יום שישי, 19.04.2024 שעה 22:07

כבוד: פרימו זכתה בארד באליפות אירופה בג'ודו

הג'ודאית בת ה-21 ניצחה בבית הניחומים כשהשיגה ווזארי וריתוק מול אוולין צ’ופ, בדרך למדליה 2 באליפות אירופה לבוגרות. מתן קוקלייב הפסיד בניחומים

|
גפן פרימו (איגוד הג'ודו)
גפן פרימו (איגוד הג'ודו)

בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו, אליפות אירופה בג’ודו נפתחה היום (שישי) בליסבון בהשתתפות נציגות מכובדת של ג’ודאים ישראלים, כאשר במוקד זכתה גפן פרימו במדליית הארד, ביום בו לא פחות מחמישה ישראלים העפילו לשלב רבע הגמר, אך בסופו של דבר רק פרימו המשיכה לזכייה במדליה.

זוהי מדלייה שנייה של פרימו בת ה-21 באליפות אירופה לבוגרות, שבאה אחרי תקופה קשה בה חלתה בווירוס הקורונה והפסידה את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו לגילי כהן ממש ברגע האחרון. גם המדליה הקודמת שלה באליפות אירופה לבוגרות הייתה בצבע ארד והיא הושגה בתל אביב ב-2018.

גפן פרימו מתחרה (חגי מיכאלי)גפן פרימו מתחרה (חגי מיכאלי)

בתוך כך, מתן קוקלייב בן ה-20, הדהים והעפיל לחצי הגמר, אך שם הפסיד וירד לבית הניחומים, שם נוצח גם כן. בנוסף, ארבעה ישראלים, או יותר נכון ישראליות, העפילו לרבע הגמר – גפן פרימו גברה על גילי כהן בקרב על המקום בחצי, ותמנע נלסון ושירה ראשוני הפסידו בשלב זה, וירדו לבית הניחומים, אך גם שם הן הפסידו.

עד 60 ק”ג:

פשוט מדהים. מתן קוקלייב בן ה-20, פתח את התחרות במפגש עם טמור נוזאדזה הגיאורגי בסיבוב השני, בקרב בו הישראלי עלה ליתרון של ווזארי ולאחר מכן הכריע את הקרב עם ווזארי נוסף, כך שעלה לרבע הגמר.

מתן קוקלייב (צילום: איגוד הג'ודו)מתן קוקלייב (צילום: איגוד הג'ודו)

בשמונה האחרונים סיפק עוד הצגה והמשיך לחצי הגמר בעזרת איפון על אנג’לו פנטאנו האיטלקי. בחצי הגמר, קוקולייב הפסיד לפרנסיסקו גריגוס הספרדי, מדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה, בחניקה. קוקולייב ירד לקרב על מדליית הארד, שם נקלע לפיגור של ווזארי והפסיד גם באיפון ליאגו אבולדזה. סיים במקום החמישי.

מתן קוקלייב (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הג’ודו)מתן קוקלייב (צילום: עודד קרני באדיבות איגוד הג’ודו)

עד 48 ק”ג:

שירה ראשוני, שתייצג את המדינה ביפן בקיץ הקרוב במשקל הנמוך ביותר, פתחה את התחרות בסיבוב השני, במפגש מול לאורה מרטינס אבלנדה הספרדית, אותה היא ניצחה באיפון מרשים שעזר לה לעלות לרבע הגמר, שם הפסידה לדיסטריה קארסניקי ועברה לבית הניחומים. בקרב הראשון שלה בבית הניחומים, ראשוני פגשה את מלני קלמנט הצרפתייה והפסידה לה בעונשים. סיימה במקום השביעי.

שירה ראשוני מתחרה (חגי מיכאלי)שירה ראשוני מתחרה (חגי מיכאלי)

עד 52 ק”ג:

גילי כהן וגפן פרימו התחרו בקטגוריית המשקל הזו, כשכזכור, כהן הוותיקה הצליחה לזכות בכרטיס לטוקיו על חשבונה של פרימו הצעירה ממש ברגע האחרון. גילי כהן ניצחה בקרב הראשון שלה את מאשה בלהאוס הגרמנייה בריתוק נהדר ועלתה לרבע הגמר, ופרימו עברה את יריבתה בעזרת עונשים.

בקרב הישיר בין הישראליות, כהן השיגה יתרון של ווזארי, אבל 16 שניות לסיום פרימו עשתה לה איפון אדיר, קטפה את הכרטיס לשלב הבא והורידה את יריבתה לבית הניחומים. בקרב הראשון שלה בבית הניחומים מול רקה פופ מהונגריה, גילי כהן הפסידה בווזארי והודחה, כשהיא סיימה במקום ה-7.

גילי כהן (חגי מיכאלי)גילי כהן (חגי מיכאלי)

גפן פרימו פגשה בחצי הגמר את אודטה ג’ופרידה האיטלקית, אלופת אירופה המכהנת שנחשבת לאחת מהיריבות החזקות בקטגורית המשקל שלה, והפסידה לה בווזארי בניקוד זהב. ירדה לקרב על מדליית הארד. פרימו נקלעה לפיגור של ווזארי בתחילת הקרב מול אוולין צ’ופ - אך נחלצה מריתוק, הישגה ווזארי וביצעה ריתוק נהדר בדרך למדליה.

עד 57 ק”ג:

תמנע נלסון לוי שנמצאת בתקופה נהדרת קיוותה למדליה בתחרות היבשתית, לראשונה אחרי חמש שנים מאז שהופיעה על הפודיום באליפות אירופה שנערכה בקאזאן, אך לא הצליחה במשימתה. ההגרלה סידרה לה מקום בסיבוב השני ושם היא גברה על יובאנה רוג’יץ’ בריתוק, כך שעלתה לרבע הגמר, אך אז הפסידה בניקוד זהב בשל ווזארי לקאיה קאייזר הסלובנית.

בקרב הראשון שלה בבית הניחומים, נלסון לוי התמודדה מול אטרי ליפרטיאני הגיאורגית ועלתה ליתרון מהיר של ווזארי, אך ספגה ווזארי וריתוק - והפסידה.

תמנע נלסון לוי (איגוד הג'ודו, עודד קרני)תמנע נלסון לוי (איגוד הג'ודו, עודד קרני)

עד 66 ק”ג: 

הג’ודאי הבכיר ברוך שמאילוב לא משתתף בתחרות, על אף שנסע לפורטוגל, זאת בגלל פציעה במפשעה ממנה הוא טרם התאושש. מי שכן התחרה הוא עמית בובוביץ’ הצעיר, שקיבל הגרלה קשה מול אורקן ספארוב, אלוף אירופה האזרי, והפסיד לו באיפון.

אנשי הספורט חוגגים עצמאות 73 לישראל
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */