יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:26

תקרית גזענית בליגה הלאומית לנשים

בבנות יהודה טוענים ששחקנית של מכבי צור שלום קראה לעבר אחת משחקניות הקבוצה 'יאללה תחזרי לאתיופיה': "נאלצנו לרדת מהמגרש בעקבות הגזענות במשחק"

|
בנות יהודה מול מכבי צור שלום (מאור חטואל)
בנות יהודה מול מכבי צור שלום (מאור חטואל)

אירוע חמור התרחש הערב (שלישי) ככל הנראה על רקע גזעני במגרש הכדורגל בקריית ים במסגרת משחק הליגה הלאומית לנשים בין מכבי צור שלום לבנות יהודה. לטענת שחקניות בנות יהודה, אחת משחקניות צור שלום נשמעה במהלך המשחק קוראת לעבר אחת מהשחקניות שלהן: “תחזרי לאתיופיה”. שופט המשחק, בהתייעצות עם עוזריו, החליט אחרי המהומה שנוצרה במגרש להרחיק את השחקנית של צור שלום ושחקנית נוספת של בני יהודה, שהייתה מעורבת במהומה במגרש.

קדן אשכנזי ויעל כהן מנהלות את מחלקת הנשים של בנות יהודה, כאשר יעל כהן תיארה את התקרית: “שיא האירוע היה כאשר אותה שחקנית של צור שלום קראה לעבר אחת השחקניות שלנו ‘יאללה תחזרי לאתיופיה’. השחקנית שלעברה נקראה ההערה הגזענית התפרצה בזעם  לעבר השחקנית של צור שלום, שקראה לעברה את הקריאה הגזענית”.

“שופט המשחק קרא לשתי השחקניות וניהל איתן דיאלוג, במהלכו השחקנית שלנו סיפרה מה נאמר לעברה, כאשר השחקנית של צור שלום לא הכחישה. השופט הוציא כרטיס צהוב לשתיהן ואז אנחנו כאות מחאה החלטנו לרדת מכר הדשא, כי מבחינתנו גזענות זה קו אדום ולא צהוב ואז נוצרה מהומה במגרש, דבר שגרם לשופט לבטל את הצהוב ולהוציא כרטיס אדום לשחקנית של צור שלום שאמרה את האמירה הגזענית וגם לשחקנית אחרת שלנו, שהייתה מעורבת בתקרית”.

“אחרי שירדנו לחדר ההלבשה והחלטנו לרדת מהמגרש, מאמן הקבוצה של צור שלום הגיע לחדר ההלבשה שלנו והתנצל מעומק ליבו על האירוע והודיע שהשחקנית המקללת שוחררה מיידית מהמועדון. זו פעם ראשונה שאנחנו כשחקניות וכולי תקווה שגם הפעם האחרונה שאנחנו  נתקלות באירוע גזעני כמו זה, דבר שאילץ אותנו לרדת מהמגרש. בסיטואציה כזאת אין טעם לשחק כדורגל, זו לא הנאה וזה לא ספורט. בעקבות המקרה יש בכוונתנו לשלוח מכתב לאיגוד השופטים ולהתאחדות לכדורגל ולספר על האירועים שהיו”.

מאמן מכבי צור שלום, יוסי בוחבוט, אמר בתגובה: “השחקנית שלנו מכחישה מכל וכל את המיוחס לעברה וטוענת שלא השתמשה ולא אמרה מילים גזעניות כאלה ואחרות. היה משחק נוקשה ואמוציות. אם אכן יתברר שהשחקנית שלנו קראה קריאה גזענית נגד שחקנית בנות יהודה, היא תשוחרר מהקבוצה. יש לנו שחקניות אתיופיות בקבוצה ולי לפחות לא נראה שהשחקנית שלנו תקרא קריאה גזענית מהסוג הזה. המועדון מוקיע כל גזענות בכל דרך ולא יספוג ויקבל קריאות מהסוג הזה אם אכן נאמרו”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */