יום חמישי, 18.04.2024 שעה 14:42
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

תפסת מרובה לא תפסת: הלקח שוואן לוון ילמד?

בשיאו של מאבק אליפות, מאמן מכבי תל אביב הוריד את גיבור הצמד מול פ"ת לספסל (גררו) באקט מחנך, ואולי שילם על כך בגדול. סיכום ה-1:1 מול אשדוד

|
פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)
פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

בעברית אומרים "תפסת מרובה לא תפסת", כשאדם מנסה להשיג יותר מדי ובסוף נשאר עם מעט, או עם כלום. זה כנראה הסיכום המדויק למה שקרה אמש (ראשון) בבלומפילד כאשר פטריק ואן לוון ירד מהדשא עם 1:1 מיותר מאוד נגד מ.ס. אשדוד. בשיאו של מאבק האליפות, דווקא ואן לוון, שהדף מתקשה להכיל ביקורת עליו אחרי שהצהובים עשו מהפך כל כך גדול לעונה שלהם תחתיו, דווקא הוא הגיע לשריקת הפתיחה עם החלטות לא נכונות ואף הגיב למשחק בצורה לא נכונה. 

אחרי צמד מול מכבי פתח תקווה והופעה באמת מעולה, הוא שלח את אדוארדו גררו לספסל. בהגנה, ויתר על איתן טיבי והעלה את מתן בלטקסה (ניהול עומסים אמרו להגנתו במכבי ת"א). מתן חוזז שלא נכנס טוב למשחק מול פ"ת, קיבל את המקום של טל בן חיים בהרכב (וזה אפילו לא היה על הספסל, מסיבות מקצועיות לטענת הצהובים). כל כך הרבה ניסה ואן לוון להשיג במשחק מול אשדוד, ובסוף נותר עם מעט. מי יודע, אולי בסיומו של השבוע הזה נגלה שהוא אף נותר עם כלום. 

לוון: בטוח שנשיג את התוצאות בהמשך

ולמה? הרי אין אחד שלא שאל את עצמו מדוע גררו לא פתח אמש בהרכב? והתשובה - היא הצביעה על ניסיון לחנך שחקן צעיר. שזה נחמד למחזור שלישי-רביעי בתחילת העונה, אבל לסוף חודש אפריל? האם זה הרגע הנכון לחנך שחקן כשהקבוצה צריכה כל נקודה? לא מעט סבורים שלא. 

"אני צריך לנהל את השחקנים, אני צריך לנהל גם את השחקנים הצעירים", ניסה להסביר ואן לוון לאחר המשחק. "דווקא אחרי הישג כלשהו שלהם, עליהם להיות מודעים לכך שהם צריכים להמשיך לעבוד קשה. אדוארדו עלה מהספסל והביא המון התלהבות וכוח, אבל לפעמים הוא מפספס דברים בגלל זה. יחד עם זאת, יש לנו המון אופציות בכנפיים וזה מאפשר לי לפעמים לחשוב אחרת ממה שאתם מצפים לו. במקרה הזה חשבתי אחרי המשחק הטוב מול פ"ת לתת לו להיכנס דווקא בחצי השני ובעצם למנוע מצב שבו ההתלהבות שלו כבר מהדקה הראשונה תפגע במשחק שלו. רציתי להכניס אותו בזמן הנכון". 

יונתן כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)יונתן כהן מאוכזב (רדאד ג'בארה)

במבחן המציאות, התכנית של ואן לוון על הנייר התבררה ככזו שפחות עבדה על הדשא. גררו אכן נכנס כמחליף והיה אחד הטובים על המגרש מהרגע שעלה ואפילו סידר לדור פרץ מצב של 200 אחוז להכריע את המשחק. נותר רק לתהות מה היה קורה אם ואן לוון לא היה משנה יותר מדי ולא מנסה להשיג גם חינוך והעברת דוגמאות לצעירים, גם מנוחות לשחקני מפתח, גם רוטציות בסגל (לא רק בן חיים ישב בחוץ, גם ניק בלקמן לא התלבש), גם נקודות וגם וגם, ובסוף נשאר עם המקום השני בטבלה ברגע בעונה שבו אין שום אפשרות למצמץ כי בכל זאת, עוד חודש ושבוע והעונה כבר נגמרת. 

התיקו אמש הוא כמובן לא סוף העולם ושתי הנאבקות על התואר יוצאות כעת לשני משחקי חוץ רצופים. לשתיהן יהיה ביקור בטרנר, למכבי ת"א מחכה לפני כן משחק בקריית שמונה, ולמכבי חיפה מחכה אחרי טרנר משחק חוץ מול מכבי פ"ת, ואז כמובן מגיע משחק העונה בבלומפילד בין השתיים. יכול להיות שהצהובים יגיעו לשם שוב מהמקום הראשון, אבל התיקו אמש הוריד את הסיכויים לכך. בנוסף, הוא גם הכניס לחץ מיותר לגמרי לקראת משחק הגביע ביום רביעי.  

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

אבל זה הכדורגל ובסוף, מכבי ת"א תימדד באיך שהיא קמה מהתחושות שהיא חוותה אמש עם שריקת הסיום של לירן ליאני, וכמובן היא תימדד על ידי הפקת הלקחים של ואן לוון שאמש שגה בצורה המשמעותית ביותר שלו מאז שמונה לתפקיד ואולי פרשנים כאלה ואחרים יגידו ש"אסור לבקר מאמן שעשה 49 מ-57 ולא הפסיד לאף יריבה ישראלית", ועדיין, הוא שגה. את הדברים צריך להגיד, גם אם הוא בעצמו סבר אחרת אתמול לאחר המשחק: "אין לי שום חרטה על ההחלטות שקיבלתי, לא חושב שצריכות להיות לי". 

עם שריקת הסיום, ההולנדי נותר עומד במקומו. ממש קפוא במשך שתי דקות. "רציתי לראות איך השחקנים מגיבים לתוצאה, רציתי לראות איך הם מגיבים אחד לשני", הסביר את הדרך בה נותר לעמוד עם השריקה האחרונה. כעת יהיו לו בסך הכל שעות בודדות כדי להכין את שחקניו למשחק הגביע מול אשדוד, אותו הצהובים חייבים לעבור אם הם לא רוצים לייצר לעצמם מומנטום שלילי, רגע לפני סיום הסיבוב הראשון של הפלייאוף בקריית שמונה.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */