יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:53

"מציאות חדשה שתביא סדר, חוגג הכריז מלחמה"

עו"ד עמית חדד, שגויס ע"י בעלי בית"ר במאבק נגד ראשי לה פמיליה, בראיון: "הפסיקה תאפשר לנקות את הנגע הרע", "אנשים היו מפחדים להגיע לאצטדיונים"

|
עורך הדין עמית חדד ומשה חוגג (צילום: רפאל מזרחי, אורן בן חקון)
עורך הדין עמית חדד ומשה חוגג (צילום: רפאל מזרחי, אורן בן חקון)

למאבק של משה חוגג כנגד ראשי ארגון לה פמיליה בכל הקשור לקללות, לקריאות הגזעניות ולניסיונות למנוע מראשי הארגון להיכנס למשחקי הבית של הקבוצה, הצטרף שחקן חדש ומעורך מאוד בעולם המשפט - עורך הדין עמית חדד שנשכר על ידי חוגג להתמודדות שלו במאבק. למרות שעו”ד חדד עסוק בימים אלה במשפטו המתוקשר של ראש הממשלה בנימין נתניהו אותו הוא מייצג, חדד לקח על עצמו לייצג את בעלי בית"ר במאבק שהוא שלדעתו חשוב לא רק עבור הקבוצה, אלה לכדורגל הישראלי כולו.

“משה חוגג פנה אלי ושאל אותי אם אני מוכן לקחת על עצמי את הטיפול בכל הקשור לטיפול בתופעות הגזענות, הקללות ועידוד האנרכיה מצד אוהדי בית"ר מארגון לה פמיליה”, מספר עורך הדין עמית חדד בראיון ל-ONE: “יחד עם רוני מוזסון אמרתי שבשמחה אעשה את זה”.

תיארת לעצמך שתוך כמה שעות מהרגע שהצטרפת לחוגג כבר תידרש להגיב על בקשה בבית המשפט לצו מניעה כנגד כניסתם של אוהדים לאצטדיון טדי?
"האמת שלא ידענו שכל כך מהר נגיע לבית המשפט, זה קרה מהר מאוד, הגענו לבית המשפט להתמודד עם בקשה לצו מניעה ותוך זמן קצר היינו צריכים ללמוד את מקרה העבר סביב המועדון, מי אלה האנשים הספציפיים שהורחקו ומבקשים להיכנס לאולם בית המשפט".

משה חוגג על רקע דגל לה פמיליה (רדאד ג'בארה)משה חוגג על רקע דגל לה פמיליה (רדאד ג'בארה)

אחרי שכבר החלטת שאתה לוקח את התיק הזה, מה גילית?
”כשאתה נכנס לנושא ובוחן אותו אתה מבין שהצטברה מסה קריטית לא מחמיאה עבור מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, אתה רואה אנשים שחרטו על דגלם אלימות, גזענות, הפחדה. אנחנו חשבנו שהשילוב הזה בין כל האלמנטים האלה יאפשר לנו להצדיק את ההרחקה של האוהדים. קיימת תפיסה שאם יש לך אחריות אז צריכה להיות לך סמכות, כלומר, אם אתה נכשל מטילים עליך סנקציה כי יש לך אחריות. בעולם של הכדורגל ראינו אחריות אבל ללא סמכות, אני חשבתי שזה דבר לא נורמלי שאתה בא לבעלים וקונס אותו ולא נותן לו את הכלים המינימליים להתמודד". 

זאת אומרת שאם יש לאוהדים השקפה מסוימת על פעילותו של בעלי הקבוצה אסור להם למחות במגרש?
"בהחלטה של השופטת היא לקחה גם את העניין הזה בפסיקה שלה, הרי אותם אוהדים טענו שמונעים מהם להיכנס לאצטדיון טדי במשחקי הקבוצה בגלל ההשקפה שלהם, אבל זה לא נכון וזה בא לידי ביטוי בהחלטה של השופטת, הרי בסופו של דבר רוצים למנוע את כניסתם לאצטדיון בגלל שהם אלימים, מקללים ומעודדים אנרכיה ולכן חשבנו שאין מסגרת אפשרית שיכולה לאפשר את זה".

בסופו של דבר מדובר בהישג עבורך כעורך הדין שהתמודד בבית המשפט עם הבקשה לצו המניעה, לצד זה מדובר בהחלטה תקדימית של השופטת מיקה בנקי, פסיקה שעשויה להשפיע על הכדורגל כולו.
”זה הישג חשוב מאוד, זה נותן לבעלים את סמכות שהייתה חסרה להם. במשך תקופה ארוכה מידי המועדונים ובמיוחד מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הרגיש חסר אונים. זה לא רק שבכל פעם קוראים לו לבית הדין הוא נאלץ לשלם קנסות, אלא גם העובדה שאנשים מפחדים להגיע לאצטדיון הכדורגל בגלל קללות וקריאות גזעניות והמועדון הרגיש חסר אונים, אני שמח שעכשיו דברים משתנים".

עורך הדין עמית חדד (קרדיט: רפאל מזרחי)עורך הדין עמית חדד (קרדיט: רפאל מזרחי)

מבחינה משפטית, הפסיקה הזו מעניקה עכשיו יותר כח לבעלי הבית של מועדוני הכדורגל בישראל?
"המציאות החדשה על פי פסיקת השופטת בנקי תאפשר לבעלים לעשות סדר, לנקות את הנגע הרע שיש בקרב אוהדים מסוימים בכדורגל".

אין פה פגיעה בחופש הביטוי? בזכות הפרט להביע מחאה?
”יש המון אוהדים של בית"ר שהם אוהדים נהדרים שבאים לעודד ולא להזיק או לקלל. הבקשה שאנחנו קיבלנו לבית המשפט הייתה שאותם אוהדים שביקשנו להרחיק מהמגרש באו וביקשו שבית המשפט יאפשר להם לקלל, אין זכות חוקתית לקלל. תאר לעצמך שאתה מגיע לבית קולנוע ומתחיל לקלל, אתה מעלה בדעתך שלא ירחיקו אותך? משום מה במשחקי בית"ר זה היה נראה כדבר שצריך להשלים איתו ואני מקווה שאת זה הצלחנו לשבור. חוגג הכריז מלחמת חורמה בנושא הזה, המטרה שלו היא שאוהדים יירצו להגיע למשחקי בית"ר, יהנו ממשחק כדורגל ויחזרו הביתה עם חיוך".

עם כל העומס שיש לך כמי שמייצג את ראש המשלה בנימין נתניהו, לא היססת לפני שהצטרפת למאבק של חוגג?
”אני למאבק הזה חשבתי שאשמח להצטרף, יש לנו משרד מאוד גדול ויש לנו הרבה עורכי דין מצוינים, אני לא טיפלתי בדברים לבד. הצוות שלנו עשה עבודה נהדרת בכל איסוף החומרים, אין שום עומס, הכל בסדר. מבחינתי זו הזדמנות לייצר החלטה תקדימית שהיא מטיבה עם הקבוצות וגם עם האוהדים שרוב רובם של האוהדים הם אוהדים נהדרים. למה אוהד של בית"ר צריך לשאול את עצמו האם להביא את הבן שלו למשחקי הקבוצה או לא".

אוהדי בית"ר ירושלים (איציק בלניצקי)אוהדי בית"ר ירושלים (איציק בלניצקי)

אני רוצה לחזור לנושא הפגיעה בחופש הביטוי ולזכות המחאה, הרי בסופו של דבר מונעים פה מאוהדים להיכנס לאירוע ספורט שהוא פתוח לכלל הציבור, זה לא אירוע פרטי של משה חוגג.
"אין פה זכות מחאה, אין זכות מוחלטת במדינת ישראל ובכלל בדמוקרטיה, הזכות היא יחסית, יש את הזכות לחופש ביטוי אבל בצד השני יש את הזכות של הפרט שלא יקללו אותו, יפגעו בו,  או את הזכות שלי שלא יקראו קריאות גזעניות נגדי. אני אחדד את זה, אם נניח היו באים לאצטדיון האוהדים ומביעים מחאה על נושאים מקצועיים זו מחאה לגיטימית ואיש לא היה מעלה בדעתו לחסום אותה, אבל יש גבול של חופש הביטוי והוא נגמר ברגע שמתחיל חופש השיסוי, אין זכות מותנית לקרות קריאות גזעניות".

איך זירת הכדורגל לעומת הזירה הפוליטית?
"זו בהחלט זירה מעניינת".

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

איפה אתה נהנה יותר? בזירה המשפטית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או בזירה המשפטית סביב הכדורגל?
"כל זירה וההנאות שלה, אני משתדל מאוד ליהנות משני הצדדים".

איך יסתיים הסיפור הזה לדעתך?
"הכי חשוב להבין שאין פה סיפור של בעלי בית"ר ירושלים נגד אוהדי בית"ר, זה מאבק בעד אוהדי בית"ר ירושלים שרוצים מציאות שפויה באצטדיון, הם רוצים את זה, הם צריכים את זה והם יקבלו את זה, יש פה ניסיון למגר את האלימות והגזענות. אני מבטיח לך שגם האנשים מלה פמיליה, אם דוחקים אותם לקיר ומעמתים אותם עם המציאות, הם יודעים שמדובר במאבק מוצדק מצד המועדון".

אובלק בעצירת ענק לוקח ממסי את שער העונה
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */