועסים כי הקבוצות לא היו צד בקבלת ההחלטות, לא שיתפו אותן כלל בתהליך ובסופו של דבר שלחו אותן ללמוד על ההחלטה דרך התקשורת ולא בהתכתבות ישירה מולן.

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. למה לא פשוט לבטל את משחק הידידות מול מונטנגרו? (ההתאחדות לכדורגל)אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. למה לא פשוט לבטל את משחק הידידות מול מונטנגרו? (ההתאחדות לכדורגל)

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "צר לנו על בחירת גורמים אנונימיים להלעיט אתכם בסיפורי מעשיות ועל כך שסיפורים מהסוג הזה זוכים בכלל לפרסום. מי שמלין על מערכת יחסים לא חמימה, מוזמן לחמם אותה לכיוון החיובי לשם שינוי ולא בכיוון ההפוך. בעוד אנחנו מקפידים להגיב רשמית, מהצד האחר עושה רושם יש רק גורמים בכירים וכו'. עניין של אמינות וטוהר הכוונות. משחקי הידידות של הנבחרת, ככל שיתקיימו, לא היוו לרגע שיקול בקביעת מועדי משחקי חצי גמר הגביע. לא שמענו בדל תלונה מאף אחד משלושת המועדונים האחרים שהגיעו למעמד המכובד, זכינו מהם לשיתוף פעולה יוצא דופן ולהבנה בנסיבות חריגות ומאתגרות, כאשר השיקול הלאומי, המקצועי והספורטיבי היו במוקד. הסיבה היחידה לשינוי מועדי המשחקים הייתה ונותרה המצב הביטחוני. לא לחץ של גורם כזה או אחר, גם אם נדמה לו שלחץ והשפיע, לא הטענה בדבר ההכנסות מהמשחקים וגם לא עוד כמה אגדות אורבניות שהופצו. כל הקבוצות עודכנו על ידינו במגוון ערוצים ודרך מספר אנשי קשר לגבי ההתפתחויות השונות וכדי לשמור על טוהר ההליך לא נוהל כל משא ומתן מולן. יש לפחות 3 משתתפות שיעידו על כך. צר לנו שדווקא בשעה כזאת יש מי שבוחר לעסוק, באופן אנונימי כמובן, בדברים בטלים".

הודעת מכבי ת”א שנמסרה לתקשורת טרם ההחלטה על דחיית המשחק ממחר: “בצל המצב הביטחוני דורש מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מההתאחדות לכדורגל לדחות את משחק חצי גמר הגביע נגד מכבי חיפה. כבר ביום שני בלילה, עם פרסום אפשרות העברת המשחק לחיפה, פנתה מכבי ת"א להתאחדות בדרישה להסיר מעל הפרק אפשרות זו. גם במהלך יום שלישי פנו בכירים במועדון להתאחדות והבהירו כי החלטה לקיים את המשחק תפגע באוהדי הקבוצה ותמנע מהם להגיע לצפות בו.

לא ייתכן כי בתקופה בה המצב הביטחוני במדינה כה רגיש, ההתאחדות תצפה מאלפי אוהדים לעזוב את משפחותיהם ולהגיע מאזור המרכז לחיפה. זוהי ציפייה בלתי מתקבלת על הדעת, מסוכנת ומנותקת מהמציאות. 

הטענה כי לא ניתן למצוא תאריך אלטרנטיבי לקיום המשחק וההתעקשות לקיים אותו בימים בהם תושבי המדינה נמצאים תחת מתקפה אינה מתקבלת על הדעת.  אין סיבה ממשית שלא לדחות את מועד סיום הליגה או למצוא מועד חלופי לקיום משחקי חצי הגמר ונדמה כי מדובר בהתעקשות קטנונית שמניעיה אינם ברורים. הדברים אמורים בפרט נוכח ההחלטה שהתקבלה בתהליך לא ברור, בדרך של "הנחתה" מבלי לשתף את הקבוצות בשיקולים בזמן אמת.

אוהדי מכבי ת"א. רבים מהם ביקשו שלא לשחק בחיפה נוכח המצב (רדאד ג'בארה)אוהדי מכבי ת"א. רבים מהם ביקשו שלא לשחק בחיפה נוכח המצב (רדאד ג'בארה)

במצב הביטחוני בו אנו מצויים תחת מתקפה ובראש מעיינינו לשמור על בטחננו וביטחון הקרובים אלינו, אין היגיון בקיום המשחק במועד ובמיקום שנקבע ולכן אנו דורשים בכל תוקף לדחות את המשחק שנקבע למחר למועד אחר”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */