יום חמישי, 18.04.2024 שעה 16:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

במכבי חיפה מחכים לרוקאביצה של לפני הקורונה

הירוקים בונים על כך שהחלוץ יחזור לכושר ב-20:00 בקרב מול מכבי ת"א: "הוא עבר את הנגיף בצורה קשה. עכשיו בסדר, עניין של זמן עד שנראה ניקיטה חדש"

|
ניקיטה רוקאביצה חוגג (עמרי שטיין)
ניקיטה רוקאביצה חוגג (עמרי שטיין)

מכבי חיפה תעמוד הערב (שלישי) לקראת אחד המשחקים היותר משמעותיים שלה העונה כאשר תארח את היריבה המושבעת מכבי ת"א. הירוקים יצטרכו את כל הכלים המשמעותיים שלהם הערב כדי להשאיר את הנקודות בבית ולשם כך הם צריכים את מלך שערי הקבוצה, ניקטה רוקאביצה, במיטבו.

אין זה סוד שעד לפציעתו במחזור ה-19, רוקאביצה היה המניה הבטוחה של מכבי חיפה. מכונת השערים כבשה לא פחות מ-17 שערים העונה ב-1,671 דקות משחק והוסיף שני בישולים ב-21 הופעות, כאשר ב-15 משחקים הוא הוחלף. מאז אותה פציעה באשדוד, ומאוחר יותר בגלל הידבקות בנגיף הקורונה, שבגללם החסיר שישה משחקי ליגה ומתקשה לחזור ולהיות חוד החנית.

במשך ארבעת המחזורים האחרונים יש לאוסטרלי שער אחד בלבד. עכשיו, כאשר חיפה נכנסת לישורת האחרונה, היא זקוקה לאותו רוקאביצה של ערב הפציעה. המאמן ברק בכר מאמין בשחקן ומשוכנע שתוך כדי תנועה וקרדיט בהרכב החלוץ יחזור לעצמו . 

ניקיטה רוקאביצה, יתאושש דווקא במשחק העונה? (עמרי שטיין)ניקיטה רוקאביצה, יתאושש דווקא במשחק העונה? (עמרי שטיין)

נגיף הקורונה, על פי השערות שונות, פוגע בלא מעט שחקנים לחזור לכושר משחק. שלושה שחקנים בחיפה שנדבקו נגיף, יאניק ווילדסחוט, טאלב טוואטחה וניקיטה רוקאביצה התקשו עד עכשיו לחזור לעצמם. אצל האוסטרלי והמגן עושה רושם שהנגיף השפיע יותר. במכבי חיפה התייחסו לנושא ואמרו: "כל נושא הקורונה זה נושא שחוקרים אותו. אף אחד לא ממש יודע עד כמה הקורונה השפיעה על שחקנים. עד עכשיו מדובר בהשערות בשלב זה. אבל אין ספק שמי שנדבק בנגיף עם סממנים כמו שהיו לניקיטה ונשכב בחום בבית עם חולשה, יהיה קשה לו יותר לחזור לפעילות, ואכן רוקאביצה חזר בהדרגה ועכשיו הוא בסדר גמור”.

“לפעמים לוקח הרבה זמן עד שהגוף לגמרי מתנקה. זה דבר אינדיבידואלי לכל אחד. ניקיטה עבר את הנגיף בצורה קשה עם הרבה סימפטומים. זה ברור שזה עניין של זמן עד שנראה רוקאביצה חדש. כרגע, גם אם שחקן רוצה לעבוד בפול גז הגוף לא ממש נותן. עד שהחלוץ חלה, אף אחד לא דיבר על גודסווי דוניו. לפני הקורונה, רוקאביצה היה רודף אחרי שחקני ההגנה של היריב, היום הוא קצת יותר מתקשה להגיע איתם עד לחצי וזה טבעי”.

“בסופו של דבר, כל מה שיקרה עם ניקיטה מתנקז במבחן התוצאה. אם ניקטה ייתן את הגולים שלו, אז הכל בסדר ואם לא, אז ברור שעולות כל מיני ספקולציות. רוקאביצה אחלה באימונים, המשבר מאחוריו והוא יחזור להמריא בקרוב מאוד"  אמרו במכבי חיפה.

ניקיטה רוקאביצה מאוכזב, שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום. הפעם זה ישתנה? (רדאד ג'בארה)ניקיטה רוקאביצה מאוכזב, שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום. הפעם זה ישתנה? (רדאד ג'בארה)

מי שמילא בהצלחה לא מבוטלת את מקומו של ניקיטה בזמן שנעדר היה גודסווי דוניו שבכל פעם ששיחק הוכיח מדוע ברק בכר התעקש לצרפו. עד לפציעה של רוקאביצה, דוניו שיחק מעט מאוד והתקשה להשפיע למעט משחק אחד שפתח מול בני יהודה וגם כבש.

פרשן הכדורגל איציק אהרונוביץ' סיפר: "אם מסתכלים על רוקאביצה, הרי שעד למחלת הקורונה הוא היה השחקן מספר אחד בישראל. ניקיטה היה מבקיע מכל מצב, עם הרגל, עם הראש, עם הגב ומה לא. החלוץ הבקיע כמויות אדירות של שערים. בעונה הזאת אחרי שנפצע בשריר התאומים ונדבק בנגיף, החזרה שלו לא הייתה כפי שציפו ובטח לא כפי שהשחקן עצמו ציפה. הוא נכנס לא טוב, אבל ברק בכר זה מאמן שהולך עם השחקנים הטובים שלו לאורך כל הדרך”.

ברק בכר, "הולך עם השחקנים הטובים שלו לאורך כל הדרך" (רדאד ג'בארה)ברק בכר, "הולך עם השחקנים הטובים שלו לאורך כל הדרך" (רדאד ג'בארה)

אהרונוביץ’ הוסיף: ”בכר החליט לתת את המפתחות חזרה לניקיטה, אבל זה עדיין לא אותו חלוץ שהיה. התנועה שלו כבדה יותר והכושר פחות טוב. הוא עושה ספרינטים קצרים ולוקח לו זמן להתאושש, חסר לו מטר וחצי שניים במהירות ואינו מרוכז מספיק. על כל זה צריך להוסיף את האלמנט שהוא לא עושה לחץ על הבלמים ואינו עוזר במשחק ההגנה כי אין לו את הריאות שהיו לו פעם, כי בכל אופן הקורונה פוגעת”.

“אם היום רוקאביצה עושה ספרינט קצר של חמישה או עשרה מטרים, הדופק שלו עולה מידית וההתאוששות לוקחת זמן. ברק משוכנע שאם ייתן לו גם הערב לפתוח, הוא יקבל את התוצרת של החלוץ. בחיפה יש מחליף בשם דוניו שיודע להטריד, ללחוץ, לבשל להבקיע, ומשתתף במשחק. עם רוקאביצה זה נראה שונה, אבל בכר מצפה לשערים ולחזרה לכושר הטוב שלו".

גודסווי דוניו, צריך לקבל את המושכות לפני רוקאביצה? (עמרי שטיין)גודסווי דוניו, צריך לקבל את המושכות לפני רוקאביצה? (עמרי שטיין)

אם עד לפני הפציעה והקורונה, רוקאביצה היה על גג העולם וביקש מחיפה לחכות עם ההחלטה על המשך העסקתו לשנתיים הקרובות, הרי שעכשיו ברור לאוסטרלי שהוא צריך לחטוף הצעה מחודשת של המועדון, גם אם מדובר בהצעה כספית נמוכה יותר ממה שיכול היה לחשוב כאשר היה בשיאו. האוסטרלי אמור בקרוב לחגוג 34 ונראה שלא יהיה סיום טוב יותר לחגוג השנה עם צלחת האליפות וחוזה נוסף, בסיומו יוכל לפרוש במדים הירוקים. בינתיים, רוקאביצה צריך לחזור לעצמו ולספק קבלות. גם האוסטרלי יודע שבסופו של דבר זוכרים את הסוף ובחיפה רוצים שהסוף יהיה טוב, וטוב זה אומר תואר אליפות אחרי עשור.   

ברק בכר לקראת משחק העונה
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */