יום חמישי, 24.06.2021 שעה 16:31
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|מגזין הספורט לצעירים|בריאות וכושר|ליגת החלומות יורו|יורו 2020

קוביות בגיל 57: האימון של לני קרביץ נחשף

אחד מהיוצרים החשובים ביותר שידע ז’אנר הרוק העולמי חי לו על אי, מנהל אורח חיים טבעוני ומגדל את האוכל שלו בעצמו. ומה כולל אימון המשקולות שלו?

4 תגובות |
בגיל 57. לראות ולא להאמין (אינסטגרם)
בגיל 57. לראות ולא להאמין (אינסטגרם)

מכירים את המשפט “גיל הוא רק מספר”? מסתבר שאצל כוכב הרוק לני קרביץ המשפט הזה מקבל משנה תוקף – בטח בכל הקשור לאיך שהוא נראה כחודש ימים בלבד לפני יום הולדתו ה-57. 

למי שחלילה אינו מכיר – לני קרביץ הוא אחד מהמוזיקאים והיוצרים החשובים ביותר שידע ז’אנר הרוק העולמי, בטח אם אנו מסתכלים על סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים.

הוא זכה ארבע פעמים ברציפות בגראמי בין השנים 1999 ל-2002, כשהוא קובע שיא לזכיות רצופות עבור יוצר גברי. היוצר המוערך, שגם נבחר ע”י ערוץ המוזיקה VH1 לאחד מ-100 אומני הרוק בכל הזמנים, הדהים לא פעם את העולם בנגינה על כלל כלי המוזיקה בשיריו (הקליט כל אחד מהכלים בנפרד), ואין זה פלא שיש לו רקורד מכירות של יותר מ-40 אלבומים ברחבי העולם.

לני קרביץ. תיכף תבינו מהיכן כל האנרגיה (רויטרס)לני קרביץ. תיכף תבינו מהיכן כל האנרגיה (רויטרס)

לפני כחצי שנה פרסמנו כתבה אשר פורסמה במקור במגאזין הבריאות והכושר המוערך Men’sHealth, אודות חייו מעוררי ההשראה של קרביץ. האחרון העביר את מרבית זמנו באליוטרה, אי באיי בהאמה כ-400 ק”מ ממיאמי פלורידה, אשר מתגוררים בו 11 אלף תושבים בלבד (שם קרביץ מוצא בין השאר את השלווה שלו לדבריו, יש לו אגב גם בית מגורים בברזיל).

באותו אי, חי לו היוצר האמריקאי במעין קרוואן כאשר רוב המזון שלו נמצא במקרר או על שיש המטבח, והכול בצבע ירוק: אבוקדו, ברוקולי, סלרי, קייל, רוזמרין, חסה, פלפלים, ורק פרי אחד בצבע אדום… תפוח.

קרביץ מגדל את האוכל שלו בעצמו והוא מתייחס לגוף שלו כאל מקדש. הוא נוקט בדיאטה טבעונית הרבה לפני שהיא הגיעה למדדיה היום בעולם, והוא טוען שבשעות לילה מאוחרות כל מה שהוא מוכן להכניס לגופו בא לידי ביטוי בכוס מים בלבד. הוא אמנם חוטא מדיי פעם בפחמימות דוגמת ספגטי, לחם, פנקייק ואפילו וופל בלגי – אך רוב התזונה שלו היא כאמור טבעית בלבד.

מגדל את האוכל שלו בעצמו. המון ירוק, ירוק וירוק (צילום מסך)מגדל את האוכל שלו בעצמו. המון ירוק, ירוק וירוק (צילום מסך)

באותה כתבה האמורה, קרביץ לא פירט את אימוני הכושר שלו, אך ציין שהוא מתאמן שש פעמים בשבוע באימונים הכוללים בין השאר שייט בים, רכיבה על אופניים קיצה בשטח ואימוני משקולות. ואם כבר מדברים על אימוני משקולות, חדר הכושר של קרביץ נמצא באוויר הפתוח, כאשר לצד המשקולות על הדשא נמצא גזע עץ אופקי אשר משמש לו כספסל.

קרביץ התייחס לשגרת האימונים שלו: “חשוב לי מאוד לשמור על השרירים והמפרקים שלי וזו גם אחת הסיבות שאני מרגיש הרבה יותר שלם באימונים שלי מאשר בעבר. אני נהנה יותר באוויר הפתוח מאשר להיות כלוא במכון כושר. כאשר אני מתאמן זה ללא ספק מאפשר לי להיות יותר יצירתי במוזיקה שלי”. על מראהו בגיל 57: “אני עדיין לפני השיא שלי – ככל שהשנים עוברות אני רק ממשיך לדחות אותו...”

כעת מפרסם מגאזין הבריאות והכושר האוסטרלי Men’sHealth, את הרכב האימון של קרביץ, מה שלא פורסם בכתבה הקודמת. שימו לב כי מדובר באימון “גוף מלא” עם מספר רב של חזרות, בין השאר כדי לשלב בו גם אלמנטים אירוביים. אגב, מי שמלווה את קרביץ באימונים באמצעות הפייס טיים הוא מאמנו האישי ב-25 השנים האחרונות דוד רומרו, אשר קרביץ מעניק לו את מלוא הקרדיט בכל הקשור למצבו הגופני.

לני קריבץ בשיחה ווידאו עם המאמן האישי (צילום מסך)לני קריבץ בשיחה ווידאו עם המאמן האישי (צילום מסך)

Warm up חימום שתי דקות של jumping jacks בצורה הבאה: עמדו כאשר הידיים צמודות לצדיי הגוף והרגליים בפישוק קל ביותר. כעת קפצו לפישוק רחב תוך כדי שאתם מקרבים את הדיים זו לזו מעל הראש. כך כאמור שתי דקות בקצב המתאים לרמתכם.

Dumbbell curl – חמישה סטים של כפיפות מרפקים בעמידה כנגד משקולות עבור שהריר הדו ראשי (היד הקדמית). 50 חזרות בסט הראשון, 35 חזרות בסט השני, 21 חזרות בסט השלישי, 14 חזרות בסט הרביעי ו-10 חזרות בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

Dumbbell bench press – חמישה סטים של לחיצת משקולות בשכיבה עבור שריר החזה והשריר התלת ראשי (יד אחורית).  50 חזרות בסט הראשון, 35 חזרות בסט השני, 21 חזרות בסט השלישי, 14 חזרות בסט הרביעי ו-10 חזרות בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

כך לני קרביץ מבצע זאת בחדר הכושר שלו בטבע (צילום מסך)כך לני קרביץ מבצע זאת בחדר הכושר שלו בטבע (צילום מסך)

Bodyweight squat – סקוואט כנגד משקל גוף עד למצב בו הירכיים מקבילות לקרקע עבור שריר הישבן, הארבע ראשי והתאומים. 77 חזרות בסט ראשון, 50 בסט השני, 35 בסט השלישי, 21 בסט הרביעי ו-14 בסט האחרון. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

Pullup-Position knee raise – תרגיל עבור שרירי הליבה. תפסו את המוט המתח ועלו עד למצב שהסנטר שלכם מעל למוט – זהו מצב ההתחלה. כעת הרימו את הברכיים עד למצב של 90 מעלות ברגליים ורדו בחזרה. כך יש לבצע 21 פעמים בארבעה סטים. יש לנוח 2 דקות בין סט לסט.

אהבתם? אולי תתחילו לחקות את חייו של קרביץ ותגיעו לנחלה. רק זכרו, אתם לא גרים על אי, כנראה שאינכם מגדלים את האוכל שלכם בעצמכם ואין לכם חדר כושר פרטי בטבע. עם זאת, אל תתנו לכל זאת לעצור אתכם...

הכותב שי לב שימש בעבר כעורך הראשי של אתר ONE ובימים אלו עורך את מדור בריאות וכושר באתר. מאמן כדורסל בהכשרתו, מדריך חדר כושר ומאמן TRX מוסמך.

רוצים לדעת ראשונים על כל כתבה במדור בריאות וכושר? היכנסו לתפריט באפליקציית ONE בסמארטפון, בחרו “התראות” וסמנו את בריאות וכושר. נתראה בכתבה הבאה!

אסור לפספס
נגןהבחור שהתפרסם בזכות אכילה בזמן רכבת הרים
הבחור שהתפרסם בזכות אכילה בזמן רכבת הרים
נגןמאור,מירן ואלחמיסטר מרימים לעדן בן זקן
מאור,מירן ואלחמיסטר מרימים לעדן בן זקן
נגןהמסאז'ר של רונאלדו עכשיו גם בחנויות
המסאז'ר של רונאלדו עכשיו גם בחנויות
נגןרונאלדו נותן אימון במרפסת עם נוף משגע
רונאלדו נותן אימון במרפסת עם נוף משגע