יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:26

אירה ויגדורצ'יק נמצאה חיובית בבדיקת קורונה

סדרת ההידבקויות בנבחרת ההתעמלות האמנותית נמשכת. המאמנת סיפרה ל-ONE: "גם אני חיובית למרות שהתחסנתי. זו סיטואציה הזויה, אבל ננצח גם את זה"

|
אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)
אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)

התפרצות הקורונה בענף התעמלות האמנותית נמשכת. בבדיקות שנערכו אמש (רביעי) לכל המתעמלות ואנשי הצוות בנבחרות ישראל, התגלה כי מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אירה ויגדורצ’יק נמצאת חיובית לווירוס הקורונה. המאמנת התחסנה פעמיים לפני שקיבלה את תוצאות הבדיקה, ממש יממה לפני שקיבלה את התשובה, ולכן היא שוהה בביתה. 

נכון לעכשיו, נבחרת ההתעמלות האמנותית מקיימת אימונים עם כל המתעמלות שנמצאו שליליות בבדיקות האחרונות שנעשו במהלך השבוע, אך ללא המאמנת אירה ויגדורצ’יק וללא אופיר דיין, המתעמלת שנדבקה בקורונה בתחילת השרשרת וסובלת מתסמינים. מתעמלת נוספת שחשה ברע נשלחה לביתה כאשר למרבה ההפתעה בבדיקות שעברה היא נמצאה שלילית. 

אופיר דיין, אירה ויגדורצ'יק ורחלי ויגדורצ'יק (חגי מיכאלי)אופיר דיין, אירה ויגדורצ'יק ורחלי ויגדורצ'יק (חגי מיכאלי)

אירה ויגדורצ’יק סיפרה ל-ONE: “עשיתי חיסון שני שלשום ואתמול קיבלתי הודעה שאני חיובית. בסך הכל אני מרגישה טוב, אבל אני לא באמת יודעת אם החולשה שיש לי בגוף זה בגלל החיסון או בגלל שבאמת חליתי. ביקשתי לעשות בדיקה נוספת כדי לבדוק אם זו טעות או לא. כשקיבלתי את ההודעה שאני חיובית הרגשתי שזה ממש אסון, אבל מיד התעשתי ואמרתי לעצמי שאני צריכה לאפס את עצמי למחשבה ריאלית ולא לחשוב על רגשות. כרגע יש לי נבחרת שממשיכה להתאמן, אני צריכה לתפקד גם מהבית וזה מה שאני עושה”.

סדרת ההידבקויות בנבחרות התרחשה למרות הדרישה מהספורטאים האולימפיים להקפיד על תנאי הבידוד. האיגוד אפילו העמיד לרשות הנבחרת דירה מטעמו כדי לשמור על תנאים של קפסולה עבור המתעמלות, אך ללא הועיל ובמחנה האימונים שלהן במכון וינגייט החלה ההתפרצות. “אני לוקחת אחריות על הכל”, הצהירה המאמנת. “אני כועסת על עצמי שנדבקנו בקורונה. אני לא יודעת איך זה קרה, אבל אני שואלת את עצמי אולי לא הייתה מספיק משמעת לגבי ההתנהלות בנבחרת ואולי לא הקפדתי מספיק על זה שאופיר יצאה הביתה מידי פעם. עצוב לי שזה המצב”. 

נבחרת ההתעמלות האמנותית (חגי מיכאלי)נבחרת ההתעמלות האמנותית (חגי מיכאלי)

ויגדורצ’יק חוששת כי עבודת הנבחרת תיפגע בגלל המגפה: “זו התקופה הכי קשה והכי מוזרה שלי במקצוע הזה. אומנם יש לי ניסיון באימון, אבל מעולם לא אימנתי במצב כזה ולכן קשה לדעת איך להתנהל בתקופה הזו. לא התנסיתי בחיים בסיטואציה שבה אנחנו עובדות באימונים בלי לדעת מתי התחרויות הבאות שלנו. זה שהצלחנו באליפות אירופה לזכות במדליית הזהב זו הצלחה אדירה. עכשיו אנחנו צריכות להתכונן לאליפות אירופה ביוני, כשיש לנו על הנייר גם תחרויות כבר במהלך החודש הזה, אבל שום דבר לא ברור לנו. אני בסיטואציה שבה יש לי מתעמלת עם קורונה, עוד אחת בבית עם חולשה וגם אני עם קורונה מאתמול. זו סיטואציה שהיא הזויה כי קשה לדעת איך לשמור על מוראל באימונים ואיך להתאמן נכון וטוב, אבל אני המפקד ואסור לי לאבד את האמונה שנעבור את התקופה הזו בשלום”. 

כעת ויגדורצ’יק נמצאת בביתה ומנסה לנהל את שגרת האימונים מרחוק: “אני מתקשרת לאולם ובודקת שהכל בסדר בערך כל עשר דקות. צריך לבנות את האימון עכשיו בצורה אחרת. יש בנות מחליפות, אבל אלה לא אותן המתעמלות שחסרות לי. כבר בניתי תרגילים, הכימיה עבדה והכל היה טוב, אבל לפעמים יש תקלות וצריך להסתגל לזה. כרגע הן לבד באולם עם העוזרות שלי וזו התמודדות אחרת. אני צריכה לתפקד ולמצוא דרך לבנות את האימונים גם מרחוק, אבל יש הרבה סימני שאלה. התפקיד שלי כמאמנת זה תמיד להעלות את הרף והמוטיבציה של המתעמלות עד קצה גבול היכולת, אבל עכשיו אני לא יודעת מה יהיה ומתי אופיר תחזור לתפקוד. וגם אם היא תצא שלילית, האם היא מסוגלת לבצע תרגילים ואימונים? ובאיזו רמה? ואיך היא תרגיש באימון? והאם המחלה תשתלט על הגוף? נצטרך לחכות ולראות, אבל אין ספק שזו סיטואציה קשה. אני מאחלת רק בריאות לכולם ומאמינה שיהיו לנו עוד ניצחונות. ננצח גם את הקורונה”.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (באדיבות איגוד ההתעמלות)

מעבר לכך, נמשכת סדרת ההידבקויות בנבחרת ההתעמלות האמנותית לג’וניור, כאשר עוד מתעמלת צעירה נמצאה ביממה האחרונה כמאומתת. לפיכך, חמש מתוך שבע הנערות שחברות בנבחרת הזו נמצאות בבידוד בביתן לאחר שהן התגלו כחיוביות. מאמנת הנבחרת נטלי ביידק מקיימת להן אימונים כשהן בבתיהן, דרך אפליקציית וידיאו. “הקורונה לא עוצרת אותנו. החלמה מהירה לכולן”, כך כתבה בחשבון האיסטגרם שלה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */