יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:29
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

הפועל תל אביב סימנה את איתי שגב לעונה הבאה

האדומים שעשו צעד משמעותי להישארות עם ה-79:82 על הרצליה, רוצים את אקס מכבי ת"א. פרנקו: "לא היו צריכים 2 יורדות", דרוקר: "סיטואציה מוזרה לי"

|
איתי שגב  (שחר גרוס)
איתי שגב (שחר גרוס)

שמחה בהפועל תל אביב לאחר הניצחון אמש (רביעי) 79:82 על בני הרצליה במסגרת מחזור הפתיחה של בית הפלייאוף התחתון בליגת העל. בסביבת הקבוצה היו מרוצים מאוד מהתוצאה הסופית שהייתה לא פחות מצעד ענק בדרך להבטחת ההישארות בליגה והקנתה ניצחון תשיעי במספר עבור האדומים העונה. כעת, בצד האדום של תל אביב מסתכלים לעבר המחזור הבא מול מכבי חיפה, בידיעה שניצחון על הירוקים מהכרמל יבטיח כמעט סופית את ההישארות בליגת העל. 

הפועל תל אביב מתרכזת בעונה הנוכחית וההכנות לעונה הבאה עדיין לא החלו באופן רשמי, אך יחד עם זאת בקבוצה שמו לעצמם למטרה לחזק את הליבה המקומית ומי שסומן, וזוכה להערכה רבה, הוא איתי שגב, אותו מקווים במועדון לראות משחק במדיהם, כך נודע לראשונה ל-ONE. למרות ששחקן גראבלין מהליגה הצרפתית סומן, עדיין לא החלו מגעים מולו. 

פרנקו: "היה משחק של קבוצות לחוצות"

בחזרה למשחק. הפועל שוב הציגה טריו אתלטי מאוד, שעושה ליריבות לא מעט נזק בתוך הצבע –  ג'סטין טילמן, טייריק ג'ונס וג’יי פי טוקוטו. בעוד שני הראשונים עשו את שלהם, השלישי זרח מעל כולם והיה פשוט בלתי עציר עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים, 5 אסיסטים ומדד 32. בקבוצה התמוגגו מיכולתו של טוקוטו שנראה כי חזר לכושר משחק, באחד המשחקים הכי חשובים של האדומים העונה.

צפירת הרגעה נוספת הגיעה מכיוון בית מכבי עם ניצחונה של מכבי ראשון לציון על מכבי חיפה, ששיפר את מצבם של דני פרנקו וחניכיו אפילו יותר. מצב העניינים בטבלה כעת, שם את האדומים עם יתרון של שני ניצחונות על בני הרצליה כמו גם במפגש ראש בראש, וביתרון של שלושה ניצחונות על פני מכבי חיפה שמחזיקה מולם ביתרון בקרב הישיר. לכן, האדומים יעדיפו להימנע ממצב של בית משולש.

"אני מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית. זה לא היה משחק יפה לראות אותו, בתקופה שאני פה זה היה המשחק הפחות טוב והשוטף שלנו”, הסביר פרנקו. “זה נובע מהרבה סיבות. לא באנו טוב למשחק הזה, הרבה פציעות, שחקנים שלא היו כשירים לשחק. בדקות מסוימות בהרכבים מסוימים הצלחנו להוביל, אבל נקלענו לבעיית עבירות והתחלנו לשחק בהרכבים שעד שהם נכנסו לקצב טוב, הרצליה הצליחו לחזור. הם באו לפה עם סגל חסר, אבל זו לא קבוצה שחוטפת בראש, הם מוצאים את הדרך לחזור. היא הצליחה להעניש אותנו במקומות שהיינו פחות טובים”.

דני פרנקו ושרון דרוקר (איציק בלניצקי)דני פרנקו ושרון דרוקר (איציק בלניצקי)

עוד הוסיף המאמן האדום: “לא מצאנו את השטף ההתקפי שלנו. אנחנו קבוצה יותר טובה בסגל הנוכחי ממה שהרצליה באו היום, אבל היה משחק טיפוסי של קבוצות לחוצות שמבינות את המשמעות של המשחק ומרגישות של התקפה יכולה להיות מכריעה. מה שחשוב זו התוצאה הסופית ולתת לשחקנים להתאושש”.

מאבקי התחתית: “החיים האמיתיים הם שיש לחץ מסביב וחלק גדול מהשחקנים לא מבינים את זה. אנחנו חיים את הכדורסל ביום יום, יש פה שלושה מועדונים עם מסורת והם בסכנה. כשנכנסים לשנת קורונה לא היו צריכים להוריד שתי קבוצות ליגה. אני מקווה שנצליח לנצח את המשחק הבא ולקחת הרבה אוויר. יש לנו הרבה עבודה עד המשחק הבא”.

העמידה לדין בעקבות אירועי חולון: “בגלל שיש דיון משמעתי מחר אני לא רוצה להגיב לדוח, אני 31 שנים מאמן בכדורסל הישראלי, מעולם לא הורחקתי או עמדתי לדין, כמעט כולם מכירים אותי מספיק טוב, לא רוצה להתייחס לדברים שנכתבו שם. מי שהיה במשחק ראה, ומי שלא יראה מחר. מכירים אותי מספיק טוב. אני לא אחד שמתפרע, אני איש חינוך, עם תואר בחינוך ומורה בבתי ספר. כל הקבוצות פה בסיטואציה לא פשוטה, זה מועדון שגדלתי בו וחשוב לי שהוא יצליח, על כולנו יש לחץ גדול, גם על השופטים, גם על המאמנים והשחקנים. אם זה קרה פעם אחת ב-31 שנה, אז שזה יקרה עוד פעם בעוד 31 שנה”. 

דני פרנקו (איציק בלניצקי)דני פרנקו (איציק בלניצקי)

פול סטול הוסיף: "הקבוצות שמביאות אותי עושות את זה בשביל המאני טיים, צריכים לעשות את המהלכים שזה חשוב, אני רציתי להיות מוכן לרבע האחרון. יש לי ביטחון ביכולת שלי, השחקנים חסמו לי כמו שצריך וזה עזר לי. אני לעולם לא ארגע. אנחנו נבוא בכל משחק כדי לנצח. אני שונא להפסיד, ברור שהמשחק הזה היה חשוב מאוד, אבל כל עוד נדאג לעסקים שלנו, הכל יהיה בסדר. אם אני חופשי אני לוקח את הזריקה, כשאתה בחור קטן אתה צריך לדעת לזרוק. לא היה שום דבר מיוחד היום. התפקיד שלי הוא לא רק לקחת זריקות משוגעות, יש לנו הרבה שחקנים שאוהבים לזרוק. הכתבנו את הקצב, שמרנו הגנה טובה, לא איבדנו כדורים יותר מדי, מי שיישאר בליגה זה הקשוחים. זה מה שהקבוצה שלי צריכה לעשות כדי לשרוד”.

בצד המפסיד, שרון דרוקר אמר: "היו חסרים לנו דברים קטנים, עצירות על סוף שעון, סלים גדולים שלהם, פה החטאה מתחת לסל, שם עונשין. הכתבנו את הקצב, שמרנו הגנה טובה, לא איבדנו כדורים יותר מדי, מי שיישאר בליגה זה הקשוחים. זה מה שהקבוצה שלי צריכה לעשות כדי לשרוד. אנחנו עם חוסרים, עברנו שנה מטורפת, הכי קל זה לספור את הפציעות שלנו וזה לא ייתן כלום. אנחנו מנסים לשרוד עם מה שיש, ולהרביץ, רק כדי להישאר בליגה. יש עוד חמישה משחקים בשבועיים וחצי. צריך לתת כל מה שיש. אנחנו תלויים בעצמנו”.

שרון דרוקר ודני פרנקו (איציק בלניצקי)שרון דרוקר ודני פרנקו (איציק בלניצקי)

מצבו של עבדול גאדי: “אנחנו מנסים שגאדי ישחק, קני וויליאמס כבר לא פה. המצב שלו משתפר, היה חשוב לו להיות עם הקבוצה. נראה את מצבו מיום ליום. ברור שאנחנו צריכים אותו כי אין לנו עוד שחקנים. הוא סוג של מנהיג. יאיר קרביץ ומקס היידגר עשו עבודה טובה, נתתי להם מילים טובות בחדר הלבשה”.

עבדול גאדי (איציק בלניצקי)עבדול גאדי (איציק בלניצקי)


המאבקים למטה: “הסיטואציה מוזרה לי, לא הייתי בתחתית אף פעם. אני לא קבלן הישארויות, לא הייתי שם. אני בוחן את עצמי, אני רוצה לתפקד טוב, לבוא מוכן ולהדביק את החבר'ה באופטימיות וקשיחות כדי שנוכל להישאר בליגה. זה חשוב לי אישית וגם למועדון".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */