יום שבת, 20.04.2024 שעה 06:35
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

אוהדי ב"ש דורשים מאלונה להגיב נגד השופטים

כעס גדול בדרום אחרי ה-1:0 להפועל ת"א: "השופטים רוצים לפרק מועדון", אלחמיד דפק על דלת השופטים ועלול להסתבך עם התובע. חלוץ פ"ת סומן לעונה הבאה

|
ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)
ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

מכה קשה להפועל באר שבע. החבורה של רוני לוי לא מצליחה לצאת מהמשבר העמוק אליו נקלעה רגע לפני סיום העונה הסדירה, זאת לאחר שהפסידה אמש (ראשון) 1:0 להפועל תל אביב. בכך, באר שבע ממוקמת במקום השישי בלבד והיא ככל הנראה לא תהיה תלויה בעצמה במאבק הכניסה לפלייאוף העליון. כעת היא חייבת להשיג שני ניצחונות בשני המשחקים שנותרו, נגד מכבי פתח תקווה ובני יהודה ולקוות שקריית שמונה, הפועל חיפה ובית"ר ירושלים יאבדו נקודות במשחקים שנותרו להן.

בדיוק כמו אחרי המשחק נגד קריית שמונה, במועדון זעמו על צוות השיפוט בראשות דניאל בר נתן, על כך ששלף כרטיס אדום ישיר למרסלו מלי שלא בצדק לטענתם ובוודאי על פסילת שער חוקי של חאתם עבד אלחמיד בתוספת הזמן. מסתבר שבר נתן הלך עם ההחלטה של שופט המסך אלי חכמון, שהודיע בקשר שהשער נכבש מעמדת נבדל לאחר שאנתוני וארן הפריע לשוער. לפי התקנון באיגוד השופטים, ברגע ששופט המסך מאשר שהיה נבדל, בר נתן לא רשאי לבדוק את העניין בעמדה.  

"בושה וחרפה, השופטים רוצים לפרק מועדון שלם", אמרו בייאוש במועדון, "אלונה משקיעה מיליונים ובסוף בא שופט אחד עם החלטה הזויה בלי שיקול דעת. זה מרגיש כאילו מסמנים אותנו. חאתם עולה לשחק פצוע ובא בטענות על שריקות כמו כל שחקן בליגת העל ובסוף פוסלים לו גול חוקי וגם כרטיס אדום לקינוח. לא ייתכן שכל משחק יש קלות דעת בהחלטות שיפוט, ממהרים לשלוף בלי אבחנה וזה פשוט מטריף. גם האדום שקיבל מרסלו מלי לא היה צריך להישלף. אבל איך ממציאים נבדל בשלב כזה של העונה? כשיש תחרות גדולה על מקום בפלייאוף? יש פה הרבה כסף על הכף וכל פעם שופט אחר בא לגנוב את ההצגה".

תגובות הפועל ת"א לאחר הניצחון על ב"ש

הכעס והעצבים שהיו בטרנר אחרי השריקה של בר נתן גלשו כצפוי בצורה מהירה למסדרון חדרי ההלבשה. כמו בקריית שמונה, גם אחרי הפועל תל אביב שחקני הקבוצה ואנשי המועדון הטיחו ביקורת חריפה נגד השופטים ובדגש על אלי חכמון והקוון שקבעו שמדובר בשער מעמדת נבדל. אלחמיד, שהורחק אחרי השריקה ונפסל לו שער בכורה, השתולל במסדרון ודפק בדלת חדר השופטים וזה עלול לסבך את שחקן הרכש הנוצץ של ינואר בבית הדין.

"שחקן שעולה ב-40% כשירות, מסכן את הבריאות שלו בגלל הרעב לנצח משחקים ולהגיע להישגים ואז באים שופטים חלשים, פוסלים לו ולמועדון גול חשוב מאוד ועוד אסור לו למחות על זה", אמר בכעס אלחמיד בפוסט באינסטגרם והוסיף: "תפסיקו לחשוב שאתם מעל המשחק אתם בסך הכל שופטים לא יותר! כדורגל זה כל החיים שלנו, אתם צריכים להבין את זה, ביזיון". גם שני הקפטנים מיגל ויטור ולואי טאהא פרסמו פוסט זועם. אלחמיד ירצה  עונש הרחקה רק אם תובע ההתאחדות יחליט להעמידו לדין, ובבאר שבע מקווים שהוא לא יורחק בדיוק כמו במצב של ניר קלינגר שהורחק אחרי המשחק נגד מכבי חיפה אבל עמד על הקווים אמש.

תחושות הקיפוח בסיום המשחק גררו גם תגובות זועמות של אוהדי הקבוצה נגד בר נתן וחכמון. האוהדים הציפו בהודעות את אלונה ברקת לעשות סוף למחדלים האחרונים בהחלטות השיפוט נגד הקבוצה ולהגיב. "השופטים כל פעם דופקים אותנו ואף אחד לא מגיב. תראו את מכבי נתניה, קריית שמונה, הפועל חיפה, כולם לא מפחדים ומבקרים את השופטים. כשאתה נותן שידרכו עליך מבלי להגיב ולצאת נגד, זה ימשיך לקרות עוד ועוד", אמר אחד האוהדים ברשתות החברתיות. במועדון מתלבטים אם לצאת חוצץ נגד איגוד השופטים, אבל מצד שני יודעים שהתגובות הזועמות של השחקנים (ז'וסוואה, אלחמיד) בסיום מסבכת את הדרך שלהם להתגונן.

אלונה ברקת ובן ביטון (רדאד ג'בארה)אלונה ברקת ובן ביטון (רדאד ג'בארה)

כך או כך, ההפסד מעמיד את הקבוצה של רוני לוי בברוך גדול בכל הקשר להבטחת הפלייאוף העליון. מבחינת אנשי באר שבע, ברור שפלייאוף תחתון יהווה כישלון ענק. את רוני לוי שרק הגיע אי אפשר להאשים במצב, כמו כן אליניב ברדה שאימן זמנית את הקבוצה אחרי ההתפטרות של יוסי אבוקסיס. באר שבע כעת בפלייאוף העליון, אך במידה וקריית שמונה תנצח את המשחק החסר שלה, היא תחלוף על פניה ורוני לוי לא יהיה תלוי בעצמו.

במידה ובאר שבע לא תסיים בפלייאוף העליון, מדובר במכה כלכלית קשה שלא ברור איך תשפיע על ההשקעה של אלונה ברקת בעונה הבאה. הכרטיס לאירופה היה המטרה העיקרית אחרי ההדחה מהגביע, שכן הקמפיין האירופי האחרון הצדיק את החשיבות של הכרטיס. בנוסף, מיתוג המועדון ייפגע, שכן בבאר שבע יודעים היטב כמה חשובה מסורת ההופעות במפעלים האירופיים. "זאת תהיה מכה קשה מאוד, בחלומות הכי שחורים לא דמיינו שנהיה מחוץ לפלייאוף העליון", אמרו בקבוצה.  

שני המשחקים שנותרו לבאר שבע כאמור הם נגד מכבי פתח תקווה שכבר ניצחה אותה בסיבוב הראשון ונגד בני יהודה תל אביב של האקס יוסי אבוקסיס. אם רוני לוי יכול להיות מעודד במשהו, זה מחזרתם של מספר שחקנים פצועים. פארליי רוסה ערך הופעת בכורה והראה כמה ניצוצות, אלטון אקולטסה וסינטיהו סלליך קיבלו דקות אחרי תקופה ארוכה אבל נראה שיש להם לא מעט חלודה להסיר. אור דדיה, שון גולדברג, מריאנו בריירו ואיתן רצון ימשיכו להיעדר, מרוואן קבהא שלא נכלל בסגל יחסר גם כן בגלל בעיית האנמיה אצלו.  

לואי טאהא (רדאד ג'בארה)לואי טאהא (רדאד ג'בארה)

בעניין אחר, בהפועל באר שבע חושבים במקביל לקרב הכניסה לפלייאוף העליון גם על העונה הבאה. אחד השמות שעלו לאחרונה הוא חלוץ מכבי פתח תקווה תאי בריבו, שמסיים את חוזהו בסיום העונה והופך לשחקן חופשי. במועדון עוקבים אחרי החלוץ הצעיר, שמשפחתו אוהדת הקבוצה ואף החזיקה עד לא מזמן במספר מנויים למשחקי באר שבע בטוטו טרנר. העובדה שבריבו הופך לשחקן חופשי בקיץ הופכת את העניין לקל יותר, אבל נציגיו ממשיכים לחפש לו קבוצה בחו"ל.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */