יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:39
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • מכבי נתניה
  • מכבי פ"ת
  • שלישי, 30/04, 19:00
  • הפועל נוף הגליל

נקודת שבר בנתניה: כולם גמורים, עדיף לא לדבר

היהלומים מרוסקים אחרי ההדחה מהגביע ע"י הפועל ת"א: "דופקים אותנו ואנחנו דופקים את עצמנו, השבוע התחיל רע ונמשך רע", עזרא: "אכזבנו את כולם"

|
רז כרמי ושחקני מכבי נתניה מאוכזבים (שחר גרוס)
רז כרמי ושחקני מכבי נתניה מאוכזבים (שחר גרוס)

"כן...משחקים מוכרעים ברגעים. יש לי בעיה לבטא את עצמי כי מה שקרה לא צריך לקרות על המגרש בליגה מקצוענית. ולצערי, זה לא רק הפעם שזה קורה, אלא על בסיס שבועי". כך נאנח ותיאר, או יותר נכון התקשה לתאר או להוציא מילים מהפה, ריימונד אטוולד בסיום ה-3:1 של מכבי נתניה אמש (שלישי) להפועל תל אביב בשמינית גמר גביע המדינה באצטדיון בנתניה, שם המארחת הודחה מהמפעל.

המאמן ההולנדי, שרתח מזעם והתעשת רק עבור הראיון שלאחר המשחק, דיבר כמובן על הפנדל שהוענק לאדומים מת"א, אותו תרגם עומרי אלטמן ליתרון, שנמחק על ידי מכבי נתניה, אבל מעבר לשריקה הגבולית בלשון המעטה ולעובדה שמערכת ה-VAR לא פועלת בגביע, הוא והקבוצה שלו יכולים לבוא בטענות רק לעצמם. 

אחרי שהשוו את התוצאה מהנגיחה של פרננד גורי, עידו וייר כבש לשערו הוא שער עצמי שהכריע למעשה את ההתמודדות בתוספת הזמן (שבועיים אחרי ששער עצמי די דומה של זלאטן שחוביץ' הכריע את הקרב בין שתי הקבוצות בליגה לטובת האדומים), עוד לפני שלידור כהן נעץ עוד מסמר בארון הצהוב-שחור בדרך לשלישייה של ניר קלינגר וחניכיו, שבדרכם לרבע הגמר.

קאוון פרייטר ושיר צדק (שחר גרוס)קאוון פרייטר ושיר צדק (שחר גרוס)

עוד לפני שהוכרע המשחק, מכבי נתניה סבלה, שוב, בפעם המי יודע כמה, מערב חלש מאוד של שחקני ההתקפה שלה, שלא היו מרוכזים בחלק הקדמי, כשלאמק בנדה וגבי קניקובסקי החמיצו מצבים מצוינים, שי אייזן הציל וגם קורות השער של ארנסטס שטקוס עזרה. אך בסופו של דבר, כשהמשחק הכי חשוב שלה העונה מעבר לפינה – מול מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר בשבת בקרב של להיות או לחדול (וגם לקוות לתוצאות טובות של היריבות) על הפלייאוף העליון – נתניה יכולה לבוא בטענות רק לעצמה.

בשורה התחתונה, תוך שלושה ימים נתניה קיבלה שתי סטירות לחי מצלצלות באצטדיונה הביתי, מול הקהל, שכבר הזכיר לשחקנים מה זו דחיפה מהיציע וגם מה זה בוז, גם כלפי אטוולד. מעבר לרוטציה שביצע המאמן בהרכב, שעבדה במחצית הראשונה כשנתניה נראתה טוב יותר מהאורחת ושלטה בקצב ברוב שלבי המשחק, במחצית השנייה, לאחר שהאדומים עלו ליתרון, ההולנדי הוציא את אלמוג כהן ולאחר מכן את שיר צדק וגבי קניקובסקי, כששלושתם נראו מופתעים מכך, ולא רק הם. 

שחקני מכבי נתניה (שחר גרוס)שחקני מכבי נתניה (שחר גרוס)

האוהדים ממש לא אהבו את החילופים, שבפועל הוציאו את שלושת השחקנים הכי בכירים של מכבי נתניה מההרכב בדקות הכי קריטיות של משחק שבעצם גמר להם את הדרך במפעל. אטוולד חשב על חלוקת העומסים ואפשר לקפטן, העדיין מעט פצוע שלו (שלא תוכנן לשחק בכל מקרה 90 דקות), לנוח מעט, כמו גם לצדק ולקניקובסקי, אבל על המגרש נותרו שחקנים לא מספיק מנוסים, מלבד חן עזרא כמובן, שלמרות יכולה טובה שלהם – לא הצליחו להפוך את הקערה פעם נוספת בשבוע המאני-טיים של העונה.

שלושה ימים אחרי ההפסד הביתי הכואב להפועל חדרה, שפגע קשות בסיכויי היהלומים להעפיל לפלייאוף העליון, וארבעה ימים לפני המשחק הקריטי בחיפה – בנתניה שבורים וזועמים. על השיפוט, על עוד משחק אנמי שלהם, שבו שלטו ויצאו ללא הניצחון, וגם את החילופים של אטוולד לא ממש אהבו, אבל יש לציין כי נמנעו מלבקר את ניהול המשחק שלו. 

גבי קניקובסקי (שחר גרוס)גבי קניקובסקי (שחר גרוס)

"כולם מאוכזבים, גמורים", אמרו בכאב בקבוצה. "לא עשינו את העבודה שלנו, אבל השופטים שוברים אותנו כל פעם מחדש. דופקים אותנו ואנחנו דופקים את עצמנו גם כן. השבוע הזה נפתח רע ונמשך רע, יש לנו רק עוד אפשרות אחת להציל משהו מהעונה הזאת בחיפה וזהו. חוץ מזה עדיף שלא נדבר". 

"מסתכל מאוד, היינו הקבוצה היותר טובה על המגרש, הגענו להרבה יותר מצבים מהם", סיכם עזרא. "השופט נתן להם פנדל מכלום. בסופו של דבר הפסדנו, אנחנו מאוד מאוכזבים. אכזבנו את הקהל, אכזבנו את כולם, את עצמנו. אבל הפנים קדימה למשחק הבא. אנחנו באים להילחם, אנחנו מאמינים בעצמנו ונבוא לשם כדי לנצח ולקחת את הנקודות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */