יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:36

"במשך שנים הרגשתי שנולדתי בגוף הלא נכון"

אחרי מסיבת העיתונאים המרגשת בה סיפרה על התהליך לשינוי מין שהחלה, ברמן בפוסט מרגש: "שלמה ובטוחה עם הצעד שעשיתי". טרופר: "מעריך את האומץ שלה"

|
ספיר ברמן ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)
ספיר ברמן ורונית תירוש (רדאד ג'בארה)

אחרי שעשתה היסטוריה והפכה לשופטת הטרנסג’נדרית הראשונה עם מסיבת עיתונאים מרגשת במיוחד, ספיר ברמן התפנתה כדי לספר על החוויה האישית שלה גם בפוסט מרגש בחשבון האינסטגרם שלה.

“זהו, חשפתי את הסיפור שלי, במשך שנים רבות אני חיה בתחושה ובידיעה שנולדתי בגוף הלא נכון”, כתבה ברמן, “הגוף הזה שהביא אותי להישגים בכל תחום, גרם לי להרגיש אי נוחות יומיומית עם הנפש. קונפליקט כזה שלא מפסיק להעלות סימני שאלה; ‘מה אני מרגישה? למה אני נמשכת לפרטי לבוש נשיים? יש עוד אנשים שמרגישים כמוני? הרצון להיות אישה יפסיק בשלב מסוים?’ כל כך המון שאלות וכל כך מעט תשובות. היום אני יודעת לענות לעצמי על רוב השאלות. היום אני שלמה ובטוחה שהצעד שאותו עשיתי, לפני כחצי שנה, היה צעד נכון והכרחי עבורי”.

"ראיתי את עצמי כאישה מגיל מאוד צעיר"

ברמן המשיכה: “וביחד עם הצעד הזה אני יודעת שאני ממשיכה להיות מי שאני, עם אותם חלומות, עם אותן שאיפות, כמובן שעם אותם ערכים שעליהם גדלתי ועם אותה אהבה גדולה למגרש הכדורגל ולשיפוט בפרט. יש בי את הכוח להמשיך ולהיות מי שאני גם בזמן התהליך וגם לאחריו”.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, התייחס: “אני מעריך את האומץ שלה וחושב שבאמת הדבר הבסיסי הזה, שכל אחד ואחת, יכול לבחור לחיות איך שהוא רוצה ושיקבלו אותו כמו שהוא והוא יהיה שמח במי שהוא ושאנחנו נשמח במי שהוא. זה עוד רגע יפה בספורט, כי ספורט יש לו את הצדדים הקשים יותר ולפעמים האלימים ולפעמים התוקפניים, אני חושב שדווקא סביב הסיפור של ספיר אנחנו רואים שגם ספורט יכול להיות המקום הזה שמאפשר, מכבד ומכיל ואני מאוד שמח. עוד לא יצא לי לדבר איתה, אבל אני מקווה שבאמת ייצא לנו לדבר ובינתיים אני מקווה שכולם יקבלו את זה. זה כאילו אמור להיות מובן מאליו, לא תמיד זה מובן מאליו, אבל אני דווקא מרגיש שבסך הכל החברה יודעת לקבל את זה בצורה יפה, נקווה”.

חילי טרופר (חגי מיכאלי)חילי טרופר (חגי מיכאלי)

שוער מכבי נתניה, דני עמוס, פירגן בפוסט באינסטגרם וכתב: “בימים האחרונים השיח הוא סביב הצעד האדיר והחשוב של ספיר ברמן. חשוב לי לומר כמה מילים בנושא, ככדורגלן, לא רק כאדם, כאבא, כמישהו שרוצה באמת שיהיה פה טוב יותר. ברגע שפורסם יצרתי קשר עם ספיר ואיחלתי בהצלחה וכמובן הבהרתי לה שאנחנו תומכים ואנחנו פה עבורה. אני מייחל לכך שכולנו נדע לקבל את הבחירה של ספיר לשתף בצעד האמיץ ולהיות זו שבאה ואומרת ״זו אני, אני עוברת את התהליך אני אמשיך בעבודה שאני כל כך אוהבת ואני מבקשת שתקבלו אותי ותוכיחו שאנחנו אנשי אהבה ותמיכה ולא אנשי שנאה״. ברור לי שיש כאלו שתומכים ויש כאלו שפחות ואני מקווה שאלו שפחות ידעו עדיין לכבד את ספיר כשהיא תהיה במגרש במשחק של קבוצתם, כי האחריות שלנו כבני אדם היא לחנך לטוב ולקבלה ולא לשנאה אפילו אם זו לא דרכנו או דעתנו”.

“יש לנו המון ללמוד מהסיפור הזה של ספיר שנחשפת בעולם שהוא מאד מצ׳ואיסטי באומץ רב וכשהיא מוקפת בתמיכה ובאהבה ממקום עבודתה ובסובביה. אסור לנו לשכוח אלו החיים הפרטיים של ספיר לפני ואחרי הכל, אבל הצעד הזה חשוב כי די, אין מקום לגזענות, אלימות או הומופוביה במגרשים. הכדורגל נותר ונועד למטרת הנאה של כולנו. שאתם הקהל תבואו ותהנו ואנחנו השחקנים על הדשא ניתן לכם את החוויה הנפלאה הזו. וכולנו מבינים ככל שהשנים חולפות שיש ערך מוסף חברתי חשוב מאוד. בואו יחד נמשיך את השינוי וכמו שהגזענות והאלימות לא חלק מהספורט שלנו, כך גם ההומופוביה. ספיר, אני מאחל לך המון אושר בחייך ובתהליך שאת עוברת. אני מצדיע לך על האומץ ללכת עם האמת שלך עד הסוף.
בהצלחה. ויאללה סוף סוף אנחנו חוזרים למגרשים ללא הגבלות ובחיים של אחרי הקורונה, בואו נחזור להנות מהטוב בכדורגל שלנו, בתצוגות של קהלים ולהנות מהדבר הזה שנקרא כדורגל שאנחנו כל כך אוהבים”.

דני עמוס (חגי מיכאלי)דני עמוס (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */