יום חמישי, 18.04.2024 שעה 23:03
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אבוקסיס: שנה רעה בעשור – אתמודד עם זה

מאמן בני יהודה אחרי ה-2:1 לנתניה והירידה: "בשנה רעה הכל נגדך, המומנטום היה לרעתנו", "יש מאמנים עם שנה אחת טובה בעשור, כבוד לאמן בלאומית"

|
מתיאה ליואיץ' בהלם (רדאד ג'בארה)
מתיאה ליואיץ' בהלם (רדאד ג'בארה)

כשנקודת השבר כבר מאחוריה - גם את הסיכוי התיאורטי, הקלוש, היא לא השאירה לעצמה. בני יהודה ירדה אמש (שבת) לליגה הלאומית אחרי שבע שנים, זאת לאחר 2:1 למכבי נתניה באצטדיון בלומפילד, בעוד משחק שבו הייתה יכולה להוביל בבטחה לנצח ולבסוף הפסידה בנאיביות ואפשרה ליריבתה לנצח בדקות ההכרעה.

מעט האוהדים שהגיעו לאצטדיון בלומפילד קיללו בלי הפסקה את ברק אברמוב וגם את השחקנים בסיום המשחק. הבעלים אף ספג יריקות וגידופים מתוך רכבו כשיצא מהאצטדיון, אבל העצבים כבר פורקו בשבוע שעבר. כבר בשבוע שעבר הכתומים השלימו עם הירידה, סיכמו את העונה והתחילו להתכונן מנטלית לעונה הבאה.

אבוקסיס: המשחק בטדי סימל את כל העונה

הקהל הביע את זעמו היטב ביפו וגם בשכונת התקווה, ואתמול הקבוצה של יוסי אבוקסיס "הזדרזה" לסיים את סיפור הירידה כבר בשבת, אפילו לא להשאיר סיכוי, ולו הקטן ביותר, עד למשחק של הפועל תל אביב מול הפועל כפר סבא, שאם האדומים לא היו מנצחים בו, בעוד בשבוע הבא יתקיים קרב ישיר מולם, אולי הכתומים היו מפנטזים על הישרדות כנגד כל הסיכויים עוד קצת.

אבל לא, הם רשמו עוד משחק שמייצג את העונה הרעה. שלהם, מקצועית ומנטלית, ונפרדו מליגת העל בקול ענות חלושה. לאחר ההפסד לנתניה, התפנה אבוקסיס לדבר על ירידת הליגה ועל הבעיות של קבוצתו, כשהתייחס גם לחזרתו מהפועל באר שבע ולקריירה שלו באופן אישי, במסיבת עיתונאים בבלומפילד.

יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

"לא הצלחנו להרים את הקבוצה, כשהגעתי הקבוצה הייתה במקום האחרון, אבל עשינו הכל כדי לצאת משם", פתח יוסי אבוקסיס את דבריו. "בגדול, ספגנו המון שערים, מה שלא מתאים לקבוצת תחתית, שצריכה להיות הרבה יותר חזקה הגנתית. ניסינו תוך כדי לשנות את סגנון המשחק. זה הדבר העיקרי. אם ספגנו כל כך הרבה שערים בחמישה משחקים, זה מה שמסמל את הירידה”.

"אני בראש המערכת המקצועית, ולא הצלחנו להשאיר את הקבוצה בליגה, אבל אנחנו נחושים מאוד להחזיר את הקבוצה בשנה הבאה לליגת העל. נכון שהיו טעויות של כולנו, אבל לא נתעסק בהן עכשיו. אנחנו מאוד עצובים על הירידה הזאת, בשביל האוהדים, בשביל כל המערכת. היו לנו הרבה רגעים שמחים במועדון, שמחנו ביחד ועכשיו אנחנו עצובים ביחד. נקווה שמעכשיו עוד שנה נוכל לשמוח בחזרה".

שחקני בני יהודה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני בני יהודה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

המשחק מול נתניה שמסמל את העונה כולה: "במחצית הראשונה היינו צריכים לגמור את המשחק. זה הסימפטום של קבוצה שאין לה ביטחון. כמו שהובלנו בטדי 0:2 ופתאום מכלום קיבלנו 2:2, אותו דבר נגד הפועל חדרה בדקה ה-90. יש משהו בקבוצה, ברגע שקצת הולך במשך כמה דקות לא טובות אז לא מצליחים להתאושש מזה, אבל האחריות היא עליי. הנה, בגול השני שקיבלנו, הכדור פגע בשחקן שלנו ועלה מעל השוער.

"בשנה רעה הכל קורה נגדך. אני מכיר את הסרטים האלה מכל הכיוונים, כשהולך וכשלא הולך והשנה לא הלך. שיחקנו ורצינו, אבל הירידה הייתה בטדי, כשהמשחק היה בידיים שלנו וספגנו שני שערים, ממש מכלום, לא מהתקפות או משהו. זה מסמל את כל העונה של בני יהודה, אבל נתאכזב כמה ימים ונתחיל לתכנן את העונה הבאה".

פאטוס בצ'יראי (רדאד ג'בארה)פאטוס בצ'יראי (רדאד ג'בארה)

הבעיות בסגל: "נעשו טעויות, אני הגעתי בשבוע האחרון של חלון ההעברות, קצת היה קשה לשנות, אבל בגדול כולנו טעינו. זה לא משנה מי עשה את הסגל ואיך נעשה, אנחנו לא מחפשים אשמים. אנחנו רק מחפשים לשנות את זה לעונה הבאה. היה חסר יותר רוע במשחק של הקבוצה, כמו בטדי – כשאתה מוביל בתוספת הזמן, לדעת להעביר את הזמן עד הסוף ולא לתת למשחק להיות משוחק בכל תוספת הזמן.

"אלה דברים קטנים, שאולי אנשים לא רואים אותם, אבל אלה דברים גדולים של קבוצת כדורגל. זה היה חסר לנו. יותר שחקנים עם ניסיון, יותר רוע במשחק, וזה לא היה. גם המשחק הזה מסמל את העונה הזאת כי אם במשחק כזה אנחנו מובילים 0:1 וצריכים להוביל 0:3 במחצית, ובסוף מפסידים, זה מסביר בעצם את כל העונה הזאת".

פאטוס בצ'יראי מאוכזב (רדאד ג'בארה)פאטוס בצ'יראי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

החלק היחסי שלו בירידת הליגה: "האחריות היא תמיד על המאמן. גם אם כן וגם אם לא. אני מרגיש שלא הצלחתי להוציא את הקבוצה מהמקום האחרון וזה לא משנה איך ולמה. בסופו של דבר יש תוצאות ושופטים אותנו לפי תוצאות. המומנטום היה לרעתנו כל הזמן. כשהגעתי פתאום היה קורונה לכל הקבוצה ואיזה שבועיים לא שיחקו שחקנים משמעותיים, סבלנו מהמון פציעות, דבר אחרי דבר. ואז נוצר מומנטום שלילי. כשהגעתי התחלנו עם תיקו וניצחון ואחר כך הגיע כל הסיפור של הקורונה ויצאנו מהסדר. כשקבוצה לא מצליחה המאמן הוא האחראי והוא האשם, הוא תמיד יכול היה לעשות יותר טוב".

ההחלטה לעבור מהפועל באר שבע לבני יהודה: "בדיעבד יכולים להגיד הרבה דברים. זה נכון שהתחלתי את העונה בהפועל ב"ש עם שלב הבתים של הליגה האירופית והיינו בצמרת, שלוש-ארבע נקודות מהמקום השלישי, אבל ככה הרגשתי לעשות. הרגשתי שהדרך שלי בב"ש תסתיים בכל מקרה תוך חודשיים-שלושה, עד סוף העונה, זה המסר שהועבר לי”.

סתיו פיניש מאוכזב (רדאד ג'בארה)סתיו פיניש מאוכזב (רדאד ג'בארה)

"ברגע שהייתה לי את ההצעה מבני יהודה, שזה מקום שאני אוהב ומחובר אליו – החלטות צריך לקחת באותו רגע נתון ולא מה יהיה אחר כך כי אפשר לדעת מה יקרה בכדורגל. תמיד יש בדיעבד. אפילו בימים כאלה קשים של המועדון, עם הירידה, זה מקום שאני אוהב ואמשיך לעבוד בו ואני מאוד נחוש להחזיר את הקבוצה לליגת העל".

ממועמדות לאימון נבחרת ישראל למאמן בליגה הלאומית תוך שנה: "כדורגל זה דבר מאוד מאוד נזיל, לפעמים לטובה ולפעמים לרעה. כרגע ירדנו, אני חושב שזה עדיין כבוד לאמן את בני יהודה אפילו בליגה השנייה. אף אחד לא הבטיח למאמן כדורגל שכל הזמן הכל יהיה טוב. בקריירה שלי הרוב חיובי, יש שנה פחות טובה, בעצם שלושה חודשים, מאז שאני נמצא פה, לא טובים. יש מאמנים שפעם בעשר שנים יש להם שנה טובה, אז אם אני פעם אחת בעשר שנים בעונה פחות טובה – אני צריך לדעת להתמודד גם עם זה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */