יום שבת, 20.04.2024 שעה 15:30

"הבעת דעות - בלתי אפשרית בישיבות ההתאחדות"

מנכ"ל נתניה גולדשטיין דרש לקבל נתונים לפני הישיבה: "מן הראוי שישלח המידע הרלוונטי בנוגע למועמדים". היועמ"ש ענה: "הפצת מידע עלולה לגרום נזק"

|
ניב גולדשטיין (צילום: דניאל סטרבו, מכבי נתניה)
ניב גולדשטיין (צילום: דניאל סטרבו, מכבי נתניה)

מחר (חמישי) הנהלת ההתאחדות לכדורגל תקיים ישיבה ובמסגרתה גם תאשר את יוסי שרעבי למינוי מנכ”ל ההתאחדות, כפי שנחשף לראשונה ב-ONE, לקראת כך, מנכ”ל מכבי נתניה, ניב גולדשטיין, דרש לקבל נתונים עוד לפני שתחל הישיבה שביקש הסברים על הליך האיתור של המועמדים, כשהעביר מכתב בנושא אך קיבל תשובה שלילית מצד עו”ד עמית פינס, היועץ המשפטי של ההתאחדות.

גולדשטיין כתב בפנייתו: “מאז התפרצה מגפת הקורונה ותחילת עידן פגישות הזום אני ממעט להשמיע את קולי שכן הבעת דעות בישיבות הנהלת ההתאחדות לכדורגל הפכה מקשה לבלתי אפשרית (שלא לדבר על ניהול דיון). יחד עם זאת, קשה לי להישאר אדיש לשתי החלטות שעומדות על סדר היום ובנוגע להן אנו מתבקשים להצביע/לאשרן: מינוי מנכ"ל – זכור לי כי עלה לדיון נושא אישור מינוי ועדת איתור למשרת מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל. אולם, מן הראוי שישלח כל המידע הרלוונטי בנוגע למועמד וההליך (לרבות, פרוטוקולים, המלצות, מועמדים נוספים שנבחנו, תיאור הליך הבחירה עצמו, נימוקים, תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד, קו"ח של המועמד וכיוצ"ב). על כן, אבקש להפיץ לכל חברי ההנהלה טרם הישיבה את האמור לעיל (כולו או מקצתו)”.

יוסי שרעבי (שחר גרוס)יוסי שרעבי (שחר גרוס)

עוד ציין: “מינוי מנהל טכני לנבחרות – לאחר שתקופת הקיצוץ בשכרו של וילי רוטנשטיינר הסתיימה, האם שכרו כיום שונה משכרו המקורי מהזמן בו שימש כמנהל הטכני של הנבחרות? שאם לא כך הדבר, מדוע נתבקש לזוז מתפקידו? אם הסיבה לכך בסופו של יום איננה כלכלית, ותוצאותיו של המהלך אינן השפיעו באופן חיובי על מצבה הפיננסי של ההתאחדות, מה השגנו ממהלך זה?”.
 
“והשאלה השנייה הינה, מהם תנאי העסקתו של המועמד החדש לתפקיד, מר יילה חוס וכיצד ההתאחדות עתידה לעמוד בשכר זה (לרבות בשכרם של וילי, עוזרו החדש של וילי ויתר המינויים שאותם אנו מתבקשים לאשר)? וגם בנושא זה, כמו בנושא הקודם, אבקש להפיץ לחברי ההנהלה את דרך קבלת ההחלטה, לשתף בהליך עצמו, ולדעת האם וילי היה שותף להליך הבחירה במועמד הנ"ל? (שכן, בישיבה האחרונה בשפיים נאמר כי וילי יהיה שותף להליך הבחירה, יחפוף את המועמד וזה האחרון יכנס בנעליו וימשיך את דרכו של וילי).

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

היועמ”ש עו”ד פינס הגיב: “ראשית, אני מניח שכולנו שותפים לצער ולחוסר הנוחות על כך שהישיבות מתקיימות באמצעים אלקטרוניים, אני מניח שאתה מבין שדרך זו נכפתה עלינו עקב האילוצים הכרוכים במגפת הקורונה ואין מדובר בדרך שאומצה מבחירה חופשית. לעצם בקשותיך – אין זה נכון לטעמי לשלוח בטרם הישיבה מידע בקשר להליכי איתור מועמדים ושכרם הצפוי. עם כל הכבוד, הנהלת ההתאחדות בהרכבה הרחב אינה ועדת איתור ואינה יכולה לתפקד ככזו ולמלא באופן יעיל את תפקידיה. זו הסיבה שהוקם צוות מינוי מנכ"ל, המורכב מחברי הנהלה ראויים. זאת ועוד, ובמיוחד בכדי לשמור הן על הליכי המינוי (שבוצעו על ידי צוותים מקצועיים וייעודיים) והן על כבודם של המועמדים, אני מוצא לנכון לשמור על הליך אחיד וראוי בעניין זה”.

“כך גם פעלה ההנהלה במינוי בעלי תפקידים בכירים בעבר. הפצת קורות חייהם של כל המועמדים להנהלה עלולה לגרום נזק למועמדים שלא הומלץ על בחירתם (חלקם אף נמצאים במקומות עבודה אחרים) ולהלבין פניהם ברבים. על כל פנים – צוות האיתור פעל על פי קריטריונים, מובנים, מקצועיים וראויים, קיים הליך בחירה ראוי ויסודי ומסקנותיו תובאנה בפני ההנהלה. כמובן שכל שאלה שתישאל במסגרת ישיבת ההנהלה הקרובה, בטרם תעלה החלטה להצבעה – תזכה למענה מקיף וגלוי על ידי מי מחברי הצוות. עם זאת, אני מסכים איתך שיש לשלוח קורות חיים של מר יוסי שרעבי ולכן ביקשתי שיועברו לחברי ההנהלה בהקדם טרם הישיבה”.

עמית פינס (שחר גרוס)עמית פינס (שחר גרוס)

“לגבי הליך בחירת המנהל הטכני – חלק משאלותיך מתייחסות לנקודות אשר נדונו, לובנו והוכרעו בישיבות הנהלה קודמות ואין מקום לפתחן מחדש. למותר לציין כי תינתן לך ולכל חבר הנהלה האפשרות להעלות כל שאלה ולקבל את כל ההבהרות והמידע הדרוש טרם ההצבעה. מבלי לגרוע מן האמור - אקדים ואומר כי כל ההתקשרויות עומדות במסגרת התקציבית של ההתאחדות ואינן חורגות מן התקציב ולו כמלוא הנימה”.

תגובות מכבי ת"א לניצחון על בית"ר
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */