יום חמישי, 28.03.2024 שעה 11:57

חנן ממן: דרושים מיליון שקל כדי להציל את אחותי

שחקן הפועל חיפה ואחותו לתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE: "מאושרים מהתמיכה, הגענו לחצי מהסכום". התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואיציק זוהר (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב דיברנו בהרחבה על משחק העונה בין מכבי חיפה למכבי ת”א שיצא לדרך מיד בסיום התוכנית, על חזרת הקהל למגרשים עם איתמר צ’יז’יק (כיום מנכ”ל אצטדיון סמי עופר) ועם חנן ממן, קשר הפועל חיפה, על הקמפיין להצלת אחותו.

חנן ממן: “תרמו אנשים מכל קבוצות ליגת העל”

שלום וערב טוב לחנן ממן מהפועל חיפה ואחותו אורית.

ערב טוב חנן ואורית, מה שלומכם?
אורית: “בעננים”.

איך?
”שמעת פעם על מישהי שמגייסת כסף במאבק למען חייה ובעננים? בחרתי להרגיש ככה”.

חנן ממן ואחותו אורית (ביתית)חנן ממן ואחותו אורית (ביתית)

חנן, ספר לנו בבקשה למה אתה על הקו.
חנן: ”אחותי אורית, שתהיה בריאה, מתמודדת עם מחלת הסרטן בשלפוחית השתן כבר 6 שנים. היא כבר ניצחה את המחלה, יותר מפעם אחת, אבל לאחרונה היא חזרה בצורה קשה יותר. לאורך השנים אחותי, בעלה והילדות תפקדו והצליחו לממן את הטיפולים לבד. היום הגענו למצב בו יש תרופה חדשה בשוק, אבל יקרה במיוחד כך שקשה להשיג אותה”.

על כמה כסף מדובר?
חנן: ”מאה אלף שקל בחודש, וזה עוד מחיר מוזל. זה מצריך קנייה לשנה קדימה. היא כבר משתמשת בתרופה ארבעה חודשים, כולם מכספה האישי”.

חנן ממן (רדאד ג'בארה)חנן ממן (רדאד ג'בארה)

אתה בעצם מבקש מעולם הספורט שמאזין לנו כרגע לעזור לאחותך.
חנן: ”אני לא רק מעולם הספורט, אבל אני מבקש מכולם, גם ממכרים שלי. אחותי פשוט מדהימה ובהתרגשות שיא אחרי תרומות משחקנים ששיחקו איתי, בעלי קבוצות, מאמנים, מנהלים, אוהדים מכל הקבוצות בלי יוצאים מהכלל. פשוט מרגש מאוד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכולם, אנחנו כבר כמעט בחצי הדרך ומקווים להגיע ליעד”.

אז כרגע יש בערך חצי מיליון?
חנן: ”כן, משהו כזה”.

חנן ממן (עמרי שטיין)חנן ממן (עמרי שטיין)

אורית, בת כמה את?
אורית: ”43, עם 2 ילדות בנות 11 ו-8”.

ספרי לנו קצת על מצבך כרגע והשימוש בתרופה החדשה במשך ארבעה חודשים, כשאת מבינה שאת בבעיה קשה אם לא יהיה את הכסף.
אורית: ”זה בדיוק המצב. מערכת הבריאות שלנו מדהימה. אני יודעת על התרופה מתחילת 2020 ועשינו הכל, אני והצוות הרפואי בנוסף למה שאני עושה מחוץ לרפואה המערבית, בניסיון למתוח את הזמן כי חשבנו שזה יכנס לסל התרופות בינואר. הקורונה טרפה את הכל והורידו 40% מהתקציב של סל התרופות לחולי סרטן. הלוואי והקריאה הזאת תשמע לעזרה ויעשו משהו”.

אם מישהו רוצה לתרום, לאן הוא פונה?
אורית: “אנחנו עובדים עם עמותה בשם גיוס מהלב, צריך לחפש אותה באינטרנט ואז רואים את הפרוייקט שלי, אורית ממן רדה”. ניתן ללחוץ כאן בשביל להגיע לדף התמיכה.

איתמר צ’יז’יק: “אסור למכור בסמי עופר נקניקייה”

דיברנו עם איתמר צ’יז’יק, מנכ”ל מכבי חיפה לשעבר וכיום יו”ר אצטדיון סמי עופר.

אהלן צ’יז’יק, מה שלומך?
”אני בסדר, יכול להיות יותר טוב. העיקר הבריאות”.

איתמר צ'יזיק (עמרי שטיין)איתמר צ'יזיק (עמרי שטיין)

התגעגעתם לראות אצטדיון מלא?
”כן, אני מתרגש מאוד. היו צריכים להיות כאן פי 3 אנשים, אבל החוק מגביל אותנו. החוק מדבר על עד 5,000 איש ולא רק 75% מהתכולה. ניסינו לנהל משא ומתן, פרדוקסלי לגמרי. כתבתי מכתבים לשר הבריאות, הספורט וממונה הקורונה, כל מי שאתם רוצים. לא קיבלנו תשובות הגיוניות, לא מרשים לנו למכור פה נקניקייה. למרות זאת, ההתרגשות בשיאה. סגירת מעגל עבורי, צריך לנצח ולהביא מתנת יום הולדת 80 ליעקב שחר שלא מקבל את הכבוד מהמדינה”.

למה אתה מתכוון? איך זה מתבטא?
”המדינה ועיריית חיפה לא תומכות בו. הייתי מצפה שידליק משואה ביום העצמאות כמי שהפך את הכדורגל הישראלי לשם דבר בעולם, אולי גם פרס ישראל. התרומה שלו לדו-קיום גדולה והוא שלח שחקנים לכל קבוצה בארץ. הוא הראשון שמכר חולצות של קבוצת כדורגל בדרום אמריקה ובאפריקה. גם עיריית חיפה לא מצאה את המקום לפרגן לו, בין אם בתור יקיר העיר או משהו אחר”.

איתמר צ'יזיק ויעקב שחר (משה חרמון)איתמר צ'יזיק ויעקב שחר (משה חרמון)

מאיפה חוסר הפרגון שאתה מתאר מגיע?
”אני לא רוצה להגיד ברדיו, זה הרבה יותר מצרות עין. הוא השקיע חצי מיליארד שקל בחיפה. מה יש בחיפה? הבהאיים, שדרות בן גוריון, מכבי חיפה והפועל חיפה. יש משהו אחר? לא נכנס לזה, מגיעה לו שמחה ביום הולדתו. נדבר על זה בהרחבה בפעם אחרת. אני, איתמר צ’יז’יק, מרגיש שזה לא בסדר”.

היו מהלכים בנושא? מטעמך או מטעם הקבוצה?
”יענקל’ה לא ידע מזה אף פעם. הפעלתי לפני כמה שנים מאמץ והוא נדחה, אני לא יודע למה. אני לא מתנגד להנצחת כיכרות, למשל, על שם אישים כאלה ואחרים. מי ששם את חיפה על המפה לא זכה לכלום”.

איתמר צ'יזיק (משה חרמון)איתמר צ'יזיק (משה חרמון)

מאחלים לו רק בריאות, זה הכי חשוב. שחר אחד מעמודי התווך של העיר חיפה כבר 30 שנה.
”הוא הראשון שלקח קבוצה לידיים פרטיות ולא רכוש ציבורי של מרכז כלשהו. אני תמיד קרוב אליו, אף פעם לא לידו. למה קצת רחוק ממנו? כי הוא חי את המשחק מהרגע הראשון עד האחרון. עדיין יש לו מספיק כוח בשביל לחיות את המשחק, אני מקווה שיהיה לו ולי משחק ברמה גבוהה הערב”.

אחרי כל השנים אתה חושב שחיפה תזכה באליפות השנה?
”לא. אין לי גם תחושה שמכבי ת”א תזכה. כולם אומרים שזה משחק העונה אבל לדעתי הוא לא יכריע. אחת משתיהן תזכה באליפות, אבל זה לא יקום ויפול על המשחק הזה. אני מקווה שמכבי חיפה תזכה, כמובן, אבל קשה מאוד להגיד את זה. רק במשחק השני בפלייאוף, נוכל לדבר על זה בעוד ארבעה משחקים. יהיו מעידות ל-2 הקבוצות גם מול קבוצות אחרות ולקראת משחק העונה השני, בבלומפילד, נדע יותר. יש הבדל בין התקוות והרצונות שלי לקריאה מציאותית של המצב”.

יעקב שחר, איתמר צ'יזיק (מערכת ONE)יעקב שחר, איתמר צ'יזיק (מערכת ONE)

ניסיתם לשלב מרפאות בתוך האצטדיון בדומה לדלה אלפי באיטליה. זה קיים?
”כן, עובדים על זה. שואפים להקים כאן את מרכז רפואת הספורט המתקדם בישראל. הקמתי מרפאת ספורט במכבי חיפה, היו בה את כל האמצעים כדי שהשחקנים יעברו בדיקות רפואיות בה. היא נסגרה, לצערי, אבל אנחנו רוצים לפתוח משהו גדול יותר והרבה מאוד חנויות נוספות באצטדיון העירוני”.

אתה נמצא בו כרגע?
”כן, בטח. אני בירכתי האצטדיון כדי להתחמק מהרעש. הוא מצוחצח, מבריק, הכל מוכן ל-30,000 איש אבל יהיו רק חמשת אלפים”.

אמיר שלח: “ההגנה של חיפה חייבת להתעלות”

שוחחנו עם אמיר שלח, שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר.

האמצע יהיה משמעותי?
”כן, אני מאוד אוהב לראות את מתן חוזז. הוא מאוד טכני, חצוף, מחלץ כדורים ומוציא לפועל בהתקפה של מכבי. אלכסנדר פשיץ’ או ניק בלקמן? פשיץ’ עדיף, אבל בלקמן הרוויח את המקום בהרכב, לפחות בתחילת המשחק, בהתחשב בצמד. מכבי תל אביב, כדרכה, תחזיק את הכדור ותשלוט במרכז השדה. אני מקווה שתנצח”.

אמיר שלח (משה חרמון)אמיר שלח (משה חרמון)

מי יפתיע היום? ברק בכר או פטריק ואן לוון?
”יש לכל אחד אס לשלוף מהשרוול, למרות שאיציק אמר שכל אחד צריך להתרכז בקבוצה שלו. ההגנה של חיפה צריכה להתעלות – מה שהיא עושה בד”כ לא מספיק והם תמיד נכשלים נגד מכבי. היא חייבת להתעלות, לשמור על שער נקי ולתת להתקפה של חיפה לעשות את שלה”.

כמה השקט שמיץ’ גולדהאר נותן למכבי עוזר לה?
”אני לא יודע עד כמה זה משפיע או מחלחל לשחקנים. הייתי מתרכז במשחק ולא במה שעוטף את המועדון או הנוכחות של בעל הבית. מיץ’ נותן להם את השקט והמעטפת הגדולה, השחקן לא מרגיש אותו בהתנהלות היומיומית”.

אמיר שלח (רדאד ג'בארה)אמיר שלח (רדאד ג'בארה)

אני חולק עליך. לפני שבועיים דני לאופר הלך לעולמו, וכל כך אהבתי את זה שהוא היה בקשר איתי (איציק זוהר) באימונים כשחקן מכבי. הטאץ’ האישי חסר.
”דני היה דמות צבעונית ומיוחדת, הוא חריג. אני לא יודע אם הטאץ’ קיים עוד היום בספורט המקצועי לצערנו. החיבוק והקשר האישי כבר נעלמו”.

מה התחזית שלך לקראת המשחק?
”אני תמיד עם מכבי ת”א. יש לי הרגשה שהמשחק הזה יגמר בתיקו, אמנם רב-שערים. אני מתרגש מאוד. מעבר לזה, כשעוברים על ההרכב של חיפה, רואים התקפה קטלנית ושחקנים שיבואו לעבוד. אני חושב שחיפה, אולי לצערה, הפנימה את זה שהיא חייבת לנצח כאן. אי אפשר להתחמק ממשחקים כאלה ולזכות”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */