יום שישי, 19.04.2024 שעה 17:44
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בניון: אם הייתי ממשיך פה, היינו נראים טוב יותר

כוכב העבר בראיון ל-ONE על בית"ר: "היה נוח להפיל רק עליי", "השם של מיכה לא עלה", "היו עוד שהתנגדו להבאת אצילי". וגם: הנבחרת והתחנה הבאה. צפו

|
יוסי בניון (חגי מיכאלי)
יוסי בניון (חגי מיכאלי)

יוסי בניון עלה היום (שני) לשידור בתוכנית ONE בשידור חי במהלך מסיבת העיתונאים של בעלי בית”ר ירושלים, משה חוגג. מי ששימש כמנהל המקצועי והתפטר דיבר על תקופתו בבירה, ההזדמנות שהתפספסה להיות המנהל הטכני של נבחרות ישראל, עתידו, מאבק האליפות ועוד.

היי יוסי, שמעת את מה שחוגג אמר עליך?
”לא יצא לי”.

מה שלומך בימים אלו?
”אני בסדר, ברוך השם, כל היום בכדורגל אבל עם הילדים שלי, ונהנה מכל רגע”.

מפתיע אותך שבית”ר לא בפלייאוף?
”קיבלתי שם המון אהבה ותפקיד כמנהל מקצועי, רציתי שיהיו בפלייאוף ושכל הקבוצות הטובות יהיו שם אבל זה חלק מהכדורגל”.

הנבחרת, בית"ר והעתיד: בניון מתראיין ל-ONE

מה לא עבד בבית”ר?
”אני לא יודע, לא הייתי בעונה הזאת, ראיתי חלק מהמשחקים, לא את כולם, ראיתי את התוצאות, יכול להגיד על התקופה שהייתי שם, למרות שאנשים אוהבים להתעלם, שזאת הייתה העונה הכי טובה של משה חוגג מאז שהגיע לבית”ר, סיימנו עונה סדירה עם 49 נקודות, אנשים מפמפמים בתקשורת על כישלון, אבל היינו מקום שלישי והבטחנו פלייאוף בשלב מוקדם. התהליך נעצר והתקדמתי הלאה, זה חלק מהכדורגל.

האם חוגג טעה איתך לדעתך?
”לא הייתה לו חוסר סבלנות איתי, מהיום שפרשתי וקיבלתי את התפקיד היחסים היו מצוינים, הוא נתן לי יד חופשית לכל ההחלטות המקצועיות, מבחינה תקציבית לכל מועדון יש את התקציב שלו, היינו רחוקים שנות אור מהגדולות, אבל זה בסדר, לכל מועדון יש את התקציב שלו, אבל בסוף צריך לזכור שהוא זה ששם את הכסף, ובמגבלות התקציב הוא בנה קבוצה שנלחמה על ירידה בעונה קודם, ובעונה שאחרי זכו בגביע הטוטו וסיימו עונה שלישי, התחיל שם תהליך, אם הייתי ממשיך התהליך היה ממשיך להיות חיובי והיינו נראים יותר טוב, אבל בתחילת העונה השנייה היו דברים שפחות מצאו חן בעיניי והחלטתי לקום וללכת כדי לסיים את היחסים בצורה טובה. היו כל מיני דברים שהייתי צריך להתעסק ולהוציא אנרגיות שלא הייתי צריך להוציא ולבזבז אותן, וגם עניין פיטורי המאמן שלא הסכמתי, ראיתי שזה הולך לכיוון פחות טוב ושאני פחות מאמין בו, ולא יכולתי ללכת נגד הדרך והאמונה שלי”.

משה חוגג ביציע (אורן בן חקון)משה חוגג ביציע (אורן בן חקון)

האם יש לך חלק בכישלון של בית”ר העונה?
”לא חושב שיש מישהו שיכול להגיד את זה, כמו שאם היו לוקחים אליפות או גביע לא היו אומרים שיש לי חלק. נעשו העונה המון שינויים, הסגל השתנה לגמרי, מעל 10 שחקנים שבאו ועזבו את הקבוצה”.

האם השם של דור מיכה עלה בבית”ר?
“השם של דור מיכה אף פעם לא עלה בבית”ר ירושלים, אף פעם לא דובר עליו אם להביא אותו או לא, בעניין של אצילי התבטאתי כמה פעמים, אני מקבל החלטות לפי מה שלדעתי הכי טוב של המועדון, והחלטתי באותה נקודת זמן שזה לא נכון להביא את אצילי, ואני לא מתנצל על ההחלטה והייתי חוזר עליה עוד מיליון פעמים, זאת הייתה ההחלטה הנכונה לאותו רגע, ולפני זה גם השם שלו עלה במכבי חיפה, שגם בהתחלה לא לקחה אותו”.

עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)עומר אצילי חוגג (עמרי שטיין)

האם היה לחץ מהבית שלו להחתים את אצילי?
”לא, שום לחץ לא מאשתי, לא מאף אחד בעניין הזה, בכלל לא, אני מקבל החלטות מקצועיות בשביל המועדון, אני בונה חדר ההלבשה, בית”ר ירושלים זה מועדון שיש הרבה רעש מסביב, בעונה שאני הייתי כמנהל מקצועי, זו העונה הכי שקטה שהייתה לבית”ר וזו גם הדעה של כל השחקנים שהיו, וגם כשעזבתי אמרו לי שהרגישו שיש גב, וזו מבחינתי ההצלחה הכי גדולה, הפרגון של השחקנים. קיבלתי החלטות שאני חושב שיהיו טובות למועדון. לא רציתי להוסיף רעש וחשבתי שזה לא נכון להביא את עומר ואני עומד מאחורי ההחלטה”.

“להרבה אנשים היה נוח להפיל את זה רק עליי, היו עוד שהתנגדו, זה נוח, אבל אני לא מפחד מאחריות. זה לא מפריע לי כי אם אני מאמין במשהו אני הולך איתו עד הסוף. אני שלם עם כל ההחלטות, הייתי חוזר על זה ולא משנה כלום”.

איך ראית את ההחלטה להיפרד מדן איינבינדר?
”דן בחור חיובי מאוד, לא חשוב שאפשר היה להגיד עליו מילה אחת רעה, תמיד התנהל כמו שצריך והוסיף המון לחדר ההלבשה, גם אם רוצים לסיים עם שחקן כזה או אחר, יש דרך. גם אם נפרדים, כל ההתנהלות הייתה צריכה להיראות אחרת. אני חושב שהגיע לשני הצדדים לסיים בצורה יותר טובה”.

דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)דן איינבינדר (רדאד ג'בארה)

אם היית נשאר גם דן היה נשאר?
”אי אפשר לדעת, או שהיינו לוקחים אליפות או יורדים ליגה, אי אפשר לענות לשאלות של אם ואם”.

מה דעתך על מה שחוגג אמר לגבי תפקיד המנהל המקצועי?
”בעלים אוהבים להיות מעורבים ואולי קצת קשה להם, אבל ראיתי שחוגג תמיד פרגן לי ואמר שעשיתי עבודה טובה”.

למה יוסי בניון לא המנהל המקצועי של הנבחרת?
”אני רואה פרסומים כאלה ואחרים שהיו פגישות, גם אורן אמר שנפגש איתי מספר פעמים, אין מה להסתיר, היו פגישות, היה רצון גדול משני הצדדים אבל לאט לאט הדברים פחות זרמו, כל אחד ראה את התפקיד בצורה שונה וזה בסדר. מאחל לנבחרת בהצלחה, היום אני לא שם אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד”.

יוסי בניון. נהנה מחוץ לכדורגל, בינתיים (רדאד ג'בארה)יוסי בניון. נהנה מחוץ לכדורגל, בינתיים (רדאד ג'בארה)

לדעתך יש מישהו שמשפיע על חסון?
”לא יודע, אני לא רוצה לפגוע באף אחד, היו עוד המון דברים אחרים, אולי בהתחלה חשבו ורצו והחליטו בסוף שאחרים יותר מתאימים. על מה לחצנו יד? אני לא יודע, אני לא זוכר לחיצת יד, היו כמה פגישות”.

אתה מאוכזב מחסון?
”למדתי לא להיות מאוכזב מהכדורגל הישראלי, ממש לא, ממשיך בדרך שלי כמו שאני מתנהל, ואם אני אחזור זה בסדר וגם אם לא אז הכול טוב”.

אורן חסון (שחר גרוס)אורן חסון (שחר גרוס)

מה דעתך על המינויים בנבחרת, וילי רוטנשטיינר כמאמן ראשי וכו’?
”בסופו של דבר אין מה לעשות, ישפטו את כולם לפי תוצאות. החליטו ללכת בקו מסוים עכשיו, החליטו על זר ואני לא מכיר אותו ולא יודע מה הניסיון שלו אבל מאחל לו בהצלחה. יש הרבה עבודה, ההחלטה שהתקבלה היא שימשיך, היו כנראה מרוצים ממה שראו, אני והוא ביחסים טובים, הוא אחלה ויש יחסים מצוינים, הוא העביר לי את הקורס מאמנים. למה אני לא העוזר שלו? יכולים מחר להציע כל דבר אחר, אבל אני מחליט בסוף מה אני רוצה להיות וכרגע לא חושב שזה נכון לי. יש את מרקו שהוא עוזר מצוין ואיש כדורגל ואני מאחל לו בהצלחה”.

“אם יהיה משהו קשה ומאתגר נחזור”

יש לך מה לחפש בכדורגל הישראלי?
”באנו מכאן, למרות מה שעשיתי בחו”ל, נכון שכועסים עליי אבל זה האופי שלי, אני לא יכול לשנות אותו. התחלתי בבית”ר, התכנון היה להיות שם כמה שנים ולהתקדם לחו”ל וזאת עדיין השאיפה. קל להגיד שאין כלום בכדורגל הישראלי, ברור שכל אחד רוצה לעבוד במועדונים הכי טובים, אבל זה לא תמיד ככה. אפשר לעבוד במועדונים עם תקציב קטן ולאט לאט להצליח. להיות בעלים זה לא משהו שמעניין ומושך אותי, אבל אם יהיה אתגר כמאמן מקצועי אשמח ואם לא זה גם בסדר, אני נהנה מחוץ לכדורגל”.

כשאתה מסתכל מבחוץ, מה הבעיות העיקריות בכדורגל?
”זה מתחיל בילדים, הסתובבתי הרבה במגרשים, זה לא סוד שהמתקנים והמאמנים והרמה שראיתי בהרבה מגרשים היא בלשון המעטה מתחת לכל ביקורת, וזה מתחיל משם ויש הרבה בעיות, אבל אחד הילדים שלי במכבי פ”ת, והאימונים שם ברמה גבוהה, ולא רק שלי אלא של עוד גילאים, ועובדים בצורה מדהימה”.

אז אבי לוזון יעשה עליך אקזיט?
”הלוואי, מאחל לו, עובדים שם ברמה גבוהה, גם במכבי חיפה מתאר לעצמי שעובדים נכון, חלק מביאים מאמנים ואז הם לא באים כדי לקדם את הילדים אלא לשמור על התפקיד”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

איך אתה רואה את תחילת הקמפיין של הנבחרת?
”כשחקן מאוד התרגשנו, תמיד יש ציפייה שאולי הפעם נעשה את זה, אבל ברור לכולם שהנבחרת לא פייבוריטית בבית, וכמו שכבר נאמר רוצים לכוון למקום השלישי, ואם מעל אז זאת תהיה הצלחה גדולה. יש לנו שחקנים מוכשרים, מקווה מאוד שדברים יתחברו ויזרמו, קצת מזל ושיעשו תוצאות טובות”. 

מה דעתך על סגל הנבחרת?
”אני לא יכול להביע דעה ולבקר, קשה לי, אני לא רוצה להיכנס לזה וצריך לכבד כל החלטה של המאמן”.

מי לדעתך מהשחקנים הישראלים אתה רואה אותו עם שחקן שיהיה לו עתיד טוב בחו”ל?
”אני נהנה לראות מה שמנור עושה, כמובן גם זהבי ודאבור, מי הבאים בתור? מבחינתי השחקן הבולט שלא משחק בחו”ל זה דור פרץ, שאני חושב שעשה קפיצה מדהימה ויש לו את כל הנתונים והיכולות לשחק באירופה, מאחל לו ולעוד כמה, יש את גולסה, דסה שכבר משחק בחו”ל, מאחל שכמה שיותר יגיעו לשם ויצליחו”.

דאבור, זהבי, דסה וסולומון (רדאד ג'בארה)דאבור, זהבי, דסה וסולומון (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על מאבק האליפות בין מכבי חיפה למכבי ת”א?
”שמח שיש שני מועדונים שנאבקים, יהיה מעניין במשחקים שנשארו, מה שייקבע זה כנראה המפגשים בין שתיהן, תמיד אמרתי שהסגל של מכבי ת”א הוא יותר רחב ועם יותר אפשריות ועל הנייר הוא סגל יותר חזק. במכבי חיפה יש יותר יצירתיות והמשחק נראה יותר טוב והתקפי, אבל העוצמות והיציבות זה הסגל של מכבי ת”א, חשבתי שהם ילכו עד הסוף, אבל מכבי חיפה מראה אופי ולא נכנסת לתקופה שחורה, יהיה צמוד ומעניין, קשה לראות את שתי הגדולות מנצחות את כל יתר המשחקים, מאמין שעוד יפלו פה ושם, שני המשחקים יכריעו. אם מכבי חיפה תנצח 4 הפרש יהיה מאוד משמעותי”.

אם אתה חייב להצביע מי תיקח אליפות?
”מה שאגיד אצא לא טוב, מאחל שהטובה ביותר תנצח והלוואי שיהיה כדורגל טוב עד הסוף”.

מתי נראה אותך שוב בכדורגל?
”שאלה קשה, לא יודע, אני נהנה עם הילדים, אם יהיה משהו קשה ומאתגר נחזור, אם לא – לא בכוח. היו לי הצעות לאמן בליגת העל בחודשים האחרונים, ננוח עד הקיץ, נחשוב, נהניתי מכל רגע בבית”ר, מרגיש שאני רואה את הדברים מצוין, מניסיוני הקצר תפקיד המנהל המקצועי יותר מתאים לי כרגע וזה הכיוון בראש, אבל נגיע לקיץ, כרגע אני עוד לא שם, נחכה בסבלנות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */