יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:57

גילי כהן בגמר, תהיה בטוקיו על חשבונה של פרימו

גראנד סלאם ת"א בג'ודו: מהפך ב-52 ק"ג - הג'ודאית הוותיקה הבטיחה מדליה, בעוד שהצעירה הודחה כבר בשלב מוקדם. גם תמנע נלסון לוי העפילה לקרב הגמר

|
גילי כהן וגפן פרימו (חגי מיכאלי)
גילי כהן וגפן פרימו (חגי מיכאלי)

למרות הקשיים וההגבלות בגלל מגפת הקורונה, גראנד סלאם תל אביב בג’ודו נפתח הבוקר (חמישי) עם היום הראשון בהיכל קבוצת שלמה, כאשר בסיומו גילי כהן ותמנע נלסון לוי הבטיחה מדליה והעפילה לגמר. ללא ספק, יום מוצלח לנבחרת הנשים של שני הרשקו.

במוקד העניינים ביום התחרות הראשון היה המאבק בין גילי כהן וגפן פרימו על הכרטיס הבודד לאולימפיאדת טוקיו במשקל של עד 52 ק”ג, מאבק שהגיע לשיאו - ובסופו של דבר התחולל מהפך דרמטי רגע לפני סגירת הקריטריון, כאשר פרימו הודחה בשלב מוקדם וכהן זכתה בכרטיס ליפן על חשבונה. מהפך.

תמנע נלסון לוי (חגי מיכאלי)תמנע נלסון לוי (חגי מיכאלי)

עד 48 ק"ג:

במשקל הנמוך ביותר לנשים, ראשוני פגשה את ליילה אלייבה האזרית בתחילת היום וניצחה אותה בריתוק, אלא שבסיבוב השני היא הודחה לאחר שהפסידה בווזארי ליריבה סרבית. בנוסף, גם תמר מלכה הפסידה באיפון ליריבה אזרית כבר בסיבוב הראשון והודחה מהתחרות.

עד 52 ק"ג:

גילי כהן וגפן פרימו מופיעות לתחרות חשובה שתכריע מי מביניהן תהיה במשלחת האולימפית בקיץ הקרוב, כאשר על הנייר לפרימו יש הגרלה קשה יותר, אך הג’ודאית בת ה-20 עדיין מובילה בדירוג האולימפי בדרך להשגת הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו.

פרימו פגשה בסיבוב הראשון את צ’לסי ג’יילס הבריטית, שנחשבת ליריבה איכותית, והפסידה לה בריתוק. במקביל, גילי כהן ניצחה בקרב הראשון שלה באיפון - כך שהכל עוד יכול להתהפך במאבק בין הישראליות, ממש ברגע האחרון.

כהן המשיכה בידיעה שהיא חייבת לרשום הישג משמעותי, ניצחה הולנדית בסיבוב השני באיפון מרשים והגיעה לרבע הגמר, שלב בו היא התמודדה מול אסטריד גנטו הצרפתייה. הקרב נקלע לניקוד זהב, שם כהן ניצחה בזכות עונשים, עלתה לחצי הגמר והבטיחה לעצמה את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו.

בחצי הגמר כהן התמודדה נגד לופס שריף הספרדייה, ניצחה אותה באיפון - ועלתה לגמר תוך שהבטיחה מדליה. יום מושלם לג’ודאית הוותיקה, שתנסה לזכות במדליית הזהב מול צ’לסי ג’יילס - זו שניצחה את פרימו בתחילת היום.

גילי כהן (חגי מיכאלי)גילי כהן (חגי מיכאלי)

עד 57 ק"ג:

תמנע נלסון לוי רצתה ללכת עד הסוף בתחרות הזו. הג’ודאית המובילה פתחה בסיבוב השני עם ניצחון על יריבה טורקייה בווזארי ועלתה לרבע הגמר. בהמשך, מול קאיה קאייזר, נלסון לוי השיגה איפון נהדר והמשיכה לחצי הגמר. אטרי ליפרטיאני הגיאורגית הייתה היריבה שלה בקרב על ההעפלה לגמר, ותמנע השיגה ווזארי ממש ברגע האחרון.

עד 60 ק"ג:

מתן קוקלייב הופיע בקרב הסיבוב הראשון ל”דרבי ישראלי” מול תומר גולומב שמייצג את פולין בגלל סכסוך עם איגוד הג’ודו הישראלי. קוקלייב השיג שני ווזארי, ניצח ועבר לסיבוב הבא. בסיבוב השני, גבר גם על סליח אילדיז הטורקי. ברבע הגמר, הפסיד לרמאזן אבודלייב הרוסי וירד לבית הניחומים. בקרב הראשון שלו שם, ספג שני ווזארי וסיים את דרכו בתחרות.

ים וולצ’ק, אדם חזן ונועם לייבה הצעירים הודחו כבר בקרב הראשון שלהם.

עד 66 ק"ג:

ברוך שמאילוב סיים במקום השביעי את התחרות. זאת, אחרי שפתח את היום שלו בסיבוב השני מול וויליאן לימה הברזילאי וגבר עליו בווזארי. בהמשך, ביצע איפון גם על יריב הודי והתקדם לשלב רבע הגמר, שם פגש את מוראד שופאנוב הרוסי לקרב קשה והפסיד בווזארי. הוא ירד לבית הניחומים, אבל הפסיד גם שם ואמר: “אני מאוכזב, לא ככה רציתי שזה יסתיים”.

ההפתעה הגדולה בנבחרת ישראל הגיעה מעמית בובוביץ’, שאומנם קיבל הגרלה קשה כשפגש את אלוף אירופה האזרי אורחן ספארוב, אבל הצליח להתמודד מולו יפה, כאשר הקרב הוכרע לטובתו של בובוביץ’ בזכות עונשים בניקוד זהב. עבור הג’ודאי בן ה-21 מדובר בסנסציה, אך לאחר מכן הוא הפסיד באיפון והודח.

איילון ברששת פגש יריב קזחי והפסיד באיפון מיד בפתיחת היום. גם אייל זוניס הפסיד והודח בקרב הראשון שלו בתחרות. טל פליקר הפצוע לא השתתף.

אחד משלנו: מולאי מתאמן עם נבחרת ישראל
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */