יום חמישי, 18.04.2024 שעה 13:50
ליגה איטלקית 23-24
8317-7732אינטר1
6937-6332מילאן2
6324-4532יובנטוס3
5925-4532בולוניה4
5535-5631רומא5
5136-5731אטאלנטה6
4935-4132לאציו7
4940-5032נאפולי8
4529-3132טורינו9
4436-4331פיורנטינה10
4341-3432מונצה11
3939-3532גנואה12
3248-2732לצ'ה13
3154-3432קליארי14
2847-3031אודינזה15
2844-3032ורונה16
2848-2532אמפולי17
2763-4032פרוזינונה18
2662-3932ססואולו19
1568-2632סלרניטנה20
לוח משחקים
  • גנואה
  • שישי, 19/04, 19:30
  • לאציו
  • קליארי
  • שישי, 19/04, 21:45
  • יובנטוס
  • אמפולי
  • שבת, 20/04, 19:00
  • נאפולי
  • ורונה
  • שבת, 20/04, 21:45
  • אודינזה
  • ססואולו
  • ראשון, 21/04, 13:30
  • לצ'ה
  • טורינו
  • ראשון, 21/04, 16:00
  • פרוזינונה
  • סלרניטנה
  • ראשון, 21/04, 19:00
  • פיורנטינה
  • מונצה
  • ראשון, 21/04, 21:45
  • אטאלנטה
  • רומא
  • שני, 22/04, 19:30
  • בולוניה
  • מילאן
  • שני, 22/04, 21:45
  • אינטר

לוקאקו מעל כולם: ציוני האליפות של אינטר

הבלגי סיפק מספרים שטרם נראו בעידן המודרני של הסרייה א' והוביל את הנראזורי לעונה גדולה. מי אכזב, מי הפתיע ומה לגבי קונטה? ציוני אלופת איטליה

|
שחקני אינטר חוגגים (רויטרס)
שחקני אינטר חוגגים (רויטרס)

אינטר עשתה את זה. אחרי 9 שנים בשליטה מוחלטת של יובנטוס ו-11 שנים ללא זכייה בסקודטו, אנטוניו קונטה וחבורתו שברו את ההגמוניה בשחור-לבן וצבעו את איטליה בכחול-שחור, עם אליפות מרשימה בעונה שבה לא באמת היו לה מתחרות אמיתיות על התואר. 

זו הייתה אליפות של קבוצה, של שיטה, של דרך. אליפות ששמה בחזרה במרכז הבמה שחקנים שכבר נשארו מאחור, קיבלו הזדמנות שנייה והחזירו בענק. כדי להבין את גודל האליפות של אינטר, מספיק להסתכל על נתון חריג אחד: אחרי הניצחון על קרוטונה במחזור האחרון, הנראזורי העלו את מאזנם ל-82 נקודות ולמעשה השוו את מאזנם מכל העונה שעברה. 

0:2 לאינטר על קרוטונה

זו הייתה עונה כמעט חסרת תקדים מבחינת אינטר. עד כה היא הפסידה רק פעמיים, רשמה 7 תוצאות תיקו ו-25 ניצחונות, כשהכוח המרכזי של אלופת איטליה בדרך לתואר היה משחקי הבית, כאלה ניצחה לא פחות מ-13 ברציפות, ובכך השוותה את השיא שלה מ-2011. בעונה בה אנחנו רואים מאבקי אליפות צמודים במיוחד בצרפת ובספרד, אינטר היא הקבוצה שהשיגה עד כה את כמות הנקודות הגבוהה ביותר, יותר ממנצ’סטר סיטי, אתלטיקו מדריד, ליל ובאיירן מינכן. 

אז אחרי החותמת הרשמית, כעת הגיע הזמן לתת ציונים – מי הצטיין, מי איכזב, מי היה משמעותי ומי פחות? קבלו את ציוני האליפות של הנראזורי. 

סמיר הנדנוביץ’ – 8
השוער הסלובני מיצב את מעמדו כשוער הטוב ביותר בסרייה א’. בעונתו השמינית במועדון, הוא שמר 13 פעמים על רשת נקייה, כולל הופעות ענק והצלות בלתי נשכות בעיקר בדרבי המילאנזי, שאמנם נגמר ב-0:3 חד וחלק לנראזורי, אך ממנו זוכרים לא פחות את המופע המרהיב של השוער. 

סמיר הנדנוביץ' (רויטרס)סמיר הנדנוביץ' (רויטרס)

סטפן דה פריי – 7.5
השקט בהגנה של קונטה. הבלם ההולנדי הוא השקט ביותר מבין שלישיית הבלמים של הנראזורי, הוא לא עושה דברים שהוא לא יודע ולחלוצי הסרייה א’ קשה מאוד לעבור אותו. כבש שער אחד והיה אי של יציבות במרכז ההגנה של אינטר. 

סטפן דה פריי (רויטרס)סטפן דה פריי (רויטרס)

מילאן שקריניאר – 7
לא מעט דובר בתחילת העונה על היחסים בינו לבין קונטה ועל האפשרות שיעזוב כשלא מעט קבוצות בפרמייר ליג חיזרו אחריו, אך הבלם הסלובקי הוכיח שהוא מרוכז כל כולו באינטר והגיב עם עונה ענקית. שלושה שערים הוא כבש, המשמעותי שבהם ב-0:1 על אטאלנטה, כשהיציאות שלו קדימה בעזרת כוח מתפרץ יוצא דופן עזרו לא פעם לשבור קווי קישור.

מילאן שקריניאר חוגג (רויטרס)מילאן שקריניאר חוגג (רויטרס)

אלסנדרו בסטוני – 8
אחת מתגליות העונה של הנראזורי ובסרייה א’ כולה. זו הייתה העונה בה בסטוני ביצע את קפיצת המדרגה והפך לבלם אותו ציפו לראות באינטר. בגיל 22, הוא כבר המנהיג הבלתי מעורער של השלישייה האחורית של קונטה, כשהשקט והבגרות במשחק שלו נתנו לו מקום גם בנבחרת איטליה, בה הוא צפוי לשחק ביורו. בלם העתיד של הכדורגל האיטלקי ללא ספק.

כריסטיאנו רונאלדו מול אלסנדרו בסטוני (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו מול אלסנדרו בסטוני (רויטרס)

אשרף חכימי – 8.5
גניבת השנה בכדורגל העולמי. קונטה חיפש ווינגר שיתלבש על קו ימין ומצא את המרוקאי, שנרכש ב-40 מיליון אירו והתאים פשוט כמו כפפה ליד מהרגע הראשון. אפשר לומר שחכימי הוא אחת הסיבות המרכזיות להפיכתה של אינטר למפלצת בלתי ניתנת לעצירה באיטליה, כשבדרך קבע עשה פשוט מה שהוא רוצה באגף ימין. כבש 7 שערים ובישל עוד 7, אחד משחקני העונה של הנראזורי. 

אשרף חכימי חוגג (רויטרס)אשרף חכימי חוגג (רויטרס)

מתאו דרמיאן – 7.5
עוד שחקן שהתאים בצורה מושלמת למערך של קונטה. דרמיאן יכול לשחק בעמדת המגן/כנף גם בימין וגם בשמאל ובלא מעט מקרים סיפק לקונטה פתרונות ותרם רבות למשחק ההתקפה תוך שהוא שומר על יכולת הגנתית יציבה. הוא כבש שלושה שערים ובישל עוד שלושה. 

מתיאו דרמיאן (רויטרס)מתיאו דרמיאן (רויטרס)

אשלי יאנג – 5
יאנג הוא עוד אחד מהשחקנים שעזבו את הפרמייר ליג וחווים פריחה מחודשת תחת קונטה באינטר, אלא שהעונה, בלא מעט משחקים בהם שיחק באגף שמאל הוא נראה מעט כמי שתוקע את משחק ההתקפה של הנראזורי. הוא בישל בסך הכל שלושה שערים, לא כבש ובפעמים בהן איבן פרישיץ’ ומתיאו דרמיאן שיחקו לפניו, זה נראה טוב יותר מבחינת האלופה.

אשלי יאנג (רויטרס)אשלי יאנג (רויטרס)

ארתורו וידאל – 7
אחרי קדנציות מוצלחות בבאיירן מינכן וברצלונה, הגרזן הצ’יליאני חזר לאיטליה כדי להתאחד מחדש עם המאמן תחתיו פרץ ביובנטוס בתחילת העשור הקודם. וידאל הוסיף המון “רוע חיובי” שהיה חסר בקישור של הנראזורי, הניסיון שלו בא לידי ביטוי בעיקר במשחקים החשובים, אחד מהם היה ה-0:2 מול יובנטוס בו הבקיע את שערו היחיד העונה. בישל עוד שניים. אליפות תשיעית שלו בעשר השנים האחרונות. 

ארתורו וידאל (רויטרס)ארתורו וידאל (רויטרס)

מרצלו ברוזוביץ’ – 7.5
כמה העבודה של הקרואטי קריטית עבור אינטר. הוא מחלץ, מקדם את המשחק, לוחץ כשצריך וגם יודע לייצר מצבים. ברוזוביץ’ הוא ה-’6’ הקלאסי, כזה שמאפשר לשניים שמשחקים יחד איתו בקישור לצאת קדימה בחופשיות ומחפה. הוא גם כבש שער אחד ובישל עוד שישה ובסך הכל סיפק עוד עונה פנטסטית.

לאוטרו מרטינס חוגג עם מרצלו ברוזוביץ' (רויטרס)לאוטרו מרטינס חוגג עם מרצלו ברוזוביץ' (רויטרס)

ניקולו בארלה – 8
כוכב כדורגל. בגיל 24, בארלה הפך העונה לברומטר של קונטה ויוביל גם את נבחרת איטליה ביורו הקרוב. מדובר בקשר שבאמת עושה הכל על המגרש עם יכולת טכנית שקשה להתמודד איתה. נכון, המספרים טעונים שיפור עם 3 שערים ו-7 בישולים, אך כדי להבין את החשיבות של בארלה צריך לראות מה הוא עושה על המגרש. ההופעה הגדולה ביותר הגיעה כמובן ב-0:2 על יובנטוס, בו בישל לווידאל את הראשון וכבש בעצמו את השני ופשוט אימלל במו רגליו את הקישור של האלופה היוצאת. 

ניקולו בארלה (רויטרס)ניקולו בארלה (רויטרס)

כריסטיאן אריקסן – 4.5
הקשר הדני שהגיע בקול תרועה רמה מטוטנהאם איכזב בגדול. נכון, הוא חווה התעוררות כלשהי באמצע העונה ונראה טוב יותר, אך עושה רושם שהוא פשוט לא מצליח למצוא את עצמו במערך של קונטה והשידוך הזה לא נועד לגדולות. כבש רק שני שערים, לא בישל ולרוב עלה בכלל מהספסל. לא תרם הרבה לאליפות הזאת. 

כריסטיאן אריקסן (רויטרס)כריסטיאן אריקסן (רויטרס)

איבן פרישיץ’ – 6.5
בפעמים בהן פתח בהרכב, הקרואטי נראה כמו אופציה עדיפה בהרבה על אשלי יאנג. הוא שחקן התקפה ב-DNA שלו, אך יודע לעשות את העבודה ההגנתית בצורה טובה כשצריך, שחקן כנף קלאסי שיודע לייצר מצבים וגם להצטרף בצורה נהדרת לרחבה ועשה זאת לא מעט העונה. כבש 3 שערים, בישל עוד 5 ובסך הכל סיפק תפוקה נאה ביחס לדקות המשחק שקיבל. 

רומלו לוקאקו ואיבן פרישיץ' חוגגים (רויטרס)רומלו לוקאקו ואיבן פרישיץ' חוגגים (רויטרס)

רוברטו גליארדיני – 6
לא הרבה לפתוח בהרכב ולרוב עלה מהספסל, אך גם שחקנים כאלה צריך בסגל והקשר ידע להוסיף ולרענן לא מעט בפעמים ששיחק. הוא כבש פעמיים ובישל פעם אחת בלבד, אך בסך הכל עשה עבודה טובה בקישור. 

רוברטו גליארדיני חוגג (רויטרס)רוברטו גליארדיני חוגג (רויטרס)

אלכסיס סאנצ’ס – 6
עוד אחד מ”פליטי הפרמייר ליג” שמסתגלים למעמדם החדש תחת אנטוניו קונטה. אחרי שאיכזב אשתקד, העונה הצ’יליאני היה כינור שלישי לצמד הקטלני לאוטרו מרטינס את רומלו לוקאקו, עלה טוב מן הספסל, לא פעם הביא את השינוי וסיפק תפוקה נאה של 5 שערים ו-6 בישולים. פריבלגיה כשיש לך שחקן בקליבר הזה לשלוף מן הספסל. 

אלכסיס סאנצ'ס חוגג (רויטרס)אלכסיס סאנצ'ס חוגג (רויטרס)

לאוטרו מרטינס – 7.5
אחרי חרושת השמועות על מעבר לברצלונה שהתחילו בעונה שעברה וגלשו לקיץ האחרון, הכוכב הארגנטינאי נשאר כדי להיות אחד הגורמים המרכזיים לאליפות של אינטר. לאוטרו הוא הפרטנר המושלם עבור לוקאקו, הוא חלוץ שמבצע תנועה ללא הפסקה, מפנה שטחים ונהנה גם לא מעט מתשומת הלב הרבה לבלגי. עם 15 שערים ו-8 בישולים, הוא רשם קפיצת מדרגה גם בפן הזה.

לאוטרו מרטינס חוגג (רויטרס)לאוטרו מרטינס חוגג (רויטרס)

רומלו לוקאקו – 9
מפלצת. אין דרך אחרת לתאר את הטנק הבלגי של אינטר. בלא מעט מקרים העונה, לוקאקו פשוט היה נראה גדול על הליגה האיטלקית. הוא סחב בלמים על הגב, ניצח בכל מאבק בקרקע ובאוויר וכבש מכל מקום. שחקן העונה של הנראזורי ‘ביי פאר’, והראשון ב-16 השנים האחרונות שרושם דאבל דאבל עם מעל 20 שערים (21 סה”כ) ו-10 בישולים. עונה מושלמת של החלוץ.  

רומלו לוקאקו חוגג (רויטרס)רומלו לוקאקו חוגג (רויטרס)

אנטוניו קונטה – 8
בעונה שעברה קונטה התלונן על סגל קצר והיעדר רכש. העונה, המאמן קיבל כבר את כל מה שביקש והראה מה הוא יודע. יש שיגידו שלעתים היה מקובע מדי, אך מנגד ידע גם להיות גמיש ולבצע חילופים מנצחים ברגעים הקריטיים, ניהל את המשברים בצורה טובה והקים לתחייה שחקנים שהיו שם בשבילו בסופו של דבר בדיוק בזמן. אחרי שלוש אליפויות ביובנטוס, קונטה מוסיף לעצמו את הרביעית דווקא אצל היריבה המרה והחמישית בסך הכל בקריירה (כולל אליפות אנגליה אחת כמאמן צ’לסי) ומוכיח שוב שהוא בשורה אחת עם הגדולים ביותר.  

אנטוניו קונטה (רויטרס)אנטוניו קונטה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */