יום שני, 17.06.2024 שעה 11:04

יו"ר איגוד הכדורעף: מי יבוא איתי לבנק? זה נגמר

אשר קסו במתקפה נגד ההחלטה לשינוי אמות המידה בחלוקת כספי התמיכה של המדינה, שנחשפה ב-ONE: "מכת מוות לענף. ייתכן שניאלץ לסגור אפילו את הנבחרות"

|
מכבי תל אביב מול הפועל מטה אשר (צילום, מאור הד)
מכבי תל אביב מול הפועל מטה אשר (צילום, מאור הד)

הסערה בענף הכדורעף, שנחשפה ב-ONE, נמשכת. בעקבות הקיצוצים הצפויים בכספי התמיכה שיקבל ענף במסגרת שינוי אמות המידה לחלוקתם, באיגוד הכדורעף ובקבוצות חוששים מהעתיד לבוא וטוענים כי המשך קיומו של הענף נמצא בסכנה וכך גם עתידם של כמעט 6,000 שחקנים. כל זאת, בעקבות קיצוץ נוסף שאמור להפחית את תקציב האיגוד ב-6 מיליון שקל בשנתיים, לפחות כרגע על הנייר, עד לאישור אמות המידה במועצה הלאומית לספורט, שאמורה לדון בכך בשבוע הבא.

יו”ר איגוד הכדורעף, אשר קסו, אמר ל-ONE: “זה בסדר ולגיטימי לחשוב על שינויים באמות המידה, אני אפילו בעד לחולל מהפכה באופן חלוקת הכסף בספורט הישראלי, אבל הדרך שבה מקצצים סכומי כסף גדולים לאגודות מבלי להתריע מראש ומבלי להסביר, בעיניי היא לא נכונה. באיגוד הכדורעף לקחו את המתווה הקודם של חלוקת אמות מידה, זה שדרש יותר שחקנים ויותר קבוצות עבור הגדלת התקציבים, ויישם אותו הלכה למעשה, כאשר עבדנו לפי המתווה הזה ופיתחנו את הענף במשך שנים - ופתאום ביום בהיר אחד התעוררנו בבוקר וגילינו שמשנים את הפורמולה וחותכים לנו בתקציבים בצורה חדה”.

אשר קסו (איגוד הכדורעף)אשר קסו (איגוד הכדורעף)

לטענתו של קסו, “המדינה הפחיתה לנו יותר מ-50% תקציב התמיכה של הענף בשנתיים. זה לא הגיוני. אם אתה עושה מהלך כזה, לעניות דעתי צריך לייצר מדרג ולפעול לפיו, כך שכל קיצוץ יהיה מוגבל ב-10% לשנה לכל היותר. רוצים לקצץ? אין בעיה, תראו לנו את המתווה החדש, תסבירו לנו לקראת מה אנחנו הולכים, תנמקו, נייצר שיח על כך ונתכונן לכל מה שעתיד לבוא בצורה מושכלת, אבל לא ייתכן שבאמצע העונה יחתכו לנו שלושה מיליון שקל ועכשיו עוד שלושה מיליון נוספים. היינו ב-15 מיליון שקל כספי תמיכה מהמדינה ופתאום הגענו ל-6 מיליון שקל בלבד בתוך שנתיים. בשום צורה אין אפשר להיערך לזה”.

בעקבות הקיצוץ הצפוי, אשר קסו שוחח עם מקבלי ההחלטות והבהיר להם את המצב. “שוחחתי עם אריק פינטו שהוא איש ראוי, שוחחתי עם הוועד האולימפי, עם אנשי משרד הספורט. חייבים לעצור את הטירוף הזה”, אמר האיש שמנהל את הכדורעף הישראלי. “אף אחד לא התריע ולא אמר כלום. הבהרתי להם שאין לי בעיה עם קיצוץ איטי, כדי לתת ביטחון לאנשים כדי שיוכלו לתכנן מה הם עושים הלאה, אבל אי אפשר להפיל עליהם בשורה כזאת ברגע אחד ולפגוע ב-6,000 ספורטאים, בעלי קבוצות ומאמנים שיש להם חוזים”.

נבחרת ישראל בכדורעף (דויד סלברמן) (מערכת ONE)נבחרת ישראל בכדורעף (דויד סלברמן) (מערכת ONE)

אם המהלך הזה אכן יעבור בסופו של דבר ויגיע להצבעה במועצה הלאומית לספורט בשבוע הבא, לדבריו של יו”ר איגוד הכדורעף זו תהיה “מכת מוות לענף. ייתכן שניאלץ לסגור אפילו את נבחרות ישראל או לצמצם להן את הפעילות בצורה ניכרת. לא תהיה לנו ברירה”.

קסו הוסיף וציין בכאב: “אני מעריך את השר חילי טרופר ומנכ”ל משרדו רז פרויליך, אבל אני מקווה שלא נגיע למצב הזה שנסגור את הענף. לצערי, בינתיים אנחנו מבינים שהגזירה הזו היא כמו אוכל שבושל ועוד רגע יוגש לנו בצלחת. אם זה יקרה, זה יהיה רגע עצוב וקשה. הענף שלנו נשען על הכסף מהמדינה וגם מה שיש כרגע לא מספיק. מי יגיע איתי לבנק? מי ילך עם הקבוצות לבנק? מה יישאר להן? זה נגמר. הן לא ישרדו, הן יפרו חוזים, השחקנים שלהן לא ירצו להישאר, והכל ילך ויתפרק. כולם ייפגעו. הענף הענף השלישי בגודלו במשחקי הכדור, ענף מדהים שטיפח אנשים איכותיים, יקרוס. אני לא מבין למה עושים את זה”.

השר חילי טרופר (איציק בלניצקי)השר חילי טרופר (איציק בלניצקי)

בשבוע הבא, ביום חמישי, אמור להתקיים גמר גביע המדינה בכדורעף באולם החדש בחדרה. לאירוע הוזמנו גם אנשי משרד הספורט שיישבו ביציע לצד הצוותים הרפואיים מבית החולים הלל יפה שעבדו וטיפלו בחולים במהלך מגפת הקורונה והוזמנו במיוחד. במידה והמדינה אכן תגרום לקיצוץ נוסף ומשמעותי בכספי איגוד הכדורעף בהצבעה שאמורה להתקיים במועצה הלאומית לספורט בשבוע הבא, ייתכן כי האיום ימומש וזה עלול להיות גמר הגביע האחרון.

לזר: "אין מתוק מזה"
אסור לפספס
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */