יום ראשון, 05.05.2024 שעה 23:50

יזם ישראלי במו"מ להיכנס כמשקיע בהפועל ת"א

פרסום ראשון: שי שצברג מנהל כבר חודש מגעים להפוך לשותף, תוכנן להחליף את גרינברג ("המניות שלי למכירה"), אך הבעלים "עשה אחורה פנה" ברגע האחרון

|
שחקני הפועל ת
שחקני הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב מחכה לתכנן את העונה הבאה אחרי שתבטיח את הישארותה בליגת העל. אז תתבהר התמונה מבחינה כלכלית ולא רק, כשגם הניסיונות להעביר את המועדון לבעלות חדשה, חלקית לפחות, יתפסו תאוצה שוב. אולם, עוד לפני כן, ל-ONE נודע לראשונה כי במתחם חודורוב מנהל מגעים עם איש העסקים שי שצברג, שתוכנן להחליף את זאב גרינברג בבעלות על המועדון.

שצברג, היזם, אוהד הקבוצה, מחבר הספר "עוף החול" ובעלי ערוץ TVGRAM, מנהל בחודש האחרון שיחות עם בעלי הפועל ת"א ואנשי ההנהלה כמו המנכ"לית אודליה פרידמן והחשב צחי שעיה, במטרה להיכנס כשותף, ואף ישב לצדם מספר פעמים ביציע הכבוד. הוא כבר הגיש הצעה לגרינברג והדברים עמדו להיסגר בשבוע החולף, אך לבסוף ההסכם בין השניים לא נחתם.

שי שצברג (צילום: ארקדי ליטבין)שי שצברג (צילום: ארקדי ליטבין)

בנוסף, בועז תושב, נציגו ואחיינו של מאיר תושב בבעלות על הפועל ת"א, הציע לו לקנות במקום את החלק שלהם, אך נענה בשלילה, בעוד ההצעה הזו עדיין על הפרק מבחינת התושבים. מבחינתו, הוא לא היה רוצה להיכנס לקלחת ולהשקיע בנוסף לגרינברג, תושב והאחים שרון ואיציק ניסנוב אלא להחליף את מי מהם.

התכנון היה שישקיע סכום כסף באופן מידי, אולם כזה שמיועד לתקציב העונה הבאה בשל ענייני רשת הביטחון, במטרה לשמר את השלד הנוכחי ולחזק את הקבוצה בשחקנים בכירים נוספים, כמו אלו שהגיעו בינואר ולמעשה שינו את העונה של הפועל ת"א וניר קלינגר, או כהגדרתו "לעשות פעם אחת הכנה טובה לעונה, לתת ביטחון למאמן, לא להסתפק בשאריות של חלון ההעברות ולהיראות יותר טוב בעונה הבאה".

שחקני הפועל ת"א חוגגים עם אלטמן (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ת"א חוגגים עם אלטמן (רדאד ג'בארה)

"אני תכננתי לעזור להפועל להזרים כסף בתור ספונסר, אבל תוך כמה שעות של שיחות המצב התהפך ועברנו לדבר על שותפות בבעלות", סיפר שצברג ל-ONE. "הכוונה הייתה להחליף את גרינברג בערבויות ובהתחייבויות שלו. בכנות, אין לי מושג למה זה לא נסגר. ביום שבאתי לסגור את העסקה, זאביק עשה אחורה פנה. אולי הוא לא רוצה למכור וסתם עשה קולות כאלה, אבל לא ציפיתי שזה מה שיקרה. המטרה היא לצור משהו חדש. מבחינתי זה חלום בתור אוהד".

"יש עוד אפשרויות, שאני אנהל ואהיה אחראי על הקשר עם האוהדים, שהם הכי טובים בארץ בפער", הוסיף. "וגם שאכנס ובהמשך אדלל את האחוזים של תושב ואהפוך להיות השותף העיקרי בהפועל, לפי אחוזי ההשקעה. אני רוצה לחזור לאותו מתווה של העסקה הקודמת כדי לקנות את זאביק החוצה.

זאב גרינברג (איציק בלניצקי)זאב גרינברג (איציק בלניצקי)

"לעולם לא אקנה החוצה את בועז ומאיר תושב, לא הייתי חושב על זה למרות שההצעה שלהם היא עדיין על השולחן. אבל זה לפגוע בהפועל ולא לעזור להפועל. יש עוד אופציה על השולחן שאני בודק אותה, והיא בעצם להיכנס ולדלל את שלל השותפים לפי אחוזי השקעה, אבל זה כמו לתרום מבלי להשפיע בתוך המערכת. בכל מקרה, לא אכנס להפועל מבלי אפשרות לעשות משהו. אם לא, אשאר אוהד כמו תמיד".

בתוך כך, בעוד האפשרות ששצברג ייכנס כמשקיע להפועל ת"א עדיין על הפרק, תושב בעצמו יטוס לדובאי כדי לקדם את עסקיו האישיים וכן כדי לבדוק אפשרויות השקעה באמירויות עבור המועדון, כשמטרה היא כמובן לגייס רוכש ולא אנשי עסקים שייכנסו, אך בעוד עדיין לא ברור סופית באיזה ליגה תשחק הקבוצה וה-CAS עדיין לא פרסם החלטה לגבי הערעור הגדול של חובות הפירוק בחו"ל, לא צפויה התקדמות שכזאת.

תגובת זאב גרינברג ל-ONE: "המניות שלי עומדות למכירה. מתנהלים מגעים מול מספר גורמים. כשיהיה מה לעדכן – אעדכן".

תגובות הפועל ת"א אחרי הניצחון על חדרה
אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */