יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"החלום - שאוהדי הפועל יקרעו לי חולצה ואצרח"

אחרי שער הבכורה בקרמיוטיסה, הרשקוביץ בראיון: "עבדתי שנתיים כדי להוכיח שמגיע לי לחזור, קיבלתי 300 דקות ולא בתפקיד שלי". וגם: מה אמר למיכה?

|
עדן הרשקוביץ חוגג (משה חרמון)
עדן הרשקוביץ חוגג (משה חרמון)

הספתח שעדן הרשקוביץ כל כך חיכה לו, הגיע. החלוץ הצעיר בן ה-23 - שכבש בעונה שעברה 12 שערים ובישל 7 במדי הפועל רמת גן בליגה הלאומית, חזר להפועל תל אביב בקיץ האחרון רק כדי לא להיספר ברוטציה של ניר קלינגר ועבר לקפריסין – הרשית את שער הבכורה שלו בעונת 2020/21, במשחק הבכורה שלו ב-11 של קרמיוטיסה, שנלחמת על חייה באי השכן, והתפרץ מאושר. ולא רק.

הייתה זו ההופעה השלישית שלו, מאז שהצטרף בחודש ינואר האחרון. הרשקוביץ, שעבר לקבוצה הקפריסאית, משתף שם פעולה עם ירין פרץ, עוד שחקן שהפועל ת"א השקיעה בו אך לא נתנה לו את הצ'אנס להוכיח את עצמו. אחרי שעלה על לוח התוצאות לראשונה העונה, החלוץ התפנה לדבר על הפרק החדש בקריירה שלו, על מה שקרה במתחם חודורוב, החיבור למועדון, האכזבה וגם התוכניות שלו להמשך. 

עידן בן אבו ועדן הרשקוביץ (אינסטגרם)עידן בן אבו ועדן הרשקוביץ (אינסטגרם)

"מה שחוויתי באותו רגע, אני לא יכול לתאר כל כך במילים", סיפר הרשקוביץ. "בסוף, גול לחלוץ זה כאילו השאיפה לשלמות, הדבר שאתה עובד בשבילו כל כך קשה. אני מגיל 4 משחק כדורגל, אני עוד מעט 20 שנה משחק רצוף, אני עובד יום-יום, שעה-שעה, בשביל השנייה הזאת, הרגע הזה”.

"עם כל מה שעברתי העונה, ולא כבשתי אני חושב שמונה חודשים מסוף העונה שעברה, ועם כל הציפייה שהייתה לי מהעונה הזאת ולא שיחקתי כמעט בחצי העונה הראשונה, וזה שבאתי למקום חדש ונתנו לי בפעם הראשונה הזדמנות לפתוח בהרכב – זה הכל ביחד, זו התפוצצות של רגש. מהמקום הכי טהור שיש, נטו בגלל שאני אוהב כל כך את המשחק".

עדן הרשקוביץ עם הכדור (נעם מורנו)עדן הרשקוביץ עם הכדור (נעם מורנו)

שער בכורה במשחק הראשון ב-11 זה מצוין, מה המטרה שלך עד לסיום העונה?
"באתי לכאן כדי להתקדם מקצועית. המטרה שלי אישית היא להתקדם, אני חווה פה חוויה מטורפת. להיות בחדר שאתה לא מבין את השפה, לנסות לדבר עם אנשים דרך עיניים, יש כאלה שלא מדברים אנגלית. זו חוויה מדהימה, אני לומד מזה, כל יום מחדש. פעם ראשונה שיצאתי מישראל, רציתי להרגיש מה זה חו"ל. הרגשתי שיכולה להיות לי פה הזדמנות מדהימה לשחק בליגה מצוינת, לא פחות טובה מהישראלית, במקום שרוצים אותי ונותנים לי את הקרדיט, יתנו לי את הגב גם אם אני לא אצליח קצת, תמיד יתנו לי את הפוש הזה”. 

"המטרה הקבוצתית היא קודם כל להשאיר את הקבוצה בליגה. אנחנו במקום האחרון ויש ארבע יורדות, זה סוג של משימה בלתי אפשרית, אבל נשארו עוד 14 משחקים. אני מקווה מאוד שנעשה את זה, אני יודע שאני אתן הכל כדי שנעשה את זה, אני יודע שהחברים שלי בקבוצה יתנו הכל כדי שנעשה את זה, אני יודע שהמאמן החדש שלנו יעשה הכל כדי שנעשה את זה".

עדן הרשקוביץ (נעם מורנו)עדן הרשקוביץ (נעם מורנו)

בהפועל ת"א ציפית ליחס יותר טוב. שם, אתה חדש ומקבל יחס שלא ציפית לו.
"אני מקבל מלא פידבקים חיוביים. ממש אוהבים אותי פה. את המשחק שלי, את איך שאני מתנהג, מה שאני תורם לחדר ההלבשה. אני מרגיש את ההערכה הזאת מהשחקנים, שאנחנו כל היום צוחקים אחד עם השני ואני בקושי מכיר אותם שבועיים-שלושה, עם המאמן שבא ומדבר איתי, גם המנהל המקצועי והאיש תקשורת, ואיזה ילד שבא ואומר פתאום 'עדן, עדן' ואני בעצמי כמו ילד קטן מתרגש שאיזה ילד קפריסאי יודע מי אני. אני ממש מרגיש פה טוב, אני באמת נהנה".

אם אתה עוצר רגע לחשוב, אתה עכשיו במאבקי תחתית בקפריסין ולא בישראל עם הפועל. מה שונה בסיטואציות הלא פשוטות האלה?
"בהפועל זה שונה. יש המון לחץ. זה מועדון שהוא ענק ויש המון ציפייה גם מהקהל, הבעלים, המאמן והשחקנים. חוץ מזה שישראל היא מדינת הלחץ, פה זה קצת יותר רגוע. אנחנו במקום האחרון, אבל האווירה פה היא שונה. יודעים את המקצוע, יודעים לשחק כדורגל, יודעים שבאנו לעבוד, אבל חבר'ה, באנו ליהנות ואנחנו יודעים מה אנחנו עושים. זה ההבדל".

לא הרחקת מישראל, אבל זה חו"ל לכל דבר. הרבה אומרים שמעבר לליגה כזאת זה סוג של יציאה מאירופה עם כוכבית, מה אתה חושב על זה? 
"הרמה פה ממש לא נופלת מליגת העל. יש פה קבוצות מצוינות, תנאים טובים, שחקנים ששווים הרבה מאוד כסף. מתייחסים לליגה הזאת ברצינות, יש הרבה אנשים שהדבר הזה מאוד מאוד חשוב להם ובגלל זה מושקעים פה הרבה כספים".

עדן הרשקוביץ מול מוחמד כנעאן (איציק בלניצקי)עדן הרשקוביץ מול מוחמד כנעאן (איציק בלניצקי)

מהרושם שקיבלת עד עכשיו, תרצה להמשיך שם? להישאר באירופה בקיץ, או לחזור לליגת העל?
"בסוף העונה להפועל יש עליי אופציה. ואם הם לא יממשו את האופציה, אני משוחרר. החלום שלי הוא הכי רחוק שאפשר. החלום זה אנגליה. אם זה צריך לקרות דרך הארץ, אז זה יקרה ואם דרך חו"ל – אז חו"ל. אנחנו צריכים להיות במקום, אנחנו זה אני, המשפחה והסוכן שלי, עידן בן אבו. הוא ושי אטיאס תמיד איתי, בטוב וברע, חלק בלתי נפרד מההצלחה שלי. אנחנו צריכים להיות במקום שייתן לי גב, שייתן לי לשחק, שיעריך אותי, שיבנה עליי, שירצה גם להרוויח עליי. ואז כולנו נרוויח מהסיטואציה הזאת”. 

"אם אהיה טוב זה יקרה. אני מאמין בעצמי ואין סיבה שזה לא יקרה. חשוב לי להגיד גם שבלי התמיכה של הקרובים שלי בישראל, והחברה שלי שאני משגע אותה כל היום שתטפל לי בדברים בארץ והיא באמת חלק בלתי נפרד מחוויה שאני חווה פה, לא הייתי יכול לעשות את זה".

איך החיים שם באמת? בסטורי זה נראה שיש לך את השותף האולטימטיבי, ירין פרץ לא מפסיק לבשל.
"האווירה פה מדהימה. למרות שעד עכשיו היה סגר ורק עכשיו המקומות נפתחים, יש פה אווירה באמת של אין לחץ וכיף, תעשה מה שאתה טוב בו ואם תרצה להצליח נתמוך בך. ויש לי פה גם את ירין פרץ שהוא עזר לי בהתאקלמות ממש. אנחנו כל היום אחד עם השני, הוא מכין לי לאכול לא ראיתי דבר כזה”. 

עדן הרשקוביץ מאוכזב (רדאד ג'בארה)עדן הרשקוביץ מאוכזב (רדאד ג'בארה)

"אני יושב, הבן אדם שואל 'רוצה לאכול?', אני עונה 'לא', הוא אומר לי 'לא, לא, הכנתי'. יושבים אוכלים. אני אומר לו 'בוא רגע נשב נראה טלוויזיה אחי', הוא אומר לי 'לא, לא, לא אני חייב להכין משהו'. כל הזמן הוא חייב לזוז ולהכין דברים, אני מת עליו, הוא חבר לכל החיים".

איך היה לפגוש את דור מיכה ולכבוש ביחד איתו באותו משחק? בקיץ האחרון "כנראה" שלא חשבת שבפברואר תשחק מולו בקפריסין.
"היה ממש מגניב לפגוש אותו. הופעת הבכורה שלי בהפועל ת"א הייתה בדרבי בבלומפילד וגם אז שיחקתי נגדו. ערן זהבי שיחק, אני קיבלתי צהוב, זה בטוח (אכן כן, באוגוסט 2015, מכבי ת"א ניצחה 1:3). בתחילת המשחק לא יצא לנו כל כך לדבר, כי כל קבוצה בחצי שלה ולא לוחצים ידיים. את אסף צור פגשתי במחצית”.

"אחרי הגול שלי אמרתי למיכה: 'טוב לפחות לא תהיה לבד בכותרת ב-ONE עכשיו'. ירין בקשר טוב עם דור ובן שהר, אני לא יצא לי לדבר איתם כי היה סגר. כאילו הרגיש כמו סגירת מעגל וגם עכשיו אני כובש, וגם הוא, אז לא יכולתי לדמיין את הסיטואציה הזאת ככה”.

עדן הרשקוביץ (האתר הרשמי של הפועל ת"א)עדן הרשקוביץ (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

"לא קיבלתי צ'אנסים, לא שיחקתי בתפקיד שלי, מקלינגר הרגשתי המון לחץ"

"זה מורכב מה שיש לי עם הפועל", פתח הרשקוביץ את דבריו לגבי האדומים. "גדלתי במקום הזה, זכיתי בגביע בנוער, הופעה ראשונה בבוגרים, הייתי מושאל מהם שנתיים, שכל יום מה שדחף אותי להמשיך זה הרצון שלי להוכיח להם שמגיע לי להיות במקום הזה, להיות חלק מהמועדון הענק הזה. כשקראו לי בתחילת העונה שמחתי בכל לבי ואני לא חושב שאפשר להסתיר את זה. כל מי שקרוב אליי יודע כמה חיכיתי לזה. הזדמנות שאני מחכה לה מאז שאני ילד.

"הדברים לא הסתדרו כמו שתכננתי, אבל בסוף, בסוף אני שמח שזה מה שקרה כי היום אני במקום טוב. אני נהנה וכיף לי. מה שעברתי חישל אותי ומה שאני עובר היום מחשל אותי ואולי אחזור לשם בעונה הבאה, אי אפשר לדעת. הכל מסתכם בזה שזה לטובה, אני אוהב ללמוד מהכול".

'לא הסתדרו כמו שתכננת', זה בלשון המעטה.
"אני תמיד אוהב את הפועל, אני אוהד הפועל מגיל צעיר, הייתי הולך לשחק במשחקים בשער 5 עם אבא. יש לי המון חברים אוהדי הפועל, אני מחובר לקהל ברמות מטורפות. החלום שלי זה לשים גול בבלומפילד, לרוץ לקהל ושיקרעו לי את החולצה מהגוף, חמש דקות שלא יעזבו אותי. זה החלום שלי, לצרוח עליהם ושיצרחו עליי בחזרה. איפה שאני אהיה, אצטרך מישהו שיתמוך בי וייתן לי את הגב, כל שחקן”. 

עדן הרשקוביץ מול עומר דנינו (חגי מיכאלי)עדן הרשקוביץ מול עומר דנינו (חגי מיכאלי)

"קח את אלברו מוראטה כדוגמה, הוא כוכב. היה בצ'לסי, לא קיבל גב כשהיה צריך, לא היה טוב ולא נתן תפוקה, גם באתלטיקו, פתאום חזר ליובנטוס והוא נראה מצוין. אפשר להגיד את זה על הרבה שחקנים. אנחנו חייבים בכדורגל את הדחיפה, את הבן אדם שיאמין בנו, לבד להצליח זה קשה עד בלתי אפשרי".

איך הרגשת כשעזבת?
"אני אשקר אם אגיד לך שאני לא מאוכזב. שיחקתי 300 דקות במצטבר. אבל בסדר, אני לא לוקח את זה אישית, לכל מאמן מותר לראות את הדברים אחרת. האכזבה היחידה שלי היא שלא קיבלתי מספיק צ'אנסים. וגם ב-300 דקות האלה שקיבלתי לא שיחקתי בתפקיד המקורי שלי, שזה חלוץ, וזה התפקיד שאיתו כבשתי 12 שערים ובישלתי 7 בליגה הלאומית בעונה שעברה ובזכות אותו תפקיד הפועל רצתה אותי בחזרה".

מה חשבת לעצמך כששאלת שוב שוב למה אתה לא משחק בעצם?
"למה לא קיבלתי צ'אנס? לכל מאמן יש את השחקנים שהוא מחזיק מהם יותר ומחזיק מהם פחות. אני משתדל לא לחשוב על זה ולא להתעסק בזה יותר מדי. כל נפילה כזאת נותנת לי דרייב לעבוד יותר קשה. לא נתן לי לשחק – אני אצא לרוץ 10 קילומטר ואקפיץ כדור 1,000 פעם. לא נתן לי להתאמן – אני אעשה אימוני טכניקה אישיים, אני אבוא לפני האימונים הבאים, ואחריהם. צעק עליי, ירד עליי – אני אתמודד, זה הכדורגל, זו העבודה שלנו".

עדן הרשקוביץ עם הכדור (חגי מיכאלי)עדן הרשקוביץ עם הכדור (חגי מיכאלי)

אני מניח שהיו לך שיחות עם הצוות המקצועי, מה אמרו לך כשביקשת הבהרות לגבי המעמד שלך?
"לי אישית לא יצא יותר מדי לדבר עם משה סיני, אולי פעם או פעמיים, בכל התקופה שלנו ביחד. מניר קלינגר הרגשתי הרבה לחץ, המון המון לחץ שמושרה עליו מהקהל, מהבעלים, מהתקשורת וכולם מצפים ומצפים ובסוף זה לא הולך. בעיקר לחץ".

ממה שאתה רואה במשחקים האחרונים, אחרי החיזוק וביחס לקבוצה שאתה עזבת, הפועל תישאר בליגה לדעתך?
"אין לי ספק שהקבוצה תישאר בליגה. כמו שזה נראה כרגע החיזוק שהם עשו עוזר להם. הם נראים טוב ואני עוקב אחריהם כל משחק, אני לא יכול לשים את האצבע על בעיה אחת ספציפית. זה לא הלך ונהיה מן כדור שלג כזה שלא משנה מה עושים לא הולך. אין בן אדם אחד במועדון הזה שלא רצה להצליח, אישית וקבוצתית".

יוצא לך לחשוב שיכולת אולי להפוך את המצב ולהשתלב בקבוצה בחצי השני של העונה, להתקדם בהפועל במקום לצאת לקפריסין?
"לא. לא יכולתי להמשיך את התהליך המקצועי שלי בהפועל כי בסופו של דבר לא נתנו לי את הגב, המאמן לא החזיק ממני והעדיף לתת קרדיט לשחקנים אחרים על פניי, וזה בסדר וזה שלו. אבל את התהליך שאני עובר עכשיו לא יכולתי להמשיך שם. אבל אני לא אוהב להתעסק בעבר. כל מה שאני חושב עליו זה האימון הבא. איך אני עושה אותו הכי טוב שלי ואיך אני משתפר מיום ליום, איך להצליח בדבר שאני כל כך אוהב".  

עדן הרשקוביץ (נעם מורנו)עדן הרשקוביץ (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */